SEAT otomobillerinin tasarımında artık süperbilgisayar kullanıyor

®
Çok Okunanlar

Düzce’de Baja Mücadelesi Nefes Kesti

2024 Türkiye Baja Şampiyonası ilk yarışı olan Baja Prusias, Düzce Offroad Spor Kulübü (DOSOD) tarafından ICRYPEX, Spor Toto, Düzce Valiliği...

FIAT ve Voltify’dan İş Birliği

FIAT ve Voltify’dan Sürdürülebilir Mobilite Yolunda İş Birliği Ülkemizde, Mikromobilite Alanında Bir İlk: FIAT, Voltify iş birliğiyle, Çevre Dostu ve Kompakt...

Şahintepe’de Yeni Rekor…

2024 Tırmanma Şampiyonası 5. ayağı olan Şahintepe Tırmanma Yarışı 20–21 Temmuz tarihlerinde Bursa Otomobil Sporları Spor Kulübü (BOSSEK) tarafından...

İspanya İle Ticaret Rekor Kırdı, Ares Logistics

İSPANYA İLE TİCARET REKOR KIRDI, ARES LOGISTICS BÖLGEYE YATIRIMLARINI ARTIRIYOR Uluslararası entegre lojisitik şirketi Ares Logistics, yeni yatırımlarıyla İspanya taşımalarındaki...

SEAT, otomobillerini geliştirmek için MareNostrum 4 isimli İspanya’daki en güçlü ve Avrupa’daki ise yedinci en güçlü bilgisayarı kullanıyor. 40 bin kişisel bilgisayara denk olan süperbilgisayar sayesinde SEAT, birçok farklı verinin ve değişkenin hızlı bir şekilde hesaplanması gereken aerodinamizm konusunda hesaplama ve planlama gerçekleştiriyor.

SEAT otomobillerinin üretiminde yüksek teknolojiden faydalanmaya devam ediyor. SEAT mühendisleri Barselona’daki Supercomputing Center’de (BSC) bulunan süper bilgisayar MareNostrum 4’ü kullanarak otomobillerinin aerodinamiğinin artırılması, hava sürtünme katsayısının düşürülmesini sağlıyor. Bu, daha düşük tüketim, daha düşük karbon emisyonları ve daha iyi performans ile daha güvenli ve daha verimli araçlar tasarlanmasını sağlıyor. Analizin ana alanları arasında otomobillerin ön ve arka uç, şasi, lastik ve tekerlek de bulunuyor.

Katalonya Politeknik Üniversitesi Kuzey Kampüsü’nde bulunan İspanya’nın en güçlü ve Avrupa’nın yedinci en güçlü süperbilgisayarı, 6 bin 912 mikroçip, 165 bin 888 işlemciye sahip 13,7 petaflops ve 40 bin kişisel bilgisayar gücündeki bilgisayarın ağırlığı ise 78 ton.

SEAT’in Gelişim ve Aerodinamik Bölümü Mühendisi Maria Garcia-Navas, otomobillerin aerodinamiğini hesaplarken rüzgar tüneli ile çalışmanın maliyetli olduğunu, kil modellerin bu tünellerinde bozulduğunu belirterek, “MareNostrum 4 süperbilgisayarın hesaplama gücü, daha fazla parametre eklememize ve tekerlekler hareket ederken jantların içinde havanın nasıl olduğunu görmemize de olanak sağlıyor.Fikir, simülasyon ve gerçeklik arasındaki boşluğu giderek daraltıyor” dedi.

Son Haberler

The all-new G-Class electrifies Los Angeles

MERCEDES-BENZ ALL-NEW ELECTRIC G-CLASS WORLD PREMIERE LA_Kendall Jenner

Diğer Haberler