Türkiye’deki lansmanda Chery’nin Çinli sorumlu müdürü “Ting Chen” e sorduk…

®
Çok Okunanlar

Lexus LBX, çevre dostu özellikleriyle de öne çıkıyor

Lüks ve performansı bir arada sunmayı hedefleyen markanın premium SUV segmentindeki yeni ürünü LBX, İstanbul'un tarihi semti Akaretler'deki kurulan...

Kartepe’de Nefesler Tutuldu….

ICRYPEX ana sponsorluğundaki 2024 Oyman Atabay sezonunun ikinci tırmanma randevusu olan Kartepe Tırmanma Yarışı, Kocaeli Otomobil Spor Kulübü (KOSK) tarafından...

Otomotivde En fazla ihracat Almanya’ya…

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre, sanayi grubunda otomotiv endüstrisi 2,7 milyar dolarlık ihracat yaptı. En fazla ihracat Almanya'ya Nisan ayında...

Paris’te gerçekleştirilecek olan VivaTech Fuar’ında sergilenecek

PEUGEOT, 20 yıldır sanal gerçekliği daha hızlı ve daha etkili şekilde yenilikçi çözümler üretmek için kullanıyor. Yenilikçi ve modern...

Çin merkezli olarak geçtiğimiz yıllarda benzinli motor ve SUV araçlarla Türkiye pazarına giren ve satışını gerçekleştiren Chery markası, Türkiye’de düzenlenen yeni lansmanında tıgopro8 ve tıgopro7 araçlarının teknolojileri ve yeni donanımları hakkında basın mensuplarını davet ederek bilgilendirdi.

ting-chen
Ting-Chen (2018-Present Senior manager for European Area Responsible for the development of European market, communicating with the new partners in Turkey and other European Countries.)

Toplantı sonunda Chery soru-cevap kısmına yer vermedi.

Chery Türkiye basın toplantısında konuşma yapan ve 20 yıldır Chery Automobile Co., ltd.’de çalışan, Avrupa Bölgesi Kontrollü Hükümeti Türkiye ve diğer Avrupa Ülkelerindeki yeni ortaklarla iletişim kurarak Avrupa pazarının gelişmesinden sorumlu Ting Chen hanıma, Automobile Magazine Genel Yayın Yönetmeni Özgür Sunay etkinlik alanında Ting Chen’e sorusunu şu şekilde yöneltti:

  • Ting Chen’e sorulan soru: Chery, Çin menşeli ve merkezi Çin’de bulunan bir şirkettir ve rakiplerine baktığımızda BYD, Tesla V.b. araçları elektrikli ürün yelpazesiyle dünya ve Türkiye pazarlarında yer almaktadır. Chery’nin bugünkü daveti üzerine, yeni modellerinde elektrikli araçta bulunan araçların en son teknolojilerini ve ekipmanlarını öne çıkararak bugün burada bize anlattınız. Rakiplerinize tekrar baktığımızda Çin’de geniş bir Pazarı bulunan ve ilk araçlardan bu yana elektrik üretimine yönelen markalardan oluşuyor. Örneğin Türkiye’de TOGG ilk olarak elektrikli versiyonlarla piyasaya sunuldu. Ancak Türkiye’de sizden ilk defa bir elektrikli araç atılımı görmüyoruz. Son 5 yılda sıfırdan 940 bin satışa ulaştınız. Şimdi de teknolojik gelişmelerle birlikte yeni benzinli ve plug-in hibrit araçlarınızla bizi yeniden tanıştırıyorsunuz. Bu, bütünüyle Türkiye’ye özgü bir müşteri kazanma stratejisi çalışması mıdır? Bu anlamda Chery neden ilk olarak Türk pazarına elektrikli bir modelle girmedi. Chery elektrikli araç yatırımından korkuyor mu yoksa çekingen mi? Yoksa bu sadece bir strateji mi?
  • Ting Chen’den cevap: Çin, Chery müdürü bu soruyu cevaplamakta tereddüt etti. Röportajı bırakarak uzaklaştı. Türkiye, Chery’nin pazarlama ve iletişiminden sorumlu Sn. Hüseyin Kahya bey, sorumuza cevap alamayınca yayınımıza şöyle bir açıklama yaptı;
  • Hüseyin Kahya’nın cevaplarını kendi ağzından tek tek yayınlıyoruz ;  Biz Türkiye’de elektrikli araç pazarının henüz olgunlaşmadığını düşünüyoruz. Sadece Türkiye için bu şekilde düşünüyoruz. Avrupa’da zaten markanın çalışmaları devam ediyor. Chery’nin ürün gamı aslında çok geniş; hybrid, plugin-hybrid, içten yanmalı motorlar, elektrikli olarak geniş bir ürün gamı var. Chery, Türkiye’ye gelmeden önce yaklaşık 2 yıl kadar önce Türkiye pazarının araştırmasını yapmış durumda. Son 6 aya bakmazsanız Türkiye’de içten yanmalı motorlar özellikle elektrikli, benzinli ve otomatik şanzıman en büyük payı alıyor. Sizde hak vereceksiniz. Her markanın farklı farklı stratejileri var. Ürün gamı olarak dediğim gibi Chery hazır. Togg’un başlangıcı elektrik, Tesla yüzde 100 elektrik zaten fakat şöyle Chery’nin globalde her modelin elektriklisi ve plugin’nide var. Şu an Türkiye pazarı son 2 yıldır benzinli otomatik olarak ilerliyor. Bizde şu an ürün stratejisi olarak ilk başta o şekilde geldik ve konumladık. Gördüğünüz gibi aslında bizim satış adetlerimiz konumlamanın doğru olduğunu gösteriyor. İlerleyen dönemde pazar el verdiğinde pazarın alt yapısı el verdiğinde elektrikli modellerde tabiki gelecek. Az önce plugin-hybrid’i açıkladılar, anlattılar gördüğünüz üzere onlarda gelecek elektrikte planlıyoruz ürün gamı geniş. Buradaki müşteri tüketici ne almak isterse onu getirecek güce sahibiz. Sadece vakit meselesi zaman meselesi. Pazarın isteğine cevap veriyor. Pazarın isteği şu an benzin, elektrik. Her markanın kendi ayrı bir stratejisi var zaten. Bizim stratejimizde şu an içten yanmalı olarak ilerleyen dönemlerde tüketici elektrikli istediği zaman pazar el verdiği zaman tabi ki… Şu an için bu modelin bu ürün gamının alıcısı daha fazla.Son

Lansmandan özel bilgi notları: Chery Automobile Ltd. artık adını Chery Group olarak kullanmaya başladı. Yapısal bir değişiklik mi? Türkiye’nin özel olup olmadığını bilmiyoruz.

The Chery brand, which has entered the Turkish market and sold gasoline engine and SUV vehicles in recent years based in China, invited the press members to inform about the technologies and new equipment of tigopro8 and tigopro7 vehicles at the new launch Sunday in Turkey.

Chery Turkey made a speech at the press conference and for 20 years Chery Automobile Co., co.Ms. Ting Chen, who works in the Euro Zone Controlled Government, is responsible for the development of the European Sunday by communicating with new partners in Turkey and other European Countries, Automobile Magazine, General Publication Management Ozgur Sunay asked Ting Chen her question at the event area as follows:

Question asked to Ting Chen: Chery is a company originating from China and headquartered in China, and when we look at its competitors, BYD, Tesla V.b. its vehicles are located in the world and Turkish Sundays with its range of electrical products. At Chery’s invitation today, you told us here today by highlighting the latest technologies and equipment of the vehicles included in the electric vehicle in their new models.
When we look at your competitors again, they are made up of brands that have a wide Sunday in China and have been turning to electricity generation since the first vehicles.
For example, in Turkey, TOGG was first introduced to the market with electric versions. However, this is not the first time we have seen an electric vehicle breakthrough from you in Turkey. You have reached 940 thousand sales from zero in the last 5 years. Now you are reintroducing us with your new gasoline and plug-in hybrid vehicles along with technological developments. Is this a customer acquisition strategy study that is completely unique to Turkey? In this sense, why didn’t Chery enter the Turkish Sunday with an electric model first. Is Chery afraid of electric vehicle investment or timid? Or is this just a strategy?

Answer from Ting Chen: China, Chery’s manager hesitated to answer this question. He left the interview and walked away. Turkey, Mr. responsible for marketing and communication of Chery. Hüseyin Kahya bey, when he did not get an answer to our question, he made a statement to our publication as follows;

We publish Huseyin Kahya’s answers one by one from his own mouth;
We think that the electric vehicle has not matured yet in Turkey on Sunday. We think like this only for Turkey. The brand’s work is already underway in Europe. Chery’s product range is actually very wide; there is a wide range of hybrid, plug-in hybrid, internal combustion, electric products. Chery has been researching the Turkish Sunday for about 2 years before coming to Turkey.

If you don’t look at the last 6 months, internal combustion engines, especially electric, gasoline and automatic transmissions, are taking the largest share in Turkey. You’ll get your due, too. Every brand has different strategies. As I said in the product range, Chery is ready. Togg’s startup is electric, Tesla is already 100 percent electric, but globally, like Chery, every model is electric and has an add-on. Currently, the Turkish Sunday has been moving automatically with gasoline for the last 2 years. We have arrived at the moment and positioned it as a product strategy in this way at first. As you can see, in fact, our sales figures show that the positioning is correct.

Sunday In the future, when the infrastructure of the market is hand in hand, of course, electric models will also come hand in hand. They just announced the plug-in hybrid, as you can see, they said that they are planning future electricity, the product range is wide. We have the power to bring everything that the customer, the consumer wants to buy here. It’s a matter of time, it’s a matter of time. He is responding to Sunday’s request. The Sunday demand is currently gasoline, electricity. Each brand already has its own separate strategy. In our strategy, at the moment it is internal combustion, in the future the consumer wants electric electricity, of course, when he gives it on Sunday… Currently, there are more buyers of this model from this range.

Special information notes from the launch: Chery Automobile Ltd. now it has started using its name as Chery Group. Is it a structural change? We don’t know if Turkey is special or not.

Son Haberler

Stellantis CFO’su Natalie Knight

Mobilitenin her alanına yaptığı yatırımlarla sektörün en büyük şirketleri arasında yer alan Stellantis’in yılın ilk çeyreğinde net gelirleri, 41,7...

Diğer Haberler