test

Moto GuzziV100 Mandello Türkiye’de

®
Çok Okunanlar

Brisa, Newsweek Global Most Loved Workplaces 2024

Brisa, Newsweek Global Most Loved Workplaces 2024 listesinde yer alan ilk ve tek Türk şirketi oldu...Sabancı Holding ve Bridgestone...

Çin menşeli benzinli ve hibrit otomobillere ilave gümrük vergisi

İthalatta İlave Gümrük Vergisi Uygulamasına İlişkin Kararda Değişiklik Yapılmasına Dair Cumhurbaşkanı Kararı, Resmi Gezete'de yayımlandı. Bakanlıktan yapılan açıklamada da düzenlemenin...

İnci GS Yuasa, akü ihracatında lider oldu

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) tarafından her yıl gerçekleştirilen ve firmaların ihracat performanslarına göre sıralandığı “Türkiye’nin İlk 1000 İhracatçısı Araştırması...

Petrol fiyatları haftalık düşüşe geçti…

Petrol fiyatları, OPEC+'nın üretim kesintilerini Eylül 2025'in sonuna kadar kademeli olarak kaldırma kararının ardından dört ayın en düşük seviyelerine...

2021’de kuruluşunun 100. yılını kutlayan, dünyadaki en seçkin motosiklet üreticilerinden İtalyan Moto Guzzi’nin yeni model serisi V100 Mandello,409.900 TL’den başlayan lansmana özel fiyatlarla Türkiye’deki motosiklet tutkunlarıyla buluştu. Ülkemizde Doğan Holding’e bağlı Doğan Trend Otomotiv tarafından temsil edilen Moto Guzzi markası, Mandello Serisi’nde bir kez daha enleri ve ilkleri barındırarak 100 yılı aşkın geçmişinde olduğu gibi bugün de tüm sektöre öncülük ediyor. Tasarımında hareketli kanatlarasahipilk 2 tekerlekli motosiklet unvanını elinde tutan Moto Guzzi V100 Mandello, motosiklet sektöründe elektronik ayarlanabilir ön cama sahip tek roadster olmasıyla da öne çıkıyor.Doğan Trend Otomotiv Motosikletten Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Emre Acar; 

“Türkiye motosiklet pazarının satışı en zor bölgesi olan 750 – 1300 cc Touring sınıfında lider konumdayız”

 Moto Guzzi V100 Mandello lansmanında, temsil ettikleri İtalyan markaya dair bir değerlendirmede bulunan Doğan Trend Otomotiv Motosikletten Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Emre Acar;“2022 yılında 40adet Moto Guzzi satışı gerçekleştirerek 750 – 1300 cc Touring motosiklet pazarından yüzde 6 pazar payı elde ettik. Aprilia ve Suzuki gibi diğer temsil ettiğimiz markaları da dahil ettiğimizde, Türkiye motosiklet pazarının satışı en zor bölgesinde lider konumdayız. 2023’de 230 adetlik hedefimiz ile Moto Guzzi’de satışlarımızı altı katına çıkararak,hem markamızın hem de Doğan Trend’in payını artırırken, 750 cc ve üstü pazarın da gelişmesine katkıda bulunacağımıza inanıyoruz. Oldukça butik bir alan olan bu premium segmentte, 2025 yılında Moto Guzzi’yi 500’lü adetlere taşımak istiyoruz” dedi.

“V100 Mandello, motosiklet kullanmayı bir yaşam tarzı olarak gören sürücüler için muhteşem donanımları bir araya getiriyor”

Yeni Moto Guzzi modeliyle ilgili olarak değerlendirmelerde de bulunan Doğan Trend Otomotiv Motosikletten Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Emre Acar; “2021’de 100. yaşına adım atarak motosiklet dünyasındaki öncü kimliğini sürdüren Moto Guzzi, V100 Mandello ile bir kez daha yapılmayanları yaparak müşterilerimize yeniliklerle dolu bir model hazırladı. V100 ve V100 S Mandello, tasarımında hareketli kanatları barındıran ilk 2 tekerlekli motosiklet, elektronik ayarlanabilir ön cama sahip tek roadster ve markanın su soğutmalı ilk motosikleti olmasıyla enleri ve ilki yaşatıyor. Motosiklet kullanmayı bir yaşam tarzı olarak gören, yeri geldiğinde sadece motosiklet kullanmak için yola çıkan sürücüler için muhteşem donanımların bir araya getirildiği Moto Guzzi V100 Mandello Serisi, efsanevi 90 derecelik V-Twin motora eklenen teknolojik gelişmelerle gelecekteki modellere ışık tutuyor.Rüzgar tünelinde şekillendirilen yüksekliği ayarlanabilen ön camı ve hareketli kanatlarla tüm motosiklet sektörünü peşinden sürüklerken, kullanıcılar için de yepyeni bir deneyimin kapılarını aralıyor” dedi.

Geleneksel şaftlı aktarma, ilk defa su soğutmasıyla birleşiyor

 Şaftlı aktarımıyla Moto Guzzi geleneklerine bağlılığını gösteren seri, markanın ilk su soğutmalı motosikleti olmasıyla da önemli bir konuma yerleşiyor. 6 yönlü IMU özelliğinin (Virajlarda veya eğimli yüzeylerde hareketleri ölçen sensörleri barındıran, sürüşü destekleyen bir sistem) kullanıldığı ilk Moto Guzzi olması, çekiş kontrol sistemi ve yalnızca V100 S Mandello’daki yukarı ve aşağı yönde çalışan QuickShifter, MIA ve Ohlins EC 2.0 süspansiyonlarıyla teknolojiyle sürüş yeteneğinizi artırmanıza imkan veriyor. V100 Mandello’nun dengeli şasi tasarımı motosikletin olduğundan daha hafif hissedilmesini sağlıyor ve motosikletin kontrolünü kolaylaştıran, daha kontrollü bir sürüş deneyimi sunuyor.

Sektörde bir ilk: Adaptif kanatlarla sürücü yüzde 22 daha az rüzgar etkisinde kalıyor

Moto Guzzi V100Mandello’nunideal konumlandırılmış kalça-topuk endeksi ve ileriye doğru da uzayan sürücü selesi ile istediğiniz pozisyonda sürüş ve yorulmadan kilometrelerce yol yapmanız mümkün hale geliyor. Elektronik olarak 9 cm yükselip alçalabilen ön camı ve depo üzerinde açılan kanatları ile gövdenize aldığınız rüzgarı da yüzde 22 azaltabiliyor. Uzun yolculukları çok daha az yorularak yapmanızın yanı sıra bu aerodinamik güncellemeler ile soğuk havalarda da motosikleti kullanırken kullanıcının rahat etmesi sağlıyor.

 Enlemesine V-Twin motor, QuickShifter şanzıman

6750 d/d’de 115 beygir güç ve 105 nm tork üreten 1042 cc’lik enlemesine yerleşimli 90 derecelik V-Twin, silindir başına dört valf, sıvı soğutmalı ve Ride by Wire’lı V100 Mandello, düşük hızlarda bile yüksek performansa sahip. Yukarı ve aşağı yönde çalışan QuickShifter ise çok daha seri bir şekilde vites değiştirmenizi sağlıyor. Bu iki özelliğin birleşimi sayesinde daha az vites değiştirerek stabil bir şekilde ilerlemeniz ya da seri vites geçişleriyle saha yüksek performanslı bir sürüş yapmanız mümkün. Değiştirilebilen sürüş modları, “Viaggio” (Seyahat Modu), “Sport” (Spor Modu), “Pioggia” (Yağmur Modu) ve “Strada” (Yol Modu) olarak tercih edilebiliyor.

 Teknolojik bağlanılabilirlik özellikleri

5 inçlik TFT ekran üzerinde motosiklet ile son yolculuğunuzdaki maksimum ve ortalama hızınız, geçirdiğiniz zaman, ortalama ve anlık yakıt tüketimi, hava sıcaklığı, vites göstergesi gibi tüm verileri takip etmek de mümkün. V100 S Mandello’da MIA yüklü gelirken, Standart ve Aviazione versiyonlarında MIA kurulumu yapılırsa, akıllı telefon ve interkom bağlantıları da yapılabiliyor.

Moto Guzzi’nin 102 yıllık tarihi

“Società Anonima Moto Guzzi”,1921 tarihinde “Motosiklet üretimi ve satışı ve metal mekanik endüstrisiyle ilgili veya bağlantılı diğer faaliyetler” amacıyla kuruldu. Kurucuların, silah arkadaşlarından birinin anısına, yeni şirketin sembolü olarak “Kanatları Açılmış Kartal” seçildi. O tarihten bu yana, tüm dünyada hızla ün kazanan kartal, Moto Guzzi markasının sembolü haline geldi. Operasyon merkezi Mandello del Lario’da açıldı. Moto Guzzi bugün hala burada üretim yapıyor. Burası, şirket kurucusu Carlo’nun kardeşi Giuseppe Guzzi tarafından Kuzey Kutup Dairesi’ne sürülen GT 500 Norge (1928), Airone 250 (1939) ve savaş sonrası dönemde kitlelerin motosikletle tanışmasına katkıda bulunan Galletto (1950) gibi insanların hayallerini süsleyen motosikletlerle dünya motosiklet tarihine damgasını vuran bir sanayi kuruluşu.

Yine o yıllarda rüzgar tüneli açıldı. Bu, motosiklet alanında dünyada bir ilk idi ve günümüzde hala Mandello Fabrikası’nda ziyaret edilebiliyor. Rüzgar tüneli, son derece tutkulu Umberto Todero, Enrico Cantoni gibi olağanüstü mühendisler ve kısa süre sonra efsane olacak bir tasarımcı tarafından tasarlandı ve kuruldu. Milanolu tasarımcı Giulio Cesare Carcano, ki aynı zamanda 285 km/s hıza ulaşan Otto Cilindri’nin (1955’te) de babası, 1935 ile 1957 yılları arasında en az 15 dünya hız rekoruna imza atan ve 11 Tourist Trophy kazanan prototiplere imza attı.

Moto Guzzi 1960’larda, Stornello ve Dingo gibi hafif motosikletlere hayat verdikten sonra; V7 Special, V7 Sport, California ve Le Mans gibi efsanevi modellerde kullanılan kardan şaftlı 700 cc 90° V-twin motora hayat verdi. Bu motor zaman içinde Mandello’lu üretici için bir sembol haline geldi. Bu motor, aynı mimari ile en gelişmiş elektronik kontrol teknolojileriyle desteklenerek sürekli olarak geliştirilmeye devam etti ve V7 ve V9 Serisi’nin Roamer ve Bobber versiyonlarıyla dünyanın ilk klasik enduro motosikleti olan V85 TT Travel gibi popüler ve modern Moto Guzzi motosikletlerine hayat verdi.

 

Moto Guzzi V100 Mandello Teknik Özellikleri

Motor& Şanzıman

 Motor tipi:                     Enine konumlandırılmış 90 derece V-Twin, silindir başına 4 valf

Soğutma sistemi:            Su soğutmalı

Motor hacmi:                 1042 cc

Silindir Çapı x strok:      96 x 72 mm

Maksimum güç/devir:    115 Hp (84,6 kW), 8.700 d/d

Maksimum tork/devir:   105 Nm, 6.750 d/d

Tüketim:                        4,7 lt/100 km

Emisyon Uyumluluğu:   Euro 5

C02 Emisyonu:              118 g/Km

Şanzıman:                      6 vitesli

Aktarma                        Şaft

Gövde

Islak ağırlık:                   233 kg (%90 dolu depo ağırlığı)

Sele yüksekliği:             815 mm

Yakıt deposu:                17 lt (3,5 lt yedek depo)

Lastik &Süspansiyon

 Ön lastik ölçüsü:            Cast alüminyum, 17 x 3.5 inç

Arka lastik ölçüsü:         Cast alüminyum, 17 x 6 inç

Ön süspansiyon:            41 mm ters maşa, sıkıştırma, geri sekme ve yay ön yük ayarlı

Arka süspansiyon:         Ön yükleme ve geri sekme ayarlı

Ön frenler:                     320 mm çapında çift yüzlü disk, 4-piston Brembo monoblok radyal kaliper. Viraj Destek ABS.

Arka Frenler:                 280 mm çapında tek disk, 2 pistonlu Brembo kaliper. Viraj Destek ABS

Donanım

 LED aydınlatma ve Viraj Aydınlatmalı Ön Farlar, LED Göstergeler, Viraj Destekli ABS ve Moto Guzzi Çekiş Kontrol, Hız Sabitleme, Sürüş Modları, Renkli TFT Ekranı, Uyarlanabilir Aerodinamik Parçalar, Ayarlanabilir Elektrikli Geniş Ekran.

 Moto Guzzi V100 Mandello S Teknik Özellikleri

Motor & Şanzıman

 Motor tipi:                     Enine konumlandırılmış 90 derece V-Twin, silindir başına 4 valf

Soğutma sistemi:            Su soğutmalı

Motor hacmi:                 1042 cc

Silindir Çapı x strok:      96 x 72 mm

Maksimum güç/devir:    115 Hp (84,6 kW), 8.700 d/d

Maksimum tork/devir:   105 Nm, 6.750 d/d

Tüketim:                        4,7 lt/100 km

Emisyon Uyumluluğu:   Euro 5

C02 Emisyonu:              118 g/Km

Şanzıman:                      6 vitesli, Islak debriyaj, kaydırmalı hidrolik debriyaj

Aktarma:                       Şaft

Gövde

Islak ağırlık:                   233 kg (%90 dolu depo ağırlığı)

Sele yüksekliği:             815 mm

Yakıt deposu:                17 lt (3,5 lt yedek depo)

Lastik & Süspansiyon

 Ön lastik ölçüsü:            Cast alüminyum, 17 x 3.5 inç TPMS

Arka lastik ölçüsü:         Cast alüminyum, 17 x 6 inç TPMS

Ön süspansiyon:            43 mm Öhlins Smart EC 2.0 yarı aktif süspansiyon sistemi

Arka süspansiyon:         Yarı aktif sıkıştırma ve geri tepme sönümleme ile tamamen ayarlanabilir Öhlins TTX Smart EC2.0

Ön frenler:                     320 mm çapında çift yüzlü disk, 4-piston Brembo monoblok radyal kaliper. Viraj Destek ABS

Arka Frenler:                 280 mm çapında tek disk, 2 pistonlu Brembo kaliper. Viraj Destek ABS

Donanım

 LED Aydınlatma ve Viraj Aydınlatmalı Ön Farlar, LED Göstergeler, Viraj Destekli ABS ve Moto Guzzi Çekiş Kontrol, Hız Sabitleme, Sürüş Modları, Renkli TFT Ekranı, Uyarlanabilir Aerodinamik Parçalar, Ayarlanabilir Elektrikli Geniş Ekran, TPMS (Lastik Basınç Göstergeleri), Elcik Isıtma, Yukarı/Aşağı QuickShifter, Moto Guzzi MIA Platform.

Son Haberler

Araç Kiralama Yaparken Sigorta Gerekli Mi?

Yeni yerler keşfederken, seyahat ederken ve şehir içi günlük kullanımda araç kiralama birçok kolaylığı beraberinde getiriyor. Uygun ve esnek...

Diğer Haberler