Brisa, Satış Örgütünü Güçlendiriyor

®
Çok Okunanlar

TransAnatolia, 30 Ağustos – 6 Eylül tarihleri arasında

Uluslararası rally raid yarışı TransAnatolia, 30 Ağustos – 6 Eylül tarihleri arasında 15. kez düzenlenecek. 2.190 km’lik yarış Bursa’dan...

Oyak Renault, Türkiye’nin en büyük 7. ihracatçısı oldu

Oyak Renault Otomobil Fabrikaları, Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin 32. Genel Kurulu ve İhracatın Şampiyonları Ödül Töreni’nde, Türkiye’nin en büyük ihracatçıları...

OSS Yönetim Kurulu Başkanlığına Yeniden Ali Özçete Seçildi

OSS Derneği, gerçekleştirdiği 2025 yılı Olağan Seçimli İdari ve Mali Genel Kurul Toplantısı’nda yeni Yönetim ve Denetleme Kurulu Üyelerini...

Opel Modelleri Panoramik Cam Tavan Özelliği

Yenilikçi teknolojileri Alman kalitesiyle buluşturan Opel, model ailesinde sunduğu panoramik cam tavan özelliği ile araçları adeta mobil seyir noktalarına...

“F1: The Movie”, özel ön gösterim, Mercedes-Benz, IWC Schaffhausen

Mercedes-Benz, IWC Schaffhausen ve ELLE Türkiye iş birliği ile “F1: The Movie” filminin Türkiye'deki özel ön gösterimi İstanbul Soho...

Drift Heyecanı Kocaeli Körfez’de

2025 Türkiye Drift Şampiyonası ikinci yarışı, Drift Otomobil Spor Kulübü tarafından ICRYPEX, Spor Toto ve HT Spor katkılarıyla 29...

İngiliz yapımı Qashqai’deki yeni e-POWER

Küresel lansmanından yaklaşık on yıl sonra Nissan, benzersiz e-POWER teknolojisinin yeni neslini İngiliz yapımı Qashqai crossover'da piyasaya sürüyor. Daha iyi...

Türkiye lastik sektörü lideri ve sanayinin öncü şirketlerinden Brisa, şirket çalışanları tarafından hayata geçirilen “iyi uygulamaları” akademi seviyesinde vaka çalışmalarına dönüştürüyor. Brisa, BRİKİM adlı girişim ile yürüttüğü bu çalışmalarla, eğitim ve iş dünyasına değer sunmayı hedefliyor.

 Şirketin ikinci vaka çalışması “ Genba Room: Dijital Teknolojilerle Satış Örgütünü Güçlendirme”, Prof. Dr. Nükhet Vardar ve Brisa çalışanlarının katkılarıyla dijital vaka kütüphanesi Markalarfisildiyor.com üzerinden akademisyen ve üniversite öğrencilerinin erişimine açıldı. 

Türkiye lastik pazarı lideri Brisa, şirket çalışanlarının yenilik geliştirme becerileriyle hayata geçirilen iyi uygulamaları, BRİKİM adlı girişimiyle akademi seviyesinde vaka çalışmalarına dönüştürüyor. Bu kapsamda paylaşılan ikinci çalışma, şirketin saha aktivitelerine yeni nesil bir yaklaşım getiren ve kısa sürede kurum performansına pozitif katkı sağlayan Genba Room oldu.

 “Genba Room: Dijital Teknolojilerle Satış Örgütünü Güçlendirme” adlı vaka çalışması Prof. Dr. Nükhet Vardar ve Brisa çalışanlarının katkıları ile iş dünyası ve akademiye sunuldu. Dijital vaka kütüphanesi Markalarfisildiyor.com üzerinden erişilebilen bu çalışma, bayi ağının güçlenmesi, satış ekiplerinin verimliliğinin artırılması, müşteri ve iş ortaklarının memnuniyetinin artırılması gibi kritik başarı faktörlerini içeriyor.

 Dijitalleşme, veri analitiği ve izleme teknolojileri ile bayi ağı ve satış yönetiminde yeni nesil bir model kurguladıklarını dile getiren Brisa Tedarik Zinciri ve OE Genel Müdür Yardımcısı Yakup Demir, “Bugün şirketlerin en temel önceliklerinden biri, müşteri deneyiminin pürüzsüz olmasında kritik role sahip saha faaliyetlerini güçlendirmek. Bu, bayi ağından gelen taleplere yanıt vermekten stok yönetimine dek uçtan uca bir yaklaşımı gerektiriyor. Bugünün hızlı iş dünyası düşünüldüğünde de tüm bu faaliyetlerin anlık olarak yönetimine ihtiyaç duyuluyor. Bu bakış açısıyla tasarladığımız Genba Room ile sahayı işimizin kalbine, Genel Müdürlüğümüze taşıdık. Amacımız dijital teknolojilerden yararlanarak ve veri analitiğini kullanarak satış örgütünü sahada daha da güçlü kılmaktı. Dijital üs olarak konumladığımız bu merkezde öncelikle 7 farklı departmandan temsilcileri bir araya getirdik. Marka performansı, bölge performansı, günlük/aylık siparişler ve risk durumunu Yapay Zeka temelli yazılımlardan ve ileri veri analitiği gibi yeni nesil teknolojilerden yararlanarak yönetmeye başladık. Bu süreçte analiz tabanlı raporlama, çağrı merkezinin yeniden konumlandırılması ve satış ekiplerimizin sanal gerçeklik tabanlı eğitimler alması gibi yenilikçi yaklaşımlardan yararlandık.

 Önceliğimiz bayilerin sorunlarını hızla ele alıp, bunlara çözüm oluşturacak modeller oluşturmak oldu. Stok ve finans gibi kritik alanlarda bayilerimizin problemlerine hızlı ve efektif çözümler sunmaya odaklandık. Bu çalışmalar neticesinde şehir ve ilçe bazında, toplam araç potansiyeli, hangi ebatta ve hangi segmentte lastik ihtiyacı olacağı gibi verileri öngören bir program da geliştirdik. Genba Room öncesinde bayilerimizden gelen talepleri ve çağrıları kapama süremiz 30 saat 15 dakikayken, artık 20 dakikalık bir sürede çağrıları kapatabiliyoruz. 

Her geçen gün sunduğu katma değeri zenginleştiren bu projeye emek veren tüm ekip arkadaşlarıma teşekkür ediyorum. Genba Room’u akademi seviyesinde bir vaka çalışması olarak sunarak, iş dünyasından gerçek bir örnekle üniversite öğrencileri ve akademisyenlerimizin derslerini destekleyecek olmaktan mutluluk duyuyoruz” dedi.

Diğer Haberler

PETRONAS Syntium Serisi İle Motorunuz Yaz Sıcaklarında da Serin kalıyor

“Isıyı Kontrol Edin” sloganıyla öne çıkan PETRONAS Syntium motor yağları serisi, yaz aylarında artan sıcaklıkların olumsuz etkilerine karşı güçlü bir çözüm sunuyor. Gelişmiş sıvı...

TURFİLO ile İstanbul’da Yeni Bir Dönem Başlıyor

1996 yılından bu yana Türkiye’de sürücülerin her an yanında olan Tur Assist, asistans alanında getirdiği yeniliklerle sigorta sektörüne katma değer yaratmaya devam ediyor. Yol...

OE’den satış sonrası pazarına – Mükemmel frenleme

ZF Aftermarket, kapsamlı ürün portföyü, dijital ekosistem entegrasyonu ve güvenilir iş ortağı ilişkilerinden oluşan üç temel üzerine inşa ettiği stratejisi ile daha akıllı, daha...

Mercedes-Benz’den Temmuz ayına özel finansman

Mercedes-Benz Otomotiv ve Mercedes-Benz Finansal Hizmetler, yeni otomobil ve hafif ticari araç alımlarında Temmuz ayına özel finansman seçenekleri sunuyor. Mercedes-Benz Kasko’yu tercih eden kurumsal müşterilere...

Tesla, LFP pil fabrikasını tanıttı, neredeyse hazır olduğunu iddia ediyor

Tesla, Nevada'daki lityum-demir-fosfat (LFP) pil hücresi fabrikasını tanıttı ve üretime başlamaya neredeyse hazır olduğunu iddia ediyor. LFP hücrelerini kullanan diğer birçok otomobil üreticisi gibi, Tesla...

Tesla yıllık bazda %13’lük bir düşüş yaşadığını söyledi

Bir yıldan fazla bir süredir düşen satışlarla mücadele eden Tesla, ikinci çeyrekte işleri tersine çeviremedi. Çarşamba günü Tesla, 2. çeyrekte küresel olarak 384.122 araç teslim...

McLaren süper otomobili Yılın Performans Otomobili seçildi

McLaren Artura, 2025 Yılının Auto Express Performans Otomobili Seçildi McLaren Artura, yayının Londra'da düzenlenen 2025 Yeni Otomobil Ödülleri etkinliğinde Yılın Auto Express Performans Otomobili seçilerek...