Bosch ve Cariad, otonom sürüşü yapay zeka ile daha güvenli

®
Çok Okunanlar

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli etkinliklerinden biri olan Uluslararası...

Otomotiv Japon Devi Mazda’yı da Portföyüne Ekledi

Doğan Trend Otomotiv, portföyüne bir başka saygın global markayı daha ekleyerek Mazda Motor Europe ile yeni bir hizmet anlaşması...

DS E-TENSE FE25’in tasarımını tanıttı

DS Automobiles ve PENSKE AUTOSPORT, sezon öncesi Formula E testleri için birkaç gün içinde Valencia'da piste çıkacak olan yeni...

PETLAS Lastik başına taşıma kapasitesi 7.7 ton artırıldı

Türkiye’de lastik sektörünün lider markası Petlas, yeni nesil iş makinelerinin artan ağırlığı ve gücüyle başa çıkabilmesi için ürün gamını...

Yarış pilotu Koray Kamiloğlu İtalya Kupası’nda tarih yazdı

TCR pilotu Koray Kamiloğlu, 25-26 Ekim’de İtalya’daki Misano pistinde son ayağı düzenlenen Coppa Italia Turismo’da tarihi bir başarı elde...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel Üretim Başkanı ve Stellantis...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil edilen İtalyan lüks otomobil...
Bosch ve Cariad, Otonom Sürüş İttifakı (Automated Driving Alliance) kapsamında iş birliğini yoğunlaştırıyor: ortaklar, yapay zekayı tam kapasite kullanarak Seviye 2 ve 3 destekli ve otonom sürüş için yazılım yığınlarını geliştiriyor. Bu amaçla, Bosch ve Cariad mevcut yaklaşımlarını en yeni yapay zeka yöntemleriyle genişletiyor. Bunun sonucunda, otomobil sürücüleri kadar doğal davranan, daha güçlü ve daha akıllı sürücü destek sistemleri ortaya çıkacak; sürüş deneyimi yeni bir seviyeye taşınacak ve çok daha güvenli hale gelecek. Yazılım yığını, algılama, yorumlama, karar verme ve eylem gibi tüm temel bilişsel görevleri kapsıyor.

Modern yapay zekanın kullanımı genişletilerek Otonom Sürüş İttifakı’nın büyük hedeflerine bir adım daha yaklaşılması amaçlanıyor: Bosch ve Cariad, otonom sürüşü kitle pazarından premium segmente kadar milyonlarca sürücüye sunmayı hedefliyor. Yeni sürüş fonksiyonları ile sürücülerin çeşitli sürüş durumlarında direksiyondan ellerini çekebilmeleri planlanıyor. İlk versiyonlar test filolarında uygulandı ve şimdi ise günlük olarak büyük veri ile sistematik şekilde eğitilip geliştiriliyor. 2026 ortasından itibaren üretim projelerinde kullanılacak bir yazılım yığını hazır olacak.
Volkswagen Grubu, Bosch ve Cariad’ın otonom sürüş fonksiyonlarını yazılım tanımlı araçların yeni mimarisine entegre etmeyi planlıyor. Bireysel sürüş fonksiyonlarından tam yazılım ortamına kadar geniş bir yelpazeyi kapsayan Bosch, bu ölçeklenebilir çözümü dünya genelinde diğer üreticilere de sunarak otonom sürüşün yaygınlaştırılmasını aktif şekilde destekleyecek. İki şirketin proje ekibi, özverili ortaklığın, teknolojik mükemmeliyetin ve hedeflere net odaklanmanın yenilikçi Avrupa çözümlerine nasıl yol açtığını etkileyici bir şekilde gösteriyor.
Cariad CEO’su Peter Bosch, “Alman otomotiv endüstrisinin yapay zeka ve otonom sürüşün anahtar teknolojilerini başarıyla benimsediğini gösteriyoruz. Geliştiricilerimizin ve mühendislerimizin uzmanlığıyla Avrupa’nın dijital egemenliğinin önemli bir parçasını güvence altına alıyoruz. İttifaktaki amacımız, otonom sürüş sistemlerinin konforunu ve güvenliğini mümkün olduğunca çok kişiye ulaştırmak, böylece insanların araçlarında geçirdikleri zamanı daha verimli kullanabilmelerini sağlamak.” diyor.
Bosch Mobility CTO’su Mathias Pillin ekliyor, “Otonom sürüş sistemlerini güvenilir ve yaygın şekilde yollara çıkarma konusunda veri ve yapay zeka kilit önemde. Bu zorluğun üstesinden ancak eşit ortaklar olarak birlikte çalışıp yerleşik düşünce kalıplarını geride bırakarak gelebiliriz. Cariad ile Otonom Sürüş İttifakı içinde, bunun nasıl mümkün olacağını gösteriyoruz.”
Tüm teknoloji bileşenlerinde yapay zekanın kullanımı
Otonom Sürüş İttifakı, nesne tanıma gibi algılama alanında ortaklığın başından beri yapay zekayı kullanıyor. Nesne tanıma, kamera ve radar gibi çeşitli sensörlerin birleştirilmesi, karar verme ve güç aktarımı, direksiyon ile frenlerin güvenli otonom kontrolü dahil her aşamada Yapay zeka artık yazılım teknolojisi zincirinin tamamında kullanılıyor. Gelecekte, otonom sürüş fonksiyonları, tüm modüllerin yapay zeka kullanımıyla daha güçlü ve akıllı hale geleceği uçtan uca yapay zeka mimarisi üzerine kurulacak.
Bu gelişmelerin merkezinde, üretken yapay zeka uygulamalarından aşina olunan en son teknoloji kullanımı yer alıyor. Dil modellerinin karmaşık anlamsal ilişkileri anlaması gibi, Otonom Sürüş İttifakı’nın yeni yapay zeka yığını da kentsel trafik senaryolarını analiz edebiliyor ve farklı sensör modalitelerinden yol kullanıcılarının hem mevcut hem de olası davranışlarını öngörebiliyor. Bosch ve Cariad, bu teknolojik ilerlemeleri modern bir mühendislik ortamı ve kapsamlı bir donanım stratejisi çerçevesinde gerçekleştiriyor; bu da tüm araç sınıflarında ölçeklenebilir ve geleceğe uygun uygulamayı garanti ediyor.
Tüm teknoloji unsurlarının kendi kaynak kodu ve fikri mülkiyetiyle uçtan uca geliştirilmesi, bu geliştirme ortaklığının temelini oluşturuyor. Bu sayede, veri koruma, güvenlik, sürüş güvenliği ve şeffaflık için net standartlarla kaynak kod üzerinde tam teknik kontrol sağlanıyor; kaynak kod optimizasyonuyla yenilikler hızlı ve esnek şekilde üretilebiliyor ve müşterilere sunulabiliyor. Geliştiriciler, yapay zekanın karar ve eylemlerinin güvenli, izlenebilir ve açıklanabilir kalmasını sağlayacak şekilde mimariyi tasarlıyor.
Yazılım yığını ayrıca görsel ve dilsel bilgiyi birleştiren multimodal yapay zeka yaklaşımlarının entegrasyonuna zemin hazırlıyor. Görüntü-dil-eylem (VLA) yaklaşımları olarak adlandırılan bu yöntemler, insanın mantıksal düşünce ve hareketlerini taklit edebiliyor. Böyle bir adım, çok daha etkili eğitim ve karmaşık trafik durumlarının çok daha derin anlaşılmasını mümkün kılacak. Örneğin, VLA’lar sürüş sırasında gizli risklerin tespitine yardımcı olabilir ve uygun tepkinin verilmesini kolaylaştırabilir.
Geniş test filosu ile sürüş sistemlerinin günlük eğitimi
Yapay zeka yığını, Seviye 2 ve Seviye 3 aralığındaki otonom sürüşü daha da sağlam hale getirecek. Üretim başlangıcına kadar, sistemin güvenliği ve güvenilirliği en üst düzeye çıkarılmak üzere sürekli olarak büyük miktarda veri toplanarak performans istikrarlı şekilde iyileştirilecek. Bunun için kamuya açık yollarda kapsamlı bir test ve doğrulama filosu olmazsa olmazdır. Cariad ve Bosch ekipleri, Avrupa, Japonya ve ABD’de kamuya açık yollarda sürüş fonksiyonlarını test etmek üzere dünya genelinde birlikte çalışıyor. Bu da birçok küresel pazarda kullanılabilecek bir otonom sürüş yazılım yığını oluşturma konusundaki iddialı planlarını vurguluyor. Geliştirme veri odaklıdır; bu da yazılımın güncellemeler ve kaynak kod optimizasyonlarıyla gün içinde birkaç kez test araçlarına yüklenebileceği anlamına gelir.
Teknoloji, ID.Buzz ve Audi Q8 gibi test araçlarında şimdiden kullanılıyor. Bu yıl içinde yüzlerce ek test aracı, yüksek kaliteli veri toplamak amacıyla kapsamlı sensör donanımlarıyla donatılacak. Toplanan veriler, geliştiricilerin yapay zeka yığını üzerinde optimizasyon yapmasına ve köşe durumları olarak bilinen nadir ve karmaşık sürüş senaryolarını analiz etmesine yardımcı oluyor. Uçtan uca, yapay zeka destekli yazılım çözümünün geliştirilmesi sayesinde, destekli ve otonom sürüş tüketici için daha güvenli ve daha konforlu hale gelecektir.

Diğer Haberler

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil Sporları Kulübü tarafından 31 Ekim - 2 Kasım tarihleri...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel Üretim Başkanı ve Stellantis Liderlik Ekibi üyesi olarak şirkete...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear, Merlas Oto Lastik ve Türkiye'nin önde gelen lojistik filolarından...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil edilen İtalyan lüks otomobil üreticisi Maserati, Türkiye'deki ilk ve...

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli etkinliklerinden biri olan Uluslararası Otomotiv Mühendisliği Konferansı (IAEC), bu...

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir atama gerçekleştirdi. Enerji ve kimya sektörlerinde 18 yıla yakın...

Yarış pilotu Koray Kamiloğlu İtalya Kupası’nda tarih yazdı

TCR pilotu Koray Kamiloğlu, 25-26 Ekim’de İtalya’daki Misano pistinde son ayağı düzenlenen Coppa Italia Turismo’da tarihi bir başarı elde etti. Kamiloğlu ve takımı, hem...

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear,...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil...

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli...

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir...

Yarış pilotu Koray Kamiloğlu İtalya Kupası’nda tarih yazdı

TCR pilotu Koray Kamiloğlu, 25-26 Ekim’de İtalya’daki Misano pistinde son ayağı düzenlenen Coppa Italia Turismo’da...

Alfa Romeo Tonale 2026: İtalyan SUV tarzını koruyor

2026 Alfa Romeo Tonale, daha fazla versiyon, renk ve rafine tasarımıyla kompakt SUV segmentinde ilerliyor....

Hibrit otomobillerin ömrü ne kadardır? Uzmanlar ne diyor?

Hibrit bir otomobilin ve aküsünün kaç yıl dayanabileceğini, ömrünü hangi faktörlerin etkilediğini ve daha uzun...

Karsan’dan İtalya Bari’ye 18 Metrelik Yüzde 100 Elektrikli 42 Adet e-ATA

Bari’de Elektrikli Toplu Taşımaya Karsan Damgası Dünyada toplu taşımanın dönüşümüne öncülük eden Karsan, İtalya Bari’de yeni...

Türk Otomotiv Aftermarketi Paris’te Küresel Sahneye Çıktı

Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği, otomotiv satış sonrası sektörünün en önemli uluslararası buluşma...

Opel Otonom Araçlarda Yapay Zeka Destekli Aydınlatma

Opel ekibi, geleceğin araçlarının neler yapabileceğini göstermek amacıyla önce olası kullanım senaryolarını belirledi. Bunlar, “bir...

Otomotiv Japon Devi Mazda’yı da Portföyüne Ekledi

Doğan Trend Otomotiv, portföyüne bir başka saygın global markayı daha ekleyerek Mazda Motor Europe ile...

MAXUS DELIVER L2H1 Versiyonu Türkiye’de…

Ticareti Konfor ve Verimlilikle Buluşturan MAXUS Ürün Gamını Genişletiyor!  Ülkemizde Doğan Trend Otomotiv tarafından temsil...

DS E-TENSE FE25’in tasarımını tanıttı

DS Automobiles ve PENSKE AUTOSPORT, sezon öncesi Formula E testleri için birkaç gün içinde Valencia'da...

Chery’nin Küresel Kullanıcılar ile Ortak Yaratım Hamlesi

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery,yılın en önemli etkinliklerinden 2025 Chery Uluslararası Kullanıcı Zirvesi ve...

PETLAS Lastik başına taşıma kapasitesi 7.7 ton artırıldı

Türkiye’de lastik sektörünün lider markası Petlas, yeni nesil iş makinelerinin artan ağırlığı ve gücüyle başa...

En Yakıt, Türk Hava Yolları Miles&Smiles ile ‘Her Şarj Yeni Bir Yolculuk’

Türkiye’nin elektrikli şarj ağı işletmeci lisansını alan ilk firma olan En Yakıt, Türk Hava Yolları...

Test Sürüşü: Hyundai INSTER Advance 84.5 kW Elektrik Otomatik

Yazar-Fotoğraf: Özgür Sunay INSTER, gelişmiş güvenlik ve sürücü destek sistemlerinin yanı sıra uzun menzil ve geliştirilmiş...

TOBFED ve TOLDER İş Birliğiyle…

Tüm Otomotiv Lastikçileri Derneği (TOLDER), Türkiye Otomotiv Bakım Dernekleri Federasyonu’nu (TOBFED) ziyaret ederek sektörel gelişmeler, standartlar...