Aralık-Ocak 2021 Sayımız Editör Yazısı

®
Çok Okunanlar

Hibrit otomobillerin ömrü ne kadardır? Uzmanlar ne diyor?

Hibrit bir otomobilin ve aküsünün kaç yıl dayanabileceğini, ömrünü hangi faktörlerin etkilediğini ve daha uzun süre iyi çalışması için...

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil Sporları Kulübü tarafından 31...

En Yakıt, Türk Hava Yolları Miles&Smiles ile ‘Her Şarj Yeni Bir Yolculuk’

Türkiye’nin elektrikli şarj ağı işletmeci lisansını alan ilk firma olan En Yakıt, Türk Hava Yolları (THY) Yolcu Programı Miles&Smiles...

Alfa Romeo Tonale 2026: İtalyan SUV tarzını koruyor

2026 Alfa Romeo Tonale, daha fazla versiyon, renk ve rafine tasarımıyla kompakt SUV segmentinde ilerliyor. Sportif karakterini korurken malzemeleri...

Test Sürüşü: Alfa Romeo Junior Ibrida 1.2 Hybrid VGT 145 HP

Test ve Fotoğraf: Özgür Sunay Sportif duruşu, ferah iç mekanı ve İtalyan tasarımıyla Alfa Romeo Junior, tutkularınızı uyandıracak ve aşkı...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil edilen İtalyan lüks otomobil...

Opel Otonom Araçlarda Yapay Zeka Destekli Aydınlatma

Opel ekibi, geleceğin araçlarının neler yapabileceğini göstermek amacıyla önce olası kullanım senaryolarını belirledi. Bunlar, “bir yaya veya farklı bir...

Yazar | Özgür Sunay

Yeni sayımızdan Merhaba, evet yılı kapatıyoruz. Öncelikle herkese mutlu, sağlıklı, huzurlu bir yıl diliyorum. 2020 yılı içerisinde dergi olarak özellikle son 5 aydır Ağustos itibarı ile yoğun olan bir zaman geçirdik. Bu anlamda 2021 itibarı ile de yine yoğun olacağımız hazırlıklarımızı dergi olarak planladık ve yaptık. Alt yapı olarak ise yine 2021 yılında bir yatırımımız internet sitemize yapacağız. Yeni projelerimiz online dijital olarak ayrıca gündemimizde yer alıyor. Bu çalışmalar üzerine yoğunlaşacağımız bir yıl olacağını tahmin ediyorum. Otomobil pazarına bakacak olursak; 2020 yılı Ocak-Ekim döneminde toplam pazar geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 78 artarak 605 bin 390 adet düzeyinde gerçekleştiğini OSD (Otomotiv Sanayi Derneği) verilerinden öğreniyoruz. Bu dönemde otomobil pazarı ise yüzde 73 oranında arttı ve 465 bin 31adet olarak gerçekleşti. ODD (Otomotiv Distribütörleri Derneği) verilerine baktığımızda ise; Otomobil satışları, 2020 yılı on aylık dönemde geçen yıla göre %73,1 oranında artarak 465.031 adet olurken, hafif ticari araç pazarı da %99,7 artarak 123.323 adede ulaştı. 2020 yılı Ocak – Ekim ayları içerisinde ise Otomobil ve Hafif Ticari araç satışı olarak şu anda toplamda 104.526 adet ile Fiat markası yer almakta. Hemen ardından ise; 77.396 toplam satışı ile Renault markası geliyor. Böylelikle az-çok fikriniz olması açısından da Türkiye’de Otomobil pazarı hakkında geçtiğimiz 2020 yılı için size biraz bilgi vermek istedim. Pazar bu şekilde eğer 2021 yılında da artış göstererek gider ise eski yıllarda ki adetleri zamanla yakalayacaktır. Ama pandemi dolayısı ile yine 2020’de olduğu gibi otomotiv üreten fabrikalar Dünya’da kapanır ve bir tatile girer ise o zaman pazarın gidişatı ve seyredişi de 2020 yılı ile aynı olacaktır. Ama 2021 yılı için bu tarzda bir önlemi şu an için otomotiv pazarı için ben düşünmüyorum. 2021 yılında otomotiv pazarı biraz daha yeni modeller ile rahatlayacak gibi. Bu anlamda da 2. el otomobil satışları için dergimizin içerisinde de yer verdiğimiz konu ile ilgili kişilerin görüşlerinde de yer aldığı üzere 2021 itibarı ile fiyatlarda bir düşüş yaşanması muhtemel gözükmektedir. Zaten içinde bulunduğumuz Aralık ayı bunun sinyallerini 2. el pazarında da vermeye başlamıştır. 2. el araç pazarında fiyatların düşmesini beklemekteyiz. Şu anda 50-100 bin bandında tahmini olarak sınıfına oranla 5 yaş, 10 yaş, 15 yaş hatta 20 yaş ve üzeri araçlar yer almaktadır. Fakat bu araçlar aylarca tarafımızdan pazarda inceledikten sonra tüketicinin ve otomobil severlerin alıp binmek isteyeceği araç tarzında temiz bir araç skalası oluşturmamaktadır. 50-100 bin bandında bulunan çoğu araçların bir den fazla kazalı hatta ağır hasarlı pert oldukları ve bu şekilde vatandaşa satıldığı görülmektedir. Kaldı ki geçtiğimiz yıl Ekim ayında Renault Clio başlangıç sıfır fiyatı kampanya ile 77.000 TL ‘ye alınabiliyordu. Tüm bunları düşündüğümüzde 50-60-70 bin bandında 2.el’de yaşı küçük olan temiz kazasız ya da az kazalı ciddi bir kusuru olmayan, az boyalı veya boyasız araçta bulmak artık imkansız bir hal almıştır. 70-100 bin bandına 2.el’de baktığımızda ise halen daha 20-30 yaşında exper raporu bile olmayan araçların kusurlu bir şekilde satıldıkları görülmektedir. Bu durumda vatandaş ülkemizde bu araçları satın alarak maddi anlamda ki yatırımlarını bu tarz araçlara mı yapacaklardır? Peki bu tarz 5-6 parçası değişmiş, çoğunun ön kaput, sağ ve sol çamurluğu aynı zamanda da bagaj kapağı ağır hasar aldığından değişmiş ve boyatılmış olan bu araçların bu kadar fahiş fiyatlar ile vatandaşlarımız tarafından satın alınması doğru bir şey midir? Bu araçların servis ve sanayi bakımları tamirleri ekstra olarak ceplerinden çıkacak paralar bu araçların satın alınması konusunda bu kadar paralar ödenerek ne kadar gerçekçi bir davranıştır. Bunların hepsinin ülkemiz ekonomisi tarafından düşünülmesi ve ona göre hareket edilmesi gerektiği kanaatindeyim. Ülkemizde artık 2.el’de nasıl sıfır araç alınıp binilebiliyorsa aynı şekilde temiz ve daha uygun fiyatlar ile bu araçlara ulaşılması gerektiğini, daha iyi ve doğru düzgün araçlara binilmesi gerektiğini aynı zamanda satın alındıktan sonra herhangi bir şekilde sanayi tamir masrafının da daha az olmasını savunan biriyim. Bu sebeple’de insanları satın alacağı 2.el otomobillerin temiz araç olması gerekmektedir. Ben bütün ilan açıklamalarına baktığımda Ağır Hasar Kaydı ibaresini görmek zorunda değilim. Dünya’da olduğu gibi bizde 30-60 bin aralığında, 60-100 bin bandında doğru düzgün içimize sinen verdiğimiz parayı hak eden acımadığımız araçları satın alabilelim.

Türkiye’de tek dileğim 2. el araç pazarında da bu yöndedir. Sevgilerimle,

Herkese temiz yeni bir başlangıç yapacağı Yeni Yıllar Diliyorum…

Umut Özgür Sunay

Diğer Haberler

Test Sürüşü: Alfa Romeo Junior Ibrida 1.2 Hybrid VGT 145 HP

Test ve Fotoğraf: Özgür Sunay Sportif duruşu, ferah iç mekanı ve İtalyan tasarımıyla Alfa Romeo Junior, tutkularınızı uyandıracak ve aşkı yeniden keşfetmenizi sağlayacak. İleri teknolojisi,...

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil Sporları Kulübü tarafından 31 Ekim - 2 Kasım tarihleri...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel Üretim Başkanı ve Stellantis Liderlik Ekibi üyesi olarak şirkete...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear, Merlas Oto Lastik ve Türkiye'nin önde gelen lojistik filolarından...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil edilen İtalyan lüks otomobil üreticisi Maserati, Türkiye'deki ilk ve...

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli etkinliklerinden biri olan Uluslararası Otomotiv Mühendisliği Konferansı (IAEC), bu...

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir atama gerçekleştirdi. Enerji ve kimya sektörlerinde 18 yıla yakın...

Test Sürüşü: Alfa Romeo Junior Ibrida 1.2 Hybrid VGT 145 HP

Test ve Fotoğraf: Özgür Sunay Sportif duruşu, ferah iç mekanı ve İtalyan tasarımıyla Alfa Romeo Junior,...

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear,...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil...

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli...

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir...

Yarış pilotu Koray Kamiloğlu İtalya Kupası’nda tarih yazdı

TCR pilotu Koray Kamiloğlu, 25-26 Ekim’de İtalya’daki Misano pistinde son ayağı düzenlenen Coppa Italia Turismo’da...

Alfa Romeo Tonale 2026: İtalyan SUV tarzını koruyor

2026 Alfa Romeo Tonale, daha fazla versiyon, renk ve rafine tasarımıyla kompakt SUV segmentinde ilerliyor....

Hibrit otomobillerin ömrü ne kadardır? Uzmanlar ne diyor?

Hibrit bir otomobilin ve aküsünün kaç yıl dayanabileceğini, ömrünü hangi faktörlerin etkilediğini ve daha uzun...

Karsan’dan İtalya Bari’ye 18 Metrelik Yüzde 100 Elektrikli 42 Adet e-ATA

Bari’de Elektrikli Toplu Taşımaya Karsan Damgası Dünyada toplu taşımanın dönüşümüne öncülük eden Karsan, İtalya Bari’de yeni...

Türk Otomotiv Aftermarketi Paris’te Küresel Sahneye Çıktı

Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği, otomotiv satış sonrası sektörünün en önemli uluslararası buluşma...

Opel Otonom Araçlarda Yapay Zeka Destekli Aydınlatma

Opel ekibi, geleceğin araçlarının neler yapabileceğini göstermek amacıyla önce olası kullanım senaryolarını belirledi. Bunlar, “bir...

Otomotiv Japon Devi Mazda’yı da Portföyüne Ekledi

Doğan Trend Otomotiv, portföyüne bir başka saygın global markayı daha ekleyerek Mazda Motor Europe ile...

MAXUS DELIVER L2H1 Versiyonu Türkiye’de…

Ticareti Konfor ve Verimlilikle Buluşturan MAXUS Ürün Gamını Genişletiyor!  Ülkemizde Doğan Trend Otomotiv tarafından temsil...

DS E-TENSE FE25’in tasarımını tanıttı

DS Automobiles ve PENSKE AUTOSPORT, sezon öncesi Formula E testleri için birkaç gün içinde Valencia'da...

Chery’nin Küresel Kullanıcılar ile Ortak Yaratım Hamlesi

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery,yılın en önemli etkinliklerinden 2025 Chery Uluslararası Kullanıcı Zirvesi ve...

PETLAS Lastik başına taşıma kapasitesi 7.7 ton artırıldı

Türkiye’de lastik sektörünün lider markası Petlas, yeni nesil iş makinelerinin artan ağırlığı ve gücüyle başa...

En Yakıt, Türk Hava Yolları Miles&Smiles ile ‘Her Şarj Yeni Bir Yolculuk’

Türkiye’nin elektrikli şarj ağı işletmeci lisansını alan ilk firma olan En Yakıt, Türk Hava Yolları...

Test Sürüşü: Hyundai INSTER Advance 84.5 kW Elektrik Otomatik

Yazar-Fotoğraf: Özgür Sunay INSTER, gelişmiş güvenlik ve sürücü destek sistemlerinin yanı sıra uzun menzil ve geliştirilmiş...