Stellantis’in Kuruluşunu Takip Eden 3 Yılın Marka Bilançosu

®
Çok Okunanlar

Turbo Akü laboratuvarı uluslararası akreditasyon ile tescillendi

AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Turbo Akü’nün, alanında birçok test olanağına sahip laboratuvarları Türk Akreditasyon Kurumu (TÜRKAK) tarafından gerçekleştirilen...

Petrol Fiyatları Pazartesi günü geriledi…

Petrol fiyatları, Orta Doğu'daki ateşkes umutları ve ABD Merkez Bankası'nın (Fed) faiz indirimlerinin zamanlamasına ilişkin artan belirsizlikler nedeniyle Pazartesi...

Atlas Copco Genel Müdürü Bilge Acarkan…

Atlas Copco Endüstriyel Teknik, 2023 yılında grup olarak belirlenen bilime dayalı sürdürülebilirlik hedeflerini inovasyon ve teknolojiyle güçlendirerek hızlandırdı. 2030’a kadar...

Lexus LBX, çevre dostu özellikleriyle de öne çıkıyor

Lüks ve performansı bir arada sunmayı hedefleyen markanın premium SUV segmentindeki yeni ürünü LBX, İstanbul'un tarihi semti Akaretler'deki kurulan...

Markanın 2023 yılındaki ticari performansı, Stellantis 2021 yılında kurulduğunda kararlaştırılan uzun vadeli bir ürün planının ve stratejilerin disiplinle takibinin doğal bir yansıması oldu. Bu dönemde ulaşılan hedefler:

  • Markayı yeninde kârlı hale getirmek: Bu hedefe aynı yılın (2021) ikinci yarısında ulaşıldı.
  • Alfa Romeo’nun “0’dan 0’a” stratejisi olarak adlandırılan onaylanmış uzun vadeli bir ürün planı: 2021’de yüzde 0 Elektrikli Araçtan 2027’de yüzde 0 emisyonlu ürün gamına geçmek ve her yıl yeni bir ürünü pazara sunarak, elektrikli otomobillere en hızlı geçiş yapan otomotiv üreticisi olma yolunda cesur bir hedef:
  • 2022 – Tonale Hybrid ve Plug-In Hybrid Q4 tanıtımı
  • 2023 –33 Stradale ile (BEV ve İçten Yanmalı Motorlu) ‘özel üretim otomobiller’ dünyasına geri dönüş
  • 2024 – İlk yüzde 100 elektrikli Alfa Romeo olan Milano’nun tanıtımı
  • 2025 – Sadece yüzde 100 elektrikli olarak satışa sunulacak ilk Alfa Romeo modelinin tanıtımı.
  • 2027 –yüzde 100 elektrikli Alfa Romeo ürün gamının tanıtımı.
  • Ödün verilmeyen kalite standartları, markanın tüm stratejik eylemlerine büyük bir titizlikle rehberlik etmeyi sürdürüyor ve bu standartlar küresel anlamda kabul görüyor.Kasım 2022’de markanın, J.D. Power Satış Memnuniyeti Endeksi’nde premium markalar arasında, daha önceki yerine oranlar dokuz sıra birden yükselerek (2021 yılına oranla 25 puan daha fazla) birinci sırada yer alması bu bakış açısının en önemli örneklerinden biri olarak öne çıkıyor.
  • Alfa Romeo, bir yıl sonra J.D. Power U.S. InitialQualityStudy’ye (IQS) göre premium markaların değerlendirildiği genel sıralamada, podyumun en üst basamağına yerleşti ve tüm sektörde üçüncü sırada yer aldı. (Marka 24 sıra birden yükseldi. Bu, sektöre yönelik IQS araştırmasında kaydedilen en büyük büyüme oldu.)
  • Sıkı stok yönetimi politikası ve ürün stratejisi sayesinde ikinci el değerlerinde artış.

2023’teki büyüme açıkça görülüyor

Tüm bunlar, Alfa Romeo’nun yoğun ve zorlu geçen 2023 yılında kaydettiği olağanüstü ticari performans için uygun bir temel oluşturdu:Kasım ayına kadar olan dönemde Alfa Romeo satışları, 2022’ye göre yüzde 34 artış gösterdi. Bu veri küresel satışlarda sağlam bir büyüme olduğunu teyit ediyor.

Avrupa, yüzde 53 gibi güçlü bir artışla küresel sonuçlara katkıda bulundu.

Orta Doğu ve Afrika, yüzde 95’lik bir artışla en hızlı büyüyen bölge olarak raporlarda yer aldı. Ayrıca, Alfa Romeo’nun Singapur ve Hong Kong’da varlığını güçlendirdiği Hindistan Asya Pasifik bölgesi de yüzde 6’lık bir büyüme ile katkıda bulundu.

Kuzey Amerika’da Eylül ayında Tonale’nin tanıtımı büyük bir coşkuyla karşılandı ve aynı şekilde Çin’de de Tonale’nin piyasaya sürülmesiyle ürün yelpazesi tamamlandı. Her iki bölge de Alfa Romeo’nun büyüme için ideal koşulları yaratmak adına büyük yatırımlar yaptığı stratejik açıdan önemli alanları temsil ediyor.

Son Haberler

Mercedes-Benz’in 210 milyon TL’lik yatırım

Mercedes-Benz Otomotiv, Gebze’de kurduğu ve tüm Türkiye’deki acentelere parça tedariği sağlayacağı yeni Parça Lojistik Merkezi’nin açılışını gerçekleştirdi. 15 bin...

Diğer Haberler