Array

Ralli Aktiviteleri Müdürü Terenzio Testoni

®
Çok Okunanlar

Yeni Tiguan, 2.035.000 TL

Türkiye’de 1.5 eTSI 150 PS DSG hafif hibrit turbo benzinli ve 2.0 TDI SCR 193 PS 4M DSG turbo...

Sprinter ve tamamen elektrikli eSprinter

Hafif ticari araçlar grubunda sunduğu araçlarla her zaman turizm sektörünün en çok tercih edilen markalarından biri olan Mercedes-Benz, 2024...

EFI Automotive Robot Şarj Cihazı

Robot Şarj Cihazıyla Islak veya Tozlu Şarj Kablolarına Dokunmaya Gerek Kalmayacak!  Aracınızı Park Edin EFI Automotive’in Robotu Gelip Şart Etsin!  Fransız otomotiv...

Kajetanowicz’nin Skoda’sı, yarışı eski Pirelli sürücüsü ve 2003 Dünya Ralli Şampiyonu Petter Solberg’in yeğeni Pontus Tidemand’ın benzer özellikli otomobilinin önünde bitirdi. Pirelli lastikleriyle yarışan iki Skoda Fabia R5, İtalyan markasına klasmanın birinciliğini ve ikinciliğini getirdi. Marco Bulacia ve Yağız Avcı’nın Citroen C3 R5’leri ile sırasıyla dördüncülüğü ve beşinciliği alması sayesinde klasmanın ilk beş otomobilinden dördünü Pirelli lastikleri ile donatılan araçlar oluşturdu. Ralli 2, Pirelli’nin 2021’den itibaren üç yıllık bir anlaşma kapsamında tek lastik tedarikçisi olacağı Dünya Ralli Otomobilleri ana kategorisinin bir altında yer alıyor.

Bu sezon ralli yarışlarından ve WRC yıldızı Andreas Mikkelsen ile gerçekleştirilen özel test programından alınan dersler, Pirelli’nin önümüzdeki yıldan itibaren Dünya Ralli Otomobilleri için sağlayacağı gelecek nesil lastiklere aktarılacak.

Sert ve sıcak koşullar lastiklerin önemini daha da artırdı

Marmaris yollarında tamamı toprak bir parkurda koşulan Türkiye Rallisi, sert ve sıcak koşullardan ötürü son derece çetin geçerken keskin taşların sebep olduğu lastik patlamaları nedeniyle baştan sona dramatik anlara sahne oldu. Pirelli sürücüleri yine de bu zorlu yarıştan alınlarının akıyla çıkıp klasmanlarının zirvesinde bitirmeyi başardılar. Pirelli, Türkiye’deki Ralli 2’de R5 otomobillerle hakimiyetini ortaya koymanın yanı sıra WRC2 ve WRC3 (fabrika ve özel otomobiller için) yarışlarını da kazandı.

Pirelli Ralli Aktiviteleri Müdürü Terenzio Testoni, Türkiye rallisi hakkında şu yorumda bulundu: “En ünlü dünya şampiyonlarını bile cezalandıran bu kadar zorlu ve gerilimli bir rallide güvenilirlik en önemli faktör oldu. En hızlı otomobile sahip olmak kesinlikle yeterli değildi; sürekli bir risk olan patlamalara dirençli ve çok güçlü lastiklere de ihtiyacınız vardı. Türkiye Rallisi’nin zorlu koşullarına uygun sert hamurlu Scorpion K4A toprak lastiklerimiz bu başarıda kilit bir rol oynadı. Hız ile dayanıklılık arasında mükemmel dengenin yakalanması sayesinde biz de Ralli 2’de ilk beş sıranın dördünü alabildik.”

Son Haberler

“Yeni Nesli Otomotive Kazandırmak Zorundayız”

Önemli değişim ve dönüşümlere sahne olan otomotiv sektörünün gölgede kalan satış sonrası hizmetleri alanı, son yıllarda derin bir istihdam...

Diğer Haberler