Tamamen elektrikli yeni GLC: Sürüş keyfi ve verimlilikten ödün vermiyor

®
Çok Okunanlar

Otomotivde Patent Savaşları Kızışıyor…

Elektrikli araçların yaygınlaşmasıyla birlikte otomotiv endüstrisi dünyada köklü bir değişim sürecinden geçiyor. Çinli üreticilerin teknoloji geliştirme hızının küresel dengeleri...

TransAnatolia Rally Raid’de 2.190’km’lik Zorlu Mücadele Sona Erdi

Anadolu’nun muhteşem coğrafyasında 15.kez koşulan Uluslararası rally raid yarışı TransAnatolia sona erdi. 30 Ağustos’ta Bursa’dan start alan 2.190 km’lik...

Benzinli Motorlarda Yeni Dönem Platform İş Birlikleri Hızlanıyor

Küresel otomotiv endüstrisinde içten yanmalı (ICE), hibrit ve elektrikli (EV) ürün stratejileri yeniden şekillenirken, üreticiler maliyet ve regülasyon baskısını...

Tamamen elektrikli yeni GLC: Sürüş keyfi ve verimlilikten ödün vermiyor

Uzun yıllardır GLC, Mercedes-Benz'in en popüler modeli olarak dünya çapında markanın en çok satan modeli olarak zirvede yer alıyor....
Uzun yıllardır GLC, Mercedes-Benz’in en popüler modeli olarak dünya çapında markanın en çok satan modeli olarak zirvede yer alıyor. Şimdi de heyecan verici yeni model tamamen elektrikli yeni GLC (geçici veriler: birleşik enerji tüketimi: 14,9–18,8 kWh/100 km | birleşik CO₂ emisyonu: 0 g/km | CO₂ sınıfı: A) ile 2026 yılının ikinci çeyreğinden itibaren ürün yelpazesi genişleyecek. Elektrikli GLC’nin geliştirilmesi en başından itibaren dünya çapındaki müşterilerden gelen kapsamlı geri bildirimlerle şekillendi. Amaca yönelik, rafine ve tartışmasız bir GLC olan bu model, Mercedes-Benz müşterilerinin hayran olduğu her şeyi daha da geliştiriyor.
EQ teknolojisine sahip tamamen yeni GLC, orta segmentte bir dönüm noktasını ifade ediyor. Üstün tasarım dili ve yapay zekâ (AI) destekli MB.OS superbrain ile güçlendirilmiş zekasıyla öncü bir rol üstleniyor. Tamamen yeni bir otomobil ailesinin ilk modeli olarak önce elektrikli olarak tasarlanan bu araç; performans, menzil, verimlilik ve şarj hızı açısından üstün özelliklere sahip. Aynı zamanda, tasarım, değer, çok yönlülük ve alan açısından sınıfında yeni standartlar belirliyor. Tamamen yeni GLC, içten yanmalı motora sahip olanlarından daha fazla diz ve baş mesafesi sunuyor.

Müşteriler, tamamen elektrikli yeni GLC’nin kapısını açtıklarında tek bir cam yapının altında yer alan üç farklı ekrana sahip tamamen yeni çarpıcı MBUX HYPERSCREEN ile karşılanıyor. 99,3 santimetre (39,1 inç) boyutuyla, bugüne kadar Mercedes-Benz’de kullanılan en büyük ekran. Ambiyans aydınlatması, yıldızlı SKY CONTROL panoramik cam tavan aydınlatarak Mercedes-Benz’in benzersiz “Welcome Home” konforunu, güvenlik ve destek hissini yeni bir seviyeye taşıyor. Tamamen yeni elektrikli GLC’nin tanıdık ve sezgisel aidiyet hissi, onu sürücülerinin hayatlarına sorunsuz bir şekilde entegre olan sıcak bir alan haline getiriyor.
Mercedes-Benz, lüks konfor hissini bozmadan vegan atılım sağlayan opsiyonel Vegan paket ile iç donanım alanında da yeni standartları belirliyor. Lüks iç donanım malzemeleri, Vegan Society tarafından sertifikalı. Bu da Mercedes Benz’i bağımsız olarak sertifikalandırılmış vegan iç donanımı sunan dünyadaki ilk otomobil üreticisi haline getiriyor.

Tamamen yeni GLC’nin benzersiz sürüş deneyimi, One-Box frenleme sistemini de içeriyor. Bu sistem, enerji geri kazanımı veya mekanik frenleme yoluyla kayda değer çizgisel, tutarlı ve güvenli bir yavaşlama sağlıyor. Tamamen yeni elektrikli GLC’deki MB.DRIVE sistemleri, on adede kadar dış kamera, beş radar sensörü ve on iki ultrasonik sensörden yararlanarak birinci sınıf gelişmiş bir sürüş yardımı sunuyor.[3] S-Serisi’nden bilinen akıllı hava süspansiyonu ile tamamen yeni GLC, üstün sürüş konforunu garanti ediyor. Bu, üstün çeviklik 4,5 dereceye kadar dönüş yapabilen arka aks yönlendirme sistemi ile birleşiyor.
Tamamen yeni elektrikli GLC, Mercedes Benz’in güvenilirliği ve zarafetini en son teknoloji elektrikli sürüş sistemleri ve akıllı, sezgisel yazılımla birleştiriyor. Farklı ihtiyaçlara ve yaşam tarzlarına kolayca uyum sağlamak üzere tasarlanan bu model, GLC’nin ikonik, çok yönlü, sezgisel ve sorunsuz özelliklerini elektrikli versiyonunda da sürdürüyor.
Mercedes-Benz, her müşteri ihtiyacına uygun çok çeşitli sürüş sistemleri sunacak. Etkileyici menzili, güçlü performansı ve Mercedes-Benz’den beklenen konforuyla yeni GLC, elektrikli sürüşün geleceğini tanımlıyor. Kullanıcılar, 360 kW gücünde ve 713 kilometreye kadar[4] menzile sahip en üst düzey model GLC 400 4MATIC’i sabırsızlıkla bekleyebilir. Dört etkileyici model daha satışa sunulacak.
MB.OS: Tamamen yeni elektrikli GLC’yi güçlendiren yapay zekâ destekli süper beyin
Tıpkı insan beyninin düşünceleri, duyuları ve eylemleri koordine etmesi gibi, Mercedes-Benz İşletim Sistemi (MB.OS) de entegre olarak bilgi-eğlence ve otonom sürüşten konfor ve şarja kadar aracı her açıdan kontrol ediyor. Bu sistemin merkezinde, otomobilin sürücünün tercihlerini öğrenmesini, değişen koşullara uyum sağlamasını ve daha güvenli, daha sezgisel bir deneyim için gerçek zamanlı kararlar almasını sağlayan gelişmiş yapay zekâ yatıyor. Bu yapay zekâ destekli süper beyin, yolcularla doğal bir şekilde etkileşime girerek sorunsuz ve akıllı bir yolculuk sağlıyor. MB.OS, insan beynine yakın bir karmaşıklığı yönetmekle kalmıyor, saniyede 254 trilyon işlem yapabilen son derece güçlü çiplerden de yararlanıyor.
Mercedes-Benz Intelligent Cloud’a bağlı bu yüksek performanslı bilgisayarlar, tüm araç yazılımının uzaktan güncellenmesini[5] sağlayarak GLC’yi yıllarca güncel ve çekici tutuyor. Çipten buluta mimarisi derinlemesine entegre edilerek çipten buluta veri korumasını ve bağlantıyı sağlıyor. Bu, bilgi-eğlence sisteminden konfora ve şarj etmeye kadar tüm aktüatörler ve sensörler üzerinde hassas kontrolün yanı sıra benzersiz bir sürüş deneyimi ve araç işlevlerinin kullanıcı arayüzüne akıllı entegrasyonunu sağlıyor. MB.OS, GLC’yi sürücüsüyle birlikte düşünen, öğrenen ve gelişen akıllı bir yol arkadaşına dönüştürüyor.
İkonik: Ayırt edici tasarımın yeni çağı
Mercedes-Benz’in görünüşünü yeniden tanımlamak
Yeni GLC, Mercedes-Benz orta boy SUV’lerin klasik oranlarını modern ve büyüleyici bir şekilde yansıtıyor. Yeni ikonik ön ızgara, Mercedes-Benz’in özünü korurken, sade ve temiz çizgiler ile son teknolojiyle daha modern bir dokunuş katıyor. Opsiyonel olarak 942 adet led ile donatılabilen aydınlatmalı ikonik ızgara, markanın yüzünü yeniden tanımlayarak prestij ve güven yayıyor. Bu yüksek teknoloji, piksel grafik animasyonlu olarak sunuluyor ve ülkeye özgü düzenlemelere bağlı olarak, merkezdeki yıldız kısmen veya tamamen aydınlatılabiliyor[6]. Yeni GLC’nin 21 inçe (yaklaşık 53 cm) kadar tercih edilebilen jantları otomobile güçlü, dinamik bir duruş kazandırıyor. Heykel gibi işlenmiş omuz çizgileri ve belirgin çamurluk kemerlerine sahip dinamik siluet, güçlü varlığını vurguluyor.
Krom kaplamalar (yan cam çerçeveleri dâhil) ve geniş SKY CONTROL panoramik tavan aracın prestijli görünümünü vurguluyor. Tavan rayları ile dış hava girişleri ve eşiklerdeki krom detaylar tasarımı tamamlıyor. KEYLESS-GO ve HANDS-FREE ACCESS ile birlikte sunulan GLC, gizli kapı kollarına sahip.
Yeni MBUX HYPERSCREEN
Tamamen yeni kesintisiz MBUX HYPERSCREEN, bütünsel bir sürüş ve iç mekân deneyimi sunuyor. Bu deneyimi, ekranda seçilebilen farklı arka plan temaları tamamlıyor. Dijital gösterge panelindeki renk kullanımı (kadranlar ve göstergeler dâhil), kontrol elemanları ve ambiyans aydınlatması bu duygusal temalarla uyum içinde tasarlanmış. Etkileyici ortam stilleri; sakinden etkileyiciye, soğuktan sıcağa ve teknikten duygusala kadar geniş bir yelpazede sunuluyor. Çarpıcı tasarım; olağanüstü estetik anlayışı, yüksek hassasiyet ve sezgisel kullanıcı arayüzüyle öne çıkıyor. Bu sayede kullanıcılar, fiziksel ve dijital dünyanın MB.OS sayesinde kusursuz şekilde birleştiği kişisel bir araç atmosferi oluşturabiliyor.
Büyük dekoratif süsleme, orta konsol ile gösterge panelini birleştiriyor
Dinamik ve akıcı yapısı sayesinde, büyük bir süsleme öğesi orta konsolu gösterge paneliyle birleştirerek ikisini bir bütün haline getiriyor. Süzülme görselliği yaratan bu tasarım, süslemenin alt kenarına zekice entegre edilmiş ambiyans aydınlatması ile daha da vurgulanıyor. Donanıma bağlı olarak, orta konsol, indüksiyonlu ve hızlı akıllı telefon şarjı için iki adede kadar şarj bölgesi barındırabiliyor. Bunların arkasında, acil uyarı ışıkları için bir tuş da dahil olmak üzere fiziksek butonlara sahip yeni tasarlanmış kontrol şeridi bulunuyor. Kullanıcı taleplerine yanıt olarak, bardak tutucular artık şarj bölümünden ayrı bir konumda. Teknolojik estetiğe sahip galvanizli hava kanalları, analog ve dijital dünyayı harmanlıyor. Klima sıcaklığı ayarlandığında, bu durum ortam aydınlatmasının ve hava menfezlerinin kısa süreli renk değişimiyle gösteriliyor.
Hoparlör çıkışları tasarıma uygun bir şekilde entegre edilmiş ve yüksek kaliteye sahip. Mercedes-Benz, bu hoparlör kaplamalarında ilk kez yatay çizgi grafiği, 3D rölyef ve iki tonlu kaplama kullanıyor. Burmester® 3D ses sistemi ile bu kaplamalar paslanmaz çelikten oluşuyor. Kapılardaki elektrikli koltuk ayar düğmeleri, ikonik minyatür, geliştirilmiş ergonomi ve estetik sunuyor. Aynı durum, entegre koltukların yüksek kaliteli kaplı arka baş dayanağı yüzeyleri için de geçerli.
Yıldızlı gece manzaralı SKY CONTROL panoramik tavan ve ambiyans aydınlatması ile GLC’nin “Duygusal Sadelik”i
Mercedes-Benz iç mekânda “Duyusal Sadelik” tasarım felsefesini yeni bir seviyeye taşıyor. Büyüleyici bir şekilde süzülen tamamen yeni kesintisiz MBUX HYPERSCREEN, dijital zarafetiyle etkileyici ve kapsayıcı bir mekân hissi yaratıyor. Aktif ambiyans aydınlatması, fütüristik etkiyi daha da güçlendiriyor. Özellikle arka bölümde genişletilmiş iç hacim ve standart olarak sunulan SKY CONTROL panoramik tavan, iç mekâna ferah ve zarif bir hava katıyor. Opsiyonel panoramik tavan elektronik perde ve geceleri panoramik cam tavandaki 162 yıldızı aydınlatan ambiyans aydınlatması ile sunuluyor. Yüksek kaliteli malzemeler, birinci sınıf dokunma hissi ve zarafet sağlarken, hayvansal ürün içermeyen seçenekler de sunuluyor.

Diğer Haberler

TransAnatolia Rally Raid’de 2.190’km’lik Zorlu Mücadele Sona Erdi

Anadolu’nun muhteşem coğrafyasında 15.kez koşulan Uluslararası rally raid yarışı TransAnatolia sona erdi. 30 Ağustos’ta Bursa’dan start alan 2.190 km’lik zorlu mücadele 6 Eylül’de Bolu’da...

Tamamen elektrikli yeni GLC: Sürüş keyfi ve verimlilikten ödün vermiyor

Uzun yıllardır GLC, Mercedes-Benz'in en popüler modeli olarak dünya çapında markanın en çok satan modeli olarak zirvede yer alıyor. Şimdi de heyecan verici yeni...

Benzinli Motorlarda Yeni Dönem Platform İş Birlikleri Hızlanıyor

Küresel otomotiv endüstrisinde içten yanmalı (ICE), hibrit ve elektrikli (EV) ürün stratejileri yeniden şekillenirken, üreticiler maliyet ve regülasyon baskısını motor, batarya ve platform paylaşımı...

Otomotivde Patent Savaşları Kızışıyor…

Elektrikli araçların yaygınlaşmasıyla birlikte otomotiv endüstrisi dünyada köklü bir değişim sürecinden geçiyor. Çinli üreticilerin teknoloji geliştirme hızının küresel dengeleri değiştirdiği bu süreçte, patent savaşları...

İkinci Elde Elektrikli Araç Alırken Dikkat!

BloombergNEF verilerine göre, 2025 yılında dünyada 22 milyonun üzerinde elektrikli ve şarj edilebilir hibrit araç satılacak. Bu rakam, 2024’e kıyasla yüzde 25 artış anlamına...

Toyota Türkiye’nin 2025’in 7 ayındaki sonuçlarını değerlendirdi

Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış AŞ Üst Yöneticisi (CEO) Ali Haydar Bozkurt, 2025'in 7 ayında beklenenin üzerinde bir pazar adedi elde edildiğini ve geçen...

Stellantis yılın ilk yarısında Avrupa’da yüzde 17 pazar payına ulaştı

Stellantis, yılın ilk yarısında AB30 pazarında yüzde 17 pazar payı ve 1,3 milyonun üzerinde satışa ulaştı. Şirketten yapılan açıklamaya göre, yılın ilk 6 aylık döneminde...