Test Sürüşü: Yeni Renault Captur

®
Çok Okunanlar

İnci GS Yuasa’nın Yeni İcra Direktörü Orhan Sayman Oldu

Türkiye’de otomotiv tedarik sanayinin köklü firması İnci Holding ile dünya akü devi Japon GS Yuasa’nın iştiraki İnci GS Yuasa,...

3008’in 200 bininci üyesini tarihi Sochaux Fabrikası’nın bantlarından indirdi

Otomotiv dünyasının en dinamik markalarından PEUGEOT, yeni nesil 3008’in 200 bininci üyesini tarihi Sochaux Fabrikası’nın bantlarından indirdi. PEUGEOT CEO'su...

InsureMyTesla platformuna Smart-i Awards’tan Ödül

Türkiye’nin dijital sigorta platformu sigortaladım.com, Türkiye sigorta sektörünün inovasyona dayalı ilk ve tek ödül programı Smart Insurance Awards (Smart-i...

Türkiye Pist Şampiyonası ve BMU Avrupa Pist Şampiyonası İstanbul Park’ta

Motor sporları dünyasının heyecanla beklediği organizasyonlardan biri olan Türkiye Pist Şampiyonası ile Balkan Motosiklet Birliği (BMU) Avrupa Pist Şampiyonası, 3-4-5 Ekim tarihlerinde...

Nissan Türkiye’den Ekim Ayına Özel Sıfır Araç Kampanyaları

Nissan Türkiye, Ekim ayına özel 2025 model yılı araç kampanyalarını müşterileriyle buluşturuyor. Sınırlı sayıdaki araçlar için geçerli olan kampanyalar, farklı donanım seviyelerine özel avantajlarla hem bireysel...

Chery Hong Kong Menkul Kıymetler Borsası’nda Ana Tahtada Listelendi

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery, Hong Kong Menkul Kıymetler Borsası HKEX’in ana tahtasında listelendi. Asya’nın en önemli uluslararası...

Mercedes AMG PETRONAS Formula 1 Takımı SAP’nin kurumsal çözümlerinden yararlanacağını duyurdu

Mercedes-AMG PETRONAS F1 Takımı, bulut tabanlı kurumsal kaynak planlama için SAP Cloud ERP Private çözümleri sayesinde, organizasyon genelinde gerçek zamanlı finansal içgörüler,...
Bugüne dek, hemen her sınıftan çok farklı tiplerde otomobil test ettim; ancak hiçbirinde tanımadığım insanlardan bu tür tepkiler almamıştım. Maltepe sahilindeki kafelerin önünden yavaşça geçerken, civardaki genç kızların “ay pek havalı” dediklerini duydum (bana değil, Captur’a). Otoparkta otomobilinden inmekte olan kravatlı gömlekli “genç yönetici” tipli 35 yaşlarında bir erkek de önce Captur’a sonra bana gülümseyerek bakıp “memnun musunuz?” diye sordu Captur’u kastederek. Sanırım kendisine veya sevgilisine şöyle “havalı” bir otomobil alma planları yapıyordu. Captur için “buz kırıcı” başlığını bu yüzden uygun buldum.
Kalabalık caddelerde ya da otoparklarda, tanımadığınız insanlarla sohbet etmenize neden oluyor! Bunda, hafif yüksek bir hatchback olan ilginç gövde tasarımının yanısıra, metalik kiremit kırmızı renginin de payı olduğundan eminim. Bir şekilde, Renault Captur, insanların bakışlarını yakalamayı (capture=yakalamak) başarıyor. Kişiselleştirme seçeneklerinin de kullanıldığı test otomobilimizin siyah renkli tavanında; alaşım jantlarındaki biçimleri andıran ve otomobilin iç mekanına da serpiştirilmiş, yuvarlatılmış kenarlara sahip dışbükey üçgen şekiller vardı. Kısacası Renault, farklı tad arayanlara hitap edecek havalı bir şehir serserisi yaratmak istemiş ve bunda da başarılı olmuş. Güncel binek Renault modellerinde (makyajlı Fluence, yeni Clio vb) görmeye alıştığımız yeni Renault yüzü, Captur’da da hemen farkediliyor: Tam ortadaki Renault ambleminin etrafını saran siyah renkli “baklava”, bu baklavadan başlayıp iki yana uzanan ve farlara ulaşan siyah ince panjur, kaputa doğru taşan badem biçimli çekik farlar. Ön tamponun köşelere yakın kısımlarında, sis farlarına ve gündüz farlarına da evsahipliği yapan, krom çıtayla çerçevelenmiş bölümler aracın ön görünümüne hem hareket hem de güç katmış. Önden çekişli olan otomobil, bu haliyle sanki hafif arazi şartlarını da gözüne kestirmiş gibi görünüyor. Tekerler boşluklarını çevreleyen siyah plastik bantlar, tamponların alt kısımlarının yine aynı şekilde siyah plastik oluşu ve kapıların en altında yine kalın krom bantla süslenmiş koruma bantları da bu görünümü destekliyor. Fransız otomobillerinden alışkın olduğumuz geniş cam yüzeyler yerine, güçlü görünümü ve tokluk hissini desteklemek için camlar biraz daha dar tutulmuş. Ön ve arka kapıların hemen hemen aynı uzunlukta olduğu otomobilleri, tasarım ve orantılar açısından daha dengeli bulurum ve çoğu Renault modelinde olduğu gibi Captur’da da orantılar çok başarılı.

İç mekana geçildiğinde, dış tasarımda gösterilen cesaretin içeriye de taşındığı görülüyor. Test otomobilimizin iç mekanına 3 renk hakimdi: Döşemeler ve kokpitin genelinde kullanılan mat koyu gri; koltuklarda, klima ve müzik sistemini çevreleyen kontürde, kapıların alt kısmında yer alan hoparlörlerin çevresinde torpido gözünde kullanılan gövde rengi, ve nihayet iç mekanı daha da süslü hale getirmek için serpiştirilen piano siyahı. Renault tasarımcıları, iç mekanda hoş bir oyun oynayarak ön koltukların arkasındaki yumuşak cepleri de gövde rengine sahip ayakkabı bağcıkları şeklinde tasarlamışlar. Genel olarak kolay okunan göstergelerle ilgili tek şikayetim, motor devir göstergesi ile aynı büyüklükte olan yakıt göstergesi! Ancak, bu otomobilin bir “tarz” unsuru olarak yaratıldığı düşünülürse; motosiklet esintisine sahip göstergeler de eleştiriden kurtulacaktır. Tipik Fransız konforundaki koltuklar yeterli desteği sağlasa da, ilk otomobilim olan 1995 model Renault 21 Concorde’daki gibi ayarlanabilir bir bel desteği olmasını isterdim. Captur genel ölçüleri itibarıyla kompakt sınıf bir niş model, bu nedenle iç mekan konusunda -yüksekliğin verdiği avantaja karşın- mucize beklememek gerek. Özellikle arka koltuklar uzun yolculuklarda daha sık mola vermeyi gerektirecek gibi görünüyor. Görsel olarak tatmin edici olan kokpitte eleştireceğim konu malzeme. Artık hemen her sınıfta tüm üreticiler kokpitin genelinde ve kapı içlerinde yumuşak plastik kullanıyor; bu hem görsel olarak hem de dokunma hissi bakımından çok daha kaliteli. Captur’da kullanılan plastik görsel olarak o kalite hissini veriyor, koyu gri mat plastiğe baktığınızda yumuşakmış gibi duruyor ancak ne yazık ki tamamen sert! İddialı bir tasarımla ve benzerlerinden tamamen ayrılmasını sağlayacak kişiselleştirme seçenekleriyle pazara yepyeni bir renk getirecek bir otomobil bence daha iyisini hakeder. Bir de, her ne kadar iç mekandaki gövde rengi süslemelerle uyum sağlasa da, ön kapının metal çerçevesinin aracın içinde açıkta olması bence hoş değil.
Sürüş özellikleri konusunda söyleyeceklerim ne yazık ki tasarım konusunda söylediklerim kadar parlak değil. Öncelikle bir Renault klasiği olarak; direksiyon fazlasıyla hissiz. Test için İstanbul’dan çevre ilçelere gidilen bol virajlı dağ yollarını kullandık. Bu yollar otomobil kullanma zevkinin dorukta olduğu yollardır; sürekli vites değiştirme ve direksiyonla bol bol oynama imkanı vardır, ve otomobilin direksiyonu kendini en iyi bu tip parkurlarda gösterir. Japon otomobillerine göre daha net ve temiz olan direksiyon, yine de bir Alman hassasiyetine sahip değil. Özellikle park manevralarında aşırı yumuşaklığın avantajını hissedebilirsiniz, ancak bu kadar yumuşak bir direksiyonun sürüş keyfini tırpanladığını da unutmamak gerek.
Pedallar yumuşak ve rahat, ancak fren pedalının dozlaması biraz zor, gaz pedalıysa aşırı uzun stroku (pedal stroku: pedala basılmamış ve tam basılmış konumlar arasındaki toplam mesafe) nedeniyle bende gaza devamlı aşırı basıyormuşum hissi yarattı.
Ancak bunlar sürüşe herhangi bir olumsuz etkisi olmayan, alışkanlıkla ilgili detaylar. Benim bu otomobilde tespit ettiğim asıl sıkıntı otomatik şanzımanla ilgili. İster kalkışta olun, ister ara hızlanmada; gaz pedalının verdiği emirlere ortalama 1-1.5 saniye gecikmeli tepki veriyor şanzıman. Örneğin vites kolunu D’ye alıp ayağınızı frenden çektiğinizde araçta bir hareket olması için 2 saniyeye kadar beklemeniz gerekebiliyor. Ya da sollama esnasında ani gaz verdiğinizde şanzımanın kickdown’a karar vermesi 1-2 saniye sürüyor. Aynı şekilde, şanzımanı manuele aldınız diyelim; yokuş aşağı inerken vites küçültüp aracı kompresyonla yavaşlatmak isterseniz, sanki manuel vitesli bir otomobilde debriyaja basmışsınız gibi bir boşluk oluyor. 1.2 litrelik cüce motorun gücü ve çekişi, turbo sayesinde yeterli, ancak kompresyonda motorun zayıf kaldığı hemen hissediliyor. 2 gün süren test sürüşleri sırasında, gaz pedalının uzun strokuna alışıp motoru da biraz tanıdıktan sonra sürüş özelliklerinin biraz daha keyif verdiğini söyleyebilirim: Hacmi nedeniyle soru işaretleri oluşsa da, kesinlikle “yeterli” sıfatını hakediyor. Motorla ilgili en olumlu nokta ise çalışma karakteri. Motor sanki otomobile fiziken bağlı değilmiş gibi, hiç bir titreşim hissedilmiyor, sadece çok hafif ve oldukça naif bir ses geliyor ön taraftan. Hız saatte 50-60 km’yi aştığı andan itibaren o ses de perdeleniyor yol gürültüsü tarafından. Captur’la ilgili sıkıntılı bir nokta işçilik: Arnavut kaldırımı ya da taş döşeli yollarda, bagaj kapağından çok rahatsız edici -sanki bir motor çalışıyormuş gibi- bir ses geliyor, bunun test aracımıza özgü bir durum olmasını temenni ederim. Çünkü Captur, mevcut tasarımı ve tarzıyla; butik otellerin bulunduğu sahil kasabalarına ya da denize yakın Ege köylerine çok yakışacaktır ve bu tarz yerşeim yerlerinde Arnavut kaldırımı bol bulunuyor. Sonuç olarak; ortağı Nissan’ın Juke ile yakaladığı başarı Renault’nun da iştahını kabartmış olmalı ki, henüz tenha olan bu “niş”e girmekte gecikmedi. Bu girişi de, gerek tarz gerekse dikkat çekicilik konusunda beklentileri kolayca karşılayacak bir otomobille yaptı. Ancak bence Captur, özellikle sürüş keyfi konusunda mevcut olandan çok daha fazlasını hakediyor. Renault’nun, Captur’un 2. faz üretiminde iyileştirmeler yapacağını umarım, böylece otomobilin pazardaki şansı da artacaktır.

Yazar-Gökçer Alp

Diğer Haberler

Opel Modellerinde Ekim Ayına Özel Ayrıcalıklı Finansman

Opel, ekim ayında binek ve SUV modellerinde müşterilerine avantajlı kredi olanaklarının yanı sıra çok yönlü hafif ticari araç modellerinde KOBİ’lere özel imkânlar ve nakit...

Karsan’dan Busworld 2025’te 3 Lansman Tek Vizyon

Dünyanın önde gelen toplu ulaşım markalarından Karsan, Busworld 2025’e adeta çıkarma yaptı. Fuarda başarılı modeli e-JEST’in otonom versiyonunun dünya prömiyerini yapan marka, Toyota iş...

FIAT Professional müşterileri cazip kredi koşulları

Ticari araç müşterilerinin hayatını kolaylaştıran FIAT Professional, ekim ayına özel cazip finansman teklifleri sunuyor. Bu kapsamda; Doblo Combi ve Scudo Van modelleri 600 bin...

Citroën, ikinci nesil C5 Aircross modelini kasım ayında Türkiye’de

Konforu ön planda tutan yenilikçi ve yüksek teknolojili modelleriyle otomotiv tarihinin en köklü üreticilerinden olan Citroën, ikinci nesil C5 Aircross modelini kasım ayında Türkiye’de...

Yeni Jeep Modellerinde Cazip Satın Alma Koşulları

Jeep, ekim ayında yeni bir otomobil sahibi olmak isteyenlere cazip satın alım fırsatları sunuyor. Bu kapsamda, mevcut araçlarını Jeep yetkili satıcılarına getirenler, Avenger ve...

Chery Hong Kong Menkul Kıymetler Borsası’nda Ana Tahtada Listelendi

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery, Hong Kong Menkul Kıymetler Borsası HKEX’in ana tahtasında listelendi. Asya’nın en önemli uluslararası sermaye piyasası platformu olarak bilinen...

PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu ekim ayı kampanyasını başlattı

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu ekim ayı kampanyasını başlattı. Segmentlerinde hep bir adım önde...

Opel Modellerinde Ekim Ayına Özel Ayrıcalıklı Finansman

Opel, ekim ayında binek ve SUV modellerinde müşterilerine avantajlı kredi olanaklarının yanı sıra çok yönlü...

Karsan’dan Busworld 2025’te 3 Lansman Tek Vizyon

Dünyanın önde gelen toplu ulaşım markalarından Karsan, Busworld 2025’e adeta çıkarma yaptı. Fuarda başarılı modeli...

FIAT Professional müşterileri cazip kredi koşulları

Ticari araç müşterilerinin hayatını kolaylaştıran FIAT Professional, ekim ayına özel cazip finansman teklifleri sunuyor. Bu...

Citroën, ikinci nesil C5 Aircross modelini kasım ayında Türkiye’de

Konforu ön planda tutan yenilikçi ve yüksek teknolojili modelleriyle otomotiv tarihinin en köklü üreticilerinden olan...

Yeni Jeep Modellerinde Cazip Satın Alma Koşulları

Jeep, ekim ayında yeni bir otomobil sahibi olmak isteyenlere cazip satın alım fırsatları sunuyor. Bu...

Chery Hong Kong Menkul Kıymetler Borsası’nda Ana Tahtada Listelendi

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery, Hong Kong Menkul Kıymetler Borsası HKEX’in ana tahtasında listelendi....

PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu ekim ayı kampanyasını başlattı

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu...

11.529 adet satışla Renault, yine en çok satan marka olmayı başardı

Eylül ayında toplam 11.529 satış adediyle en çok satan marka olan Renault, yılın ilk dokuz...

Dacia Eylül ayında elde ettiği 3.290 adetlik satış başarısıyla lider

Dacia Sandero Stepway, 2025 yılının ilk dokuz ayında ulaştığı 16.374 adetlik satış performansı ile B-SUV...

Audi Türkiye, 15. IST.FESTIVAL’in Mobilite Destekçisi Oldu

Audi Türkiye, kültür ve sanat alanındaki uluslararası iş birliklerine bir yenisini ekliyor. Marka, bu yıl...

Yeni Cayenne Electric Teknoloji ve Konforu Zirveye Taşıyor

Yeni Cayenne Electric, Porsche’de bugüne kadar sunulan en büyük ekran yüzeyine sahip yeni dijital işletim...

ABD yeni otomobil pazarındaki büyüme devam ederken rekor EV satışları

Rekor elektrikli araç (EV) satışlarının etkisiyle, ABD'deki yeni otomobil teslimatlarının Eylül ayında ülkede marjinal bir...

Otokar Otonom ve Elektrikli Otobüslerini Belçika’da Sergiledi

Türkiye otobüs pazarının aralıksız 16 yıldır lideri olan Otokar, toplu taşımanın geleceğini yansıtan geniş otobüs...

Chery TIGGO Modellerinde Ekim Ayına Özel Cazip Fiyatlar

Ekim ayında kullanıcılara cazip fiyatlar ve ödeme koşulları sunan Chery, yeni bir SUV sahibi olmak...

3008’in 200 bininci üyesini tarihi Sochaux Fabrikası’nın bantlarından indirdi

Otomotiv dünyasının en dinamik markalarından PEUGEOT, yeni nesil 3008’in 200 bininci üyesini tarihi Sochaux Fabrikası’nın...

Fransız yeni otomobil pazarı Eylül ayında bir iyileşme daha kaydetti

BEV'ler, benzinin yeni düşük seviyeye ulaşmasıyla Fransız kayıtlarını artırdı. Fransa'daki akülü elektrikli araç (BEV) teşvikleri,...

PHEV satışları Çin’de düşük seviyesine geriledi

Çin'de akülü elektrikli araç (BEV) satışları Temmuz ayında etkileyici büyümesini sürdürürken, plug-in hibritler (PHEV'ler) zorlandı. ...

JLR ve tedarikçilerini neler beklediğine dair bir değerlendirme?

Çin'de plug-in hibrit (PHEV) satışları nasıl gitti? AB kayıtlarındaki artışı kutlamak için henüz çok mu...

Hollanda elektrikli hafif ticari araç devrimine öncülük edebilir mi?

Hollanda bu yıl akülü elektrikli hafif ticari araç (LCV) alımında başı çekiyor. Peki bu gelişmenin...

Mercedes AMG PETRONAS Formula 1 Takımı SAP’nin kurumsal çözümlerinden yararlanacağını duyurdu

Mercedes-AMG PETRONAS F1 Takımı, bulut tabanlı kurumsal kaynak planlama için SAP Cloud ERP Private çözümleri sayesinde, organizasyon genelinde...