Peugeot Türkiye Genel Müdürü Anaç

®
Çok Okunanlar

Test Sürüşü: Alfa Romeo Junior Ibrida 1.2 Hybrid VGT 145 HP

Test ve Fotoğraf: Özgür Sunay Sportif duruşu, ferah iç mekanı ve İtalyan tasarımıyla Alfa Romeo Junior, tutkularınızı uyandıracak ve aşkı...

Yarış pilotu Koray Kamiloğlu İtalya Kupası’nda tarih yazdı

TCR pilotu Koray Kamiloğlu, 25-26 Ekim’de İtalya’daki Misano pistinde son ayağı düzenlenen Coppa Italia Turismo’da tarihi bir başarı elde...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel Üretim Başkanı ve Stellantis...

Alfa Romeo Tonale 2026: İtalyan SUV tarzını koruyor

2026 Alfa Romeo Tonale, daha fazla versiyon, renk ve rafine tasarımıyla kompakt SUV segmentinde ilerliyor. Sportif karakterini korurken malzemeleri...

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli etkinliklerinden biri olan Uluslararası...

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil Sporları Kulübü tarafından 31...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil edilen İtalyan lüks otomobil...

Peugeot Türkiye Genel Müdürü İbrahim Anaç, geçen yıl olduğu gibi salgının gidişatına bağlı olarak tedarik sorunuyla karşılaşılması durumunda başka ülkelerdeki modelleri bu yıl da Türkiye’ye getirebileceklerini belirterek, “Burada tabii ideal olan kendi isteklerimize göre araç ürettirmek, kendi sipariş planlarımıza göre araçların üretilmesidir. Umuyoruz böyle bir zorunluluk ortaya çıkmaz.” dedi.

Anaç, yaptığı açıklamada, tanıtımı yapılan yeni Peugeot 208 için 1-2 ay tedarik noktasında sorun yaşanabileceğini ifade ederek, ilk birkaç günlük izlenimlerinin talebin beklediklerinin çok daha üzerinde olacağına işaret ettiğini söyledi.

Peugeot Türkiye’nin 2020 yılında toplam Peugeot pazarları arasında 6’ncı sırada yer aldığını aktaran Anaç, “Dolayısıyla gerçekten çok önemli bir ülkeyiz. Bu anlamda, bu önem de bize yansıtılıyor global anlamda, bunu hissediyoruz. Kendi bölgemizde yani Orta Doğu ve Afrika bölgesinde birinci pazarız. Bu tabii bizi çok önemli bir yere koyuyor.” diye konuştu.

Geçen yıl olduğu gibi salgının gidişatına göre başka ülkelerdeki modelleri, bu yıl da Türkiye’ye getirme planları olup olmadığına ilişkin Anaç, “Burada tabii ideal olan kendi isteklerimize göre araç ürettirmek, kendi sipariş planlarımıza göre araçların üretilmesidir. Umuyoruz böyle bir zorunluluk ortaya çıkmaz. Ama geçen sene de gördük; PSA Grubu’nun, Peugeot’nun üretim ve tedarik planlaması oldukça esnek. Yani diğer gruplara göre en büyük avantajlarımızdan biri pazara hızlıca tepki verebiliyor olmamız. İhtiyaç doğarsa yine benzeri şeyi tekrar yapabiliriz.” ifadelerini kullandı.

“Pazarın temposu 2020’nin üzerinde olacakmış gibi bir his uyandırıyor”

İbrahim Anaç, bu yıl için Türkiye otomotiv pazarını 700 bin adet seviyesinde öngördüklerini ancak pazarın bu rakamın da üzerine çıkabileceğini bildirdi.

Peugeot’nun bağlı olduğu PSA Grubu’nun, genelde temkinli ve iyimser bir grup olduğuna işaret eden Anaç, şunları kaydetti:

“İyimserliği bırakmıyoruz ama temkinli olmayı da bırakmıyoruz. Bu şekilde baktığımız zaman şu andaki pazarın temposu sanki 2020’nin üzerinde olacakmış gibi bir his uyandırıyor bizde. Ama tabii bu birçok parametreye bağlı. 2018 yılından beri ertelenen ve tamamen karşılanmayan bir talep mevcut. Kısmen bunun devamından da kaynaklanıyor diyebiliriz. Ama yine salgın nedeniyle aslında insanlar çok fazla kapandı ve salgının bitmesiyle beraber insanların tekrar hareketleneceğini düşünüyoruz. Hem iç hem de dış turizm açısından hareketlenme olacak. Bunun da otomotiv sektörüne talep anlamında bir yansıması olacağını düşünüyoruz.”

“Alım gücü olduğu sürece büyüme diğer bölgelere göre daha hızlı olacaktır”

Peugeot Türkiye Genel Müdürü Anaç, Türkiye otomobil pazarının Avrupa’ya kıyasla güçlü kalmasına ilişkin de “Türkiye’de araç sahiplik oranı oldukça düşük. Dolayısıyla bu her zaman için bir potansiyele işaret ediyor. Burada en önemli olan şey alım gücü. Alım gücü olduğu sürece otomobil pazarındaki büyüme diğer bölgelere göre daha hızlı olacaktır.” ifadelerini kullandı.

Anaç, kusursuz müşteri deneyiminin, müşteri temas noktasındaki dijital süreçlerde teknolojik atılımların, bayi teşkilatının gelişiminin ve stratejik ürün planlamanın yeni yılda en çok önem verdikleri konulardan olacağını sözlerine ekledi.

Türkiye’de son 16 yılın en yüksek satış adedine ulaştı

Bu arada, Peugeot Türkiye, 2020’de 772 bin 788 adetle tamamlanan Türkiye toplam pazarında satışlarını artırma başarısı gösterdi. Peugeot Türkiye, geçen yıl 36 bin 589’u binek, 7 bin 85’i hafif ticari olmak üzere toplam 43 bin 674 adet araç satışı gerçekleştirerek yüzde 5,7 pazar payı elde etti ve marka tarihinde son 16 yılın en yüksek satış adedine ulaştı.

Binek araç pazarı satış sıralamasında yüzde 6 pazar payıyla 5’inci sırada yer alan Peugeot Türkiye, SUV 2008, 3008 ve 5008 modellerinden oluşan Peugeot SUV ailesi ile 25 bin 960 adetlik rekor satış sonucu 2020 yılında toplam SUV segmentinin lideri oldu.

Diğer Haberler

Test Sürüşü: Alfa Romeo Junior Ibrida 1.2 Hybrid VGT 145 HP

Test ve Fotoğraf: Özgür Sunay Sportif duruşu, ferah iç mekanı ve İtalyan tasarımıyla Alfa Romeo Junior, tutkularınızı uyandıracak ve aşkı yeniden keşfetmenizi sağlayacak. İleri teknolojisi,...

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil Sporları Kulübü tarafından 31 Ekim - 2 Kasım tarihleri...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel Üretim Başkanı ve Stellantis Liderlik Ekibi üyesi olarak şirkete...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear, Merlas Oto Lastik ve Türkiye'nin önde gelen lojistik filolarından...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil edilen İtalyan lüks otomobil üreticisi Maserati, Türkiye'deki ilk ve...

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli etkinliklerinden biri olan Uluslararası Otomotiv Mühendisliği Konferansı (IAEC), bu...

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir atama gerçekleştirdi. Enerji ve kimya sektörlerinde 18 yıla yakın...

Test Sürüşü: Alfa Romeo Junior Ibrida 1.2 Hybrid VGT 145 HP

Test ve Fotoğraf: Özgür Sunay Sportif duruşu, ferah iç mekanı ve İtalyan tasarımıyla Alfa Romeo Junior,...

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear,...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil...

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli...

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir...

Yarış pilotu Koray Kamiloğlu İtalya Kupası’nda tarih yazdı

TCR pilotu Koray Kamiloğlu, 25-26 Ekim’de İtalya’daki Misano pistinde son ayağı düzenlenen Coppa Italia Turismo’da...

Alfa Romeo Tonale 2026: İtalyan SUV tarzını koruyor

2026 Alfa Romeo Tonale, daha fazla versiyon, renk ve rafine tasarımıyla kompakt SUV segmentinde ilerliyor....

Hibrit otomobillerin ömrü ne kadardır? Uzmanlar ne diyor?

Hibrit bir otomobilin ve aküsünün kaç yıl dayanabileceğini, ömrünü hangi faktörlerin etkilediğini ve daha uzun...

Karsan’dan İtalya Bari’ye 18 Metrelik Yüzde 100 Elektrikli 42 Adet e-ATA

Bari’de Elektrikli Toplu Taşımaya Karsan Damgası Dünyada toplu taşımanın dönüşümüne öncülük eden Karsan, İtalya Bari’de yeni...

Türk Otomotiv Aftermarketi Paris’te Küresel Sahneye Çıktı

Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği, otomotiv satış sonrası sektörünün en önemli uluslararası buluşma...

Opel Otonom Araçlarda Yapay Zeka Destekli Aydınlatma

Opel ekibi, geleceğin araçlarının neler yapabileceğini göstermek amacıyla önce olası kullanım senaryolarını belirledi. Bunlar, “bir...

Otomotiv Japon Devi Mazda’yı da Portföyüne Ekledi

Doğan Trend Otomotiv, portföyüne bir başka saygın global markayı daha ekleyerek Mazda Motor Europe ile...

MAXUS DELIVER L2H1 Versiyonu Türkiye’de…

Ticareti Konfor ve Verimlilikle Buluşturan MAXUS Ürün Gamını Genişletiyor!  Ülkemizde Doğan Trend Otomotiv tarafından temsil...

DS E-TENSE FE25’in tasarımını tanıttı

DS Automobiles ve PENSKE AUTOSPORT, sezon öncesi Formula E testleri için birkaç gün içinde Valencia'da...

Chery’nin Küresel Kullanıcılar ile Ortak Yaratım Hamlesi

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery,yılın en önemli etkinliklerinden 2025 Chery Uluslararası Kullanıcı Zirvesi ve...

PETLAS Lastik başına taşıma kapasitesi 7.7 ton artırıldı

Türkiye’de lastik sektörünün lider markası Petlas, yeni nesil iş makinelerinin artan ağırlığı ve gücüyle başa...

En Yakıt, Türk Hava Yolları Miles&Smiles ile ‘Her Şarj Yeni Bir Yolculuk’

Türkiye’nin elektrikli şarj ağı işletmeci lisansını alan ilk firma olan En Yakıt, Türk Hava Yolları...

Test Sürüşü: Hyundai INSTER Advance 84.5 kW Elektrik Otomatik

Yazar-Fotoğraf: Özgür Sunay INSTER, gelişmiş güvenlik ve sürücü destek sistemlerinin yanı sıra uzun menzil ve geliştirilmiş...