Chery, güncellenmiş Tiggo 9 ailesini Çin’de resmi olarak piyasaya sürerek 2025 Tiggo 9, Tiggo 9X ve yeni Tiggo 9 C-DM plug-in hybrid’i tanıttı. Genişletilmiş ürün yelpazesi, müşterilere daha fazla güç aktarma organı seçeneği ve konfigürasyonu sundu.
Tiggo 9, önemli tasarım değişikliklerinden ziyade konfigürasyon ayarlamalarına odaklanan bir döngü ortası güncellemesi aldı. Model, donanım seviyesine bağlı olarak yedi vitesli çift kavramalı veya sekiz vitesli otomatik şanzımanla eşleştirilmiş, 192 kW ve 400 Nm değerinde 2.0 litrelik turboşarjlı motoruyla donatılmıştır. 4820/1930/1712 mm ölçülerinde ve dingil mesafesi 2820 mm’dir.
Beş varyant mevcuttur ve yeni “Yaoxiang” sürümü serinin ortasında yer almaktadır. Bu, eski “Zunxiang” sürümünün yerini alıyor ve özellikler arasında CDC uyarlanabilir süspansiyon, akıllı Bluetooth anahtarı ve 12 hoparlörlü ses sisteminin yanı sıra özel alacakaranlık moru iç mekan seçeneği yer alıyor. Dış ve iç tasarımlar, 24,6 inç çift ekran, AR-HUD baş üstü ekranı ve yedi adede kadar koltuk düzeni dahil olmak üzere önceki sürümle tutarlı kalıyor.
Tiggo 9 C-DM, aileye plug-in hibrit varyant olarak katılıyor. Genel tasarımı Tiggo 9 ile paylaşsa da önceki hibrit versiyona göre daha büyük kapasiteli bir pil takımına sahip. 1.5T hibrit motoru öne monteli bir elektrik motoruyla birleştiren ve 3 vitesli DHT ile eşleştirilmiş Chery’nin Kunpeng Süper Performanslı Elektrikli Hibrit C-DM sistemini kullanıyor. Üçlü lityum pil 19,43 kWh kapasiteye sahiptir. Motor 115 kW (154 hp) ve 220 Nm tork üretirken, motor 165 kW (221 hp) ve 390 Nm üretiyor.
Araç, 0-100 km/s hıza 8,8 saniyede ulaşıyor, CLTC dereceli 106 km’lik saf elektrik menzili sunuyor ve dolu depo ve şarjla 1.400 km’nin üzerinde resmi WLTC kombine menziline ulaşıyor. Hızlı şarj kullanıldığında %30’dan %80’e şarj etmek 25 dakika sürerken, yavaş şarjla tam şarj 3,5 saat sürüyor.