“Her Koyun Kendi Bacağından Asılır…”

®
Çok Okunanlar

Faruk Ertuğ: “Kapadokya, ralli için eşsiz bir sahneydi”

Başkent Otomobil Sporları Kulübü tarafından bu yıl ilk kez düzenlenen Kapadokya Rallisi, doğa ile tarihin eşsiz buluşma noktası olan...

Gücün ve Konforun Yeni Adı BMW X3 20

Borusan Otomotiv'in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği BMW, Türkiye'ye özel motor ve donanım özellikleriyle geliştirilen Yeni BMW X3 20 modeliyle konfor,...

Karsan Otonom e-ATAK ile Rotterdam Havalimanı’nda

Karsan, sektörde ilkleri gerçekleştirmeye devam ediyor. Şimdi de havalimanı ulaşımını elektrikli ve otonom araçlarıyla dönüştürmeye başlayan Karsan, bu kapsamda...

Razgatlioğlu’nun Donington’daki üç golü

Toprak Razgatlıoğlu (BMW), Donington Park'taki İngiltere Turu'nda üçlüyü tamamladı. Dünkü Race1 zaferinin ardından Türk sürücü, Superpole Yarışı ve Race2'de de zafer kazandı. Pazar günkü...

Grabber X3 çamur kaya ve zeminlerde üstün performans

General Grabber X3'ün olağanüstü insanlara deneyimleme fırsatı sunacak. Tüm off-road araçlarında Grabber X3 kullanılacak ve cinsi kayalık, çamurlu ve...

Borusan Otomotiv Motorsport Spa Francorchamps’te Zirvede

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunu üçüncü ayağını tamamladı. Belçika'nın dünyaca ünlü Spa-Francorchamps Pisti'nde 27 –...

Nissan Formula E Dünya Şampiyonluğunu ilan etti

Nissan Formula E Takımından Oliver Rowland , sezonun iki yarışıyla 2024/25 ABB FIA Formula E Dünya Şampiyonu olarak olağanüstü bir sezonla...
Yazar: Umut Özgür Sunay

15 yılı aşkın Türkiye’de otomotiv dergi yayıncılığı yapıyorum. Daha önce ki yazılarımda da bahsettiğim gibi pek çok derginin imtiyaz sahibi ve genel yayın yönetmeni idim. Zamanın da destekleri olan otomobil markaları ne oldu ise Automobile Magazine, dergimize olan desteklerini gün geçtikçe bıraktılar. Nerede ise iletişimde sıfır olduğumuz markalar var.

Bunun sebebi biz değiliz? Her koşulda her anlamda yıllarca haber konusunda destek verdiğimiz markalar bize yüz çevirdi? Bunun sebebi ne?

Bunun sebebi dergimizin ve sitemizin Türkiye’de en çok okunan takip edilen yayın olması olabilir mi? Acaba markaları haklarında kötü bir şey yazacağız korkusu mu sardı…

Bilemem..

Şunu biliyorum ki, otomotiv markalarının çoğundan artık test aracı bile alamıyoruz. Yıllardır yoğun istek yapmamıza rağmen adı sanı duyulmamış ortada yayını bile olmayan kişilere reklam ve test aracı akıtıldığını, üstelik peş peşe görmek duymak üzücü, kaygı verici.

Bu araçlar hangi yayınlara neden bu kadar sıklıkta tahsis ediliyor? Bu yayınların ya da bu kişilerin ne gibi bir özelliği var?

Bunu bilmiyorum fakat bildiğim bir şey var ise, Türkiye’de 1 numara da olan otomobil dergisi ve haber sitesi olmamıza rağmen biz artık o markalardan test aracı istemiyoruz bile.

Her seferinde olumsuz dönüşler insanın canını sıkıyor. Verdikleri zamanda çoktan testi olmuş ve en son bize gelen araçlar nerede ise testten kalkacak durumda.

Üstelik bu test aracı. Yani istesek sokaklarda yakınlarımızda olan bu araçları sanki bulup, anlatıp çekemeyiz. Yani yapmak istesek yaparız. Fakat bizimle iletişimde olmayan yayınımızı görmezden gelen, yok bilen Türkiye’de ki otomobil markalarına neden bunu yapalım ki?

Youtube da araçlar test ediliyor. Ben daha hiç bir araç hakkında olumsuz diyen birini görmedim. Araçlarınızı övün-dürmek ve her seferinde iyi bir şeyler denmesi için mi? Yani bir kişide çıksın bu araçları eleştirsin olumsuz yönlerinden de biraz bahsetsin olmaz mı?

Sonra, mesela gelelim bu markalardan birine örneğin Peugeot markası, maalesef yayınımıza reklam vermeyen, lansmanlara davetlere çağırmayan, test aracı tahsis etmeyen markaların başında geliyor.

Sonra Toyota markası, haberlerini yapmaya devam ettiğimiz Toyota yayınımızı görmezden gelen yine reklam kullanmayan, iletişimde bulunmayan, test aracı asla tahsis etmeyen markaların başında gelmekte.

Yayınımıza yıllar önce bir iki sefer test aracı vermiş ya da yıllardır yayınımıza hiç bir şekilde test aracı vermeyen iletişimde bulunmayan diğer markalar ise şunlardır;

Audi, Fiat,  Alfa Romeo,  Ford,  Jeep, Hyundai, Subaru

Suzuki, Citroen, DS Automobile, Lamborghini, Ferrari

Honda, Isuzu, Infiniti, Jaguar, Land Rover, Bmw, Mini

Opel, Lexus, Maserati, Porsche, Renault, Dacia, Skoda, Ssangyong

Yayınımıza yapılan bu haksızlıktır. Türkiye otomotiv sektörü için iyi bir şey olduğunu düşünmüyorum. Bu sebeple okurlarımız ile kısıtlı olarak test araçları yorumlarımızı yazılarımızı paylaşmaktayız…

Gerektiği gibi işimizi maalesef yapamıyoruz. Yayınımıza, herkese tahsis edilen test araçlarınında, her ay düzenli şekilde öncelik vermek sureti ile tahsis edilmesi gerekir. Tüm markaların ve modellerinin test için ayrılan teste çıkmış araçlarının hepsini bizde yayınımız adına testini yapmak durumundayız. Tiraj ve okur kitlemizi göz önünde bulundurduğumuz da bunun büyük bir haksızlık olduğunu elbette ki herkes görecektir.

Yıllardır basılı dergilerimizin her birinde yer verdiğimiz, dijital e-dergilerimizde yer ayırdığımız markaların yayınımıza yapmış olduğu tutum, Türk otomotiv yayıncılığı adına kara bir lekeden ibarettir.

Diğer Haberler

Test Sürüşü: Mini Cooper S 2.0lt 204 beygir

Mini Cooper S, daha keskin ve sert ama göstermiyor... Mini Cooper, her zaman kendine özüne, geçmişine sadık kalarak değişir ve en yeni nesil, yenilenmiş bir...

Yeni Renault Austral Türkiye’de Satışa Sunuldu

Renault’nun C segmentindeki başarılı temsilcisi Yeni Renault Austral, yeni yüzü ve geliştirilen donanımıyla 2.190.000 TL’den başlayan fiyatlarla Türkiye’de satışa sunuldu. Yepyeni tasarım çizgilerine kavuşan...

Gücün ve Konforun Yeni Adı BMW X3 20

Borusan Otomotiv'in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği BMW, Türkiye'ye özel motor ve donanım özellikleriyle geliştirilen Yeni BMW X3 20 modeliyle konfor, günlük kullanım ve BMW'nin karakteristik...

Faruk Ertuğ: “Kapadokya, ralli için eşsiz bir sahneydi”

Başkent Otomobil Sporları Kulübü tarafından bu yıl ilk kez düzenlenen Kapadokya Rallisi, doğa ile tarihin eşsiz buluşma noktası olan peri bacalarının eteklerinde gerçekleştirildi. 40...

Renault Group, 2025 ilk yarı ön finansal rakamlarını açıkladı

Renault Group, 2025 yılının ilk yarısında pazardaki daralmaya rağmen gelirlerini artırmayı başardı. Grup, 27,6 milyar avroluk ciroya ve %6 işletme marjına ulaşırken, değer odaklı...

Test Sürüşü: Bmw X3 xDrive 20d M Sport Pro

Sürüşü geliştirmek için tasarlanmış özgün tasarım ve teknoloji Bmw X3 xDrive 20d M Sport Pro bir şekilde yenilendi ve ürün yelpazesi, pazarımızda takdir edilmeye devam...

Meloni, Avusturya ile otomotiv sektöründe çalışmaya kararlı

Otomotiv sektörünün geleceğine ilişkin belge imzalandı.  İtalya Başbakanı Giorgia Meloni, Avusturya Şansölyesi Christian Stocker ile Palazzo Chigi'de otomotiv sektörü "Endüstrinin Geleceği" sözleşmesini Avusturya ile imzaladığını...