Peugeot Türkiye Genel Müdürü Anaç

®
Çok Okunanlar

TEMSA CEO’su Evren Güzel

Sürdürülebilir denizcilik teknolojileri konusunda son gelişmelerin sergilendiği Electric & Hybrid Marine Expo, 24-26 Haziran tarihleri arasında Hollanda’nın Amsterdam kentinde...

Drift Heyecanı Kocaeli Körfez’de

2025 Türkiye Drift Şampiyonası ikinci yarışı, Drift Otomobil Spor Kulübü tarafından ICRYPEX, Spor Toto ve HT Spor katkılarıyla 29...

Araç Kiralamada Bayram Yoğunluğu: Erken Rezervasyonlar %46 Tasarruf Sağladı

Yolcu360, 2025 Kurban Bayramı dönemine ait araç kiralama istatistiklerini açıkladı. 2025 Kurban Bayramı boyunca bir araç kiralamanın günlük maliyeti ortalamada...

Skoda Yeni Nesil Elektrikli Modelleri Türkiye’de…

Škoda, elektrikli mobilite dönüşümünü yeni nesil tamamen elektrikli modelleriyle hızlandırıyor. Türkiye pazarında satışa sunulan Yeni Elroq, Enyaq ve Enyaq Coupé...

Yandex Go ile Yollar Ankara’ya Çıkıyor

Yandex Go, İzmir ve Antalya’dan sonra Türkiye’de hizmet verdiği üçüncü şehir olarak Ankara’da kullanıma açıldı. Taksi ve toplu taşıma...

Mercedes-Benz Desteğiyle İstanbul Müzik Festivali

Müzik Festivali’nde Büyüleyici Bir Gece... İstanbul Kültür Sanat Vakfı’nın bu yıl 53’üncüsünü düzenlediği festivalde, Mercedes-Benz sponsorluğunda sahnede olan NDR Elbphilharmonie...

Daily Kamyonet ile 2025 Yılının En Büyük Teslimatı

Merkezi Ankara’da olan 1974 yılında kurulan Zirve Gıda, 50 yılı aşkın süredir Doğu Anadolu Bölgesi’ne gıda tedariği sağlamaktadır. Türkiye...

Peugeot Türkiye Genel Müdürü İbrahim Anaç, geçen yıl olduğu gibi salgının gidişatına bağlı olarak tedarik sorunuyla karşılaşılması durumunda başka ülkelerdeki modelleri bu yıl da Türkiye’ye getirebileceklerini belirterek, “Burada tabii ideal olan kendi isteklerimize göre araç ürettirmek, kendi sipariş planlarımıza göre araçların üretilmesidir. Umuyoruz böyle bir zorunluluk ortaya çıkmaz.” dedi.

Anaç, yaptığı açıklamada, tanıtımı yapılan yeni Peugeot 208 için 1-2 ay tedarik noktasında sorun yaşanabileceğini ifade ederek, ilk birkaç günlük izlenimlerinin talebin beklediklerinin çok daha üzerinde olacağına işaret ettiğini söyledi.

Peugeot Türkiye’nin 2020 yılında toplam Peugeot pazarları arasında 6’ncı sırada yer aldığını aktaran Anaç, “Dolayısıyla gerçekten çok önemli bir ülkeyiz. Bu anlamda, bu önem de bize yansıtılıyor global anlamda, bunu hissediyoruz. Kendi bölgemizde yani Orta Doğu ve Afrika bölgesinde birinci pazarız. Bu tabii bizi çok önemli bir yere koyuyor.” diye konuştu.

Geçen yıl olduğu gibi salgının gidişatına göre başka ülkelerdeki modelleri, bu yıl da Türkiye’ye getirme planları olup olmadığına ilişkin Anaç, “Burada tabii ideal olan kendi isteklerimize göre araç ürettirmek, kendi sipariş planlarımıza göre araçların üretilmesidir. Umuyoruz böyle bir zorunluluk ortaya çıkmaz. Ama geçen sene de gördük; PSA Grubu’nun, Peugeot’nun üretim ve tedarik planlaması oldukça esnek. Yani diğer gruplara göre en büyük avantajlarımızdan biri pazara hızlıca tepki verebiliyor olmamız. İhtiyaç doğarsa yine benzeri şeyi tekrar yapabiliriz.” ifadelerini kullandı.

“Pazarın temposu 2020’nin üzerinde olacakmış gibi bir his uyandırıyor”

İbrahim Anaç, bu yıl için Türkiye otomotiv pazarını 700 bin adet seviyesinde öngördüklerini ancak pazarın bu rakamın da üzerine çıkabileceğini bildirdi.

Peugeot’nun bağlı olduğu PSA Grubu’nun, genelde temkinli ve iyimser bir grup olduğuna işaret eden Anaç, şunları kaydetti:

“İyimserliği bırakmıyoruz ama temkinli olmayı da bırakmıyoruz. Bu şekilde baktığımız zaman şu andaki pazarın temposu sanki 2020’nin üzerinde olacakmış gibi bir his uyandırıyor bizde. Ama tabii bu birçok parametreye bağlı. 2018 yılından beri ertelenen ve tamamen karşılanmayan bir talep mevcut. Kısmen bunun devamından da kaynaklanıyor diyebiliriz. Ama yine salgın nedeniyle aslında insanlar çok fazla kapandı ve salgının bitmesiyle beraber insanların tekrar hareketleneceğini düşünüyoruz. Hem iç hem de dış turizm açısından hareketlenme olacak. Bunun da otomotiv sektörüne talep anlamında bir yansıması olacağını düşünüyoruz.”

“Alım gücü olduğu sürece büyüme diğer bölgelere göre daha hızlı olacaktır”

Peugeot Türkiye Genel Müdürü Anaç, Türkiye otomobil pazarının Avrupa’ya kıyasla güçlü kalmasına ilişkin de “Türkiye’de araç sahiplik oranı oldukça düşük. Dolayısıyla bu her zaman için bir potansiyele işaret ediyor. Burada en önemli olan şey alım gücü. Alım gücü olduğu sürece otomobil pazarındaki büyüme diğer bölgelere göre daha hızlı olacaktır.” ifadelerini kullandı.

Anaç, kusursuz müşteri deneyiminin, müşteri temas noktasındaki dijital süreçlerde teknolojik atılımların, bayi teşkilatının gelişiminin ve stratejik ürün planlamanın yeni yılda en çok önem verdikleri konulardan olacağını sözlerine ekledi.

Türkiye’de son 16 yılın en yüksek satış adedine ulaştı

Bu arada, Peugeot Türkiye, 2020’de 772 bin 788 adetle tamamlanan Türkiye toplam pazarında satışlarını artırma başarısı gösterdi. Peugeot Türkiye, geçen yıl 36 bin 589’u binek, 7 bin 85’i hafif ticari olmak üzere toplam 43 bin 674 adet araç satışı gerçekleştirerek yüzde 5,7 pazar payı elde etti ve marka tarihinde son 16 yılın en yüksek satış adedine ulaştı.

Binek araç pazarı satış sıralamasında yüzde 6 pazar payıyla 5’inci sırada yer alan Peugeot Türkiye, SUV 2008, 3008 ve 5008 modellerinden oluşan Peugeot SUV ailesi ile 25 bin 960 adetlik rekor satış sonucu 2020 yılında toplam SUV segmentinin lideri oldu.

Diğer Haberler

Hyundai Modelleri Çarpışma Testlerinden Zafer

Hyundai Motor Grubu, 2025 Uluslararası Sigorta Kurumu Karayolu Güvenliği (IIHS) çarpışma testleri değerlendirmelerinde birden fazla modelle ödül kazanarak araç güvenliğindeki başarısını bir kez daha...

Drift Heyecanı Kocaeli Körfez’de

2025 Türkiye Drift Şampiyonası ikinci yarışı, Drift Otomobil Spor Kulübü tarafından ICRYPEX, Spor Toto ve HT Spor katkılarıyla 29 Haziran Pazar günü TOSFED Körfez...

MINI TürkiyeT200 Masters Tenis Turnuvası

Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörü olduğu MINI markasının desteğiyle düzenlenen MINI Türkiye T200 Masters Tenis Turnuvası, Kemer Country Club’da gerçekleşen ödül töreniyle sona erdi. Dokuz...

Opel Modelleri Panoramik Cam Tavan Özelliği

Yenilikçi teknolojileri Alman kalitesiyle buluşturan Opel, model ailesinde sunduğu panoramik cam tavan özelliği ile araçları adeta mobil seyir noktalarına dönüştürebiliyor.Özellikle üst sınıf SUV modeli...

Stellantis’in CEO’su Antonio Filosa

Stellantis’in CEO’su Antonio Filosa Uygulamak İstediği Kültürel Çerçeveyi Çalışanlarıyla Paylaştı!  Yetkin İnsanlar Net Hedefler ve Karşılıklı Güvene Dayalı Bir Ekip RuhuylaBizi Kimse Durduramaz!  Dünyanın...

Daily Kamyonet ile 2025 Yılının En Büyük Teslimatı

Merkezi Ankara’da olan 1974 yılında kurulan Zirve Gıda, 50 yılı aşkın süredir Doğu Anadolu Bölgesi’ne gıda tedariği sağlamaktadır. Türkiye genelinde 6 farklı lokasyondan faaliyetlerini...

OSS Yönetim Kurulu Başkanlığına Yeniden Ali Özçete Seçildi

OSS Derneği, gerçekleştirdiği 2025 yılı Olağan Seçimli İdari ve Mali Genel Kurul Toplantısı’nda yeni Yönetim ve Denetleme Kurulu Üyelerini seçti. Genel Kurulda oy birliğiyle...