Test Sürüşü: Honda Civic 4D Exe+ 1.5L DOHC VTEC TURBO

®
Çok Okunanlar

PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu ekim ayı kampanyasını başlattı

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu ekim ayı kampanyasını başlattı....

Citroën, ikinci nesil C5 Aircross modelini kasım ayında Türkiye’de

Konforu ön planda tutan yenilikçi ve yüksek teknolojili modelleriyle otomotiv tarihinin en köklü üreticilerinden olan Citroën, ikinci nesil C5...

Audi Türkiye, 15. IST.FESTIVAL’in Mobilite Destekçisi Oldu

Audi Türkiye, kültür ve sanat alanındaki uluslararası iş birliklerine bir yenisini ekliyor. Marka, bu yıl 15’incisi düzenlenen IST.FESTIVAL’e “Mobilite...

Yeni Jeep Modellerinde Cazip Satın Alma Koşulları

Jeep, ekim ayında yeni bir otomobil sahibi olmak isteyenlere cazip satın alım fırsatları sunuyor. Bu kapsamda, mevcut araçlarını Jeep...

Yeni Cayenne Electric Teknoloji ve Konforu Zirveye Taşıyor

Yeni Cayenne Electric, Porsche’de bugüne kadar sunulan en büyük ekran yüzeyine sahip yeni dijital işletim konsepti, artırılmış konfor ve...

Mercedes AMG PETRONAS Formula 1 Takımı SAP’nin kurumsal çözümlerinden yararlanacağını duyurdu

Mercedes-AMG PETRONAS F1 Takımı, bulut tabanlı kurumsal kaynak planlama için SAP Cloud ERP Private çözümleri sayesinde, organizasyon genelinde gerçek zamanlı finansal içgörüler,...

InsureMyTesla platformuna Smart-i Awards’tan Ödül

Türkiye’nin dijital sigorta platformu sigortaladım.com, Türkiye sigorta sektörünün inovasyona dayalı ilk ve tek ödül programı Smart Insurance Awards (Smart-i...

Honda Civic 4D Exe+ 1.5L DOHC VTEC TURBO modelinin test sürüşünü gerçekleştirdim. Öncelikle Honda benim adıma otomobil imal etmiş. Bu Civic aynı şekilde geçmiş ile geleceği birleştiren, geçmişi hatırlatan ve günümüz geleceğini yakalayan çok yönlü karizma bir otomobil…

Araca önce dış tasarım olarak baktığımda; görebildiğimiz şu ön kaput bitiş noktası olan tampon çıkıntısı ile yan çamurluktan kapıya kadar olan aracın uzunluğu, aynı şekilde ise Arka tampon ve arka far çıkıntısından bitiş noktasından yandan Arka kapıya kadar olan uzunluğu ön ve arka da eşit nerede ise eşit gibi. Öncelikle bu bakımdan çok beğeni kazandı.

Aracın dış tasarı oldukça karizmatik ve gümüş gri olan rengi bir aracın tasarımına en çok bu kadar yakıştığını görmekteyiz. Sonra aracın dış arkaya uzanan tasarımında dışarında bir coupe olan görüntüsü aslında sizi iç hacimde yanıltmasın o kısma birazdan değineceğim. Bu arada dış tasarımda yan çamurluklarda olan sinyal lambalarını ve yan aynalarda olan yine sinyallerin tasarımını ve bulundukları yeri de çok beğendim. Bu araba tam anlamı tasarımı ile istediğim bir araç. 100.000 TL ile – 160.000 TL başlangıç modelleri sıfır araçta tek tercihimdir.

Bu arada aracın ön çizgileri gündüz yanan led farları çekik ve bir o kadarı ile keskin dururken aracın arka tarafı Yeni Civic Sedan’ı olduğu gibi zaten geniş ve kaslı görüntüsüne birebir sebep. Bu anlamda arka çıkışları difüzörde yer alan arka sis lambaları da saklı olan egzoz ile yine beğenimi kazanmayı tasarım olarak kazandı.

Zaten rakiplerine göre de geniş bir hacme ve uzunluğa sahip olan Yeni Honda Civic’i yollarda çok fazla görmeye başladık. Bu da bu aracın ne kadar tutulduğunun aslında bir kanıtı. Açık konuşmak gerekir ise bu zamana kadar Honda’nın modellerini bana uzak buluyordum.

Bunun için aslında kendime göre bazı geçerli sebeplerim vardı. Bunlardan biri de aslında şu ben Honda ile ilk olarak 90’lı yıllarında başında tanıştım. Yani o zaman bir Honda Civic HB çok değerli ve oldukça diğer otomobillere istinaden hızlı bir geçmişi vardı. Bu arada o zamanlar (gençken) daha çocukluk yıllarımda çıktığım kız arkadaşımın Annesinin Honda Civis HB aracı vardı. Bir gün benim kullanmamı rica etti. Bende gaza basarak Honda Civic’i otoparktan uçak kalkar gibi o hızla çıkarında onlarda biraz şoke oldu duruma. Yani o zamanlarda kullanmaya başladım. Daha sonra ise pek çok özellikle bayan arkadaşlarımın da Honda Civic araçlarını çok kullandım. 1990-1995 arasında…

O günlerde ki Honda Civic geçmişte ki tadını ve kullanımını almış, gelecek yeni nesil bir alt yapı ile birleştirmiş, üzerine bir kaç bir şey daha ekleyerek tasarım anlayışı olarak karşımıza bugünlerde yıllarda çıkarmış. İşte bu Honda Civic’in o yüzden bende anısı ve Honda Civic kullanım şekli de bir başkadır. Gelelim 2020 yılı Honda Civic’e bu otomobil geçmiş ile güzel bir bağ kurmuş, gelecek ile de harmanlamış, üzerinde de kendi tadında bir sürüşü ekleyerek beğenisi bir otomobil olarak çıkmış.

Şimdi bu otomobile baktıkça geçmişte ki anılarım kullandıkça da o tadı aklımda. Bu yüzden Honda bu otomobili ile beni 25 yıl sonra tekrardan yakalamayı başardı diyebilirim.

Honda’nın kullanım özelliklerine ve içine baktığımızda ise arkaya doğru uzanmakta olan coupe yapısı aracın içeriden baş ve diz özellikle uzun boylu yolcular içinde hiç bir şekilde negatif olarak etkilememiş. Tam aksine ön ve arkada yer alan özellikle kısa tutulmuş Arka ve Ön Kaput uzunlukları ve eşitliği sayesinde içeri alanda oldukça mükemmel sayılabilecek çok mm’lik bir hesap yapılmak sureti ile çok detaylı boşlukları ile mükemmel ferah bir alan sunulmuş.

Önde uzun boylu oturan şöför ya da ön koltuktaki yolcudan arka tarafta oturan yolcular etkilenmeden çok rahat yeteri kadar diz ve baş mesafesi araçta kalması 3 oda 1 salon gibi Honda Civic Sedan’ı tabir ettiriyor.

Bu anlamda aracın deri koltukları da çok iyi.

Aracın ön tarafında bu anlamda uzun boylu ve çok kalıplı iri sürücüler de rahat bir sürüş alanına sahip. Arkada oturan yolcu bundan etkilenmiyor. Diz mesafesi çok iyi. Oldukça geniş.

Aracın içine göz attığımızda Honda Civic ‘te etkileyici karizmaztik bir tasarıma sahip olduğunu görüyoruz. Hiç bir basitlik söz konusu değil. Ya da araçta en ufak tasarlanmış bir tuş bile diğer bir takım fiyat olarak benzerlik gösteren fakat farklı segmentlerde yer alan araçlarda olduğu gibi basit ve ucuz bir plastik görünümüne de sahip değil. Bu bakımdan önemli. Çünkü bir araca para vereceğiniz zaman bunu mutlaka sorgulamalısınız.

Vites yapısı ve CVT şanzımanı geçişleri bu anlamda çok iyi. F1 direksiyon vitesleri çok ama çok iyi çalışır durumda, oldukça atak ve hızlı. Direksiyon keza kullanımı iyi, ele oturması iyi verdiği cevaplar aracın keskinliği yönlendirmesi de iyi.

Üzerinde bulunan ekran aynı zamanda dokunmatik. İlk başlarda japon mühendisliği biraz sizi basit kullanım tuşlu araçlara göre biraz zorluyor olsa da en fazla 2 gün içinde eliniz alışıyor, ayrıca bu hoşunuza da gidebilir.

Vitesin tasarımı ve kullanımı çok hoş. Sport kullanım imkanı bulunmakta.Aynı zamanda yine yokuş kalkış desteği de ayrıca yer alıyor. Vites ve Ön konsol ikiye bölünerek daha fazla bir boşluk ve kullanım alanı bu kısımda yer almakta. Bardaklık koyma ve yine kol dayama altında bir kapalı haznesi var. Kapı yanlarında da eşya su şişesi koyma boşluğu yeterince yer alıyor. Ön konsolda aksesuar soketi HDMI girişi ve USB girişi bulunuyor.

Aracın 182 beygir gücünde, 1.5L DOHC VTEC TURBO, 4 silindir motoru bulunuyor.

Benim bu araca bu parayı vermemin ve değerinin belki de yine her çapında olduğu gibi Motorunda da ön plana çıkıyor olması, uzun süre yıllarca kullanılacak bu aracın eskimeyen bir tarz tasarıma sahip olması, motorun ise bu mühendislikte iyi olması, teknoloji bakımından kolay kolay eskimeyecek olması rakiplerinden bu otomobilin ön plana çıkmasını ve aracın hak ettiği değerin almasına imkan sağladı.

Aracın direksiyon simidi bence çok güzel bir tasarıma sahip olurken, yolda rahat bir şekilde şerit takip sistemi, ön mesafe aracı takip ederek otomatik pilot direksiyon hareketine sahip güvenlik teknolojisi, önde ki takip mesafesini koruyan uzak-yakın ayarı ile frenajı ayarlayabilen bir Honda Civic Sedan siz her zaman ön sürüş koltuğunuzda güvenli ve rahat ettirmeyi başarabiliyor. (Ucuz ve basit görünen arabalar belki işinizi o dakika her yönü ile hızlıca halledebilir. Ama bir Honda Civic Sedan’ın kullanımını ve güvenliğini size hiç bir zaman yansıtamaz…)

519 litre bagaj hacmi yer alırken koltukları yattığında otomatik olarak tek tuş hareketi ile bagajdan yapabiliyorsunuz. Bu sefer de size oldukça uzun eşyalarınızı koymanız için düz bir alan kalmakta. Yakıt sarfiyatı: Şehir içi (lt/100 km)’de 8.5 litre.  Şehir dışı (lt/100 km) 7 litre.  Birleşik (lt/100 km) 7.2 litre test verilerimiz ortalamasıdır. 

Fabrika verilerine göre yakıt sarfiyatı:

Şehir içi (lt/100 km) 7,5 litre
Şehir dışı (lt/100 km) 4,7 litre 
Birleşik (lt/100 km) 5,7 litre
Yazı ve Fotoğraf: Özgür SUNAY

HONDA CİVİC SEDAN TEST FOTOĞRAF GALERİSİ:

 

Diğer Haberler

Opel Modellerinde Ekim Ayına Özel Ayrıcalıklı Finansman

Opel, ekim ayında binek ve SUV modellerinde müşterilerine avantajlı kredi olanaklarının yanı sıra çok yönlü hafif ticari araç modellerinde KOBİ’lere özel imkânlar ve nakit...

Karsan’dan Busworld 2025’te 3 Lansman Tek Vizyon

Dünyanın önde gelen toplu ulaşım markalarından Karsan, Busworld 2025’e adeta çıkarma yaptı. Fuarda başarılı modeli e-JEST’in otonom versiyonunun dünya prömiyerini yapan marka, Toyota iş...

FIAT Professional müşterileri cazip kredi koşulları

Ticari araç müşterilerinin hayatını kolaylaştıran FIAT Professional, ekim ayına özel cazip finansman teklifleri sunuyor. Bu kapsamda; Doblo Combi ve Scudo Van modelleri 600 bin...

Citroën, ikinci nesil C5 Aircross modelini kasım ayında Türkiye’de

Konforu ön planda tutan yenilikçi ve yüksek teknolojili modelleriyle otomotiv tarihinin en köklü üreticilerinden olan Citroën, ikinci nesil C5 Aircross modelini kasım ayında Türkiye’de...

Yeni Jeep Modellerinde Cazip Satın Alma Koşulları

Jeep, ekim ayında yeni bir otomobil sahibi olmak isteyenlere cazip satın alım fırsatları sunuyor. Bu kapsamda, mevcut araçlarını Jeep yetkili satıcılarına getirenler, Avenger ve...

Chery Hong Kong Menkul Kıymetler Borsası’nda Ana Tahtada Listelendi

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery, Hong Kong Menkul Kıymetler Borsası HKEX’in ana tahtasında listelendi. Asya’nın en önemli uluslararası sermaye piyasası platformu olarak bilinen...

PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu ekim ayı kampanyasını başlattı

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu ekim ayı kampanyasını başlattı. Segmentlerinde hep bir adım önde...

Opel Modellerinde Ekim Ayına Özel Ayrıcalıklı Finansman

Opel, ekim ayında binek ve SUV modellerinde müşterilerine avantajlı kredi olanaklarının yanı sıra çok yönlü...

Karsan’dan Busworld 2025’te 3 Lansman Tek Vizyon

Dünyanın önde gelen toplu ulaşım markalarından Karsan, Busworld 2025’e adeta çıkarma yaptı. Fuarda başarılı modeli...

FIAT Professional müşterileri cazip kredi koşulları

Ticari araç müşterilerinin hayatını kolaylaştıran FIAT Professional, ekim ayına özel cazip finansman teklifleri sunuyor. Bu...

Citroën, ikinci nesil C5 Aircross modelini kasım ayında Türkiye’de

Konforu ön planda tutan yenilikçi ve yüksek teknolojili modelleriyle otomotiv tarihinin en köklü üreticilerinden olan...

Yeni Jeep Modellerinde Cazip Satın Alma Koşulları

Jeep, ekim ayında yeni bir otomobil sahibi olmak isteyenlere cazip satın alım fırsatları sunuyor. Bu...

Chery Hong Kong Menkul Kıymetler Borsası’nda Ana Tahtada Listelendi

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery, Hong Kong Menkul Kıymetler Borsası HKEX’in ana tahtasında listelendi....

PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu ekim ayı kampanyasını başlattı

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu...

11.529 adet satışla Renault, yine en çok satan marka olmayı başardı

Eylül ayında toplam 11.529 satış adediyle en çok satan marka olan Renault, yılın ilk dokuz...

Dacia Eylül ayında elde ettiği 3.290 adetlik satış başarısıyla lider

Dacia Sandero Stepway, 2025 yılının ilk dokuz ayında ulaştığı 16.374 adetlik satış performansı ile B-SUV...

Audi Türkiye, 15. IST.FESTIVAL’in Mobilite Destekçisi Oldu

Audi Türkiye, kültür ve sanat alanındaki uluslararası iş birliklerine bir yenisini ekliyor. Marka, bu yıl...

Yeni Cayenne Electric Teknoloji ve Konforu Zirveye Taşıyor

Yeni Cayenne Electric, Porsche’de bugüne kadar sunulan en büyük ekran yüzeyine sahip yeni dijital işletim...

ABD yeni otomobil pazarındaki büyüme devam ederken rekor EV satışları

Rekor elektrikli araç (EV) satışlarının etkisiyle, ABD'deki yeni otomobil teslimatlarının Eylül ayında ülkede marjinal bir...

Otokar Otonom ve Elektrikli Otobüslerini Belçika’da Sergiledi

Türkiye otobüs pazarının aralıksız 16 yıldır lideri olan Otokar, toplu taşımanın geleceğini yansıtan geniş otobüs...

Chery TIGGO Modellerinde Ekim Ayına Özel Cazip Fiyatlar

Ekim ayında kullanıcılara cazip fiyatlar ve ödeme koşulları sunan Chery, yeni bir SUV sahibi olmak...

3008’in 200 bininci üyesini tarihi Sochaux Fabrikası’nın bantlarından indirdi

Otomotiv dünyasının en dinamik markalarından PEUGEOT, yeni nesil 3008’in 200 bininci üyesini tarihi Sochaux Fabrikası’nın...

Fransız yeni otomobil pazarı Eylül ayında bir iyileşme daha kaydetti

BEV'ler, benzinin yeni düşük seviyeye ulaşmasıyla Fransız kayıtlarını artırdı. Fransa'daki akülü elektrikli araç (BEV) teşvikleri,...

PHEV satışları Çin’de düşük seviyesine geriledi

Çin'de akülü elektrikli araç (BEV) satışları Temmuz ayında etkileyici büyümesini sürdürürken, plug-in hibritler (PHEV'ler) zorlandı. ...

JLR ve tedarikçilerini neler beklediğine dair bir değerlendirme?

Çin'de plug-in hibrit (PHEV) satışları nasıl gitti? AB kayıtlarındaki artışı kutlamak için henüz çok mu...

Hollanda elektrikli hafif ticari araç devrimine öncülük edebilir mi?

Hollanda bu yıl akülü elektrikli hafif ticari araç (LCV) alımında başı çekiyor. Peki bu gelişmenin...

Mercedes AMG PETRONAS Formula 1 Takımı SAP’nin kurumsal çözümlerinden yararlanacağını duyurdu

Mercedes-AMG PETRONAS F1 Takımı, bulut tabanlı kurumsal kaynak planlama için SAP Cloud ERP Private çözümleri sayesinde, organizasyon genelinde...