George Russell, daha önce F4 Sprint’te 2. sırayı aldıktan sonra Pazar günkü Amerika Birleşik Devletleri Grand Prix’sine 1. sırada katılmaya hak kazandı.
Bu arada Kimi Antonelli, günün erken saatlerinde 7. sıra ve bir puan için mücadele ettikten sonra yarınki 56 turluk yarışta 8. sırada yer alacak.
George, Sprint için 5. sırada yer aldı ve çok araçlı bir kaza hem McLaren’ları hem de Nico Hulkenberg’in Sauber’ini eleyerek üç sıra kazandı.
İlk etaplarda lider Max Verstappen’i geçmek için umutlu bir girişimde bulundu ancak takımın 2. Sprint podyumu ve George’un kariyerinin üçüncüsü olan 10. sıraya yerleşmek zorunda kaldı.
Bu arada Kimi 11. sıradan ilerleyerek 8. sırayı aldı ve Ollie Bearman’ın pistten ayrıldığına karar verilip Kimi’ye karşı savunma yaparken avantaj elde etmesinin ardından son puanı aldı.
George Russell
Günü ön sırada ve gridde iki sıra yukarıda olmaktan sadece 0.026 saniye uzakta bitirmek can sıkıcı. 4. sıra hala sağlam bir sonuç ama bu kadar yakın olduğunda, her zaman biraz daha fazlasını yapabileceğinizi hissediyorsunuz. Bununla birlikte, kucağımdan memnundum. Mükemmel bir çaba değildi ama araçtan çok fazla performans elde etmeyi başardım ve çizgiyi geçtiğimde iyi bir iş çıkardığımı hissettim. 2. sırayı almak, özellikle de bu sabah Sprint’i orada bitirdikten sonra günü bitirmek için iyi bir yol olabilirdi, ancak bazen işler böyle yürüyor.”
Rüzgarın yarın 180 derece değişmesi muhtemel ki bu ilginç olacak. McLaren’ların ve Verstappen’in Red Bull’unun özellikle hızlı olmasını bekliyoruz, ancak umarım podyum için karışımda olabiliriz. İnşaatçılar Ligi’nde ikincilik için sıkı bir mücadele içinde olduğumuzu biliyoruz ve her puan önemli. Bu nedenle yarışı ve neler yapabileceğimizi görmek için sabırsızlanıyorum.
Kimi Antonelli
Bugün sıralama turlarında 7. sıradan biraz daha iyi olmayı umuyordum. Q3’te her iki turu da maksimuma çıkaramadık ve birkaç aracın yanlış tarafında kaldık. Her şeyi bir araya getirmeyi başarsaydık bugün 5. sıra kesinlikle mümkündü. Özellikle Q2’nin sonunda ve son segmentte rüzgar koşullarının koşudan koşuya değişmesi nedeniyle bunu yapmak zordu. Kavgacıydı ve bunu ileriye taşımak için çok çalışacağız.
Bütün bunlarla birlikte, hala yarını dört gözle bekliyorum. Rüzgar yarış için dönecek ve bu muhtemelen dengeyi etkileyecek. Aracı sıralama turları için optimize etmeye çalışırken, bunu yarış arabamız pahasına yapmadığımızdan emin olduk. Sprint’teki hızımız iyi görünüyordu, bu yüzden umarım yarın bunu kullanabilir ve bazı pozisyonlar kazanabiliriz.
Toto Wolff, Takım Patronu & CEO
Her iki sürücüyle de sıkı bir grup arabanın yanlış tarafında sıralama turlarını bitirmek sinir bozucu. George için ön sıraya çıkmasına milisaniyeler kalmıştı. Kucağı iyiydi; Bu hafta sonu ilk ikiye meydan okuyacak tek tur temposuna sahip değildik, bu yüzden bu kadar yakın olmak sağlam bir çabaydı. Umarım 1. antrenman seansında ve Sprint’te gördüğümüz kullanışlı yarış temposunu onunla podyum mücadelesine girmek için kullanabiliriz.
Bu aynı zamanda garajın Kimi tarafında ne olabileceğiyle de ilgiliydi. Q2 turu seansın en iyisiydi ve o segmentteki en hızlısı olan ilk Q3 turunda muhtemelen daha fazla zaman vardı. Hamilton ve Piastri’nin önüne geçmeyi başarmış olabilir ancak kapanış etaplarında rüzgarın şiddetlenmesiyle en iyi turunu atamayan tek sürücü kesinlikle o değildi. 7. sıradan itibaren ilerleme ve sağlam bir sonuç elde etme şansı hâlâ yüksek.
Andrew Shovlin, Pist Kenarı Mühendislik Direktörü
Sıralama turları kesinlikle bugün olabileceklerin bir örneğiydi. Hem George hem de Kimi, George’un durumunda marjinal de olsa, Q3’te bulmak için daha fazla zaman olduğunu hissettiler. En iyi senaryoda, P2 ve P5’e bakabilirdik ama bunun yerine P4 ve P7’dir. Bu, alanın son zamanlarda ne kadar yakın hale geldiğini ve önemini vurguluyor.e kritik anlarda maksimumu sunmak. Bu heyecan verici bir mücadele ve yarın bu sabahki Sprint’te podyuma çıkıp iki kat puan alarak başka bir güçlü yarışın tadını çıkarabileceğimizi umuyoruz.
Bu 19 turluk yarışmadan Orta lastik hakkında bazı yararlı veriler topladık. Grand Prix’ye girerken hâlâ pek çok bilinmeyen olacak. Sıcak hava, arka lastikleri zorlayacak ve yönetim çok önemli olacak. Sprint yarışının ilk turlarında çok zorlamamıza rağmen sağlam bir tempo gösterdik, bu nedenle araç performansı ve stratejisi sayesinde yarın her iki sürücüyle de ilerleyebileceğimizi umuyoruz.