London Escorts sunderland escorts asyabahis.org dumanbet.live pinbahiscasino.com sekabet.net www.olabahisgir.com maltcasino.net faffbet-giris.com asyabahisgo1.com www.dumanbetyenigiris.com pinbahisgo1.com sekabet-giris2.com www.olabahisgo.com maltcasino-giris.com faffbet.net betforward1.org www.betforward.mobi 1xbet-adres.com 1xbet4iran.com romabet1.com www.yasbet2.net www.1xirani.com www.romabet.top www.3btforward1.com 1xbet https://1xbet-farsi4.com بهترین سایت شرط بندی betforward

Test Sürüşü: Suzuki Vitara 1.4L BOOSTERJET 48V SHVS Mild Hybrid ile 2000km

®
Çok Okunanlar

Petrol devlerinden iklimle kriziyle mücadeleye 500 milyon dolar ortak yatırım

TotalEnergies, bp, Equinor ve Shell’in üst düzey yetkilileri, Bakü'de devam eden Birleşmiş Milletler (BM) İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesi 29....

Mercedes-Benz Türk, Mesleki Eğitime Hem de Endüstrinin Geleceğine Yatırım

Türkiye ağır ticari araç sanayisinin öncü şirketi Mercedes-Benz Türk, endüstrinin en önemli ihtiyaçlarının başında gelen yetişmiş iş gücüne yatırım...

Stellantis ekim ayında elektrikli araç satışlarını hızlandırdı

Düşük emisyonlu araçlar (LEV) pazarında Stellantis, AB29 pazarındaki (binek araçlar + ticari araçlar) BEV satışlarında Ekim ayında %1,2'lik bir...

Meksika’daki Araçlar Gümrük Tarifelerinden Etkilenebilir

ABD başkanlık seçimleri Trump'ın zaferinden sonra, büyük Japon otomobil üreticileri arasında endişe nedeniyle otomobil üretim sistemlerinin elden geçirilmesi Washington'un...

Suzuki Vitara 1.4L BOOSTERJET 48V SHVS Mild Hybrid modeli ile tam 2000km’lik test sürüşümüzü her yol şartlarında test ettik. İstanbul-Muğla, Marmaris, Datça ve yakın köyleri ile 2000km’yi geçen bir test sürüşünü kısa zamanda gerçekleştirme imkanımız oldu.

48V Suzuki Akıllı Hibrit Teknolojisi, elektrik motor fonksiyonuna sahip bir 48V ISG (Entegre Marş Alternatörü), 48V lityum iyon batarya ve 48-12V DC/DC dönüştürücüden oluşuyor. Geleneksel 12V’den daha yüksek gerilim beslemesiyle, yavaşlama sırasında geri kazanılan enerji ile yakıt tüketimini azaltmak ve sürüş performansını yükseltmek için elektrikli motorun verdiği destek miktarını artırıyor. Sistem, normal sürüş koşullarında yakıt verimliliğine öncelik verirken, sürücü seri hızlanmak istediğinde iki fonksiyondan birini (tork destek kontrolü veya tork takviyesi) kullanarak elektrik motoru gibi çalışan ISG den gelen torku motor torkuna ilave ederek devreye sokuyor.

Ayrıca, elektrikli motor gibi çalışan ISG, yavaşlama sırasında motorun rölanti devrini arttırarak yakıt kesme fonksiyonunu başlatarak,  Rölanti devrinde yakıtın kesilmesi, yakıt verimliliğini geliştirmesinde önemli bir rol oynuyor. Tork destek kontrolü, ilk kalkış esnasında motorun tepki gecikmelerini telafi etmek üzere, elektrik motoru gibi çalışan ISG den gelen ilave destek torku motor torkuna anında ekleyerek aracın çok daha kolay hızlanmasını sağlıyor. Tork ivme takviyesi, hızlanma esnasında turbo şarj devreye girinceye kadar, elektrik motoru gibi çalışan ISG den gelen ilave ivme destek torkunu motor torkuna ekleme yapar ve daha akıcı olmasını sağlamakta.

1.4 BOOSTERJET direkt enjeksiyonlu turbo motor VITARA’nın tork yüklü sürüş karakterini zenginleştirirken,  Ara soğutuculu turbo şarj basınçlı havayı silindirlere sıkıştırarak motorun 2.000 dev/dk gibi düşük bir devirde bile torku en üst seviyeye çıkarmasını mümkün kılmakta. Direkt enjeksiyon sistemi, püskürtülen yakıtın miktarını, zamanlama ve basınç kontrolünü iyileştirerek yakıt verimliliğini artırıyor. Suzuki’nin ünlü “dört tekerlekten çekiş teknolojisi” ALLGRIP 1970 yıllarının başında geliştirildi. Bu kadar güçlü bir gen ve alt yapı ile Yeni Suzuki Vitara’da yer alan; Orta konsoldaki basit bir butonu ve çevirmeli kadranı kullanarak, dört tekerden çekiş modları (otomatik, spor, kar ve kilit) arasından istediğiniz sürüş modunu seçebilir, şehirde yakıt tasarrufu sağlarken, doğada 4×4 performansını yaşayabiliyorsunuz.

Vitara’da ön cama yerleştirilen bir monoküler kamera ile lazer kombinasyonunun kullanıldığı gelişmiş bir ileri tespit sistemi bulunmakta. Kısa mesafelerde ve gece algılamada üstünlük sağlayan lazer sensörü ile yayalar ve şerit çizgileri gibi trafik elemanlarının orta-uzun mesafede algılanmasını ve tanınmasını sağlayan monoküler kameranın bir araya getirilmesi sayesinde güvenlik sürüş donanım sistemi elde edilmiş. Şeritten Ayrılma Uyarısı; Şeritten ayrılma uyarısı işlevi araç saatte 60 km/s veya üzeri hızlarda seyrederken aracın istikametini öngörmek ve sürücüye görsel (ekran veya gösterge vasıtasıyla) ve dokunsal (direksiyon simidini titreterek) uyarılar vermek amacıyla tasarlanmış. Şeritten Ayrılmanın Önlenmesi; 60 ile 160 km/s arasındaki hızlarda, şerit ön cam tasarımına bütünleştirilmiş bir monoküler kamera ile tespit edilir. Şeritten ayrılma durumunun gerçekleşmek üzere olduğu belirlendiğinde, araç elektrikli hidrolik direksiyon sistemi aracılığıyla sürücünün aracı yeniden şeridine döndürmesine yardımcı oluyor. Yalpalama Uyarısı; Yalpalama uyarısı sistemi, araç saatte 60 km/s veya üzeri hızlarda seyrederken sürüş biçimini değerlendirmek ve sürücünün uyuklaması vb. nedenlerle aracın “yalpalaması” durumunda sürücüye sesli ve görsel uyarılar vermek için tasarlanmış.

Kör Nokta Uyarı Sistemi; Aracın her iki tarafındaki arka kör noktalarda bulunan veya bu noktalara yaklaşan araçları tespit edebilen arkaya monte edilmiş iki yan radar sensörü sayesinde 15 km/s ve üzerindeki hızlarda şerit değiştirme işlemleri daha güvenli bir hale getirilmiş. Bir araç arka kör noktaya yaklaşırken veya kör noktada olduğu tespit edildiğinde, ilgili dış aynada uyarı amaçlı bir LED simge yanar. Sürücü şerit değiştirme işareti verirse, yanıp sönen LED simgeye bir uyarı sesi eşlik ediyor. Adaptif Hız Sabitleme sistemi (ACC); Aracın önünde başka bir araç olduğunda, Adaptif Hız Sabitleme Sistemi mümkün olan üç ayar arasından seçilen ayara göre, araçlar arasındaki mesafeyi otomatik olarak korumak üzere tasarlanan milimetre dalgalı radar teknolojisini kullanıyor. Aracın önünde başka bir araç olmadığında, sistem sürücü tarafından ayarlanan hızı (40 km/saatten başlayarak) koruyor.

Çift Sensörlü Fren Desteği; Vitara hareket ederken, öndeki bir araçla veya yayayla çarpışma riski olup olmadığını belirlemek için iki sensör kullanıyor: Bir monoküler kamera ve bir lazer sensörü. Olası bir çarpışma tespit edildiğinde araç, mevcut duruma göre yukarıdaki 3 yöntemden birini izlemekte… Arka Çapraz Trafik Uyarısı; Geri viteste 8 km/saate kadar hızlarla hareket ederken, araç arkaya monte edilen iki yan radar sensörünü kullanarak otopark alanlarından geri viteste çıkış sırasında aracın her iki tarafından yaklaşan araçlar hakkında sürücüye uyarıda bulunarak yardımcı oluyor. Bir araç tespit edildiğinde, sürücüye hem çoklu bilgi ekranında görsel bir uyarı hem de sesli bir uyarı vermekte.

4,2” renkli LCD ekrana sahip gelişmiş bilgi ekranı, aracın davranışları ve çalışması hakkında doğru ve güvenilir verilerle sürücüyü bilgilendirmek için gösterge bütününün ortasında yer alıyor. Bu dinamik ekran, başka bilgilerin yanında; ALLGRIP sürüş modları, G kuvveti, motor çıkış gücü, tork, gaz pedalı ve fren kullanımı gibi geniş bir yelpazedeki özellikleri görsel olarak sunmayı başarıyor.

Suzuki tasarımının 5 parçalı ızgara ve şık krom vurgularla tamamlanan güçlü ön tampon gibi temel özellikleri arasında Yeni tasarlanan mavi LED şeritli LED farlarda güzel ve şık bir teknolojik görüntü sağlamış.

4.175mm uzunluğa sahip yeni Vitara’da 6 İleri Tam Otomatik şanzıman 1.4L BOOSTERJET 48V SHVS Mild Hybrid motorda görev yapmakta. En son 2007-2008 yıllarında kullanmış olduğum Suzuki Grand Vitara arazi Off-Road test sürüşümden sonra Suzuki Vitara arazi çekiş kontrol 4×4 sistemini (eski tip ikinci bir arazi vites koluna) ihtiyaç duymadan çok daha teknolojik şekilde sadece içeriden çevirmeli bir tuş yardımı ile çok daha profesyonel şekilde sunmuş. Ayrıca, yeni Suzuki Vitara’da zorlu arazi yollarında ise yine tek bir tuş yardımı ile “lock” diferansiyeli kitleyerek aracınızın yolda kalmasını da engellemiş oluyorsunuz. Tabii doğru bir lastik seçimi şart.

Suzuki yeni Vitara ile benim hayran kaldığım uzun yolculuğum ve test sürüşüm esnasında beni en çok etkileyen; Suzuki Vitara’da 1.4 litre motorunun çok fazla enerjik, hızlı, seri ve atak olması idi. Hiç bir şekilde bu kadar hızlı ve seri olmasını aslında bu araçtan beklemiyordum. Durmak ve yorulmak bilmeyen motoru sayesinde 2000km’lik test sürüşüm esnasında çok fazla yorulmadan kullanımdan çok zevk aldım diyebilirim. Diğer farklı bir unsuru ise özellikle otoban ve virajlı dağ yolları dahil yüksek stabil hızlarda aracın normal bir otomobil kullanımı hissini asfaltta yapışarak veriyor olması idi. Aracın, denge yol tutuşu sistemi ve ağırlık merkezinin çok iyi ayarlanmış olması sayesinde çok yüksek süratli sürüşlerde araç tam bir güven oluşturuyor. Otoban asfalt sürüşlerinde ayrı bir sürüş zevki yaşatmasını sağlayan Suzuki Vitara, dağ ve arazi ortamında ise Suzuki 4×4 genlerini ön plana çıkararak size stabil, hızlı, seri, yırtıcı, kırılmaz, sağlam bir sürüş sağlarken yüksek volume sahip müzik-ses sistemi sayesinde de istediğiniz parçaları “güm güm” özel “bas” sistemi ile zevkini çıkarabilirsiniz.

Suzuki Vitara Hibrit makul hızlar ile oldukça ekonomik bir yakıt sarfiyatı sunuyor. Makul sabit hızlar ile otoban sürüşlerinde 100 km’de ortalama 5.5-6.0 litreye varıncaya kadar bir yakıt ekonomisi sarfiyatı söz konusu. Ayrıca, aracın ergonomik koltuk yapısı bence mükemmel bir tasarıma rahatlığa ve kullanıma sahip. Suzuki Vitara’da bir çok beni etkileyen sürüş ve kullanımda önemli bulduğum unsurların yer aldığını; (Bunlardan biride sürüş vites kulakçıklarında direksiyonda kısa sürede anlık tepkime süresi v.b. gibi) bu sebeple Vitara’dan arazide ve asfalt yol sürüşlerinde oldukça iyi bir sürüş yaşatmış olduğu için etkilendiğimi söylemek belirtmek isterim.

Diğer Haberler

PEUGEOT’NUN 7 KOLTUKLU SUV’U YENİ 5008 TÜRKİYE’DE

PEUGEOT, yeni nesil 7 koltuklu SUV modeli 5008 ve E-5008'i Türkiye’de satışa sundu. Yeni PEUGEOT 5008 ve E-5008, tasarımdaki yeni marka imza kodlarını, geniş...

Araba Paspası Seçimi: Aracınızı Korurken Şıklığınızı Tamamlayın

Araba paspasları, genelde göz ardı edilse de aracınızın iç mekanını korumada ve temiz tutmada oldukça önem arz eder. Doğru paspas seçimi, arabınızın iç döşemesini...

Mercedes-Benz Türk, Mesleki Eğitime Hem de Endüstrinin Geleceğine Yatırım

Türkiye ağır ticari araç sanayisinin öncü şirketi Mercedes-Benz Türk, endüstrinin en önemli ihtiyaçlarının başında gelen yetişmiş iş gücüne yatırım yapmaya devam ediyor. Bu kapsamda...

Trafiğe Çıkan Her Otomobil Büyük Bir Mobil Veri Merkezine Dönüşüyor

Trafiğe Çıkan Her Otomobil Büyük Bir Mobil Veri Merkezine Dönüşüyor!  Otomotiv mühendisliği alanında en yeni teknolojilerin ve gelişmelerin mercek altına alındığı ‟Uluslararası Otomotiv Mühendisliği...

Ovolt ve Sharz.net’ten E-Mobilite Ekosistemine Yeni Bir Soluk

“Elektrikli Araç Kullanıcıları İçin Şarj İstasyonundan Öte Yeni Nesil Yaşam Alanları”  Ülkemizin en büyük elektrikli araç şarj istasyonu operatörleri Sharz.net ve Ovolt, geçtiğimiz günlerde EVCharge...

Meksika’daki Araçlar Gümrük Tarifelerinden Etkilenebilir

ABD başkanlık seçimleri Trump'ın zaferinden sonra, büyük Japon otomobil üreticileri arasında endişe nedeniyle otomobil üretim sistemlerinin elden geçirilmesi Washington'un ekonomi politikalarındaki değişiklikler yapılması gereği...

Petrol devlerinden iklimle kriziyle mücadeleye 500 milyon dolar ortak yatırım

TotalEnergies, bp, Equinor ve Shell’in üst düzey yetkilileri, Bakü'de devam eden Birleşmiş Milletler (BM) İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesi 29. Taraflar Konferansı (COP29) kapsamında ortak...