Bir kez motosiklet kullanmanın bağımlısı olduğunuzda, hayatınızın sonuna kadar devam eder. Fazer 8’i sizin gibi iki teker üzerinde olmadıkça mutlu olamayan sürücüler için tasarlanmış bir model. Az stresli sürüş pozisyonunu ve şık yarım kalenajla ekstra rüzgar ve hava koşullarından korunmayı seveceksiniz. 779 cc motor, bol torkla birlikte çabuk hızlanmanın sarhoş edici kokteylini sunmak için her an hazır. Hassas dönüş ve sıra dışı duruş özelliklerine sahip spor kontrol için, Fazer 8 sınıfının lideri bir alüminyum Deltabox şasi, CF döküm kalıplı salınım kolu ve supersport sınıfı frenler ile çalışır. Fazer 8: Gerçek motosiklet ruhuna sahip bir motosiklet.
Yamaha’nın Deltabox şasi teknolojisi sektördeki en ileri şasi tasarımlarından biridir. Düşük ağırlığı yüksek seviyelerde sertlikle birleştirerek Fazer 8’in parlak siyah alüminyum şasisi supersport seviyelerinde yol tutuşu ve denge sağlamaktadır. Ayrıca, düşük yaysız ağırlık için Fazer 8 yüksek teknoloji CF döküm kalıp alüminyum salınım kolu ile çalışmaktadır. 779 cc sıralı 4 silindir güç kaynağı, performans iyileştirici supersport teknolojisi ile birlikte sunulan son derece özel bir tasarımdır. Dövme pistonlar, serbest biçimde nefes alan 4’ü 1 arada egzoz ve yüksek verimlilikli yakıt enjeksiyon sistemi ile donatılmış bu eğim bloklu motor, heyecan verici üst düzey bir güçle birlikte etkileyici gerçek tork seviyeleri sağlamaktadır.
Test Sürüşü Yorumu: Fazer 8 üzerine bindiğim ilk andan itibaren kullanım açısından adapte olmakta tam 1 gün harcadığım bir motor. Ağırlık yapısının %90 oranı motorun kafa bölümünde benzin deposundan ileriye doğru toplanmış vaziyette. Bu dönüşlerde pozitif açıdan olumlu sonuçlar sağlasa da bazı zamanlarda 800 cc ‘lik hacimli motorun arka kısmı boşa çıkmasına sebep olmakta. Boşa çıkmasından kasıtım güç arka tekere seri kalkışlarda yada ani hızlanmalarda fazla gelmekte ve motorun arka tekerinin gereğinden fazla dönmesini sağlamakta. Torklu ve kuvvetli motora alışmanız esnasında gücü kontrol edebiliyor olmanız mümkün. Fazer 8 bana kalırsa daha çok şehirden kaçış amaçlı çok uzak sayılmayacak mesafeleri kat etmek için birebir. Şehir içinde özellikle sıcak yaz gününde açık motordan çıkan sıcak hava bacağınızın haddinden fazla ısınmasına sebep olmakta. ABS olmayan modellerinde ise FAZER 8 arka freni ile zaman zaman tekerin kitlenerek kayma eğilimli olduğunu bize yaşatmış olsa da özellikle arka kısmın hafifliği virajlı dik yollarda tekerin yine boşa çıkarak kaymasına olanak sağlamakta. (Gaz ve debreaj ayarını iyi yapmanız şart.) FAZER 8 kullanım açısından motorun torku ve kuvveti ile zevk veren bir motosiklet. Özellikle oturuş ve sürüş pozisyonu itibarı ile kullanımı kolay sağlanıyor olsa da yeni başlayanlar için uygun olmayan özellikle 600 cc supersport ve benzer tarzda motor deneyimine sahip kullanıcıların tercih edebileceği aynı zamanda bu tarz naked sayılan açık motor şeklinde tasarlanmış motorlardan hoşlananlar için birebir. Pek ekonomik sayılmayan yakıt harcaması bakımından da cebinizden çıkacak benzin parasını düşündürecek vaziyette.
Öte yandan güçlü tasarımı ile de ayrıca cezbetmeyi başarabilen Fazer 8 çok yönlü motosiklet, her taraftan 130 mm hareket serbestliği sağlayan şasinin farklı yüklere, sürüş tarzlarına ve koşullarına uyacak şekilde ayarlanma olanağı sağlayan, ayarlanabilir ön ve arka süspansiyonlarla donatılmıştır. Vites geçiş aralıklarını biraz fazla bulduğumuda yeri gelmişken hatırlatmakta fayda var.
Özellikle bir ve ikinci viteslere geçiş sağlanırken birinci viteste kuvvetli tak sesi ile beraber sert bir geçiş sağlanmakta. Ardından vites aralıkları geçişlerde biraz olsada sert yapıyı hissetiriyor. Fazer 8 arka oturum açısından racing, supersport tarzını andırmakta. Arka tarafta yer alan yolcu dik konumda öne doğru ağırlık merkezini vererek oturmakta. Dik ve rahat bir oturuş pozisyonu bu anlamda sağlamıyor. Motorun arka kısmı tam bir racing havasında. Ön gidon yüksekliği ise bence biraz daha uzatılabilir. Bu sayede daha rahat bir sürüş pozisyonu sağlanması mümkün. Arka tekerinin geniş ölçüsü gücünü ve kuvvetini yansıtsada naked modelinden çok yarış motorlarını andırıyor.
Test-Yazı: Özgür Sunay