Q ailesinin yeni yüzü: Audi Q8

®
Çok Okunanlar

Bantboru Off-Road Team’i Podyumdan İndiremedi…

KARABÜK’TE MEKANİK SORUNLAR BANTBORU OFF-ROAD TEAM’İ PODYUMDAN İNDİREMEDİ 2018 sezonunda Batuhan Korkut ko-pilotluğunda BANTBORU Off-Road Team renkleriyle yarışan, ülkemizin tek...

Ovolt ve Sharz.net’ten E-Mobilite Ekosistemine Yeni Bir Soluk

“Elektrikli Araç Kullanıcıları İçin Şarj İstasyonundan Öte Yeni Nesil Yaşam Alanları”  Ülkemizin en büyük elektrikli araç şarj istasyonu operatörleri Sharz.net...

Karsan’dan Azerbaycan’a Jest!

Geliştirdiği toplu taşıma sistemleriyle şehirlere modern çözümler sunan yerli üretici Karsan, yurt dışı teslimatlarına aralıksız devam ediyor. 2017’yi yurt...

Audi quattro özelliklerini taşıyan etkileyici Audi Q8, benzersiz dış tasarımı, geniş ve zarif iç mekanı, ileri teknoloji ürünü navigasyon, bilgi ve eğlence sistemleri ile Q ailesinin yeni yüzü olacak.

Audi Q8 dört kapılı lüks bir coupé’nin pratik çok yönlülüğünü geniş bir SUV’nin avantajları ile bir araya getiriyor. Son derece donanımlı, kapsamlı bir bağlanabilirlik sunan ve arazi sürüşüne uygun dayanıklılığa sahip olan bu otomobil, hem iş seyahatleri hem de keyif amaçlı sürüşler için ideal bir yol arkadaşı.

Esnek, sportif, zarif: boyutsal ve mekan konsepti

Sportif dinamizm ve üst düzey prestij hissi Audi Q8’de markanın ürettiği diğer tüm SUV’lerden daha belirgin. 4,99 metre uzunluğunda, 2 metre genişliğinde ve 1,71 metre yüksekliğindeki SUV coupé, kardeşi Q7 modelinden daha geniş, daha kısa ve daha yere yakın. Neredeyse 3 metreye ulaşan aks mesafesi sayesinde, iç mekan uzunluk ve yükseklik yönünden rakiplerinden daha ferah. Arka koltuklar yatırıldığında ise, bagajın toplam hacmi 1.755 litreye ulaşıyor.

Q ailesi için yeni dış tasarım

Etkileyici sekizgen tek parça ızgarası ile Audi Q8, Q ailesinin yeni yüzü. Dik konumdaki güçlü radyatör ızgarası, öne doğru uzatılan spoiler ve sert çizgilere sahip hava kanallarıyla birleşerek, otomobile kendine güvenen bir görünüm kazandırıyor. Zarif bir kavisle arkaya uzanan tavan ise hafif bir eğime sahip D sütunuyla buluşarak, 22 inçlik tekerleklere ev sahipliği yapan tekerlek kemerlerinin üzerindeki quattro çizgisinde son buluyor. Otomobilin birçok ayrıntısı, orijinal quattro tasarımını akla getiriyor. Otomobilde standart olarak LED farlar bulunuyor, HD Matrix LED teknolojisi ise opsiyonel bir donanım olarak sunuluyor. Hem gündüz farları hem de arka lambaları üç boyutlu görünümleri ile dijital bir karaktere sahip.

Sportif bir sürüş deneyimi
Audi ve quattro, birbirinden ayrı düşünülemez. Bu, markanın en üst sınıf SUV’si Q8 için de geçerli. Tümüyle mekanik orta diferansiyel motorun ürettiği gücü ön ve arka aksa standart olarak 40:60 oranında aktarıyor. Gerektiğinde ise, gücün büyük kısmı daha fazla yol tutuşuna sahip olan aksa yönlendiriliyor. Buna ek olarak 254 milimetrelik zemin yüksekliği, ön ve arka çıkıntıların kısalığı ve yokuş aşağı iniş kontrolü sayesinde Audi Q8, asfaltın bittiği noktadan sonra da aynı performansla yoluna devam edebiliyor. Sönümleme kontrollü süspansiyon, Q8’de standart bir özellik. Audi aynı zamanda konfor ve spor modlarında adaptif havalı süspansiyonu da opsiyonel bir özellik olarak sunuyor. Bu versiyonda zemin yüksekliği yol koşullarına ve sürücünün tercihine göre 90 milimetre kadar oynayabiliyor.

Standart özellik olarak gelen, direksiyon çevrildikçe dönüş oranını arttıran progresif direksiyona ek olarak, dört tekerlekten yönlendirme sistemi de opsiyonel. Bu sistemde 5 dereceye kadar yön değiştirebilen arka tekerlekler düşük hızlarda yapılan dönüşlerde çevikliği artırmak için dönüş yönünün tersine, yüksek hızlarda ise dengeyi artırmak için dönüş yönüne çevriliyor.

Dört tekerlekten çekiş sistemi, yeni yarı hibrit elektrikli otomobil teknolojisi (MHEV) sayesinde son derece verimli. Otomobilin 48 voltluk ana elektrik sisteminin iki önemli bileşeni var: lityum-iyon batarya ve bir kayışlı alternatör marş motoru. Fren esnasında bu sistem 12 kW kadar gücü geri kazanarak, tekrar bataryaya aktarıyor.

Hassas ve net kontrol ve göstergeler

Yeni Audi Q8’in MMI dokunmatik ekranlı yönetim konsepti sayesinde otomobilin hemen tüm fonksiyonlarına iki geniş ekran vasıtasıyla ulaşmak mümkün. Üstteki 10,1 inçlik ekran, bilgi ve eğlence sistemi ile navigasyon tarafından kullanılırken, sürücü ise 8,6 inçlik ekran üzerinden otomobilin ısıtma ve havalandırma sistemi ile konfor fonksiyonlarını yönetebiliyor ve yazı yazabiliyor.

Kullanıcı bir düğmeye bastığında titreşim ve sesle geribildirim alıyor. Buna ek olarak, sesli kumanda sistemi sayesinde Audi Q8 akıllı bir konuşma arkadaşına dönüşüyor. Sürücü, sisteme sesli komut verirken belirli kalıplara bağlı kalmak zorunda değil, örneğin yakındaki restoranları bulması için “Acıktım” demesi yeterli.

Otomobilin göstergeleri, tümüyle dijital Audi sanal kokpitinde yer alıyor. Yüksek çözünürlüklü 12,3 inçlik ekran, çok fonksiyonlu direksiyon yardımıyla değiştirilebilen iki farklı görünüm seçeneğine sahip. Opsiyonel plus seçeneği ise sportif üçüncü bir görünüm daha sunuyor. Baş üstü göstergesi ayrıca navigasyona yardımcı olan kapsamlı bir şerit asistanı gibi önemli bilgileri ön cama yansıtıyor.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...