Suzuki Akıllı Hibrit SUV Ailesi Türkiye’de!

®
Çok Okunanlar

Ford 30.000 km’lik Rekor Yolculuğunu Tamamladı

Tamamen elektrikli yeni Ford Explorer ve Lexie Alford, 30.000 km’lik rekor yolculuğun bitiş çizgisini, bugüne kadar görülmemiş araçlardan oluşan...

TAYSAD, 45. Olağan Genel Kurul Toplantısı Düzenlendi

Türkiye otomotiv tedarik sanayinin çatı kuruluşu Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği’nin (TAYSAD) 45’inci Olağan Genel Kurul toplantısı düzenlendi. Toplantının...

Marmaris’te Zafer Özdemir-Ertuğrul Ekibinin

2024 Türkiye Ralli Şampiyonası’nın ikinci ayağı olan ve Ege Otomobil Sporları Kulübü tarafından ICRYPEX ana sponsorluğunda organize edilen Marmaris...

Maserati, Rolex Monte-Carlo Masters’da

Maserati, 6-14 Nisan 2024 tarihleri arasında düzenlenecek Rolex Monte-Carlo Masters Şampiyonası’nda yarışmaya hazırlanan tenis efsaneleriyle Monako Prensliği'nde yeniden bir...
Doğan Holding çatısı altında faaliyet gösteren Doğan Trend Otomotiv’in Türkiye’de
temsil ettiği Suzuki, geçtiğimiz yıl satışa sunduğu Swift Hibrit modelinden sonra
hem Vitara hem SX4 S-Cross modellerinin hibrit teknolojili versiyonlarını eş
zamanlı olarak satışa sundu. Böylelikle tüm model yelpazesini hibrit teknolojisiyle
donatılmış olarak yenileyen Suzuki, bu sayede yüzde 20’yi aşan yakıt tasarrufuyla
birlikte tüm modellerinde standart olarak sunduğu ileri güvenlik özellikleri ve
fiyat/fayda dengesiyle dikkat çekiyor. Suzuki Marka Direktörü Şirin Mumcu
Yurtseven, “Artık Türkiye pazarındaki Jimny hariç tüm modellerimiz hibrit olarak
yer alacak. Swift Hibrit ile yakaladığımız ivmeyi Vitara Hibrit ve SX4 S-Cross
Hibrit’le birlikte güçlendireceğiz. 2020 yılı sonundan bu yılın ilk çeyreğine kadar
olan dönem bizim için bir geçiş süreciydi. Ailenin tamamlanmasıyla, geçtiğimiz yıl
Swift Hibrit’le yakaladığımız başarıyı, SUV modellerimizi de satışa sunarak
artıracağımıza inanıyoruz. Bu kapsamda, sene sonuna kadar 4 bin adede yakın
hibrit araç satışı gerçekleştirmeyi hedefliyoruz. Vitara ve SX4 S-Cross Hibrit için
sadık müşterilerimize sınırlı sayıda özel fırsatlar sunduk. Avantajlı takas
imkanlarımızla birlikte hibrit ailesini ilk olarak onlarla tanıştırdık. Bunun
sonucunda, 100 adet Suzuki Vitara Hibrit ve SX4 S-Cross Hibrit’in ön satışını da ilk
haftada gerçekleştirdik” açıklamasında bulundu. Mart ayı itibariyle satışa sunulan
Suzuki Vitara Hibrit ailesi 296 bin 900 TL’den başlayan fiyatlarla dikkat çekerken,
SX4 S-Cross Hibrit ise 306 bin 900 TL’lik anahtar teslim satış fiyatıyla müşterilerin
beğenisine sunuluyor. Suzuki Vitara Hibrit hem 4×2 hem 4×4 versiyonlarıyla tercih
edilebilirken, SX4 S-Cross Hibrit ise sadece önden çekişli olarak müşterilerin
beğenisine sunuluyor.
Doğan Holding çatısı altında faaliyet gösteren Doğan Trend Otomotiv tarafından temsil
edilen Suzuki, ülkemizde en sevilen modellerinden Swift’le geçtiğimiz yıl sınıfının en
çok satılan hibrit otomobili başarısını göstermesinin ardından 2021 yılında da hibrit
atağını 2 yeni modelle taçlandırdı. Mart ayı itibariyle hem Vitara’nın hem de SX4 S-
Cross modellerinin hibrit versiyonları ülkemizde satışa sunuldu. Suzuki Vitara Hibrit
ailesi 296 bin 900 TL’den başlayan fiyatlarla dikkat çekerken, SX4 S-Cross Hibrit modeli
ise 306 bin 900 TL’lik anahtar teslim satış fiyatıyla satılıyor.
Suzuki Marka Direktörü Şirin Mumcu Yurtseven, “Dizel araçların pazardaki payı
düşerken elektrikli ve hibrit araçların yükselişini görüyoruz. Geçtiğimiz yıl Avrupa’daki
kendi kendini şarj edebilen hibrit otomobil satışları önceki yıla göre yüzde 59 artarak 1,2
milyon adede ulaştı. Bu araçların Avrupa genelindeki toplam pazar payı yüzde 12’ye
kadar çıktı. Bu kapsamda, 2021 yılından itibaren hibrit araçların pazardaki payını
katlayarak artıracağına inanıyoruz. Ülkemizde ise Avrupa’daki kadar olmasa da elektrikli
ve özellikle hibrit araçlarda önemli bir atılım var. 2020 yılında Türkiye’de 23 bin adedi
aşkın hibrit ve elektrikli otomobil satıldı. Hibrit satışları 2019 yılına göre yüzde 85 arttı.
Bahsettiğimiz gibi pazar henüz düşük seviyelerde olsa da elektrikli ve hibrit araç
satışlarındaki artış trendi devam edecek” ifadelerini kullandı.
Suzuki Marka Direktörü Şirin Mumcu Yurtseven, “2021 yılına bakacak olursak
otomotiv pazarı açısından iç pazardaki talebin arttığı bir üç ayı geride bıraktık. Pazardaki
talebin havaların ısınması ve pandemi koşullarının iyileşmesiyle artmaya devam
edeceğini tahmin ediyoruz. Yine bu dönemde hibrit araç satışları önemli bir ivme
kazandı. Şubat sonu itibariyle 7 bin hibrit otomobil satışı gerçekleşti ve hibritlerin toplam
pazardaki payı yüzde 3,8’den yüzde 8,7’ye çıktı. Bu gerçekten çok önemli bir gelişme.
Hibrit araçların Türkiye pazarında sene sonuna kadar çok önemli bir seviyeye
ulaşacağına inanıyoruz. Bu kapsamda, yıl sonunda hibrit araç satışlarının ise 25 bin adedi
aşmasını öngörüyoruz” açıklamasında bulundu.
“Suzuki, SUV ve hatchback segmentinde Türk tüketicisinin beklentilerini
karşılıyor”
Şirin Mumcu Yurtseven, sözlerini şu şekilde sürdürdü; “Artık Vitara ve SX4 S-
Cross’un da satışa sunulmasıyla Türkiye’deki hibrit SUV pazarının önemli
oyuncularından biri olduk. Deloitte tarafından yapılan 2021 Küresel Otomotiv Tüketici
Araştırması Türk tüketicisinin güvenlik donanımları, ekonomik fiyat ve yakıt tasarrufu
üçgeninde alım tercihi yaptığını ortaya koyuyor. Araştırmaya göre tüketicilerin en çok
talep ettiği ilk 5 özelliğin 4 tanesini standart olarak tüm model ve versiyonlarımızda
sunuyoruz. Bu özelliklere değinmek gerekirse: Otomatik Ani Frenleme, Kör Nokta
Uyarısı, Navigasyon ve Şerit Takip Uyarı Sistemi. Suzuki olarak hibrit ürün gamımızla
aslında tam da Türk tüketicisinin taleplerine yanıt veriyoruz. Türkiye’deki hibrit
dönüşümümüzün ilk adımını Swift Hibrit ile atmıştık. Swift Hibrit, yüzde 20’yi aşan
yakıt tasarrufu, sunduğu standart güvenlik donanımları ve uygun fiyatıyla ilgi görmeye
devam ediyor. Şimdi de hibrit atılımımızı sağlamlaştırarak yeni modellerimizi pazara
sunuyoruz. Vitara Hibrit ve SX4 S-Cross Hibrit ile birlikte Suzuki hibrit ailesini
tamamlıyoruz. Hibrit gamımızda sunduğumuz standart donanım özellikleri ve avantajlı
fiyatlarla pazarda fiyat/fayda dengesi açısından iddialı olmak istiyoruz.”
“Yılı 4 bin adede yakın hibrit otomobil satışıyla kapatmayı hedefliyoruz”
Suzuki Marka Direktörü Şirin Mumcu Yurtseven, “Artık Türkiye pazarındaki Jimny
hariç tüm modellerimiz hibrit olarak yer alacak. Swift Hibrit ile yakaladığımız ivmeyi
Vitara Hibrit ve SX4 S-Cross Hibrit’le birlikte güçlendireceğiz. 2020 yılı sonundan bu
yılın ilk çeyreğine kadar olan dönem bizim için bir geçiş süreciydi. Ailenin
tamamlanmasıyla pazardaki varlığımızı artıracağımıza inanıyoruz. Son tüketicilerin yanı
sıra, Türkiye’de filo araç yapısını hibrit araçlarla değiştirmek isteyen çevreye duyarlı
şirketler de potansiyel müşterilerimiz arasında. Bu kapsamda, sene sonuna kadar 4 bin
adede yakın hibrit otomobil satışı gerçekleştirmeyi hedefliyoruz. Öte yandan, Suzuki
Vitara Hibrit ve SX4 S-Cross Hibrit için sadık müşterilerimize sınırlı sayıda özel fırsatlar
sunduk. Avantajlı takas imkanlarımızla birlikte hibrit ailesini onlarla tanıştırdık. Bunun
sonucunda, 100 adet Suzuki Vitara Hibrit ve SX4 S-Cross Hibrit’in ön satışını ilk haftada
gerçekleştirdik” dedi.
Vitara ve SX4 S-Cross’ta 48V hibrit teknolojisi
Suzuki, 2020 yılından bu yana tüm Swift modellerinde kullanılan 12V Hibrit sistemiyle
pazara öncülük yapmıştı. Benzer bir prensibe sahip olan hem Vitara hem SX4 S-Cross
modelleri için geliştirilen yeni 48V Hibrit güç-aktarma sistemi, hafif tasarımıyla dikkat
çekerken tüm bileşenleriyle aracın toplam ağırlığına 15 kg’dan daha az ekliyor.
Suzuki’nin yeni ve daha yüksek güce sahip sistemi, 48V lityum iyon batarya, Entegre
Marş Jeneratörü (ISG olarak biliniyor) ve aydınlatma, ses sistemi ve klima gibi daha
düşük voltaj gerektiren donanımları beslemek üzere 48V-12V (DC / DC) dönüştürücü
olmak üzere son derece gelişmiş bileşenlerden oluşuyor. Hem bir jeneratör hem de marş
motoru görevi yapan ISG, sisteme kayışla bağlı ve 2 d/d’dan 3 d/d’ya kadar 235
Nm ek tork kullanıma sunarak hızlanma anında içten yanmalı motoru destekliyor.
Kompakt ve yüksek performanslı lityum iyon batarya, yavaşlama ve fren anında geri
kazanılan elektrik enerjisini depoluyor ve Entegre Marş Jeneratörü tarafından yönetilen
start stop fonksiyonunda sistemi besliyor. Batarya ve DC / DC dönüştürücü ünitesi,
ağırlık dağılımına yardımcı olmak için ön koltukların altına yerleştiriliyor. 48V sistem
ayrıca yeni tork doldurma kontrolü ve tork yükseltme özelliklerine sahip. Bu çözüm,
hızlanma esnasında elektromotorun torkuyla içten yanmalı motorun torkunu
destekleyerek sürüş hissini artırıyor. Sistem, motor ECU’su, motor devri ve gaz kelebeği
konumuna bağlı olarak sürücünün ne zaman hızlanacağını tespit ediyor ve içten yanmalı
motoru desteklemek üzere elektromotoru devreye sokuyor. 48V sistem, sürücünün isteği
üzerine hızlanmayı da destekleyebiliyor. Elektromotor, benzinli motora gecikmeden ek
tork sağlayabildiğinden, tork doldurma kontrolü özelliği sürücü gaza hızlı bir şekilde
bastığında devreye giriyor.
Son Haberler

Test Sürüşü: Tesla Model Y Performance Long Range 3,7 sn 0-100 km/s

Test/Yazar-Fotoğraf: Özgür Sunay Tesla Model Y standart test sürüşünden hemen sonra Model Y Performans modelinin test sürüşünü yaptık. Tesla Model Y,...

Diğer Haberler