BMW sürücüsü, SC2 ön ve yumuşak E0125 arka spesifikasyonunun avantajını kullanarak İspanya pistindeki ilk zaferini kazandı. Debise ise ilk Supersport zaferini kazandı…
Toprak Razgatlıoğlu (BMW), kariyerinde ilk kez Motorland Aragón’da bugünkü Race1 yarışını kazanarak zafere ulaştı. Türk sürücü, Ducati motosiklet kullanan Nicolò Bulega (ikinci) ve Sam Lowes’un (üçüncü) önünde yarışı tamamladı. Her üç sürücü de SC2 ön ve SC0 geliştirme E0125 arka lastiklerini kullandı. Sonuncusu tüm gridin oy birliğiyle tercih edilirken, çoğu sürücü orta SC1 ön lastiğini tercih etti. İlk üçe ek olarak sadece üç sürücü sert SC2’yi seçti. Race1’deki ortalama tur süresi, bir önceki yıla göre dörtte dörtten fazla daha hızlıydı.

Nicolò Bulega (Ducati) , 1:47.332’lik derecesiyle sıralama turlarında en hızlı zamanı elde ederek pol pozisyonunu aldı ve 2024’teki tüm zamanların tur rekorunu yarım saniye geliştirdi. Ducati sürücüsü, SC1 ön ve E0126 spesifikasyonunda geliştirilen SCX arka lastiklerini kullandı. Bu lastikler, genellikle bu turda sıralama turları ve kısa yarışlar için kullanılan SCQ’nun yerini alıyor.
Valentin Debise (Ducati), WorldSSP Race1’de Can Öncü’yü (Yamaha) geride bırakarak zafere ulaştı ve bu kategorideki kariyerinin ilk galibiyetini elde etti. Bitiş çizgisinde üçüncü olan Stefano Manzi (Yamaha) oldu. Mattia Casadei (MV Agusta) için de bir ilk oldu. Dün 1:52.257’lik en hızlı zamanı sayesinde kariyerinin ilk pole pozisyonunu elde etti. Bu aynı zamanda pistteki tüm zamanların tur rekoru oldu ve Nicolò Bulega’nın 2023’te belirlediği önceki rekoru beş yüzüncü saniye geliştirdi. Neredeyse tüm sürücüler hem Superpole’de hem de yarışta SC1 ön ve SC0 arka lastik kombinasyonunu kullandı, tek iki istisna Race1’e SC2 ön lastiğiyle başlayan Simon Jespersen (Ducati) ve SC1 arka lastiğini kullanan Sergio Garcia (Yamaha) oldu.