Paris’te gerçekleştirilecek olan VivaTech Fuar’ında sergilenecek

®
Çok Okunanlar

Düzce’de Baja Mücadelesi Nefes Kesti

2024 Türkiye Baja Şampiyonası ilk yarışı olan Baja Prusias, Düzce Offroad Spor Kulübü (DOSOD) tarafından ICRYPEX, Spor Toto, Düzce Valiliği...

Yüksek performanslı, çevik, etkileyici: Yeni Audi S3

Audi, geçtiğimiz günlerde pazara sunduğu Audi A3 modelinin ardından, şimdi ailenin S3 versiyonunu tüketicileriyle buluşturuyor. Kapsamlı bir güncellemenin ardından...

Kapalı otoparklar hayati tehlike yaratabiliyor!

Kapalı otoparklarda araçların egzoz dumanları sebebiyle oluşan karbonmonoksit ve azotmonoksit gazlarına dikkat! Bu gazların yüksek konsantrasyonlarda birikmesi, sizi zehirleyebilir. Hatta...

2.elde “Şimdi alan karlı çıkacak”

İkinci el otoda daralma haziran ayında da devam etti. Fiyatlar dip noktada ancak trendde radikal değişimler bekleyen uzmanlar ‘alım...

PEUGEOT, 20 yıldır sanal gerçekliği daha hızlı ve daha etkili şekilde yenilikçi çözümler üretmek için kullanıyor. Yenilikçi ve modern yaklaşımını teknolojik unsurlarla bir araya getiren Fransız marka, yirmi yıldır gerçek dünyaya hizmet etmek, müşteri ihtiyaçlarını karşılamak ve geleceğin sürdürebilir ulaşımını hazırlamak için sanal gerçeklik unsurlarından yararlanıyor. Bu kapsamda PEUGEOT’nun sanal gerçeklik teknolojisinden yararlanan en ileri projelerinden ikisi, PEUGEOT Inception konsept otomobili ve Hypersquare direksiyon kontrolü, 22-25 Mayıs tarihleri arasında Paris’te gerçekleştirilecek olan VivaTech Fuar’ında sergilenecek.

PEUGEOT, 2004 gibi erken bir tarihte, Paris yakınlarında, Vélizy’de bulunan ve artık Stellantis’e bağlı tasarım merkezi ADN’de  (Otomotiv Tasarım Ağı) yer alan 500 m2’lik ileri teknolojili tesiste yeni modellerin geliştirilme sürecinde sanal gerçeklik araçlarını kullanmaya başladı. Tasarım merkezinin açıldığı 2004 yılında aynı zamanda PEUGEOT’nun kullandığı temel sanal gerçeklik aracı CAVE 1 sahneye çıktı. CAVE 1, 1280 x 1024 çözünürlüğe sahip 5 projektöre ve 2,90 x 2,32 m ölçülerinde beş sabit ekrandan oluşan sürükleyici ve en ileri teknolojileri kullanan bir sanal gerçeklik odasıydı. CAVE 1, ergonomi ve üretim süreçlerini kullanarak fiziksel modelleri hayata geçirmeden önce tamamlayıcı bir tasarım aracı olarak PEUGEOT’nın yenilikçi ve teknolojik yönünü yansıttı. Ayrıca üretim ve tasarım aşamasında ürünlerin farklı ekipler tarafından paylaşılmasını kolaylaştırarak fikirlerin daha kolay uygulanmasına olanak sağladı.

Tasarım süreçlerinin son yıllarda inanılmaz bir dönüşüm sürecinden geçtiğini belirten PEUGEOT Tasarım Direktörü Matthias Hossan, “Sanal gerçeklik son 20 yılda ekiplerimizin günlük yaşamlarında önemli bir araç haline geldi. Bu araç, daha kısa bir zaman dilimi içerisinde çok daha fazla yaratıcı fikri keşfetmemizi sağlıyor ve aynı zamanda tasarlama süreçlerimizde harika bir ortak olarak bize eşlik ediyor”  dedi.

CAVE 1 dışında, iki ekrandan oluşan bir sanal gerçeklik masası olan Holobench, dokunsal geri bildirimlerle sanal gerçekliğe gerçek dünya unsurunu ekledi. Bu çözümle beraber, dijital modelden çıkarılan parçaların görselleştirilmesiyle montaj ve sökme işlemlerinin simülasyonu kullanıcıya başka bir boyut kazandırdı.

PEUGEOT, 2015 yılında CAVE 2 ile sanal gerçeklikte başka bir gelişme daha kaydederek bir sonraki aşamaya geçti. Bu yeni sürükleyici sanal gerçeklik odası, bugün hala ADN’nin merkezinde yer alıyor ve birden fazla Stellantis markasına hizmet ediyor. Altı adet 4096 x 2160 piksel çözünürlüklü 4K projektör görüntüleri, 4,50 m genişliğinde, 2,37 m yüksekliğinde ve 3.50 m derinliğinde 5 farklı duvarda bulunan ekrana yansıtıyor. CAVE 2, 70 grafik kartını barındıran üst düzey teknolojiye sahip 30 bilgisayar sayesinde benzeri görülmemiş bir işlem gücü sağlıyor. Bu işlem gücü, ilk kez süsleme ve renk kombinasyonları gibi daha spesifik dış ve iç tasarım detayları üzerinde çalışmaya olanak sağlıyor.

Son Haberler

The all-new G-Class electrifies Los Angeles

MERCEDES-BENZ ALL-NEW ELECTRIC G-CLASS WORLD PREMIERE LA_Kendall Jenner

Diğer Haberler