LIQUI MOLY yüzde 50 kar kaybı kaydetti

Pandemiden yağlama maddesi uzmanı LIQUI MOLY de etkilendi. Gerçi ciro yüzde 7,1 artış göstererek yeni bir rekor değere ulaştı. Türkiye’de yüzde 78’le daha da yüksek bir büyüme kaydetti. Ancak milyonluk bir yatırım programından dolayı gelirler belirgin şekilde geriledi. Genel Müdür Ernst Prost buna rağmen emin görünüyor: “Enerjik önlemlerimiz sayesinde büyümeye devam ediyoruz ve hâlâ siyah rakamlar yazıyoruz. Geçtiğimiz yıllarda, banka yükümlülükleri olmadan gerçekleştirilen sağlam ekonomik faaliyetlerimiz, krizin sonuçlarını aşmamıza yardımcı oluyor.“

 2020 yılında LIQUI MOLY’nin cirosu yüzde 7,1 artışla 611 milyon Euro’ya yükseldi. Buna Türkiye’de yüzde 78 kadar büyüyen iş hacmi de katkıda bulundu. LIQUI MOLY burada daha önce hiç bu kadar daha fazla ciro elde etmemişti. Pandeminin küresel konjonktür üzerindeki etkisi ve dünya genelinde yağ ve yakıt tüketiminin azalması dikkate alındığında, bu muhteşem bir başarı. Kazanç 25 milyon Euro’ya düşerek yarı yarıya geriledi; bunun bir nedeni de orta ölçekli işletmelerin kriz sırasında pazarlama faaliyetlerine neredeyse 45 milyon Euro yatırım yapmasıydı. Ayrıca 100’den fazla yeni çalışan işe alındı. Böylece çalışan sayısı 2020 sonunda 989 oldu. “Hücuma geçtik ve bu şekilde rakiplerimizden ayrıştık. Hijyen önlemlerinin, koruma konseptlerinin ve home ofisin katı bir şekilde uygulanmasına rağmen, müşterilerimize 7/24 hizmet vermeye hazırdık ve tüm medyalarda varlığımızı olağanüstü artırdık. Büyümemiz, sadece davranışlarımızın mantıksal sonucu“ diye açıklıyor genel müdür rotasını. Şirketin sağlam çıkış noktası olan 208 milyon Euro’luk bilanço toplamı, 168 milyon Euro’luk öz sermaye desteği ve yüzde 80’in üzerinde öz sermaye payı sayesinde, yağlama maddesi uzmanı, yabancı sermaye ve kredi borcu olmadan yatırımlar için yeterli güce sahipti. Bunların karşılığını aldık; diyor Ernst Prost: “Yaptığımız rota değişikliği sayesinde yılın sonunda ciddi bir artış elde ettik.” Aynı zamanda LIQUI MOLY’nin çok daha yüksek bir ciro artışına ulaşableceğini de söylüyor. “Tüm alanlarda ön tedarikçilerimizin Korona, karantina, kısa çalışma ve home ofisten kaynaklanan yetersiz çalışmalarını hissettik. Hammadde, ambalaj malzemeleri, etiketler ve kapakların yanı sıra yük kapasiteleri de fark edilir derecede gerilediğini gördük” diyor genel müdür.

Sosyal Sorumluluk

Şirket sosyal sorumluluğuyla da 2020 yılında yine manşetlere çıktı. Tüm çalışanlar için Corona teminatının yanı sıra itfaiye birimleri, kurtarma hizmetleri, ilk yardım kuruluşları ve diğer kamu yararına çalışan organizasyonlar için 5,5 Milyon Euro’dan fazla ürün bağışı, orta ölçekli işletmeler için çok doğal bir durumdu. Ernst Prost, “Böyle zamanlarda birbirimize sahip çıkmak ve herkesin kamu yararı için mümkün olduğunca çaba göstermesi gerekiyor” diye tarif ediyor Ernst Prost durumu.

Yurtiçinde Yüksek Büyüme Oranı

Almanya’da LIQUI MOLY’nin cirosu, önceki yıllardan farklı olarak bu yıl, ihracattan daha fazla arttı. Buna rağmen, ABD’de ve Kanada’daki işler gibi ihracat da istikrarlı bir büyüme kaydediyor.

Tüm Segmentlerde İyi Büyüme

Genel olarak tam ürün yelpazesi üreticisinin tüm segmentleri başarı kaydedilebildi. Şirketin çekirdek işi olan motor yağlarında ciro artışı yüzde 6,4. İnsanların zorunlu olarak daha az seyahat etmesi ve eve daha fazla zaman geçirmesi, motosiklet, bisiklet ve teknelere yönelik  ürünlerin cirosuna da yansıyor.

Perspektif

2019 yılında Temmuz ve Ağustos, yaklaşık 60’ar milyon Euro ciroyla rekor aylar oldu. Kasım ve Aralık 2020’deki cirolar da şirket tarihinin en iyileri arasında. Ernst Prost, 2021 yılı için çok iyi bir başlangıç pozisyonuna sahip olduklarından ve böylece rekor cirolara tekrar ulaşabileceklerinden ya da hatta geçebileceklerinden emin: “Bu yıl, 2020 yılında reklam atağımızın meyveleri topluyoruz ve 2021 yılında tam gaz ilerleyeceğiz.“ Bundan sonraki büyüme rotası için yağlama maddesi üreticisi özellikle kendi lojistiğinde daha fazla yatırım yapmayı planlıyor.