Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984’te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki yıl sonra 1.9 litrelik versiyonuyla tanıtılan 205 GTI, küçük, sportif hatchback dünyasında yeni bir konseptin öncüsü oldu. Olağanüstü performansı ve sürüş keyfini, sportif, zarif bir tasarımla ve benzersiz çok yönlülükle birleştirdi.

40 yılı aşkın süredir PEUGEOT GTI markası, 306, 206, 207 ve 208 gibi sayısız üretim modeliyle performansları ve sürüş dinamikleriyle övgüler alarak kalpleri fethetmiş, adını spor otomobil tarihine altın harflerle yazdırmış ve sayısız zaferle motor sporları tarihinde de iz bırakmıştır. Bu zengin tarih, sadece bir GTI logosu veya markası değil, PEUGEOT’ nun en ikonik modellerinin mükemmelliğini teyit eden bir maceradır.

Bugün PEUGEOT, GTI efsanesini ve bu logonun DNA’sını eğlenceli, modern ve kendinden emin bir şekilde yeniden yorumlayarak sürdürüyor. Yeni PEUGEOT E-208 GTI, tamamen elektrikli ilk GTI modelidir. Performans bayrağını devralan yeni model, benzersiz ve segmentinin en iyisi performansı gelişmiş günlük kullanım özellikleriyle birleştirerek modern ve sürdürülebilir sürüş keyfini temsil ediyor.
Yeni E-208 GTI, özellikleriyle her zamankinden daha çok bir GTI. Çünkü PEUGEOT, sürüş keyfine her zamankinden daha fazla önem veriyor. Yeni PEUGEOT E-208 GTI, sayısız ralli başarısı ve Dünya Dayanıklılık Şampiyonası’na katılım da dahil olmak üzere kapsamlı yarış deneyiminden yararlanarak performansa ve yenilikçi çözümlere olan bağlılığı somutlaştırıyor.

Yeni E-208 GTI, PEUGEOT Sport mühendisleri ve tasarımcıları arasındaki iş birliğini yansıtan, sınıfının en iyi performansını zarafet ve sadelikle sunan bir otomobil. Onu tanıyanlar için, çekici ve bir nebze de olsa mütevazı bir otomobil olma özelliğine sahip.
Son 40 yılda üretilen tüm GTI modelleri gibi, E-208 GTI de yolda güçlü görünümüyle öne çıkıyor. Bu görünüm, 30 mm daha alçak gövdesi ve önde 56 mm, arkada ise 27 mm artırılmış iz genişliği sayesinde elde ediliyor.

Üzerinde “PEUGEOT GTI” logosu bulunan büyük 18 inçlik jantlar, bu güçlü görünümü daha da artırıyor. Delikli tasarımları, efsanevi 205 GTI jantlarına bir gönderme niteliğinde. Ancak GTI’da tasarım aynı zamanda performansa da hizmet ediyor. Bu hava girişleri aynı zamanda fren soğutmasının optimize edilmesine de katkıda bulunuyor. Yeni E-208’in çamurlukları, estetik ve verimliliğin buluştuğu bir diğer noktayı temsil ediyor. Artan iz genişliğine uyum sağlamak için genişletilmişler. Ayrıca, 205 GTI’ya gönderme yapan şık ve sportif kırmızı bir çizgiyle de vurgulanıyorlar. Lastiklere yer açmak için alt kısımları genişletilmiş çamurluklar, aracın sportif tarzını incelikle vurguluyor.

Öte yandan, ön ve arka bölümlerin alt kısımlarındaki tasarım unsurları, yeni PEUGEOT E-208 GTI’ın sportif duruşunu daha da güçlendiriyor. Yeni modelde ön tamponun alt kısmına bir spoyler eklenmiş. Arka tamponun altındaki özel aerodinamik difüzör, yeni küçük bir LED sis lambasıyla birlikte, daha zarif ancak güçlü bir görünüm için parlak siyah renkte tasarlanmış. Orijinal E-208’in dinamik tasarımı, modelin başarısının kilit unsurlarından biriydi ve bu da E-208 GTI’nin tasarımcılarının işini kolaylaştırdı. E-208’in güçlü omuz çizgileri ve kısa çıkıntılara sahip kompakt gövdesi, yeni E-208 GTI için ideal bir temel oluşturdu. Bu duruş, E-208 GTI’de araç yüksekliğinin düşürülmesi ve iz genişliğinin artırılmasıyla daha da güçlendirildi.

Yeni PEUGEOT E-208 GTI, tüm 208 modelleri gibi, çarpıcı bir ışık efekti yaratan ikonik üç pençeli ışık imzasına sahip. Önde, tampona entegre edilmiş üç ışık pençesinin çarpıcı etkisi, “Full LED” farların aydınlatma fonksiyonunda üç bağımsız optik modülün kullanılmasıyla daha da güçlendiriliyor. Arkada ise, üç zarif LED çizgisinden oluşan yatay üç pençeli ışık tasarımı, aracın duruşunu daha da sağlamlaştırıyor.
Yeni E-208 GTI, Paris bölgesindeki Satory’de bulunan PEUGEOT Sport ekipleri tarafından, Paris yakınlarındaki Vélizy’de bulunan Peugeot tasarım ekipleriyle iş birliği içinde tasarlandı. Yarış dünyasındaki deneyimleri sayesinde, PEUGEOT Sport mühendisleri verimlilik ve performanstan ödün vermedi. Sonuç ikna edici: Yeni E-208 GTI, B segmentindeki en güçlü ve en yüksek performanslı model olarak ortaya çıkıyor.

Yeni E-208 GTI, PEUGEOT Sport’un ilk tamamen elektrikli otomobilidir. Ekibin, Hypercar kategorisinde PEUGEOT 9X8 hibrit araçlarla Dünya Dayanıklılık Şampiyonası’nda (WEC) yarışma deneyimi, özellikle termal yönetim ve enerji geri kazanımı optimizasyonu açısından E-208 GTI’nin tasarımında değerli bir rol oynamıştır.
PEUGEOT Sport mühendisleri ayrıca yeni E-208 GTI’ın şasisi ve fren sistemleri üzerinde de yoğun bir şekilde çalıştılar. E-208 GTI’ın yılın en büyük spor etkinliklerinden biri olan, motor sporlarının kalbinin attığı yer olan Le Mans 24 Saat yarışında tanıtılması tesadüf değil. Bu tanıtım, yarış pistinden yola aktarılan uzmanlığı simgeliyor.

“Fransa’da Üretilmiş” elektrik motoru: E-208 GTI’nin güçlü elektrik motoru, geleneksel motor üretimi konusunda uzmanlaşmış ve şimdi Stellantis ile Nidec Leroy-Somer’in ortak girişimi olan Emotors’un bir parçası olarak elektrikli güç aktarma sistemlerinde uzmanlaşmış, Fransa’nın doğusundaki Trémery fabrikasında üretiliyor. Yeni E-208 GTI için en iyisini sağlamak amacıyla PEUGEOT, bazı parçalar için Fransız tedarikçilere yöneldi. Bu durum özellikle verimliliğin kilit unsurlarından biri olan lastikler için geçerli: PEUGEOT’nun uzun süredir iş ortağı olan Michelin, yeni E-208 GTI için 215/40-18 ebatlarında Michelin Pilot Sport Cup 2 yüksek performanslı lastikler tedarik ediyor.

Yeni PEUGEOT E-208 GTI, sınıfının en iyi güç-ağırlık oranını (5,7 kg/HP) sunuyor. Bu avantaj, PEUGEOT Sport mühendisleri tarafından yapılan çok sayıda şasi iyileştirmesi sayesinde en iyi şekilde değerlendiriliyor. Daha geniş iz genişliği (önde 56 mm ve arkada 27 mm), 30 mm alçaltılmış gövde tasarımı, özel hidrolik durduruculu yaylar ve amortisörler, Michelin Pilot Sport Cup 2 lastikler ve arka denge çubuğu, verimli ve sportif sürüş ile günlük konfor arasında ideal bir denge sağlıyor.
Yeni E-208 GTI, optimum ve tutarlı frenleme performansı sağlamak ve her zaman verimli soğutmayı garanti etmek için özel olarak tasarlanmış 355 mm çapında ön fren disklerine ve 4 pistonlu sabit kaliperlere sahiptir.

Yeni E-208 GTI’ın ön koltukları, araçla kusursuz bir şekilde bütünleşecek şekilde tasarlanmıştır. Hem oturma minderinde hem de yanlarda güçlü destek sunan bu koltuklar, dolgulu baş dayanaklarına sahip. Sportif sürüş için etkili destek sağlarken, günlük kullanım için de konforlu ve pratik; böylece PEUGEOT GTI’ın DNA’sının bir parçası olan çok yönlülüğü pekiştiriyorlar. Yeni E-208 GTI, dinamik sürüş özelliklerine doğrudan yanıt verecek şekilde özel olarak ayarlanmış. Bu doğrudan yaklaşım, kompakt direksiyon sistemiyle birleşerek benzersiz bir sürüş deneyimi sunuyor. Kullanıcılar gerçekten sportif bir atmosfer yaşamak istediklerinde, E-208 GTI bunun için hazır bir otomobil olduğunu kanıtlıyor.

Yeni E-208 GTI, hem konfor hem de sürücü destek sistemleri açısından E-208’in en iyi özelliklerini sunuyor. Gelişmiş navigasyon ve kablosuz ekran yansıtma (Apple CarPlay/Android Auto) özelliklerine sahip PEUGEOT i-Connect Advanced bilgi-eğlence sistemi ile donatılmış.
Yeni E-208 GTI, 136 beygir gücünde (100 kW) bir elektrik motoruna sahip. Çok ekonomik olan bu motor, 40-45 dakika içinde %80’e kadar şarj edilebiliyor.
Fabrika özelliklerine göre yeni E-208 GTI, %100 batarya şarjıyla toplam 363 km menzil sunsa da, karma şehir içi sürüş koşullarında şarj etmeye gerek kalmadan 300 km’ye kadar yol kat edebiliyor.

Yeni E-208 GTI’ın fabrika çıkışlı Michelin lastikleri, özellikle aracın ağırlığı keskin virajlarda ve köşelerde lastiklere aşırı yük bindiğinde, ani manevralar sırasında yeterli derecede olması gerektiği kadar güçlü değil; bu durum, değişen yol koşullarına bağlı. Benzer şekilde, elektrikli araçlar için lastiklerin de yol tutuşu, yakıt ekonomisi, virajlardaki ani keskin dönüşlerde performans ve araç konforunun artırılması gibi faktörler göz önünde bulundurularak daha da geliştirilmesi gerekmektedir.

Özellikle virajlarda, ani yavaşlamalarda ve kıvrımlardan geçerken lastikler ve yan duvarlar çok fazla strese maruz kalıyor. Araç Türkiye yol şartlarında lastikler sebebi ile dengesiz hale gelebiliyor. Bu nedenle virajlardan ve kavisler, steplerde çok yavaş geçmek gerekiyor. Bu bağlamda, 208GTI’nin nazikçe kullanılmasında fayda var.
208 GTI’ın ağırlık merkezi iyi. Ancak test aracımızın frenleri zayıftı. Maalesef istediğimiz tepkiyi zamanında alamadık. Frenler son derece tereddütlüydü. Bu durum test aracından mı kaynaklanıyordu? Bunu farklı bir E-208 GTI ile kontrol etmek faydalı olacaktır.





























































































