Test Sürüşü: Peugeot 308gt 1.2 PureTech 130 hp EAT8 ile 2000km Knidos

®
Çok Okunanlar

Petrol arz endişelerinin etkisiyle yükseldi

Cuma günü, dünyanın en büyük petrol tüketicileri arasındaki talep umutları ve Kanada'daki orman yangınları nedeniyle arz endişelerinin etkisiyle yükseldi. Uluslararası...

Benzin 200.000 varil düşüşle 227,8 milyon varile geriledi

Enerji Bilgi İdaresi (EIA) tarafından Çarşamba günü geç saatlerde yayınlanan verilere göre, ABD ticari ham petrol stokları 10 Mayıs'ta...

Mercedes-Benz Motor-Velocipede, geleceğe ilerliyor

Mercedes-Benz Classic, ilk defa 1894’te üretilen Benz Motor-Velocipede’i 2024'te tekrar yollara çıkarıyor. İlk seri üretim araç olan Motor-Velocipede, 1,5 beygir...

Formula 1’in 7. yarışı İtalya’da yapılacak

2024 Formula 1 Dünya Şampiyonası'nın 7. yarış yarışı pazar günü İtalya'da yapılacak. İtalya Grand Prix'si, Imola'daki 4.909 metrelik Imola Pisti'nde...

Peugeot 308gt 1.2 PureTech 130 hp EAT8 ile Knidos tarihi ören yerini ziyaret ederek 2000km’lik bir test sürüşünü gerçekleştirdik. Zaman olarak kısa fakat 2000km’lik uzun test sürüşünde 308gt’nin performans, konfor gibi tam bir aile otomobili olmasının yanı sıra aynı zamanda ise solo kişiler için alınabilecek iyi bir araç olduğu konusunda da bizi fazlası ile ikna ederek fikrimize giren iyi bir araç olarak aklımıza takıldı.

210 yılı aşkın bir süredir, kalite ve yaratıcılığı ön plana alan Fransız üretim geleneğini sürdüren PEUGEOT, günümüzde odaklandığı şık tasarımlı araçlarla tüm duyguları harekete geçirerek, duyuların ötesinde bir sürüş deneyimi sunan şık araçlar tasarlamaya odaklanmış. Tartışmasız üst düzey tasarımıyla yeni PEUGEOT 308, güçlü karakteri ve dinamizmi sayesinde çevresindeki tüm arzu dolu bakışları üzerine topluyor. Yeni PEUGEOT i-Cockpit ve ileri teknolojilerle donatılmış. 1.2 PureTech benzinli motoru, verimliliği ve performansı en iyi şekilde birleştirerek olağanüstü bir sürüş konforu sunuyor.

Yeni ön far imzası tartışmasız bir şekilde modern ve teknolojik bir tasarımı ortaya koyuyor. İnceliği güçle bir araya getiren farlar, yeni PEUGEOT 308’in enerjisini ve kimliğini yansıtıyor. Dikkat çeken farlar, PEUGEOT Matrix LED teknolojisinden destek alırken, ön tamponda aslan dişi gündüz farlarıyla bütünleşiyor.

PEUGEOT 308’de sunulan 3 sürüş modu sayesinde sürüş keyfinizi kendinize ve yol koşullarına göre ayarlayabilirsiniz. Eko Mod: Optimum motor devrinde vites değiştirerek yakıt tüketiminin ve CO2 emisyonlarını minimuma düşürülmesini sağlar. Normal Mod: Günlük yaşam için en konforlu sürüş keyfini sunar. Spor Mod: Spor modu, daha hızlı vites geçişleriyle dinamik bir sürüş deneyimiyle hislere ve performansa öncelik verir.

PEUGEOT 308 en başta rengi, üst düzey tasarımıyla, güçlü karakteri ve dinamizmi sayesinde çevresindeki tüm arzu dolu bakışları üzerine toplamayı başarıyor. 1.2 PureTech
130 hp EAT8 motor 8 ileri otomatik şanzıman ile beraber görev yaparken uzun otoban sürüşleri yolculuklar esnasında “normal” modu ile sürücüsünü hiç bir şekilde yormuyor. Bence en önemli özelliği bu.

Ön tarafta Pseudo MacPherson ve arka kısımda Burulma Kirişli süspansiyon sistemi yer alıyor. Uzunluk 4.367mm bu da PEUGEOT 308’in çok kısa bir araç olmadığını bizlere yeterince göstermektedir. 1.852mm oldukça ciddi oranda bir genişliğe sahip. 412 litre bagaj hacmi bir aile tatili ve bavulları için oldukça yeterli seviyededir. Maximum 210km hızlarda sabit olarak ilerleyebilen bir araç. Ortalama da ise 5,8-5,9litre 100km’de bir yakıt sarfiyatına sahip. 308gt ile yüksek fazlarda kullanmadığınız sürece ortalama 90-100km hızlarda çok düşük bir yakıt sarfiyatına sahip olduğunu söyleyebiliriz. Fakat 308gt ile daha yüksek fazlarda 140-160km hızlarda devamlı suretle kullandığınızda ise benzini koklayarak yakan bir yakıt ekonomisi yerine tüketim değerinin hatırı sayılır bir şekilde artacağını da söylemeliyiz.

Bizim için önemli olan bu 2000km’lik test sürüşü esnasında Peugeot308gt’nin en çok sürüşe duyarlı karakteristik yapısı sürücüsünü düşünen akıllı bir araç olduğu, sürücüsü ile virajlarda bütünleşen doğru lastik kullanıldığında sert dönüş eğim yukarı ya da dik aşağı inişli bol virajlı yollarda performansı ile pek çok aracı şaşırtan kuvvetli bir alt yapıya sahip, yolu tutan, virajlarda çok fazla kayma eğilimi olmadan girip çıkmamıza kuvvetli motor ve ivmelenmesi sayesinde 1.2litre 130 beygirin de gücü ile yeterli seviyelere bir an önce ulaşmaya çalışan diğer araç sürücülerini de bu anlamda etkilemeyi başaran pilotuna istediğini yaşatmak için keyifli bir yolculuk sunan spor otomobil tadına yakın bir araç.

Elbette 308gt ilk çıktığı zaman istanbul’da performans yönü ile test ettiğim bir otomobil olmuştu. Ardından 408gt test sürüşümde yine 408gt’ye hayran kalarak satın almak istediğim bir araç olmuştu. Fakat, 308gt ile geçmiş olduğumuz günlerde yapmış olduğum 2000km’lik kısa zaman içinde ki test sürüşüm benim fikrimi bu konuda biraz olsun değiştirdi diyebilirim. Şu anda ise 408gt yerine Peugeot 308gt (kullanmış olduğum aracı ve rengini) YEŞİL (Olivin) şahsım adına sahip olmak istediğim araç olarak tanımlamış bulunmaktayım. 408gt’de elbette iyi bir araç. Fakat satın alacak olsam ve iki araç arasında karar vermek zorunda olursam; Bu anlamda 308gt’nin bana yeterli olduğunu rengi ile beraber test ettiğim donanımdaki otomobili tercih edeceğimi düşünmekteyim.

Son Haberler

Petrol arz endişelerinin etkisiyle yükseldi

Cuma günü, dünyanın en büyük petrol tüketicileri arasındaki talep umutları ve Kanada'daki orman yangınları nedeniyle arz endişelerinin etkisiyle yükseldi. Uluslararası...

Diğer Haberler