Tüketicinin Aracına Düşük Teklif Sektöre Zarar Verdi

®
Çok Okunanlar

Tesla kazançları Wall Street devam ediyor

Şirket, yılın ikinci çeyreğinde 444 bin araç teslim etti. Analistler gelir rakamının 24 milyar doların üzerinde olmasını bekliyor. Elektrikli...

İkinci el araç fiyatları sekiz ayda yüzde 8,4 arttı

İkinci el araç fiyatlarındaki değişim enflasyon oranları ile kıyaslandığında, TÜİK verilerine göre 2024 yılının başından sekizinci ayın sonuna kadar...

BYD E-VALI, IAA Transportation 2024’te küresel lansmanını yapıyor

Dünyanın önde gelen yeni enerjili araç üreticisi BYD, IAA Transportation 2024'te küresel lansmanını gerçekleştirirken saf elektrikli BYD E-VALI'nin tanıtımıyla...

Türkiye Ralli Şampiyonası 15 Eylül Eskişehir’de Kıran Karana

Türkiye Ralli Şampiyonası, 5’inci ayağı Eskişehir’de düzenlenecek ESOK Rally ile tüm hızıyla kaldığı yerden devam ediyor. Motorsporları meraklılarının dört...

Son yıllarda ikinci el araç pazarının kurumsallaşmasında ve belirli standartları yakalamasında büyük rol oynayan kurumsal markaların tüketici nezdindeki algısıyla ilgili olarak Otomerkezi.net tarafından dikkat çekici açıklamalar geldi. Online ortam üzerinden tüketicilerin ikinci el araçları için fiyat teklifi verilmesi hayatı kolaylaştırsa da, bu yıl birçok kurumsal ikinci el şirketinin, çok düşük fiyat teklifleri vermeye başladığını ve sektörün zarar gördüğünü önemle ifade eden Otomerkezi.net CEO’su Muhammed Ali Karakaş, “Web üzerinden tüketicinin aracına piyasa değerinde teklif verip davet edildiğinde yüzde 15 hatta yüzde 30’a varan şekilde fiyat kırma politikası güden büyük kurumsal şirketler sebebiyle yıllardır kazanmaya çalıştığımız kurumsallık ve güven algısı bozuluyor. Sadece ekspertiz raporuna göre ilk fiyat verilmesini doğru buluyoruz.Öte yandan geçtiğimiz yıl basına da yansıdığı şekilde, hali hazırda bazı şirketlerin birlik olup hem alımda hem satımda fiyatlama yapma eğilimlerine de sıcak bakmıyoruz. Haksız rekabete ve yersiz biçimde tüketiciyi yormalarına karşıyız. ” dedi.

Yabancı yatırımın her geçen gün arttığı ve kurumsal oyuncuların yenilikleriyle dikkat çektiği ikinci el araç pazarında yeni problemler ortaya çıkmaya başladı. Kurumsal markaların sunduğu ikinci el araç satın alma sistemleri, tüketicilerin hayatını kolaylaştırmakve sektörde güveni sağlamak adına geliştirilirken, yeni yıl itibariyle ortaya çıkan düşük fiyatlandırma politikasının, sektörün itibarını zedelediği belirtiliyor.

Verilen ilk tekliften yüzde 30 daha düşük fiyatlama yapan var

Konuyla ilgili olarak önemli bir çağrıda bulunan Otomerkezi.net CEO’su Muhammed Ali Karakaş, “10 yıla yakın bir süredir sektörün kurumsallaşması, belirli bir itibar kazanması ve tüketici nezdinde güven inşa edilmesi anlamında çalışırken, kurumsal markaların birçoğu, vatandaşların ikinci el aracı için fiyat kırma politikası güdüyor. Bu da inşa ettiğimiz güveni sarsan, tüketiciyi çok yoran bir unsur. Web üzerinden verilen fiyat sonrasında araç sahibi davet ediliyor, davet edildiğinde ilk fiyatın yüzde 15-30’u daha düşük bir fiyat teklif ediliyor. Tüketici doğal bir refleksle kurumsal şirketlere olan güvenini kaybediyor, sektörümüz zarar görüyor. Sadece ekspertiz raporuna uygun biçimde ilk fiyatın verilmesini doğru buluyoruz. Sonrasında ortaya çıkabilecek eksikler nedeniyle bir aracın değeri, verilen ilk tekliften maksimum yüzde 5-7 seviyesinde düşebilir. Öte yandan geçtiğimiz yıl basına da yansıdığı şekilde, hali hazırda bazı şirketlerin birlik olup hem alımda hem satımda fiyatlama yapma eğilimlerine de sıcak bakmıyoruz. Haksız rekabete ve yersiz biçimde tüketiciyi yormalarına karşıyız.” açıklamasını yaptı.

Diğer Haberler