Test Sürüşü:Volvo S90 T8 AWD Plug-in Hybrid ile 36saat 2500km

®
Çok Okunanlar

Efsanevi hikayelerle dolu İkonların İkonu Phantom’un 100 yılı

Rolls-Royce Motor Cars, 2025 yılı boyunca, markanın zirve ürünü ve lüks tarihinin en ikonik isimlerinden Phantom’un yüzüncü yılını dünya...

Alfa Romeo Brüksel Otomobil Fuarı’nda…

Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo,9-18 Ocak tarihleri arasında ziyaretçilere kapılarını açacak Brüksel Otomobil Fuarı’na katılıyor. 5. salonda yer alacak...

Citroen ELO konsept otomobilini tanıttı…

Herkes için ulaşılabilir ve konfor odaklı mobilite çözümleri sunan Citroën, yenilikçilik ve yaratıcılık değerlerini somutlaştıran, geleceğe yönelik fikirleri bir...

İnci’den Akıllı İSG Teknolojileri İçin Açık İnovasyon Çağrısı

İnci Holding’in açık inovasyon programı İnci Radar, global jant üreticisi Maxion İnci Jant Grubu iş birliğiyle, üretim ve lojistik...

Yeni Renault Clio Continental EcoContact 7 ile Yola Çıkıyor…

Yüksek enerji verimliliği ve düşük yuvarlanma gürültüsüyle EcoContact 7, AB lastik etiketinde en üst seviyede derecelendirildi. Silent Pattern ve...

Delphi 5 Ana Kategoride Lider

Delphi Ön Takım Sistemlerinin 5 Ana Kategorisinde de Lider Kapsama Oranına Ulaştı...  Geliştirdiği yüksek teknolojili ürünleriyle otomotiv sektörüne referans niteliğinde...

Yeni Astra ve Astra Sports Tourer tanıtıldı…

Daha Keskin, Daha Modern ve Daha Sürdürülebilir: Yeni Opel Astra Tanıtıldı...  Sahip olduğu üstün Alman teknolojisini en çağdaş tasarımlarla buluşturan...

Yazar/Test Editörü: Özgür Sunay

455 beygir gücündeki 2023 model Volvo S90 T8 AWD Plug-in Hibrit, 0-100 km hıza 4.7 saniyede ulaşabiliyor ve yardımcı takım arkadaşımla birlikte 36 saatte 2500 km’lik test sürüşü yaptık. İstanbul’dan saat 21.30’da başlayan test sürüşüne ilk olarak Samsun yolu üzerinden 485 kilometrelik Tosya’ya ulaştık. Tosya’dan Bolu’ya ters yönde 227 km gittik ve Bolu’dan 188 km sonra sabah 6-7 gibi Ankara Bilkent Center’da kahve molası verdik. Sabaha kadar yaklaşık 10 saatte 900 km yol kat ettik. Ardından Ankara’dan direkt 456 km yol kat ederek İstanbul Kadıköy’e döndük. Birkaç saat sonra hemen İstanbul’dan yola çıkıp 375 km yol kat ederek Havran ve Edremit üzerinden gece yarısı Akçay’a ulaştık. Öğle vakti Akçay’dan 375 km yol alarak Volvo S90 ile İstanbul’a döndük. Toplamda 2500 km’yi aşan test sürüşümüzde Volvo S90 T8 ile inanılmaz maceralı anlar yaşadık.

Volvo Cars, 2021’de XC60, S90 ve V90 serileri için yeni Recharge plug-in hibrit güç aktarım sistemlerini tanıtmıştı. Bu sistem sayesinde yeni Volvo S90 T8 aracı, geliştirilmiş ilave elektrikli ve hibrit aktarma organları sayesinde yakıt tüketmeden tek şarjla 90 kilometreye kadar tam elektrikli menzile ulaşabiliyor.

Ayrıca, Volvo S90 T8 AWD Plug-in Hybrid otomobilde yer alan “Lityum-iyon pil” Elektrik motoru maksimum gücü 65 kW ve Elektrik motoru maksimum torku 240Nm sayesinde 310 beygire sahip olan Volvo S90 T8, tam olarak 455 beygir güce ulaşabiliyor. 2023 model Volvo S90 T8 modeline Dış Tasarım olarak baktığımızda; 4969mm uzunluk ile sınıfının en uzun otomobili olarak ön plana çıkıyor. Aynı zamanda S90, 1890mm genişliğe sahip. 1825kg. ağırlığa sahip olan S90, 2100kg frenli römork çekebilme kapasitesine sahip.

S90’da arka yan çamurluk tasarım kısmına baktığımızda ön tarafa eşdeğer uzun ve geniş yapısı ile arka bagaj hacmi 500 litrelik geniş alana sahip.  Aynı zamanda 60 litrelik bir yakıt deposuna sahip. Taşıma sırasında yükün kaymasını önlemek için, paspas, sürtünmeyi artıran bir malzeme katmanı ile kaplanmış. Paspas, kir ve suyun bagaj bölmesine sızmasını etkili bir şekilde önleyen yükseltilmiş kenarlara da sahip. S90 aracına römork takmak istediğinizde “Römork Denge Yardımı” sistemi ve diğer özellikleri de ön plana çıkıyor. Örneğin bagaj bölmesindeki bir düğmeye basarak çekme çubuğunun pratik bir şekilde hiçbir zorluk yaşamadan çıkmasını sağlayabilirsiniz. Ek olarak, ESC denge sisteminin bir parçası olarak Römork Denge Yardımcısı (TSA), özellikle yanal olmak üzere araç hareketlerini sürekli olarak izler. Kayma tespit edildiğinde, bireysel tekerlek frenlemesi uygulanarak araç/römork kombinasyonu üzerinde dengeleyici bir etki sağlanır. Bu genellikle sürücünün aracın kontrolünü yeniden kazanması için yeterlidir.

Volvo S90 T8 aracımıza iç tasarım açısından baktığımızda; Öncelikle Orrefors’un orijinal İsveç kristalinden ürettiği el yapımı kristal vites kolu, mükemmel iç yapısı ve tasarımıyla dikkat çekiyor. Açık Nappa deriden çok yönlü ve ayarlanabilir koltuklar, hava soğutmalı, gösterge panelinden başlayan klasik Volvo sadeliği, direksiyon simidinin eşlik ettiği lüks, ihtişam ve sportif güç, kaliteli deriden çoklu koltuk döşemesi, Volvo Cars’ın sadeliği ve “benzersizliği”. Kullanıcıya çok farklı bir sürüş keyfi vadeden iç mekanda “Ben buradayım” ifadesi karşılanıyor.

S90’da arka yolcu bölümünün omuz yüksekliğinde genişliği 1.420 mm, arka yolcu bacak mesafesi ise 911 mm’lik geniş bir iç hacim sunuyor. Ayrıca sunroof, arka yolcular için ayarlanabilir ısıtmalı koltuklar, klima çıkışları ve USB bağlantı noktaları da bulunuyor. Arka koltukların oturma açısı sayesinde yolcular arka alanda üst düzey sürüş için S90’ı seçebiliyor.

Volvo S90 T8’in sürüş özellikleri: 2023 model Volvo S90 benzinli T8 TwEn 4 silindirli sıralı kompresöre ve B4204T34 tipi, sürekli dört tekerlekten çekişli AWD turbo motora sahiptir. 1969 cc motor hacminde ayrıca elektrik motoru da bulunuyor. Ruhsatta benzinli/elektrikli olarak yazıyor. T8 AWD motor 310 beygir güç üretiyor. Turboşarjlı direkt benzin enjeksiyonlu sıralı 4 silindirli E-boost motora ek olarak elektrik motoru da ilave 140 beygir gücü sağlıyor. Bu sayede Volvo S90 T8 plug-in hibrit araç toplam 450 beygir güce ulaşabiliyor.

S90’nın ön kısmında Çift Salıncaklı Süspansiyon, Helezon Yaylar, Hidrolik Amortisörler, Stabilizatör Çubuğu yer alırken, arka kısımda ise Enine Kompozit Yaprak Yaylı Entegre Aks, Hidrolik Amortisörler, Dengeleyici Çubuk yer almakta. S90 T8 aracımızda Fren sistemine baktığımızda Elektronik Fren Dağıtımlı (EBD) ve Elektronik Fren Destekli (EBA) Kilitlenme Önleyici Fren Sistemi (ABS) donanımları dikkat çekiyor. Elektrik Destekli Kremayer ve Pinyonlu Direksiyon kullanım ile “sert” veya “yumuşak” iki farklı şekilde kullanım imkanı yaratıyor.

Volvo S90 T8 Sürüş modlarına baktığımızda; Hybrid, Power, Pure (tamamen elektrikli) ve Sürekli AWD sürüş modlarımız aracımızda bulunuyor. 0’dan 100 km hıza 4,7 saniye gibi kısa bir sürede ulaşabilen S90 T8 modeli, Hibrit modda yapılan test sürüşünde ve diğer sürüş modlarında bu performansından pek de mahrum kalmıyor. Tüm sürüş modlarında aracımızın hızlanması aynı etkiyi koruyor. Diğer Volvo modellerinden alışık olduğumuz ergonomik kristal vites kolu sayesinde araçta manuel vites küçültmede, hızlı ve zorlu virajlarda oldukça kullanışlı bir performans sağlıyor. Aracımız zorlu yol koşullarında, yol şartlarına bağlı olarak Hybrid, Power ve Pure modlarında gerektiğinde otomatik olarak 4×4 dört tekerlekten çekiş moduna geçmektedir. Bu şekilde aracımızın yakıt tüketim değerleri çok artış göstermemektedir. S90 T8 modelimizin kaygan, engebeli yol şartlarında veya yağmurlu havalarda yaptığımız test sürüşünde AWD modunu seçtiğimizde, sürekli dört tekerlekten çekiş modu sayesinde virajlara yüksek hızlarda güvenli bir şekilde girmeyi başardık ve performansımızı sergiledik. Olumsuz yol koşullarından etkilenmeden maksimum performans. Test Sürüşümüz sırasında Volvo S90’ımızda bulunan geniş 255/40/R19 Michelin Primacy lastiklerimiz ve 19 inç çok kollu alaşım jantlarımız sayesinde geniş ön ve arka lastikler aracımızın yol koşullarında kaymasını engelledi. Ayrıca aracımız önde 345 mm, arkada 320 mm fren diski sayesinde zorlu koşullarda güçlü frenleme yapısıyla çarpma ve ani yavaşlamalarda güvenli bir şekilde hızımızı düşürmemize olanak sağlıyor. . Yol koşullarına bağlı olarak.

2500 km aralıksız sürdüğüm Volvo S90’da uzun yol testimizde en ufak bir yorgunluk hissi yaşamadım. Takım arkadaşım bu konuda bana destek oldu ve harika bir takım arkadaşı oldu. Volvo S90 T8 motorun 185 km hız sınırına sahip olması bizi biraz şaşırtsa da aracın hemen 260-270 km hıza rahatlıkla ulaşabilmesi ve bu hızlarda uzun süre yorulmadan yol alabileceğinin sözünü vermesi, Aracın deneyimleyemediğimiz ama test sürüşümüz sırasında fark ettiğimiz en önemli unsuru oldu diyebiliriz.

Aracın konstrüksiyon ve şasi yapısı dikkate alındığında tüm yeni Volvo modellerinin temeli olan ve satın aldığı S90 modeli, kendi segmentinde daha uygun ve uygun fiyatıyla rakipleri Mercedes, Audi ve BMW’den öne çıkıyor, uzun mesafe kullanımda sürücüsüne her anlamda daha fazla güven veriyor.

Volvo S90 test sürüşü: Linkedin’de ilk 12 saatteki paylaşımımız Volvo Cars İsveç ve Avrupa’dan rekor puan aldı… 

                                     

 

 

 

 

 

Diğer Haberler

JAECOO7 ile Islak Karlı ve Kaygan Zeminlerde

Yenilikçi tasarım diline sahip modelleri ile kısa sürede dikkatleri üzerine çeken JAECOO, kış şartlarında da sürücülerin en iyi yol arkadaşı olmayı sürdürüyor. Isıtmalı koltukları...

Grande Panda’nın Hibrit Versiyonu Türkiye’de…

FIAT'ın yeni küresel ürün gamının ilk modeli olanGrande Panda,elektrikli versiyonunun ardından hibrit motor seçeneği ile Türkiye’de yollara çıktı.Grande Panda, salt elektrik gücü ile sıkışık...

17 yaşındaki Borusan Otomotiv Motorsport pilotu milli sporcu Ayşe Çebi

17 yaşındaki Borusan Otomotiv Motorsport pilotu milli sporcu Ayşe Çebi, Motul 2025 Türkiye Karting Şampiyonası'na damgasını vurdu...  13-14 Aralık tarihlerinde TOSFED Körfez Pisti'nde yapılan 7....

Borusan Next’te Kredi Kartına 12 Taksitle İkinci El Otomobil

İkinci el otomobil pazarında şeffaf ve güvenilir hizmetin yanı sıra erişilebilir finansman imkanları sunan Borusan Next, Aralık ayı itibarıyla ikinci el otomobil ve motosiklet...

2025 yılının en başarılı MAN servisleri ödüllerini aldı

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş., 2025 yılı 2. Dönem Yetkili Servisler Toplantısı’nı 8–10 Aralık tarihleri arasında Antalya’da gerçekleştirdi. Servislerde teknik personelin eğitim seviyesinin...

İnci’den Akıllı İSG Teknolojileri İçin Açık İnovasyon Çağrısı

İnci Holding’in açık inovasyon programı İnci Radar, global jant üreticisi Maxion İnci Jant Grubu iş birliğiyle, üretim ve lojistik sahalarında iş sağlığı ve güvenliğini...

Otopratik’ten Aküde Yeni Dönem VoltEdge Akü ile Uzun Ömür

Otopratik, Orijinal Ekipman Teknolojisi (OEM) ile Avrupa’da üretilen yeni nesil VoltEdge akü markasını Türkiye pazarına sundu. Otopratik’in hızlı bakım çözümleri portföyüne eklenen VoltEdge, binek...

JAECOO7 ile Islak Karlı ve Kaygan Zeminlerde

Yenilikçi tasarım diline sahip modelleri ile kısa sürede dikkatleri üzerine çeken JAECOO, kış şartlarında da...

Grande Panda’nın Hibrit Versiyonu Türkiye’de…

FIAT'ın yeni küresel ürün gamının ilk modeli olanGrande Panda,elektrikli versiyonunun ardından hibrit motor seçeneği ile...

17 yaşındaki Borusan Otomotiv Motorsport pilotu milli sporcu Ayşe Çebi

17 yaşındaki Borusan Otomotiv Motorsport pilotu milli sporcu Ayşe Çebi, Motul 2025 Türkiye Karting Şampiyonası'na...

Borusan Next’te Kredi Kartına 12 Taksitle İkinci El Otomobil

İkinci el otomobil pazarında şeffaf ve güvenilir hizmetin yanı sıra erişilebilir finansman imkanları sunan Borusan...

2025 yılının en başarılı MAN servisleri ödüllerini aldı

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş., 2025 yılı 2. Dönem Yetkili Servisler Toplantısı’nı 8–10 Aralık...

İnci’den Akıllı İSG Teknolojileri İçin Açık İnovasyon Çağrısı

İnci Holding’in açık inovasyon programı İnci Radar, global jant üreticisi Maxion İnci Jant Grubu iş...

Otopratik’ten Aküde Yeni Dönem VoltEdge Akü ile Uzun Ömür

Otopratik, Orijinal Ekipman Teknolojisi (OEM) ile Avrupa’da üretilen yeni nesil VoltEdge akü markasını Türkiye pazarına...

Alfa Romeo Sadece 63 Adetle Sınırlı Giulia ve Stelvio Quadrifoglio

Alfa Romeo Sadece 63 Adetle Sınırlı Giulia ve Stelvio Quadrifoglio Collezione Tanıttı Tarzın ve tutkunun markası...

Maserati, Brüksel Otomobil Fuarı’nda 100. Yıl

Maserati Brüksel Otomobil Fuarı’nda “Tridente Yılı”nı Onurlandıracak Dünyanın önde gelen süper spor otomobil üreticilerinden Maserati, Brüksel...

Stellantis’te Pro One’da Liderlik Koltuğuna Eric Laforge Oturacak

Stellantis’tePro One’da Liderlik Koltuğuna Eric Laforge Oturacak...  Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, Pro One iş...

Opel Brüksel Otomobil Fuarında Yeni Astra Dünya Prömiyeri

Üstün sürüş keyfini Alman mühendisliği ile bir araya getiren Opel, 9–18 Ocak tarihlerinde düzenlenecek Brüksel...

Continental WinterContact Serisinden Çetin Kış Şartlarında

Kış şartları yalnızca yol tutuşunu azaltmakla kalmıyor, yolculuğu da sürprizlere daha açık hâle getiriyor. Bir...

Zes, Alkaş ile 5 yıllık stratejik ortaklığa imza attı…

Türkiye’nin en yaygın ve entegre şarj altyapısını kuran Zes, alışveriş merkezlerindeki gücünü artıracak önemli bir...

Lucitur Allison’ın yeni 9 vites tam otomatik şanzıman

Madrid merkezli ve 2026’da 40. yılını kutlamaya hazırlanan Autocares Lucitur, Allison’ın yeni 9 vitesli tam...

Baja Sezon Finali Düzce’de…

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası 5. ve son ayağı olan Baja Prusias, kısa adı DOSOD...

JAECOO, 2025’te Birleşik Krallık’ın en çok Google’da aranan Çin otomobili

Birleşik Krallık'ta lansmanından bu yana 12 aydan kısa bir süre sonra, Google'a göre JAECOO en...

V8 motorlu yeni 2+ coupe GT modeli Amalfi

Ferrari, ön-ortadan konumlandırılmış çift turbo V8 motorlu yeni 2+ coupé GT modeli Amalfi ile dikkatleri...

Avrupa Komisyonu’nun Otomotiv Paketi “Made in EU”

Avrupa Komisyonu, Avrupa otomotiv sanayisini temiz ve rekabetçi bir yapıya dönüştürmeyi amaçlayan kapsamlı bir politika...

Moda ve Elektriğin Buluşması 500e Giorgio Armani

FIAT, tasarımıyla olduğu kadar kullanışlı yapısı ve çoklu şarj seçenekleriyle tam bir şehir otomobili olan...

Yeni Astra ve Astra Sports Tourer tanıtıldı…

Daha Keskin, Daha Modern ve Daha Sürdürülebilir: Yeni Opel Astra Tanıtıldı...  Sahip olduğu üstün Alman teknolojisini...