Test Sürüşü: Yeni Honda Civic Sedan 1.5 litre VTEC Turbo

®
Çok Okunanlar

Sınırlı Sayıda Suzuki Swift Hibrit’te 998.000 TL

Doğan Trend Otomotiv’in Türkiye’de temsil ettiği, Suzuki ürün ailesinin düşük yakıt tüketimi sunan Akıllı Hibrit modeli Swift, mart ayına...

Test Sürüşü: Tesla Model Y Performance Long Range 3,7 sn 0-100 km/s

Test/Yazar-Fotoğraf: Özgür Sunay Tesla Model Y standart test sürüşünden hemen sonra Model Y Performans modelinin test sürüşünü yaptık. Tesla Model Y,...

PEUGEOT, YENİ E-5008

PEUGEOT, lansman dönemine başladığı göz alıcı 7 koltuklu SUV’u yeni E-5008’in dünya çapındaki tanıtımlarına hız kesmeden devam ediyor. Bu...

Karsan e-ATA İhracatını Başlattığı Romanya’da

Dünyada toplu taşımanın elektrikli dönüşümüne öncülük eden Karsan, ana hedef pazarlarından Romanya’daki varlığını hızla artırmaya devam ediyor. Bu kapsamda...

Yazar-Fotoğraf: Özgür Sunay | ÖLÜDENİZ – FETHİYE

Daha Sert, Daha Keskin, Daha Hızlı…

Yeni Honda Civic Sedan, Passat’a bile iyi kafa tuttu. Honda Türkiye’nin en başarılı satış grafiğine sahip Civic Sedan modelinin tamamen yenilenen 11’inci nesli, ilk kez 1.5 litre VTEC Turbo ve LPG’li motor seçeneği ile 13 Kasım 2021 tarihinde Türkiye’de satışa sunuyor. Aracın test sürüşünü ilk kez Türkiye’de Fethiye-Muğla ve Ölüdeniz yollarında bol virajlarda hızlı yaptım. Honda’nın en uzun ömürlü modeli olan ve dünya çapında 24 milyondan fazla satış adedi başarısına ulaşan ikonik modeli Civic; tasarımı için ilhamını kendisinden alan modern çizgileri ve güçlenen sürüş dinamikleri ile oldukça hafiflemiş üzerinde ki ağırlığından kurtulmak sureti ile resmen tüysiklet bir boksör havasında ringlere geri dönüyor. Hem de eskiye sağdık. 90’lı yılların Honda Civic performansı ile özüne geri dönüş yaparak geldi. İlk bakışta aracın tasarımına ve çizgilerine Aşık olabilirsiniz. Bunu çok net söylüyorum.

Yeni Civic Sedan; çekici dış tasarım çizgileri, aydınlık ve sade kabin içi tasarım ayrıntıları alçak motor kaputu, mükemmel görüş açıları, ayrıntılara gösterilen özen, alan açısından verimli ve insan odaklı iç mekanı ile sportif bir tasarım ortaya koyuyor. Önden görünüşü o kadar çekici ki özellikle 90’lı yıllarda ilk çıktığı zaman ki albenisi ve baktığında insanın içine heyecan veren bir tasarıma sahip.

Dış ve İç tasarımda ayrıca, şunu özellikle belirtmekte fayda var; Amerikan Dodge tarzı özellikle ön ve arka görüntü tasarım dili benzerliği gerçekten dikkat çekici. Hatta o tasarım içeride kokpit ve arka yolcu alanında dahi çizgileri ile devam ediyor. İlk nesli 1972 yılında satışa sunulan Honda Civic, yaklaşık 50 yıl boyunca dünyanın 170 ülkesinde 24 milyondan fazla satış adedine ulaşmayı başarmış. Yeni Metalik Kiraz Kırmızı rengi kendini gösterdi, çekimlerimizde önemli bir rol oynadı bütünlük sağladı.

Honda tasarımcıları, 11’inci nesil Civic’te daha dikkat çekici ve kaliteli bir algı yaratmak için A-sütunlarını 50 mm kadar geride konumlandırırken; motor kaputunun boyunu uzatmışlar. O eski Heyecan uyandıran dış tasarımı, Ön çamurluklardan stop lambalarına kadar devam eden kesintisiz ve yatay hat ile sağlamışlar. Yan aynalar görüş açılarının iyileştirilmesi için kapı sacına monte edilirken; daha ferah bir iç mekan elde edilmesi için arka koltuk yolcusunun omuz hizasından cam çizgisi 5 mm kadar alçak olarak konumlandırılmış. Yeni nesil Civic’in arka iz genişliği 12 mm artarken; otomobil daha dengeli bir duruş sergiliyor. Düğme ve kumandaların konumunun, şekli ve işlevi sürücünün dikkatini dağıtmadan tüm fonksiyonlara hakim olmasını sağlayacak şekilde özenle tasarlanmış. Ön konsol boyunca bir kapıdan diğerine uzanan metal petek dokulu tasarım araca küt bir Amerikanlık katmış. Vites kolu sürücüye doğru 5 derece eğilerek büyük boy bardak tutucuların vites kolunun sağında konumlandırılması iyi bir gelişme. Yeni Civic Sedan’ın 512 litrelik geniş bagaj hacmi, kullanıcılara kullanım pratikliği sunuyor. Bugüne kadarki en gelişmiş Civic ortaya çıkarken; dijital göstergeler, standart 7 inç renkli dokunmatik ekran ve yeni 9 inç HD renkli dokunmatik ekran olmak üzere iki yeni sistem versiyon olarak araçta bulunuyor. Yeni nesil Civic’in tüm versiyonları, 7 inç renkli TFT ekrana sahip dijital göstergelerle donatılıyor. Executive+ versiyonun benzinli motor seçeneğinde ise Civic’te ilk kez sunulan tamamen dijital LCD gösterge sunuluyor.

Yeni Civic, geliştirilen motor özellikleri ve iyileştirilen CVT şanzıman ile yüksek verimlilik seviyesini ve gelişmiş sürüş keyfini bir arada sunuyor. Yeni Civic Sedan; 1.5L VTEC Turbo (benzin) 6.000 d/d’de 182 PS (134 kW) güç ve 1.700-4.500 d/d aralığında 240 Nm tork üretirken; 1.5L VTEC Turbo ECO (LPG) 5.500-6.000 d/d’de 129 PS (95 kW) güç ve 1.700-4.500 d/d aralığında 180 Nm tork değerine sahip. 11’inci nesil Civic Sedan’ın 1.5 VTEC Turbo motoru 151 gr/km (WLTP) CO2 emisyonu ile birleşik yakıt tüketimindeki 6,7 lt/100 km (WLTP) değerleri sunarken; 1.5 VTEC Turbo ECO motoru ise 148 gr/km (WLTP) CO2 emisyonu ile birleşik yakıt tüketimindeki 6,5 lt/100 km (WLTP) değerleri ile yakıt verimliliği sağlıyor. Yeni nesil Civic’te turbo beslemeye yönlendirilen egzoz, türbin çarkı, giriş ve çıkış noktalarındaki boru tasarımındaki iyileştirmeler sayesinde verimlilik artırılmış ve daha kısa tepki süresi ile yüksek güç üretimi sağlanmış. . G-Design vites değiştirme sayesinde farklı sürüş koşullarında, otomobil sürücünün gaz kelebeği komutlarına bağlı olarak aracın hızlanmasını iyileştiriyor. CVT, geleneksel otomatik şanzımana benzer sürüş hissi sağlamak üzere motor devrini kademeli şekilde ayarlıyor. Seçilebilen yeni bir Spor modu sunuluyor.

Spor modu için kullanılan özel CVT vites, yüksek tork hissi ve hızlanma tepkisi sunuyor. Yakıt tüketimini düşürmek üzere programlanan Eco modu, sürücü agresif bir sürüş tarzı otaya koysa bile yakıt verimliliğini korumak için pedal tepkilerini ayarlıyor. Normal mod ise yakıt tasarrufu ve performans arasında bir denge sağlıyor. yeni Civic, önceki nesil ile kıyaslandığında burulma rijitliğinde yüzde 8 ve bükülme rijitliğinde ise yüzde 13 daha sert yapısıyla dikkat çekiyor. Şasi, mevcut süspansiyon ve direksiyonda uygulanan çok sayıda iyileştirme ile Civic’in sürüş performansı dikkat çekiyor. Ölüdeniz’in bol virajlı yokuşlarını daha önce hiç bu kadar agresif ve hızlı çıkmamıştım… Çok kollu arka süspansiyon, hem normal sürüşte hem de ani sert manevralarında dengeli ancak kıvrak bir yol tutuşa katkı sağlarken; darbe sertliğini azaltmak ve sapma tepkisini optimize etmek için süspansiyon burçlarında değişiklikler yapılmış. VTEC Turbo ECO (LPG) Premium ECO 374 bin TL.

Honda SENSING özellikleri kapsamında; Honda’nın gelişmiş sürüş destek teknolojilerinden Çarpışma Hafifletici Fren Sistemi (CMBS), Şerit Takip Uyarı Sistemi (LDW), Şeritte Tutma Asistanı (RDM), Şerit Koruma Destek Sistemi (LKAS), Otomatik Dur/Kalk özelliğine sahip Uyarlanabilir Hız Sabitleyici (LSF), Hız Sabitleyici (ACC) ve Aktif Uzun Far Kontrol Sistemi yer alıyor.

Son Haberler

Verimlilikte Devrim Yaratan Teknoloji: PETRONAS Syntium Next Gen

PETRONAS Syntium Next Gen, modern motorların sıcaklıkla başa çıkma mücadelesinde öncülük ediyor. Günümüzde motorlar, yüksek sıcaklıkların yol açtığı depozit...

Diğer Haberler