Hyundai’den Daha Güvenli Bir Sürüş İçin Aktif Hava Etekleri

®
Çok Okunanlar

Volkswagen ve Mahindra elektrikli otomobiller için işbirliği yapıyor

Volkswagen ve Mahindra, Hintli gruba Meb ailesinden (ID.3'ün temel mimarisi ve en son Alman elektrikli otomobilleri) elektrikli bileşenler ve...

Massimo Frascella, Audi’nin yeni Tasarım Başkanı oldu

Massimo Frascella, yeni Audi Tasarım Başkanı oldu. 1 Haziran'da, grup içinde yeni bir rol üstlenecek olan Marc Lichte'nin yerini...

Mersin’de başlayıp Van’da son bulacak.

TransAnatolia Rally Raid 2024 yılı takvimi belli oldu. TransAnatolia 14.yılında, 31 Ağustos-7 Eylül tarihleri arasında Mersin’de başlayıp Van’da son bulacak. 2010 yılından...

Alpine A290 aşırı soğukta test ediliyor

Yeni Alpine A290, Kuzey Kutup Dairesi'ndeki ilk testlerle soğukta teste tabi tutuldu. Geleceğin şehir otomobili, sıcaklıkların -30°C'nin altına düşebildiği aşırı...

Hyundai Motor Company, yüksek hızlı sürüş sırasında oluşan aerodinamik direnci en aza indiren ve aynı zamanda elektrikli araçların (EV) sürüş menzilini ve stabilitesini etkili bir şekilde artıran ‘Aktif Hava Eteği’ (AAS) teknolojisini tanıttı. AAS, yüksek hızlı sürüş sırasında araç hızına göre değişken şekilde çalışarak tamponun alt kısmından giren hava akışını kontrol ediyor. Araç tekerlekleri çevresinde oluşan türbülansı etkin bir şekilde kontrol eden bu teknoloji, elektrikli otomobillerin tek şarjla daha iyi bir sürüş menzili elde etmesine de yardımcı oluyor. 

Ayrıca, aerodinamik performansın yalnızca güç performansı üzerinde değil aynı zamanda sürüş stabilitesi ve rüzgar gürültüsü üzerinde de önemli bir etkisi var. Buna ek olarak; verimliliğe doğrudan etki eden sürtünme katsayısını (Cd) azaltmak için de tasarıma destek oluyor.

AAS, aracın ön tamponu ile ön tekerlekleri arasına takılıyor ve normal çalışma sırasında gizleniyor. Araç, 80 km/s hızın üzerine çıktığında otomatik olarak çalışmaya başlıyor ve aynı zamanda aracın yere basma kuvvetini artırma işlevi de görüyor. Böylece araç çekişini ve yüksek hız stabilitesini en iyi şekilde artırmış oluyor. AAS ayrıca, 200 km/s’nin üzerindeki hızlarda da çalışabiliyor. Hyundai, bu yeni teknolojiyi ilk olarak Genesis GV60 modelinde test etti ve sürtünme katsayısını (Cd) 0,008 azaltarak sürtünmeyi yüzde 2,8 geliştirdiğini açıkladı. Bu da yaklaşık 6 km’lik ek bir menzil artışı anlamına geliyor.

Hyundai, dayanıklılık ve performans testlerinin ardından bu yeni teknolojiyi seri üretime geçirmeyi planlıyor.

Son Haberler

MG, IM 2024 Cenevre fuarı’nda ilk kez…

IM L6 küresel bir çıkış yapacak... Tüm yeni MG3 Hibridinin dünya prömiyerinin yanı sıra, ım'den 2024 Cenevre şovunda başka bir...
- Advertisement -

Diğer Haberler