Taksilerde kısa mesafeye indi-bindi ücreti de çözüm olmadı

®
Çok Okunanlar

İngiliz yapımı Qashqai’deki yeni e-POWER

Küresel lansmanından yaklaşık on yıl sonra Nissan, benzersiz e-POWER teknolojisinin yeni neslini İngiliz yapımı Qashqai crossover'da piyasaya sürüyor. Daha iyi...

STAR Rafineri, “2024 İhracat Şampiyonları” Liste 5. sırada

SOCAR Türkiye grup analizlerinden STAR Rafineri, TİM'in açıkladığı “2024 İhracat Şampiyonları” listesinde 5. sırada yer aldı. Türkiye İhracatçılar Meclisi'nin (TİM)...

Tesla yıllık bazda %13’lük bir düşüş yaşadığını söyledi

Bir yıldan fazla bir süredir düşen satışlarla mücadele eden Tesla, ikinci çeyrekte işleri tersine çeviremedi. Çarşamba günü Tesla, 2. çeyrekte...

Sokak Stili: Rolls-Royce, Paris Moda Haftası’nda büyüledi

Rolls-Royce, yaratıcılığı ve kişisel ifadeyi kutlamak için Paris Moda Haftası'na katıldı. Spectre ve Cullinan, konukları gösterilere ve partilere taşıdı... Phil...

OE’den satış sonrası pazarına – Mükemmel frenleme

ZF Aftermarket, kapsamlı ürün portföyü, dijital ekosistem entegrasyonu ve güvenilir iş ortağı ilişkilerinden oluşan üç temel üzerine inşa ettiği...

Nissan Qashqai’de Temmuz ayına özel 200.000TL’ye varan

Yeni Nissan Juke sıfır faizli kredi avantajıyla dikkat çekiyor...  Nissan Qashqai’de Temmuz ayına özel 200.000TL’ye varan nakit alım desteği C-SUV segmentinin...

Rotaglass, SAINT GOBAIN Sekurit Partner Ağına Katıldı

Dünyanın en büyük cam üreticilerinden Saint-Gobain, Sekurit Partner Ağına Türkiye’den Rotaglass Otocam’ı  dahil ederek önemli bir iş birliğine imza...

Taksilerde özellikle kısa mesafelerde yolcu alınmamasına çözüm olarak getirilen indi-bindi ücreti çözüm olmadı. Vatandaşlar ve tüketici dernekleri, taksicilerin kısa mesafede yolcu almamayı sürdürdüğünü, bu durumun özellikle sabah ve akşam saatlerinde, turistik ve kalabalık bölgelerde yoğunlaştığını belirtiyor.

Taksiler konusunda dile getirilen şikâyetlerin başında gelen kısa mesafede yolcu almama problemine çözüm olarak 2017’de uygulanmaya başlayan ve hâlihazırda 10 TL olan indi-bindi ücretine ilk dönemde tüketicilerden ciddi itirazlar gelse de kısa mesafe ve benzeri problemlerin çözümüne katkı sunacağı düşünülmüştü.

Ancak aradan geçen sürede taksicilerin kısa mesafede indi-bindi uygulamasına rağmen yolcu almamayı sürdürdüğü belirten vatandaşlar, problemin çözümü noktasında bir gelişme sağlanamadığını kaydediyor.

Vatandaşlar, özellikle sabah ve akşam saatlerinde (işe gidiş ve iş çıkışı), turistlerin bulunduğu ve kalabalık bölgelerde, yağmurlu havalarda tüm ısrarlara rağmen taksicilerin istisnalar hariç yolcu almamayı sürdürdüğünü vurguluyor.

Bu alanda kesin çözüm talep eden vatandaşlar, denetimlerin ve cezaların artırılması, yolcu almayanlara caydırıcı cezaların getirilmesini talep ediyor.

“Taksici müşteriyi istediği yere götürmemezlik yapamaz”

Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu, hiçbir taksicinin, “arabayı teslim edeceğim, değişime gidiyorum” diye bir mazereti olmayacağını belirterek, “Bankaya 16.50’de girdiğinizde size ‘banka kapandı, çıkın’ diyemezler. 17.00’de veya 1-2 dakika kala kapı kilitlenir, içerideki müşterilerin işlemi bitene kadar beklenir. Veya marketler 22.00’de kapanıyorsa siz içerideyseniz ve 22.02’de kasaya gittiğinizde hizmet verilmemesi gibi bir şey olamaz.” dedi.

Ağaoğlu, “Taksiciler, genelde müşteriyi aldıktan ve gideceği yeri öğrendikten sonra değişime gideceğini söylüyor. Taksici, aracına binen müşteriyi istediği yere götürmek zorunda. Ancak burada emekçiler değil yüksek gelir hedefleyen plaka sahipleri kabahatli.” diye konuştu.

Yaklaşık 30 yıl önce taksi plakalarının açık artırmayla satışa çıkarıldığını, o günden bu yana sisteme yeni plaka girmediğini dile getiren Ağaoğlu, “Yaklaşık 18 bin civarında tahditli plaka var İstanbul’da. Bunun bir düzene girmesi lazım. Piyasada rekabet olması gerekiyor.” ifadelerini kullandı.

Ağaoğlu, plaka sahiplerinin taksi şoförlerinden yüksek gelir beklediğini, günlük bedelle çalışan şoförlerin bu yüzden daha fazla para kazanma hırsına sahip olduğunu belirterek, bu şoförlerin hangi şartlarda çalıştığının da denetlenmesi gerektiğini savundu.

“Aracın değişim saatiyse müşteriyi ya hiç almamalı, aldıysa götürmeli”

Tüketiciyi Koruma Derneği (TÜKODER) Genel Başkanı Aziz Koçal, kısa mesafeye gidecek yolcuların alınmaması problemine çözüm olarak indi-bindi ücretinin getirildiğini belirterek, kendilerinin bu uygulamaya ilk günden beri karşı çıktıklarını söyledi.

Koçal, “Bu uygulama dahi soruna çözüm olmadı. Kısa mesafede yolcu alınmaması problemine ilişkin şikâyetler her geçen gün artarak devam ediyor.” diye konuştu.

Taksicilerin özellikle 14.00-16.00 saatleri arasında şoför değişimi gerekçesiyle gideceği yeri beğenmediği yolcuları almadığını dile getiren Koçal, “Bu konudaki sıkıntıları bizzat ben dahi yaşıyorum. Taksici araç bekleyen yolcunun yanında duruyor, onu alıyor, gideceği yeri duyduğunda beğenmiyorsa değişime gittiğini söylüyor.” dedi.

Koçal, taksicilerin böyle bir hakkı olmadığının altını çizerek, şu ifadeleri kullandı:

“Eğer değişime gidiyorsa hiç durmayacak veya yolcuyu aldığında gideceği yeri duymadan ‘Ben şuraya gidiyorum yol üzeriyse alabilirim.’ diyecek. Bu taksicinin ana hizmeti, bu hizmeti sunmuyor ya da ayıplı sunuyor. Ayrıca taksi plakalarının tahditli olmaması gerektiğini düşünüyoruz. Bize göre taksicilik şartlarını yerine getiren herkes aracıyla bu işi yapabilmeli veya başka çözümler getirilmeli. Denetimler ve cezalar artırılmalı.”

Diğer Haberler

PETRONAS Syntium Serisi İle Motorunuz Yaz Sıcaklarında da Serin kalıyor

“Isıyı Kontrol Edin” sloganıyla öne çıkan PETRONAS Syntium motor yağları serisi, yaz aylarında artan sıcaklıkların olumsuz etkilerine karşı güçlü bir çözüm sunuyor. Gelişmiş sıvı...

TURFİLO ile İstanbul’da Yeni Bir Dönem Başlıyor

1996 yılından bu yana Türkiye’de sürücülerin her an yanında olan Tur Assist, asistans alanında getirdiği yeniliklerle sigorta sektörüne katma değer yaratmaya devam ediyor. Yol...

OE’den satış sonrası pazarına – Mükemmel frenleme

ZF Aftermarket, kapsamlı ürün portföyü, dijital ekosistem entegrasyonu ve güvenilir iş ortağı ilişkilerinden oluşan üç temel üzerine inşa ettiği stratejisi ile daha akıllı, daha...

Mercedes-Benz’den Temmuz ayına özel finansman

Mercedes-Benz Otomotiv ve Mercedes-Benz Finansal Hizmetler, yeni otomobil ve hafif ticari araç alımlarında Temmuz ayına özel finansman seçenekleri sunuyor. Mercedes-Benz Kasko’yu tercih eden kurumsal müşterilere...

Tesla, LFP pil fabrikasını tanıttı, neredeyse hazır olduğunu iddia ediyor

Tesla, Nevada'daki lityum-demir-fosfat (LFP) pil hücresi fabrikasını tanıttı ve üretime başlamaya neredeyse hazır olduğunu iddia ediyor. LFP hücrelerini kullanan diğer birçok otomobil üreticisi gibi, Tesla...

Tesla yıllık bazda %13’lük bir düşüş yaşadığını söyledi

Bir yıldan fazla bir süredir düşen satışlarla mücadele eden Tesla, ikinci çeyrekte işleri tersine çeviremedi. Çarşamba günü Tesla, 2. çeyrekte küresel olarak 384.122 araç teslim...

McLaren süper otomobili Yılın Performans Otomobili seçildi

McLaren Artura, 2025 Yılının Auto Express Performans Otomobili Seçildi McLaren Artura, yayının Londra'da düzenlenen 2025 Yeni Otomobil Ödülleri etkinliğinde Yılın Auto Express Performans Otomobili seçilerek...