Yakıt Tüketimi ve Emisyonlara Yönelik Çözümlerini Sunuyor

®
Çok Okunanlar

Katrin Adt, Dacia’nın CEO’su olarak atandı

Dacia markasının CEO'su olarak atandığını duyurdu. Şirketten ayrılan Denis Le Vot'un yerini alan Katrin Adt, grubun Yönetim Komitesine katılıyor ve...

Gerçek Bir Uzun Yol Testi: 1.000 Kilometrelik Elektrikli Yolculuk

Audi A6 e-tron’un uzun yol performansı, Sportback versiyonunun kullanıldığı ve Danimarka'nın Kopenhag kentinden başlayarak Norveç'in Bergen şehrine uzanan 1.000...

Stellantis ve Koç Holding Üst Yönetimi Tofaş Fabrikası’nı Ziyaret Etti

Stellantis Başkanı John Elkann: “Tofaş ile Birlikte Önümüzde Büyük Fırsatlar Var” Tofaş, hafif ticari araç üretim anlaşmasının imzalanmasının ardından Stellantis’in...

OMODA 7 Tasarımı ve İleri Teknolojileriyle

Yenilikçi tasarım diline sahip modelleri ile kısa sürede dikkatleri üzerine çeken OMODA, yeni D-SUV modeli OMODA 7’de en ileri...

Alfa Romeo’nun Yeniden Doğan Efsane Modeli 33 Stradale Kuzey Amerika’da

Tarzın ve tutkunun markası Alfa Romeo, efsanevi modeli 33 Stradale’yi, üretiminin 58’inci yılında yeniden yollara çıkardı. Bir efsanenin yeniden...

TOGG Dört farklı versiyon, 3 farklı donanım seçeneği

Avrupa pazarındaki otomobillerin güvenliğinin değerlendirildiği bağımsız Euro NCAP programının tüm testlerinden en yüksek seviye olan 5 yıldızı alan T10F,...

Wat Mobilite ve Beefull Teknoloji, Roaming İş Birliği Sahada

WAT ve Beefull, kullanıcılara tek uygulamada elektrikli araç şarj istasyonlarına erişim imkanı sunuyor... Beefull Teknoloji ve WAT Mobilite, elektrikli araç...

Allison Transmission, yakıttan bağımsız tahrik çözümlerinden belediye ve atık toplama araçlarına yönelik Allison eGen Power® tam elektrikli akslara kadar geniş teknoloji yelpazesini sergileyecek.

Konvansiyonel, elektrikli hibrit ve tam elektrikli araç tahrik çözümlerinin lider tasarımcısı ve üreticisi olan Allison Transmission, ürün yelpazesini IFAT 2024’te sergileyecek (13-17 Mayıs, Münih, Salon C6, Stand 250). Allison, alternatif yakıtlarla uyumlu tam otomatik şanzımanlar ve gelişen tam elektrikli akslardan oluşan eGen Power® ailesi de dahil olmak üzere tamamı atık toplama ve belediye araçlarına uygun çok çeşitli tahrik çözümleri sunuyor. Batı Avrupa’daki en büyük atık toplama filolarının tercihi de Allison oluyor.

Allison eGen Power® tam elektrikli aks ailesi

Allison’ın eGen Power® tam elektrikli aks ailesi, aracın geleneksel aktarma organlarının yerini alarak mevcut araç şasisine kolay kurulum ve entegrasyon sağlıyor. eGen Power®, tam entegre elektrik motorlarını, çok vitesli bir dişli kutusunu, yağ soğutucusunu ve pompayı içeriyor. Teknoloji, tam bataryalı elektrikli araçlar (BEV’ler), yakıt hücreli elektrikli araçlar (FCEV’ler) ve hibrit uygulamalarla uyumlu oluyor ve rejeneratif frenleme sırasında motor torkunun %100’ünü sağlıyor. eGen Power 100S elektrikli aks, yakın zamanda Oshkosh Corporation tarafından Kuzey Amerika’nın ilk tam entegre, sıfır emisyonlu elektrikli atık toplama kamyonu için tercih edildi. 100S, McNeilus® Volterra™ ZSL™ elektrikli atık toplama kamyonuna başarıyla entegrasyonu sağlandı. Her araç, tandem konfigürasyonda iki adet 100S e-Aks ile üretilecek.

Yakıttan bağımsız çözümler

Allison, içten yanmalı motorlu araçlara yönelik atık toplama ve diğer belediye uygulamalarının enerji verimliliği ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla tahrik çözümlerini optimize etmeyi sürdürüyor. Allison tam otomatik şanzımanlar, sıkıştırılmış doğal gaz (CNG), biyogaz ve hidrojen gibi alternatif yakıtlarla uyumlu olup, filoların içten yanmalı motorlu araçlardan kaynaklanan emisyonları azaltmasına olanak tanıyor. Örneğin, Abfallwirtschaftsbetriebe München (AWM) yakın zamanda Münih şehir merkezinde emisyonları azaltmak için Allison 3000 Serisi™ şanzıman donanımlı 34 adet Scania CNG’li atık kamyonunu alımı gerçekleştirdi. AWM, şu anda toplam 184 atık toplama aracı (RVC) işletiyor ve bunların yaklaşık %80’i (neredeyse 150 araç) Allison tam otomatik şanzıman donanımına sahip bulunuyor.

Allison ile güçlendirilmiş yakıt hücreli kamyonlar 

Yedi Avrupa bölgesinin yakıt hücresiyle çalışan atık toplama araçlarının emisyonlarını azaltmaya nasıl yardımcı olabileceğini gösterdiği HECTOR projesinde iki Allison donanımlı araç yer alıyor: Aberdeen’in yeni hidrojenle çalışan Mercedes-Benz Econic atık toplama aracı, 250 kilowatt (kW) Hyzon elektrik motoru ile eşleştirilmiş Allison 3000 Serisi™ tam otomatik şanzıman donanımı ile kullanılıyor. Almanya’nın Herten kentindeki HECTOR projesi, DAF CF340 çift kollu yükleyicisi hidrojen yakıt hücresinden güç alan Allison 3200 tam otomatik şanzımanla donatıldı.

Verimli xFE™ teknolojisi

Allison, belediye ve atık toplama uygulamalarında lider olan 3000 Serisi tam otomatik şanzımanını xFE yakıt tasarrufu teknolojisiyle sunuyor. xFE teknolojisinin, VECTO görev döngüsü hesaplamalarına göre standart 3000 Serisi şanzımanlara kıyasla yakıt tüketimini %3,7’ye kadar azalttığı kanıtlanmıştır. Bu veri, uygulamaya veya kamyona göre değişebiliyor. En büyük kazanımlar, aks oranına bağlı olarak 32 km/saat’in (20 mil/saat) altındaki ve 72 km/saat’in (45 mil/saat) üzerindeki hızlarda elde ediliyor. Daha da fazla tasarruf sağlamak için xFE, %6’ya kadar yakıt tasarrufu sağlayabilen benzersiz bir elektronik kontrol paketi olan FuelSense® 2.0’ı kullanıyor.

Allison’ın DynActive® Vites Değiştirme özelliğine sahip en yeni yakıt tasarrufu yazılımı olan Allison FuelSense® 2.0 paketiyle 3000 xFE™’nin kesit modeli, IFAT’ta sergilenecek. DynActive Vites Değiştirme özelliği, daha iyi yakıt verimliliği ve performans için vites değiştirme noktalarını optimize etmek üzere araç ağırlığı, yol eğimi, dur-kalk frekansı ve gaz kullanımı gibi faktörlere dayalı bir algoritma kullanıyor. FuelSense 2.0 özellikle sık dur-kalk gerektiren görevlerde kullanılan araçlar için faydalı olduğundan belediye ve atık toplama araçları için idealdir.

Yakın zamanda Fransa’nın Avrupa Metropolü Strasbourg, Düşük Emisyon Bölgesi (LEZ) uygulamasının bir parçası olarak emisyonları azaltmak üzere Allison şanzımanları tercih etti. Şu anda 300 aracın bulunduğu filodaki 100 araç Allison tam otomatik şanzıman donanımına sahip.

Diğer Haberler

Musk, yönetim kurulu yeni tazminat planı sunarken 1 milyar dolarlık Tesla hissesi satın aldı

Tesla'nın hisse senedi fiyatı, teknoloji milyarderi Elon Musk'ın Cuma günü otomobil üreticisi şirketten yaklaşık 1 milyar dolar değerinde hisse satın aldığının açıklanmasının ardından Pazartesi günü yükseldi. Musk'ın...

Bentley’in ABD’deki işleri anlaşmanın ardından toparlanıyor

Dünyanın dört bir yanındaki otomobil üreticileri, Trump Yönetimi'nin gelişen tarife müzakerelerini çevreleyen belirsizliği dengelemek için mücadele ediyor. İngiltere merkezli Bentley Motors, Mayıs ayında üzerinde...

Ford Alman fabrikasında 1,000’e kadar kişiyi işten çıkaracak

Ford, Avrupa'da elektrikli otomobillere olan talebin tahminlerin gerisinde kalması nedeniyle Alman fabrikasında 1,000'e kadar kişiyi işten çıkaracak Ford Motor yaptığı açıklamada, pille çalışan arabalara olan...

Güney Kore, Hyundai fabrikası baskınında gözaltına alınan işçilerin serbest bırakılıp evlerine bırakacağını söyledi

Federal ve göçmenlik büroları geçen hafta Georgia'daki tesiste düzenlenen operasyonda yüzlerce Güney Koreli işçiyi tutukladı. Başkan Lee Jae Myung'un ofisi yaptığı açıklamada, Hyundai tesisine düzenlenen...

Rapora göre Chery Auto, 17 Eylül’de 18 milyar ABD doları hedef değerlemeyle halka arz planlıyor

Çin'in önde gelen otomobil üreticilerinden biri olan Auto, 140 milyar HKD (18 milyar ABD Doları) hedef değerlemeyle ilk halka arzına (IPO) 17 Eylül'de başlayacak. Şirket,...

Toyota, Dijital Ekran Sorununu Çözmek İçin Yaklaşık 591,000 Aracı Geri Çağırıyor

Toyota ve Lexus sahipleri için, 12.3 inçlik dijital gösterge paneli ekranlarında sorunlar yaşandı, yani kararabilir, bu açıkça oldukça büyük bir sorun olabilir ve şu...

Stellantis’in yakıt pompası sorunu nedeniyle 53.000’den fazla ABD aracını geri çağıracağını söyledi

Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA) Salı günü yaptığı açıklamada, Chrysler'in sahibi Stellantis'in yakıt pompasındaki bir sorun nedeniyle ABD'de 53.849 aracı geri çağırdığını ve...