Test Sürüşü: DS 3 Crossback 1.2 litre 130 Beygir…

®
Çok Okunanlar

Tuzla Karting Park’ta Büyük Çekişme Yaşandı

2025 Türkiye Karting Şampiyonası üçüncü ayak yarışları, Kütahya Çini Spor Kulübü tarafından MOTUL, Spor Toto, Tuzla Belediyesi ve HT...

Tüketici Finansmana Erişemeyince Alternatiflere Yöneldi

İkinci el otomobil pazarında yüksek kredi faizleri ve kısa vadeler, senetli sistemler ile tasarruf finansman modellerine ilgiyi artırdı. Son yıllarda...

Maxus Modellerinde 1 Milyon TL Finansman Fırsatı

Ticarette Verimlilik ve Konfor: Maxus’tan Ağustos Ayına Özel Ayrıcalıklı Teklifler SAIC bünyesindeki Maxus, ağustos ayına özel sunduğu ayrıcalıklı teklifleriyle yüksek...

Citroën Marka Direktörü Bora Duran Açıklamaları

Fransız otomotiv devi Citroën, Türkiye pazarındaki ağırlığını yeni modelleriyle birlikte artırmaya devam ediyor. Temmuz ayında elektrikli araç pazarında 3’üncü...

Hatalı Kurulan Elektrikli Araç Şarj İstasyonları, Yapı Güvenliğini Tehdit Ediyor

Apartman ve sitelere kontrolsüz şekilde kurulan elektrikli araç şarj sistemleri, ciddi güvenlik sorunlarına yol açıyor. Çünkü hatalı kurulum ve...

Türkiye Pist Şampiyonası İstanbul Park Yarışında Texaco Team AMS

15-16-17 Ağustos tarihlerinde gerçekleşen Türkiye Pist Şampiyonası 2 ayak yarışları Maksi ve Süper olmak üzere 2 farklı grupta gerçekleşti....

General Tire Lastikleri ile TransAnatolia 2025  Heyecanı Başlıyor

Continental markalarından General Tire, TransAnatolia 2025’in resmi lastik sponsoru olarak bu yıl da yarışçılara çamurdan taşlı yollara, kumdan gevşek...

DS 3 CROSSBACK: MİNYON FRANSIZ PANZERİ…!

Test Sürüşü – Fotoğraf: Umut Özgür SUNAY

Teknoloji ve Mekanik olarak, Minyon Fransız Panzeri. Ergonomi ve tasarım olarak ta, kadınsı hatları ve çekiciliği olan bir otomobil.

Topuklu ve topuksuz ayakkabınız ile o günkü ruh halinizi sürüşünüz ile dışa vurarak yaşayacağınız tüm tepkilere rahatlıkla güvenli seri karşılık verecek performans gösteren podyumda ki “cat walk” yürüyüşü yaşatan vahşi alımlı bir kedi edası hissettiren tasarım harikası…

Onu şimdiden önümüzde ki yıl içinde güzel Türk hanımlarının bu aracı sürerken özelikle İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa şehirlerin meşhur caddelerinde o meraklı gözlerin nasıl süzeceğini görür gibiyim.

DS3’e önden ve dış tasarım olarak baktığımızda neden minyon Fransız panzeri dediğimiz daha iyi anlayacaksınızdır. Bir kere çok çekici hatlar ile keskin far ve küt burun yapısı aşağı kadar inen gündüz yanan led farları tamamlayarak oldukça iyi bir tasarım yakalamış Fransız DS markası. Yine ön tarafta ızgarada yer alan elmas görünümlü siyah kaplama ve kendine özgü DS logosu ilgi çekiyor. Oldukça güçlü bir ön taraf.

DS3’e arkadan baktığımızda ise tasarım olarak ciddi anlamda hiç bir şekilde ön yüzünü aratmadı. Oldukça güçlü arka far yapısı birbiri ile bagaj bölümünde bağıntılı olarak dikkat çekici. DS logosu şık ve güzel. Egzos ise iyi konuşlanmış uyum içinde zaten güzel tatlı sesi aracın sizi baştan çıkarmakta yetiyor. Sağ ve Sol’da yer alan arka çıkıntılar içinde bir rüzgar difüzör çıkışı gibi dursa da göz hoş gelen bir tasarıma sahip.

Araca yandan baktığımızda ise çekici hatları ve rengi ile farklı tasarımı dikkatleri üzerine çekmekle meşgul. Aracın lastik ebatları ve jant tasarımı oldukça iyi gitmiş. Arkaya doğru uzadıkça tasarımda daha güçlü hatlar dikkat çekmekte. Özellikle arka camda bulunan kapı kaportasının uzantı olarak durması bir hava ve hareket katmış kesinlikle. Zaten kapı kolları da aracın anahtarına bastığınızda ya da araca yanaştığınızda otomatik olarak dışa çıkmak sureti ile açılıyor. Bu da diğer fransız otomobillerinden ayıran bir özellik DS3’te.

DS3’te alt bölüm ve üst tarafa baktığımızda farklı 2 renkten kombine olarak oluşturulmuş Bence bu araca bu yakışmış. Çünkü bu araç tek renk olarak gösterilseydi bu kadar iddialı durmazdı diye düşünüyorum. Bu da yine DS 3 araç almak isteyenler için opsiyonlu güzel seçenek olarak karşımıza çıkmakta. Araca dış tasarım olarak 10 üzerinden 10 puan vermekteyiz. Zaten bir Aston Martin çizgileri ve havası olarak tasarlanmış Fransızların bu konuda göz bebeği olan üzerinde çalışılmış bir otomobil DS 3.

DS 3 araca ilk bindiğimizde bizi bu şekilde bir görüntü karşılarken her yerin elmas görünümlü farklı bir şekilde tasarıma sahip kaliteli bir döşeme ve hava ile karşılamış olduğu kesin. Ön tarafta Citroen ve Peugeot markalarından görmeye alışık olduğumuz bir hud ekranımızda yer alıyor.

Oldukça dar planlanmış ve tasarım olarak ufak bir gösterge paneline sahip DS 3 otomobil. Kaliteli şık ve oldukça sportif direksiyon simidi yine üzerinde elmas tarzı tasarıma sahip tuş ve görüntüsü  ile kaliteyi yansıtmayı başarıyor.

Yine aracı yan camları açmak için orta konsolda bulunan oldukça şık tasarımlı düğmeleri ve diğer Citroen, Peugeot modellerinde olan vites topuzu ergonomik yapıda ve çok kullanışlı. İPhone gibi son sistem akıllı telefon şarj yeri bulunmakta. Motoru anahtarsız olarak açma kapama tuşu Engine start-stop düğmesi dahil elmas ve parlak görünümlü. Aracın oturma grubu koltukları ve koltuk başı çok ergonomik ve rahat tasarıma sahip. Kalite hissiyatını yansıtmış.

DS 3’ün ön gösterge paneli oldukça sade ve fakat her şeyi görebilmemize olanak sağlıyor. Menü tuşları yardımı ile direksiyon simidinden bu panele müdahale ederek hareket halinde araçla ilgili tüm bilgileri görmeniz de mümkün.

Aracın iç tasarına komple göz attığımızda arkaya doğru basık bir coupe görünümüne sahip olarak tasarlanan DS3’ün komple olarak bir kalite unsuru şeklinde yüksek malzeme kalitesi ile üretimi olduğunu görmekteyiz. Bunu her detayında belli eden DS3 aracın arka yolcu bölümünde ise yine vurgulamayı ve bu kalite konforunu yansıtmayı başarmış.

Ön koltuk başlılarının arkasında yer alan DS logosu ve aracın arka tarafında kapılarında yer alan müzik sistemi çıkışı deri koltuklar eşliğinde şıklığı vurguluyor. Bir Coupe araçta oturuyor hissini vererek yaşatan arka yolcuların konforu oldukça iyi seviyede. Zevk alarak yolculuk yapılan bir araç DS 3.

Aracın performansına göz attığımızda ise 1.2 litrelik 130 beygir gücünde ki bu araç oldukça iyi sayılabilecek bir ivmelenme gücüne ve hızlı seri bir kalkışa sahip. Vites geçişleri bu anlamda eskiden olduğu gibi ağır değil oldukça hızlı harekete sahip. Aracımız da 3 farklı sürüş mod bulunuyor. Spor mod, Normal mod ve Ekonomik mod.

Normal kullanımda tatlı bir sürüş konforu sunmayı başarabilen DS3’ü, spor mod’a aldığımızda ise gösterge paneli kırmızı renge dönmekte. 1.2 litre motor 8 ileri otomatik şanzıman anında hız kazanarak ivmeleniyor. Spor mod ile beraber DS’3 oldukça enerjik oldukça harika bir kullanım sunuyor.

Direksiyon simidi altında yer almakta olan F1 vites pedalları sayesinde aracın kullanımlarını manuel şekilde daha zevkli bir hale getirip biraz da eğlenmeniz söz konusu. Ayrıca, OPERA donanıma sahip olan adı olan DS 3 aracımızda 10.3 inç’lik te bir orta gösterge panelimiz daha bulunuyor. Bu panel üzerinde yer alan Navigasyon sistemini çalıştırdığınızda aynı şekilde bu navigasyon ekranını ön gösterge panelinde de görebilirsiniz.

Araçta her şey dokunmatik olarak tasarlanmış. Elmas tasarımına sahip süzme iç ışıklar dahi dokunmatik tasarlanmış. Tamamı ile bayanların hoşuna gidebilecek bir tarzda. Aracımızda Focal Electra marka bir ses sistemi mevcut. Bu ses sisteminin boofer’ı arka bagaj haznesinde yer alıyor.

DS 3’te bir premium üst segment araçta olan tüm donanım güvenlik sistemleri mevcut. Aktif şerit takip sistemi, Kör nokta uyarı sistemi, Karanlıkta hareket yaya ya da hayvan algılama çarpışma önleme sistemi. Oldukça güçlü ve iyi çalışmakta. Aracın sürüşte koltuğu çok rahat, aynı zamanda masaj yapan donanım ile almanız da mümkün. Çok derin kapı haznesi ile pet şişeleri rahat koyabilirsiniz. Park yardımı, Düşük hava lastik basıncı gibi yardımcı düğmeler yer alırken, 3 kademeli olarak ön tarafta ki koltukları ısıtma sistemi yer almakta.

Aracımızda sürüşe ve yola duyarlı, yol ve hava şartlarına göre kendini ayarlayabilen far sistemi ve yolu aydınlatma sistemi yer alıyor. Kör nokta uyarı sistemi aynalarda yanan sarı işaret ikaz lambası ile uyarı vermekte. Bu aracı en güçlü gösteren 17 inç jantları. 18 inç olarak ta satın almanız mümkün.

DS 3 TEST FOTOĞRAFLARI GALERİSİ

 

Diğer Haberler

Hibrit SUV’da artış dikkat çekiyor

2015'te yalnızca 565 olan trafiğe kayıtlı elektrikli otomobil sayısı, haziranda 250 bin barajını aştı. Temmuz 2024'te 131 bin 217 olan trafiğe kayıtlı elektrikli otomobil...

Türkiye Pist Şampiyonası İstanbul Park Yarışında Texaco Team AMS

15-16-17 Ağustos tarihlerinde gerçekleşen Türkiye Pist Şampiyonası 2 ayak yarışları Maksi ve Süper olmak üzere 2 farklı grupta gerçekleşti. Yarışlar sonunda Texaco Team AMS...

Opel’in Yeni Vizyonunu Yansıtan Konsept Otomobili

Opel, 8-14 Eylül tarihleri arasında Münih’te düzenlenecek olan IAA Mobility 2025’te tanıtımını gerçekleştireceği yeni konsept otomobiline ait ilk ön görselleri yayımladı. Konsept otomobilin paylaşılan...

30 Günde 1 Milyon Aktif Kullanıcıya Ulaştık….

Türk dijital medyasının ulusal ve resmi otomobil dergisi, otomotiv sektörünün açık ara lideri. 12.12.2012 tarihinde Automobile Magazine haber sitesinin yayına başladığı dijital dünyada sosyal...

CUPRA, Birleşik Krallık Hükümeti Elektrikli Otomobil Hibesi için uygun olan ilk elektrikli modellerin yanı sıra ürün yelpazesinde daha fazla teklife ek olarak onayladı

CUPRA, Born serisindeki modellerin Seviye 2 1.500 £ Birleşik Krallık Hükümeti'nin Elektrikli Otomobil Hibesi (EKG) indirimine hak kazanacağını doğruladı. Geçen ay duyurulan yeni plan,...

Volkswagen, Birleşik Krallık Hükümeti Elektrikli Otomobil Hibesi için uygun olan ilk elektrikli modelleri onayladı

Volkswagen, Birleşik Krallık Hükümeti'nin Elektrikli Otomobil Hibesi (ECG) indirimine hak kazanan tamamen elektrikli ID. serisindeki ilk modelleri onayladı. Geçen ay duyurulan yeni plan, müşterilerin...

Direksiyonda mesaj kaza riskini 23 kat artırıyor

Elde tutularak yapılan görüşmeler de kaza riskini 4 kat artırıyor! Trafikteki en büyük tehlikelerden biri olan cep telefonu kullanımı hem dünyada hem de Türkiye'de artan...