DHL, Formula E ile İşbirliğini Uzattı

®
Çok Okunanlar

“EŞİTSEK FARK EDER”

“Kadın Gücü”ne destek veren ve “kadın güçlü olursa, toplum güçlü olur” anlayışı ile faaliyetlerini yürüten OPET, Birleşmiş Milletler Kadın...

Audi’den dev güneş enerjisi santrali…

Audi, Macaristan Gyor’deki üretim merkezinin çatısına Avrupa’nın en büyük güneş enerjisi santralini kuruyor. E.ON ile işbirliğiyle Ağustos ayında yapımına...

Jogger lansmanı “En İyi Lansman Etkinliği”

11’inci Masters of Events by ACE of M.I.C.E. Awards töreninde Dacia Jogger lansmanı “En İyi Lansman Etkinliği” ve “En...

Tesla Model Y: Avrupa satışları Mayıs’ta düştü

Birinci sıradan 18. sıraya düştü. Lider Volkswagen T-Roc... 2023'te dünyanın ve Avrupa'nın en çok satan binek otomobili olan Tesla Model...

Formula E ve ABB FIA Formula E Dünya Şampiyonası’nın resmi kurucu ve lojistik ortağı DHL, elektrikli yarış otomobillerinde Gen3 döneminin başlamasıyla birlikte sürdürülebilirliğin önemini dünyanın dört bir yanındaki şehirlere getirmeye devam edecek olan işbirliklerini uzun süreli uzattıklarını duyurdu. Anlaşma doğrultusunda DHL’in sarı ve Formula E’nin mavi renkleri daha yeşil bir gelecek vizyonuyla bir araya gelerek “Together Green” (Birlikte Yeşil) platformu aracılığıyla ortak değerlerini yansıtmaya devam edecek.

Yarış başına yaklaşık 415 ton değerli yük taşıyacak

Formula E’nin 9. sezonu ve Gen3 dönemi 14 Ocak Cumartesi günü gerçekleştirilen 2023 Hankook Mexico City E-Prix ile başlarken,  bu yarışla birlikte şimdiye kadar yapılmış en hızlı, en hafif, en güçlü ve verimli elektrikli yarış otomobili olan Gen3’ler ilk defa piste çıktı. Dünyanın 11 farklı şehrinde toplam 16 yarışın koşulacağı 2023 sezonunda DHL, hem karayolu hem denizyolu taşımacılığında verimliliği en üst seviyeye çıkaran ve karbondioksit emisyonlarını azaltan özel çok modlu taşımacılığı ile son teknoloji sürdürülebilir lojistik hizmeti sağlamaya devam edecek. Tüm karayolu ve deniz taşımacılığında biyoyakıt kullanarak sezon içinde 89.100 kilometre yol kat edecek olan DHL; yarış arabaları, aküler, şarj üniteleri, yayın ekipmanları ile pazarlama ve konaklama ekipmanları da dahil olmak üzere yarış başına yaklaşık 415 ton değerli yük taşıyacak.

“Daha yeşil bir gelecek için aynı vizyonu paylaşıyoruz”

“DHL, Formula E’nin en başta hayata geçirilmesine destek sağladı ve ilk günden bu yana bu değerli işbirliğini sürdürüyoruz” diyen Formula E Üst Ticari Yöneticisi Matt Scammell şu açıklamalarda bulundu: “Birlikte, inovasyonun sınırında yarıştığımız, elektrikli araç teknolojisindeki ilerlemenin sınırlarını zorladığımız ve motor sporlarının geleceğini tanımladığımız Gen3 dönemine girerken DHL ile iş birliğimizin devam etmesinden dolayı mutluyuz. DHL, verimlilik ve sürdürülebilirlik alanında en yeni çözümlere öncülük ederek dünyadaki her yarış etkinliğinin gerçekleştirilmesinde kritik bir işlev üstleniyor. Bu da onları şampiyona ve misyonumuz için mükemmel bir ortak haline getiriyor.”

Deutsche Post DHL Grubu Küresel Marka Pazarlama Başkanı Arjan Sissing ise “Formula E sadece bir spor değil, aynı zamanda hepimizin bir parçası olabileceğimiz bir gelecek vizyonu.  Daha yeşil bir gelecek için aynı vizyonu paylaşıyoruz ve kuruluşundan bu yana Formula E’nin kurucu ve lojistik ortağı olmaktan gurur duyuyoruz. Dünya çapında sürdürülebilirliği desteklemek için birlikte çalıştığımız, yıllara dayanan ortaklığımız bizim için heyecan verici oldu. Bu yeşil yolculuğa birlikte devam etmek için sabırsızlanıyoruz” dedi.

Elektrikli yarış konseptinin gerçeğe dönüştürülmesinde etkili oldu

Yeşil lojistiğin öncülerinden olan DHL, 2021 yılına kadar karbon verimliliğini, 2007’ye kıyasla yüzde 30 oranında artırma sözü vererek, 2008 yılında ölçülebilir bir karbon verimliliği hedefi taahhüt eden ilk lojistik şirketi oldu. Bu hedefe planlanandan dört yıl önce, 2016’da ulaşan DHL, Mart 2017’de 2050 yılına kadar net sıfır emisyona ulaşma taahhüdünü açıkladı. DPDHL Group 2021 yılında, temiz operasyonlara ve iklim nötr lojistiğe 2030 yılına kadar 7 milyar Euro yatırım yapmayı taahhüt etti. Bu kapsamda 2030 yılına kadar 80.000’den fazla e-araç yola çıkararak, son kilometre filosunun yüzde 60’ını elektrikli araç haline getirmeyi planlıyor.

DHL, Eylül 2013’te dünyanın ilk tamamen elektrikli motor sporları şampiyonası Formula E’nin resmi kurucu ve lojistik ortağı oldu. 40 yıllık uluslararası motor sporları deneyimiyle ortaklıktan bir yıl sonra ise Pekin’de düzenlenen açılışta tamamen elektrikli yarış konseptinin gerçeğe dönüştürülmesinde etkili oldu.

Diğer Haberler

ADAS yazılım inovasyonunu bir üst seviyeye taşıyor

Hexagon, bulut tabanlı kalite testi otomasyon çözümü ile ADAS yazılım inovasyonunu bir üst seviyeye taşıyorHexagon’un bulut tabanlı yeni çözümü, “gerçek dünya”dan alınan kapsamlı araç...

Alman Teknolojisine Sahip Yeni Opel Grandland Türkiye’de

Alman otomobil üreticisi Opel’in SUV’daki amiral gemisi Grandland yeni nesliyle 1 milyon 804 bin TL’den başlayan fiyatlarla Türkiye’de satışa sunuldu. İlk etapta hem 504...

Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu “Velinin Karnesi Nasıl?

TOSFED "Velinin Karnesi Nasıl?" Projesi 2025 Yılında 30 Şehre Daha Ulaşacak. Bu Projede Öğrenciler Velilerine Karne Notu Veriyor Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu (TOSFED) Kadınlar Komisyonu...

Goodyear ve TNO’dan kaza önleyici AEB sistemi

Goodyear ve TNO, olumsuz hava şartlarında yaşanabilecek kazaların önüne geçmek için geliştirdikleri Araç Entegrasyonunu tanıttı. Goodyear Tire & Rubber Company, TNO ile iş birliği yaparak...

Sürdürülebilir kasko ile avantajlı ürünler

Allianz Türkiye, Türkiye’nin ilk “sürdürülebilir ürün” sertifikalı kaskosunu sektöre kazandırdı. Avrupa Birliği'nin sürdürülebilir finans çerçevesinin temel taşı kabul edilen AB Taksonomi kriterlerinin tüm gerekliliklerini...

SWM G03F Modelinde Ocak Ayına Özel Nakit Alım

7 Kişilik SWM G03F, Üstün Fiyat Performans Oranı ve Nakit Alım Fırsatıyla Ocak Ayında da Çok Cazip!  Üstün özellikli modelleriyle dikkat çeken İtalyan SWM Motors,...

EN YAKIT, “Özgürlüğe Yolculuk”

EN YAKIT, “Özgürlüğe Yolculuk” sloganıyla Türkiye’de elektrikli araç kullanıcılarının şarj bulamama tedirginliğini her geçen gün azaltıyor. Türkiye'nin ilk elektrikli şarj işletmecisi lisansına sahip EN YAKIT,...

Country News Categories - UK

Powering into space: Škoda confirms UK specification and price for all-new Kodiaq vRS seven-seater

Škoda is set to open order books for the latest member of the all-new Kodiaq family – the vRS. The sporting flagship of the...

All-new Mazda6e unveiled at Brussels Motor Show

Mazda has revealed its new BEV for the European market today at the Brussels Motor Show. A stylish electric hatchback with a fastback saloon...

USA

Wards names the Kia EV9 one of the most impactful models of 2024

The 2024 EV9 has been recognized as one of the most impactful models of 2024 by WardsAuto, earning its place on WardsAuto’s top 10...

Automobili Lamborghini celebrates a record year with 10,687 cars delivered

 With a total of 10,687 cars delivered during 2024, equivalent to an increase of 6% compared to 2023, Automobili Lamborghini scores the best annual...

DE

Alfa Romeo stellt neue INTENSA-Sondermodelle vor

Alfa Romeo erweitert sein Angebot um die neuen Sondermodelle INTENSA, die für die Modellreihen Junior, Tonale, Giulia und Stelvio zur Verfügung stehen. Zu den...

Raphaële Carreau leitet den Bereich Versicherungen bei Stellantis Financial Services

Stellantis Financial Services Europe SA hat heute bekannt gegeben, dass Raphaële Carreau mit Wirkung zum 19. August 2024 zum Head of Insurance ernannt wurde....

IT

PEUGEOT ITALIA ANNUNCIA LA NOMINA DI VALENTINO MUNNO A NUOVO MANAGING DIRECTOR

Torino. Novità al vertice di PEUGEOT in Italia, con la nomina di un nuovo Managing Director per il Brand francese a partire dal 1°...

Elettrico alla portata di tutti: Leapmotor T03 in promozione a 15.500€ e C10 a 33.900€

Leapmotor, brand presente in Italia da ottobre 2024 grazie alla partnership con Stellantis, annuncia il lancio di una nuova iniziativa pensata per rendere l’auto...

FR

Lancia et Miki Biasion à l’honneur au Salon de l’Automobile de Bruxelles 2025

Ces derniers jours, Lancia s'est fait remarquer au Salon de l'Automobile de Bruxelles.  Avec plus de 100 000 visiteurs, l'événement confirme l'énorme intérêt suscité par...

Opel Movano HYDROGEN : “Pour une offre encore plus forte”

Au niveau mondial, nous avons vendu plus de 125 000 véhicules utilitaires légers l'année dernière et nous avons réussi à augmenter considérablement nos ventes...