Test Sürüşü: Aston Martin DBX Suv

®
Çok Okunanlar

SEAT ve CUPRA CEO’su Markus Haupt

"2025'in ilk dokuz ayına ilişkin sonuçlar, yıl boyunca karşılaştığımız olumsuzlukları yansıtıyor" dedi. "Karmaşık ve dinamik bir pazarda faaliyet gösteriyoruz, ancak elektrifikasyona,...

EV Charge Show 2025 WAT Mobilite, Türkiye elektrikli mobilite sektöründe

Koç Topluluğu bünyesinde faaliyet gösteren WAT Mobilite, Türkiye elektrikli mobilite sektöründe bir ilk olan şarj istasyon tesisi WAT Şarj...

Stellantis Teknoloji ve Mobilite Alanındaki İş Ortakları NVIDIA, Uber ve Foxconn

Stellantis’ten Avrupa’nın Robotaksi Yolculuğunun Başlangıcını Temsil Eden Yeni Hamle!  Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis;NVIDIA, Uber Technologies Inc. ve Foxconn...

Bridgestone Blizzak 6, AUTO BILD sportscars 2025 Kış Lastiği Testi’nin Şampiyonu

Bridgestone’un kış lastiği Blizzak 6, AUTO BILD sportscars tarafından düzenlenen zorlu testlerde en yüksek dereceyi alarak kalitesini tescilledi. 11...

Renault ve Geely arasındaki küresel ittifakta bir adım daha

Volvo'yu satın alan Çinli üretici, Renault Brezilya'nın %26,4'ünü aldı. Halihazırda Volvo'nun sahibi olan Çinli dev Geely Holding Group, Renault Grubu ile Renault do Brasil'in %26,4 hissesini satın...

Levent Çakıroğlu, otomotiv sektöründeki güçlü yatırımlarına dikkat çekti

Koç Holding CEO’su Levent Çakıroğlu, “Türkiye’nin en büyük sanayi ve hizmetler topluluğu olarak ülkemizin ihracatının yüzde 7’sinden fazlasını gerçekleştiriyor, yurt...

OPET Yönetim Kurulu Kurucu Üyesi Nurten Öztürk

Tertemiz Yarınlar Okullardan Başlar Projesi için Antalya’da büyük buluşma MEB ve OPET işbirliği ile 2022’de hayata geçirilen “Tertemiz Yarınlar Okullardan...

Test Sürüşü ve Fotoğraf: Umut Özgür SUNAY  | Sedat Yalın AHBAB

ASTON MARTIN DBX SUV TÜRKİYE’DEKİ İLK TEST SÜRÜŞÜ…
Test Fotoğraf Galerisi -1. 

10.YIL sayımızda yine dergi olarak bir ilke imza attık. Aston Martin DBX Suv aracın Türkiye’de ilk test sürüşünü dergimiz yaptı. Ayrıca, bu test sürüşümüzde bize SOLOTÜRK’ün kurucusu ve eski Savaş Pilotu Bnb. Sedat Yalın AHBAB eşlik etti. Aston Martin DBX Suv aracı Sedat Yalın AHBAB bey ile beraber test etmiş olduk. İşte bu özel aracın detayları:

Aston Martin Suv aracı rakiplerine göre farklı tasarımı ile ön plana çıkmayı başarmış. Bunun yanı sıra daha önce Aston Martin Suv bir araç üretmediğinden dolayı bu araç daha önce üretimi olan hiç bir Aston Martin alt yapısı üzerine inşa edilerek yapılmadı. Yani araç sıfırdan ve alt yapısı tamamı ile yeni baştan tasarlandı. Bu sebeple markanın ilk Suv aracı olan DBX daha önce herhangi bir alt yapıya sahip olmadan sıfırdan üretilen ilk aracı. Şimdi bu da ister, istemez merak konusu. Marka Aston Martin olunca ve araç bir Suv-4×4 ise genelde herkesin dikkatini çeker. Zaten aracı Sedat Yalın Bey’e götürmek üzere teslim aldığım an o duruş, görüntü ve görkemli cadde gidişi kükreyen sesi ile de dikkatleri çekiyordu.

Testini yaptığımız araç üretilen ilk 500 serisi arasında olduğu için bunu ifade etmek adına yanına bir logo konulmuş. Aston Martin mühendisliği ile 54:46 ağırlık dağılımı sayesinde oturaklı ama kıvrak hareket edebilen, 4.0 / V8 benzinli 550 HP ve 700 Nm tork sunan motoru ilk kalkışta bile çok hızlı bir performans devir sunmayı başarırken, buna artı ek olarak ise; ön ve arkada yer alan 3 odacıklı havalı amortisörler farklı bir sertlik, yumuşaklık donanımı ayarı sayesinde size ilk kalkışta bir süpriz yaratıyor. Aracın gazına kalkış esnasında ufak bir şekilde dokunsanız bile ön tarafta hıza duyarlı havaya kalkan amortisör sizi geriye iterek yapıştırırken motordan çok agresif bir seste buna eşlik ediyor ve siz kendinizden çoktan geçmiş oluyorsunuz. 🙂 Bu kullanıcıya ve yolculara o hissi yansıtmak amacı ile yapılmış İngilizler tarafından bir oyun olarak düşünüyorum. Bunu mühendislik çalışması ile yansıtarak vermeyi başarmışlar.

DBX, kendine has bir alüminyum şasi platformunun oluşturulmasıyla başlayan yoğun bir geliştirme programı ile büyük çalışmalar sonucu tasarlandı. Başlangıçtan itibaren DBX, bir Aston Martin GT otomobilinin temel karakterini korurken, başka hiçbir modele benzemeyen pratiklik ve işlevsellik sunarak hem yolda hem de arazide rakiplerinden üstün olduğunu da kanıtlamayı başardı. “DBX”, dört çeker bir SUV olmasına karşın ihtiyaç halinde tüm çekiş gücünü arka tekerleklere ileterek, yüzde 100 arkadan itişli bir spor otomobil deneyimi yaşatıyor. Arka taraftaki elektrikli diferansiyel (E-Diff) sayesinde virajlardaki mükemmel performansıyla da dikkat çeken “DBX”, 638 litre bagaj hacmi ile rakiplerinden daha büyük bir yükleme kapasitesine sahip.

Aston Martin DBX aracı Sedat Yalın AHBAB ile Türkiye WRC ralli yarışlarının yapıldığı İstanbul etaplarında da zorlu arazi şartlarında performansını, sağlamlığını sırayla zorlayarak ayrıca test ettik. Aracın üzerinde ki lastikleri spor asfalt donanımına uygun olduğu halde sürekli 4 çeker olan Suv gerçekten 3 farklı hız yükseklik ayarına sahip havalı amortisörleri ile de güzel iş çıkarmayı başardı. Bizi yolda bırakmadı. Ayrıca araç üstün performans ve yol tutuşu ile de üzerinde ki lastikler ile herhangi bir şekilde bize güvensizlik hissi vermedi olumsuz şekilde bir geri dönüş ve tepkime yaşatmayan DBX, Ralli WRC etaplarında kırılmazlığını ve sağlamlığını gözler önünde kanıtladı. Kör nokta uyarı sistemi, şerit takip asistanı, otomatik uzun far sistemi gibi birçok elektronik güvenlik opsiyonu da DBX’te standart olarak gelen diğer özelliklerden. Hiçbir rakibinde bulunmayan altı farklı sürüş modu, 9 ileri tam otomatik şanzımanıyla iddiasını ortaya koyuyor.

DBX aynı zamanda 22 inç jantlar, off-road sistemi, panoramik cam tavan, Adaptive Cruise Control, Otomatik Acil Fren Sistemi, Çocuk Yolcu Koruma Sistemi, 360 derece kamera, Kör nokta uyarı sistemi, şerit takip, şeritten ayrılma uyarısı, sürücü durumu alarmı ile güvenlik donanımları sahip bir SUV. DBX’te 4.0 V8 benzinli 550 HP ve 700 Nm tork üretebilen motor çok agresif bir şekilde 0’dan 200km hıza ulaşıyor. 200km’den itibaren hızlanmada aracın ivmelenmesi biraz daha yavaşlıyor.

Aracın içerisinde donanım olarak kırmızı, vişne rengine yatkın olarak kaplanmış deri koltukları ile şık duruyor. DBX hıza duyarlı bir araç olduğundan yere daha yakın bir Range Rover kadar büyük hacimli ve yerden yüksekte değil. Çok daha kompakt SUV şeklinde tasarlanmış. Aston Martin’nin kimliğini yansıtmayı başarmış. Fakat Aston Martin normal super spor araçlarının yaşattığı duygudan ve histen çok daha farklı bir yapısı ve kullanım hissiyatı var.

DBX’e alt yapı ve şasi duruşu tasarımı olarak bakarsak; evet ikiside gerçek bir ingiliz markası olan Range Rover’ın ilk zamanlarda çıkan nesli “Evoque” alt yapısı ile şasi olarak bir benzerlik gösteriyor. Bunu görmemek bir hata olmasa da, Evoque alt genişlik, alt karoser, yol tutuşu hatta arazi performansı bile nerede ise aynı diyebilirim. Fakat şasi üstüne konuşlandırılmış olan bu üst karoser ve tasarım çok daha bir coupe havasında arkaya doğru gidildikçe daralabilen bir tasarım ile aracın rüzgar direnci ve performansı düşünülmüştür. Tüm bu şekilde ele alarak baktığımızda ise aracın içindeki şanzıman geçişleri ve vites yapısınında Range Rover Evoque ile benzerlik göstermesi de olası bir durumdan ibaret. Hatta iç hacime kadar da bu benzerlik nedense devam ediyor. Bir farklı bakış açısı olarak bu tarz araçların güçlü motoru ile benzinli olması sebebi ile daha fazla yakıt tüketmesi de aslında olası bir durumdur. Fakat söylemem gerekir ise Aston Martin mühendisleri bu ağırlığın ve şasi yapısının üzerine öyle bir şekilde bu karoseri ve iç detayları tasarlamış oturtmuş ki, DBX’in motoru ile karoser (kasası) çok uyumlu olduğu için beklenenden az yakıt tüketiyor.

SEDAT YALIN AHBAB Test Sürüşü yorumları: Başta bir araba uzmanı olmadığımı ve tamamen sıradan bir kullanıcı olarak bu değerlendirmeyi yaptığımı belirtmek isterim. Aston Martin DBX aracının bana ilk verdiği izlenim ister çamur ister yarış pisti virajları veya her ikisi ile olsun; hayatın karşınıza çıkaracağı her şeyle başa çıkabileceği yönünde oldu. Dış görünüşü, sert köşeler ve değişik bölgelerde alışılmışın dışında hatları ile bana göre aracın hem sportif hem SUV tarzını güzel yansıtmış. Beni en çok etkileyen unsurlardan bir tanesi her devirde farklı bir tonda gelen motor sesi oldu diyebilirim. Evet; bir jet sesi değil ama gürültü araçta güzel bir şekilde değerlendirilmiş; çevrede daha kabul edilebilir aralıklarda sessiz bir homurtu, devir sayacının daha yüksek seviyelerine ulaştığınızda sert kenarlı bir vızıltı ile bas sesine dönüşüyor.

Performansı bir SUV araç için çok etkileyici. Yaptığım sürüşte 0-100 km/s hızlanması bir yer jet uçağı akselerasyonunda olmasına rağmen 100-200 km/s hızlanması yine iyi olmakla beraber 0-100 km/s heyecanını doğal olarak veremiyor. Yol tutuşu sert ve hızlı girilen virajlar, ani kaçışlar gibi denemelerde gösterdi ki araç yoldan ayrılmamak için tasarlanmış.

Sizin fazla verdiğiniz bir kumandayı aynı uçak kumandalarını yöneten bir uçuş bilgisayarı gibi önce değerlendirip sonra gerekli aksamlara gerektiği kadar iletiyor. Şanzıman geçişleri hissedilmeyecek kadar yumuşak ve konforlu.

Farklı sürüş modlarında aracın yükselip alçalması değişik arazi ve yol koşulları için iyi düşünülmüş ve etkili. İç mekanda neredeyse her şey deri. Sevenler için güzel ama ben pek deri tercih eden bir sürücü değilim. Yine de bu seviyede bir araçtan beklenecek iç konfor araçta mevcut. Bu noktada olumsuz olarak belirtebileceğim konu aracın multimedya sisteminin günümüz araçları ile yarışamayacak seviyede olması diyebilirim. Örnek olarak multimedya ekranının dokunmatik olmaması verilebilir. Sonuç olarak; kaliteli işçiliğin, performansın, arazi tutkusunun, ailenin bir araçta buluştuğu; mevcut değerinden dolayı kısıtlı bir kullanıcı grubuna hitap edebilecek güzel bir araba olarak değerlendiriyorum.
—————————————————-

Sonuç olarak araca baktığımızda; Ülkemizde ki yüksek vergi dilimleri sayesinde bu tarz araçlara ulaşmak ve kullanmak sadece belirli bir kesime hitap edenlere ait oluyor. Zaten anavatanı olan İngiltere’de dahi halk maalesef bu tarz araçlara zaten orada da binemiyor. DBX’in asfalt yol tutuşu arkada olan inanılmaz geniş lastikleri ön tarafa’da konulduğu için çok yüksek hız aralıklarında özellikle virajlardan etkilenmeyerek kayma yapmadan girip-çıkmayı başarıyor. Aracın fren tepkimesi ve hissiyatını ben ve Sedat Yalın Ahbab olması gerekenden biraz daha düşük bulduk. Frenleri ve tepkisi çok daha iyi olabilirdi. Aracın üzerinde bulunan kısıtlı ve gaza oranla oynar amortisor sistemi aracın fren tepkisini absurme ederek zayıflatabilir gibi bir etki yaratmış. İngilizlerin bunu da düşünebilmesi daha iyi olacaktı. Araç gayet zevkli ve herkesin rüyalarında sahip olunması gereken bir araç gibi farklı bir tasarıma ve güce sahip. Fakat özellikle Lamborghini Urus 4.0 litre gibi en yakın bir rakibe sahipken üstelik 0-100km hızlanması sadece 3.6 saniyede ve diğer rakibi olan Bentley Bentayga Suv 0-100km hızlanması 3.9 saniye iken bu 3 Super Spor Suv’un aralarından fazla bir fiyat farkıda bulunmadığından gerçekçi olunması gerek ise Aston Martin DBX’in işi biraz zor gibi…

Test Fotoğraf Galerisi -2.

 

Diğer Haberler

OPET Yönetim Kurulu Kurucu Üyesi Nurten Öztürk

Tertemiz Yarınlar Okullardan Başlar Projesi için Antalya’da büyük buluşma MEB ve OPET işbirliği ile 2022’de hayata geçirilen “Tertemiz Yarınlar Okullardan Başlar” Projesi’nin bu yılki bilgilendirme...

Levent Çakıroğlu, otomotiv sektöründeki güçlü yatırımlarına dikkat çekti

Koç Holding CEO’su Levent Çakıroğlu, “Türkiye’nin en büyük sanayi ve hizmetler topluluğu olarak ülkemizin ihracatının yüzde 7’sinden fazlasını gerçekleştiriyor, yurt dışında 130’u aşkın üretim tesisi...

Hyundai 50,000 NVIDIA Blackwell GPU’yu entegre edecek

Hyundai Motor Group ve NVIDIA, otonom mobiliteye, akıllı fabrikalara ve robot teknolojisine güç sağlamayı amaçlayan, NVIDIA Blackwell yapay zeka altyapısına dayalı bir yapay zeka...

PEUGEOT, 2008, 3008, 5008, E-208, E-308, 408 kasım ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu kasım ayı kampanyasını başlattı. Segmentlerinde hep bir adım önde...

IVECO’dan Anadolu Yakası’na Güçlü Çıkartma

Dünyanın önde gelen ticari araç üreticilerinden IVECO, Türkiye pazarındaki etkili büyümesini ve hizmet ağını genişletme hedeflerini, sektörün deneyimli lojistik firmalarından HASER MOTORLU TAŞITLAR ile...

JP Performance ve LIQUI MOLY işbirliğine başlıyor

YouTube'da 2,6 milyondan fazla abonesiyle herhalde Almanca konuşulan bölgelerin en büyük ve en ünlü otomobil influencer'ı: Ruhrpott'tan Jean Pierre Kraemer, JP Performance kanalıyla neredeyse...

Bosch, Motosiklet ABS güvenliğinde otuzuncu yılını kutluyor

Milano, İtalya – Otuz yıl önce Bosch, ilk seri üretim motosiklet ABS sistemini piyasaya sunarak motosiklet sürücü güvenliğinin evriminde önemli bir dönüm noktasına imza...

OPET Yönetim Kurulu Kurucu Üyesi Nurten Öztürk

Tertemiz Yarınlar Okullardan Başlar Projesi için Antalya’da büyük buluşma MEB ve OPET işbirliği ile 2022’de hayata...

Levent Çakıroğlu, otomotiv sektöründeki güçlü yatırımlarına dikkat çekti

Koç Holding CEO’su Levent Çakıroğlu, “Türkiye’nin en büyük sanayi ve hizmetler topluluğu olarak ülkemizin ihracatının yüzde...
Hyundai Motor Group con NVIDIA per la mobilità autonoma

Hyundai 50,000 NVIDIA Blackwell GPU’yu entegre edecek

Hyundai Motor Group ve NVIDIA, otonom mobiliteye, akıllı fabrikalara ve robot teknolojisine güç sağlamayı amaçlayan,...

PEUGEOT, 2008, 3008, 5008, E-208, E-308, 408 kasım ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu...

IVECO’dan Anadolu Yakası’na Güçlü Çıkartma

Dünyanın önde gelen ticari araç üreticilerinden IVECO, Türkiye pazarındaki etkili büyümesini ve hizmet ağını genişletme...

JP Performance ve LIQUI MOLY işbirliğine başlıyor

YouTube'da 2,6 milyondan fazla abonesiyle herhalde Almanca konuşulan bölgelerin en büyük ve en ünlü otomobil...

Bosch, Motosiklet ABS güvenliğinde otuzuncu yılını kutluyor

Milano, İtalya – Otuz yıl önce Bosch, ilk seri üretim motosiklet ABS sistemini piyasaya sunarak...

ALC Lojistik, Renault Trucks ile uzun yıllara dayanan iş birliğini yeni araç yatırımları

Faaliyete başladığı günden bu yana Renault Trucks araçları kullanan ALC Lojistik, 10 adet T480 çekiciyi...

T10X ve T10F V2 için 800 bin TL’ye %0 faizli 12 ay

Togg’da kasım ayı avantajlarla başladı  Türkiye’nin mobilite alanında hizmet veren küresel teknoloji markası Togg, T10X ve...

Yeni BMW F 450 GS Yollara Çıkmaya Hazır

Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörü olduğu BMW Motorrad, GS mirasını orta segmente taşıyan Yeni BMW F...

100’ün Üzerinde Sporcu Senoz’da Start Alacak

Karadeniz’in saklı cenneti Senoz Vadisi, büyük bir spor organizasyonuna ilk kez kapılarını açıyor. Rize’nin Çayeli...

EV Charge Show 2025 WAT Mobilite, Türkiye elektrikli mobilite sektöründe

Koç Topluluğu bünyesinde faaliyet gösteren WAT Mobilite, Türkiye elektrikli mobilite sektöründe bir ilk olan şarj...

Yeni Tesla Model Y, Lara Barut Collection’da Tanıtıldı

Elektrikli mobilite alanının öncü markalarından Tesla, yeni nesil SUV modeli Y’yi Lara Barut Collection’da otomobil...

Bridgestone Blizzak 6, AUTO BILD sportscars 2025 Kış Lastiği Testi’nin Şampiyonu

Bridgestone’un kış lastiği Blizzak 6, AUTO BILD sportscars tarafından düzenlenen zorlu testlerde en yüksek dereceyi...

Tırmanmada Son Yarış Eskişehir’de

2025 Türkiye Tırmanma Şampiyonası 7. ve son yarışı olan Sarıcakaya Tırmanma Yarışı 08-09 Kasım tarihlerinde...

BOM Karting Takımı, Türkiye Karting Şampiyonası’nın Beşinci Ayağında

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM) Karting Takımı, 2025 MOTUL Türkiye Karting Şampiyonası’nın beşinci ayak yarışlarında sergilediği...

BMW iX3, bilgisayarlarla sürüş deneyiminde devrim yaratıyor

BMW, yeni iX3'te üstün sürüş deneyimleri ve bağlantı sağlayan "süper beyinler" adı verilen dört adet...

SEAT ve CUPRA CEO’su Markus Haupt

"2025'in ilk dokuz ayına ilişkin sonuçlar, yıl boyunca karşılaştığımız olumsuzlukları yansıtıyor" dedi. "Karmaşık ve dinamik bir pazarda...

MG, İngiltere’deki varlığını daha da güçlendiriyor

MG Motor UK, Daventry, Northamptonshire'da son teknolojiye sahip bir depolama ve parça dağıtım merkezi açarak...

Stellantis Teknoloji ve Mobilite Alanındaki İş Ortakları NVIDIA, Uber ve Foxconn

Stellantis’ten Avrupa’nın Robotaksi Yolculuğunun Başlangıcını Temsil Eden Yeni Hamle!  Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis;NVIDIA, Uber...