Ford Trucks Genel Müdür Yardımcısı Turfan

®
Çok Okunanlar

Çin’de Kasım ayında otomobil satışları yıllık bazda %8,5 oranında azaldı

Kasım ayında Çin'de otomobil satışları yıllık bazda %8,5 azalarak 2,24 milyon araçta gerçekleşti. Bu, Ekim ayındaki -%0,8'den sonra üst...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi ve düzenleyici reformlar savunuyor....

VW ID.4’te olası batarya kusuru: 2023–2024 için geri çağırma

Volkswagen ID.4’ün 2023-2024 modelleri, yüksek gerilimli bataryada olası üretim kusuru nedeniyle geri çağırılıyor. Volkswagen Group of America, 2023 ve...

Zeminin ıslanmasıyla lastiklerinin yol ile teması kesilebiliyor

Trafikte yağışlardan kaynaklı pek çok tehlikeyle karşı karşıya kalınabildiğini dile getiren Yol ve Trafik Güvenliği Danışmanı Özgür Şener, “Aracın...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli araç aracını 800 milyon...

Ford, Avrupa Stratejisinin Bir Sonraki Aşamasını Duyurdu

Ford, Avrupa’da sürdürülebilir kârlılık yolunda yeni bir adım atıyor. Bu yolculuk iki güçlü temele dayanıyor: Ford Pro ile ticari...

Rusya Federasyonu için Tenet T7 Crossover

Rusya Federasyonu için Tenet T7 crossover'ın dört tekerlekten çekişli versiyonu resmi olarak fotoğraflandı. Rus markası TENET, T7 crossover serisini...

Serhan Turfan, Eskişehir’in İnönü ilçesinde yer alan fabrikalarının Ford Trucks modellerinin global bazda üretim tesisi olmakla birlikte ticari ve ağır ticari araçlar için motor ve aktarma organları üretimi gerçekleştirdiğini kaydetti.

Eskişehir’deki fabrikalarının 2019 Uluslararası Yılın Kamyonu (ITOY) ödüllü Ford Trucks F-MAX’in de üretim merkezi olduğunu anımsatan Turfan, şunları kaydetti:

“Eskişehir fabrikası, yılda 15 bin kamyon ve çekici, 75 bin motor ve 140 bin transit arka aks üretim kapasitesine sahip olup, bugüne kadar 225 bini aşkın kamyon ve çekici, 933 bini aşkın motor üretimi gerçekleştirdi. 2 bin 200 kişiyi aşan istihdama sahip, araç, dizel motor ve güç aktarma üretim çeşitliliğini tek çatı altında toplayan Ford Otosan Eskişehir Fabrikası, 118 bin metrekare kapalı ve 1,1 milyon metrekare açık alanda faaliyetlerini sürdürmektedir. Fabrikamız, Türkiye’nin araç, dizel motor ve güç aktarma üretim çeşitliliğini tek çatı altında toplayan tek fabrika olarak bizim için oldukça önemli bir konumda.”

Turfan, yaklaşık 40 yıldır faaliyet gösteren fabrikanın transit araçların arka akslarının Avrupa’daki tek üretim merkezi olduğunun altını çizerek, “Ağır ticari sektörüne de çekici, inşaat ve yol segmentlerinde 44 versiyon araçla ilgili motor ve aks sistemlerini üretiyoruz. Ürettiğimiz araçlar itfaiye, çöp toplama gibi kamu ve belediyecilik faaliyetlerinin yanı sıra inşaatlarda ve lojistik faaliyetlerinde de dünya çapında müşterilerimize hizmet veriyor. Eskişehir fabrikamızda ürettiğimiz araçlarımız 41 ülkeye ihraç ediliyor.” değerlendirmesinde bulundu.

Serhan Turfan, ağır ticari araçları için Avrupa’daki tek test merkezini Eskişehir’deki fabrikalarında devreye aldıklarına değinerek, söz konusu test merkezi sayesinde daha önce Avrupa’da yaptıkları birçok testi artık kendi tesislerinde gerçekleştirebildiklerini vurguladı.

“Kendi rekorumuzu bir kere daha kırdık”

“Pandemi dolayısıyla üretimin durma noktasına gelmesine rağmen mayıs ayı itibarıyla doğru planlama ve özellikle iç pazardaki yoğun talep doğrultusunda 2020 yılını üretim hedeflerine ulaşmış olarak kapattık.” ifadesini kullanan Turfan, şöyle devam etti:

“2020’de toplam üretim adedimiz 7 bin 821 olarak kayıtlara geçti. Türkiye’de 2020 ağır ticari araç pazarında da yüzde 31,7 pay alarak kendi rekorumuzu bir kere daha kırdık. Bugün Türkiye’de ağır ticari pazarında satılan her 3 araçtan biri Eskişehir fabrikalarımızda üretiliyor. Ford Trucks olarak, halihazırda Rusya, Türk cumhuriyetleri, Avrupa, Afrika ve Orta Doğu’da 40’tan fazla ülkede bayi ve distribütörlük faaliyetlerimiz var. ITOY ödüllü çekicimiz F-MAX, global büyüme planlarımızda çok önemli bir eşiğe geçmemizi sağladı. ITOY ödülünün ardından gelen yoğun taleple Orta ve Doğu Avrupa’daki genişlememizi hızlıca tamamladık ve Batı Avrupa’daki büyüme planlarımızı erkene çektik.”

Ford Trucks bulunduğu pazarlarda payını artırdı

Turfan, Kovid-19 salgının mart ayı ortalarında Türkiye’de yayılmaya başladığında etkisinin çok daha fazla olacağını düşündüklerini ancak özellikle bu dönemde sağlık ihtiyaçlarının ve e-ticaret talebinin artmasıyla buna bağlı lojistikte talebin yükseldiğini dile getirdi.

Ford Trucks’ın güç alarak çalışmalarına devam ettiğine değinen Turfan, konuşmasına şöyle devam etti:

“Tüm bunların sonucunda pazar, yıl sonu itibarıyla 16 bin 800 adetlere geldi. Ford Trucks’ın bulunduğu 41 ülke açısından pandemi etkilerini değerlendirdiğimizde durum biraz daha farklı. Avrupa, Rusya, Orta Doğu pazarlarında pandemi çok daha fazla etkili oldu. Otomotiv endüstrileri ciddi daralmalar yaşadı. Avrupa pazarlarında ilk yarı yılda yüzde 50 daralma gerçekleşirken, Ford Trucks olarak bulunduğumuz tüm yurt dışı pazarlarda toplam endüstri ilk yarıda geçen seneye kıyasla yüzde 40 daraldı. Endüstrideki bu daralmalar elbette ihracat satış adetlerimize de yansıdı. Ancak, tüm bu negatif etkilere rağmen Ford Trucks olarak bulunduğumuz tüm pazarlarda pazar payımızı artırdık.”

“Çekici segmentinin pazar payı yüzde 66 seviyelerine ulaştı”

Ford Trucks Genel Müdür Yardımcısı Turfan, sözlerini şöyle sürdürdü:

“2020 yılında ağır ticari araç endüstrisinde çekici segmentinin pazar payı yüzde 66 seviyelerine ulaştı. Sağlıkta, lojistikte ve gıda sektöründe ihtiyaçların çok artmasının bunda etkisi oldu. Tüketiciler siparişlerini online vermek istedi ve bu sektöre çok büyük hareketlilik getirdi. Ağır ticari araç pazarını düşük faiz oranları da olumlu etkiledi. Bununla birlikte araç parkının çok yaşlanmış olması da yeni yatırımları getirdi. Pazarda 3-5 yaş arasında yaklaşık 20 bin araç var. Bunun önemli bir kısmını çekici segmenti oluşturuyor. Bu araçların yenilenmesi gerekiyordu. Özellikle ertelenen alımlar satışa döndü. Kur artışı, enflasyon artışı ile araç fiyatlarının daha da artacağını düşünen müşteriler de araç alımına yöneldi. Taşımacılığa olan ilgi yeni yatırımcıları da pazara getirdi.”

Serhan Turfan, Ford Trucks’ın tüm birikimleriyle faaliyet gösterdiği Eskişehir’de geleceğin mühendislerinin eğitimine katkı sağlamayı çok önemsediklerini belirterek, bu kapsamda 2020-2021 eğitim yılı itibarıyla Eskişehir Teknik Üniversitesi (ESTÜ) ile ESTÜ-Ford Otosan yazılım ofisini kurduklarını kaydetti.

Diğer Haberler

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların satışının son tarihiyle ilgili kritik kararını, güçlü siyasi ve...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak noktalarından biri, Renault'nun elektrikli araç bölümü Ampere'nin platformuna dayanan...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli araç aracını 800 milyon ringgit (yaklaşık 167 milyon euro)...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda bir showroom, teslimat merkezi, servis merkezi ve şarj istasyonu...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli kompakt otomobilleri için yılda 300.000'e kadar batarya sistemi monte...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı. En son olarak, AB Volkswagen'in elektrikli araç tarifelerinden muafiyet...

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki yıl sonra 1.9 litrelik versiyonuyla tanıtılan 205 GTI, küçük,...

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı....

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki...

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş...

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan...

PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu aralık ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu...

EN YAKIT bunlara TKPAY iş birliği ile yüzde 5 nakit iade

Elektrikli araç ekosistemini güçlendirmek ve iş birlikleriyle kullanıcılara fırsatlar sunmak için çalışmalar yapan EN YAKIT,...

Karting Şampiyonlarını Körfez Belirleyecek

2025 Türkiye Karting Şampiyonası’nın son ayağı olan NİMOSK Karting Yarışı, 13-14 Aralık tarihlerinde TOSFED Körfez...

İzmir Aliağa’da yeni şarj istasyonu açıldı

Enerjisa Enerji’nin yüzde 100 iştiraki ve Türkiye’nin ilk elektrikli araç şarj ağı operatörü olan Eşarj,...

Zeminin ıslanmasıyla lastiklerinin yol ile teması kesilebiliyor

Trafikte yağışlardan kaynaklı pek çok tehlikeyle karşı karşıya kalınabildiğini dile getiren Yol ve Trafik Güvenliği...

Çin’de Kasım ayında otomobil satışları yıllık bazda %8,5 oranında azaldı

Kasım ayında Çin'de otomobil satışları yıllık bazda %8,5 azalarak 2,24 milyon araçta gerçekleşti. Bu, Ekim...