LMC Automotive Direktörü Al Bedwell…

®
Çok Okunanlar

2025 FORD MUSTANG GTD FILM

https://www.youtube.com/watch?v=_o2yBIAEklE

Renault, hafif ticaride Ford ilk sırada yer aldı

Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) verilerine göre, nisan ayında, otomobil ve hafif ticari araç satışları, 2020'nin aynı ayına kıyasla yüzde...

MAN Lion’s Coach “Coach of the Year 2020” ödülü ile taçlandırıldı

Jüri,MAN Lion’s Coach’un kendine özgü tasarımının yanı sıra, düşük maliyet, konfor ve güvenilirliği bir arada sunan uyumlu konseptinden etkilendiğini...

Karbondan Arındırma Yol Haritası: Deutsche Post DHL Group

Dünyanın lider lojistik şirketi Deutsche Post DHL Group, karbondan arındırma çalışmalarını hızlandırıyor. Grup bu amaçla karbon emisyonlarını azaltmaya yönelik...

LMC Automotive Direktörü Al Bedwell, ODD Dergi için küresel otomotiv sektörünü değerlendirdi. Türkiye’nin otomotiv sektöründe önemli bir bölgesel oyuncu olduğunu belirten Bedwell 2019’a hafif araç pazarında küresel talebin 100 milyon seviyesine yaklaşacağını öngörüyor.

Global Hafif Araç (LV) satışları, tarihsel standartlarda güçlü seyretmeye devam ediyor: Mevsimsellikten arındırılmış Mayıs 2018’e kadar olan döneme bakıldığında yıl sonunda yaklaşık 98 milyon adede ulaşacağını gösteriyor. Bu seviyede, “LMC Automotive 2018” yılı projeksiyonunda şu an için daha farklı bir gelişmenin olması beklenmiyor.

2018’de mütevazı bir daralma beklenen Kuzey Amerika dışında, tüm önemli bölgelerde hafif araç talebinin büyüyeceği öngörülüyor. Güney Amerika’daki pazarlar, özellikle Brezilya, yeni bir istikrarsızlık dönemine girdi ancak bizim görüşümüze göre devam etmekte olan iyileşme göz ardı edilmemelidir. Çin şu anda iç talebe bağlı büyümenin daha olgun bir aşamasında bulunduğundan, en azından şimdilik ülkede çift haneli büyüme sona ermiş oldu. 2018’de Çin pazarında sadece yüzde 1,5’lik bir büyüme bekliyoruz.

Büyük pazarların çoğunun iyi durumda olması nedeniyle, Avrupa’nın hafif araç talebinde yaklaşık yüzde 2 oranında büyüme bekleniyor. Yalnızca, sürekli rekorlar kıran otomobil pazarları döneminin ardından durgunlaşan İngiltere istisna olarak görünüyor. Brexit müzakerelerinin sonucu ile ilgili gerilimler İngiltere’deki tüketicileri etkiliyor ancak talep iyi bir seviyede, dolayısıyla sorun göz önünde tutulmalı. Toplamda 97,4 milyon adet 2017 yılına göre yüzde 2,2’lik bir iyileşmeyi temsil ediyor.

2019’dan beklentiler olumlu

2019 yılına ait görünüm ise olumlu. LMC’nin tahmin ortağı olan Oxford Economics, dünya GSYİH büyüme tahminlerini 2018 ve 2019 için sırasıyla yüzde 3,1’e ve yüzde 2,9’a düşürürken (Her ikisi de üç aydan az bir süre önceki tahminlerden 0,1 puan daha düşük) küresel finansal kriz standartlarına göre büyüme hızının iyi bir seviyede olduğu söylenebilir. Bu durum 2019 yılı hafif araç talebi üzerinde olumlu bir etki yaratabilir.

Kuzey Amerika bölgesi 2018 yılına benzer şekilde talepte küçük bir daralma yaşayacak ancak başka bölgelerde daha büyük hafif araç pazarları öngörülüyor. Küresel talep 100 milyon seviyesine çok yaklaşırken Çin, 2019’da mevcut projeksiyonlarda pazarının ilk kez 30 milyon adedi aştığını görecek.

Günümüzde otomotiv sektörü, pek çok yenilik ve Ar-Ge çalışması, araç elektrifikasyonu alanına odaklanmış durumda. Bu durum, çeşitli politikalar tarafından da yönlendiriliyor. Avrupa’nın bazı büyük şehirlerinde hava kalitesine ilişkin artan endişeler, CO2 hedeflerinin büyümesini sağladı. Aynı zamanda, dizel otomobil satışlarındaki düşüş, geriye diğer düşük emisyonlu teknolojilerle doldurulması gereken bir boşluk bırakıyor. Şu anda Kaliforniya ve CARB eyaletleri dışında ABD pazarındaki elektrifikasyon miktarı zayıf, ülke genelinde elektrikli araçlara olan talebin azalmasından da bu açıkça anlaşılabiliyor.

Çin, gelecek yıldan itibaren (2019) şarj edilebilir araçların satışına yönelik hedeflerini yakalayacak ve bu sadece Çin’deki değil, Çin dışındaki OEM’lerden de bu teknolojiye yapılacak önemli yatırımları teşvik edecektir. Söz konusu OEM’ler, Çin otomobil pazarında rekabet edemez hale gelmeyi göze alamaz, bu nedenle elektrikli otomobil satışlarında beklenen patlamanın avantajlarından yararlanmak için hızla ortaklıklar ve ürünler geliştiriliyor.

Geliştirilmekte olan çok sayıda elektrikli araç türünün arasında, üç ana kategorinin baskın olmaya başladığını görüyoruz. Bunlar, akülü elektrikli araçlar (BEV), 48V teknolojisine sahip hafif hibrit araçlar (MHEV 48V) ve şarj edilebilir hibrit araçlardan oluşuyor (PHEV).

Global olarak, 2017 yılında 3,5 milyon elektrikli otomobil ve ABD hafif kamyon satışı gerçekleşmiş, bunlar toplam satışın yüzde 4,1’ini oluşturmuş. Bunlardan akülü elektrikli araçlar toplam satışların yüzde 0,8’ini oluştururken, bu satışların yüzde 65’i Çin’de gerçekleşmiş. Akülü elektrikli araçlar, sıfır egzoz emisyonu ve bir yakıt altyapısının temelinin zaten mevcut olması ile elektrifikasyon savaşının uzun vadede kazananı olabilecek şekilde konumlanmış durumda.

Daha uzun vadede ise, yakıt hücreli elektrikli araçların sürdürülebilirlik nedeniyle pazarda söz sahibi olmaya başlayacağına inanıyoruz ancak bu 2035’ten sonraki dönemin konusu. Böylece, Avrupa’da giderek artan CO2 gereklilikleri, hava kalitesi üzerinde devam eden yasal zorluklar ve Çin’de büyüyen enerji bağımsızlığı arzusu, çok değerli yatırımları gelişmekte olan akülü elektrikli araçlara, akülere ve bir şarj ağına doğru yönlendiriyor.

Dünyadaki akülü araç satışlarının 2027’de yüzde 12 ila 15 oranına ulaşacağı tahmin ediliyor.

LMC Automotive, akülü elektrikli araçların 2027 yılına kadar dünya otomobil ve ABD hafif kamyon satışlarının yüzde 12 ile yüzde 15’ini oluşturmasını bekliyor. Bu, hacim bakımından 13,5 milyon ile 15,7 milyon adet arasında bir satış adedine denk geliyor. Diğer tüm elektrifikasyon biçimlerinin eklendiğinde, 2027 yılına kadar dünya çapında 40 milyonluk bir satış beklentisiyle karşı karşıya kalıyoruz. Bunların pek çoğu hibrit olacak ve 48V hafif hibrit de özellikle önemli hale gelecek.

Dolayısıyla 2027’ye kadar Avrupa’da yüzde 60 gibi yüksek bir oranla elektrifikasyona güçlü bir geçiş bekliyoruz ancak 2030 yılına gelindiğinde bile satılan araçların çoğunun güç aktarım mekanizmalarının bir parçası ICE motoru olacak. Akülü elektrikli araçların 2035’ten önce pazarın yüzde 50’sine ulaştığı bir senaryo öngörmüyoruz. O zaman bile, bu sadece küresel pazar payı yüzde 50’nin çok altında olan belirli pazarlarda geçerli olacak.

Akülü elektrikli araçların akü maliyeti ve performansı, sektörün henüz çözemediği zorluklar arasında fakat her geçen gün bu konularda ilerleme kaydediliyor. LMC Automotive, akülü elektrikli araçların önümüzdeki beş yıl içinde olgun pazarlarda maliyet koşullarında içten yanmalı araçlarla rekabet edebileceğini öngörüyor. Bu süre zarfında akü teknolojisinde bir gelişme beklenmese de artan ilerlemeler, uygun bir maliyetle yeterli bir menzile ulaşılmasına olanak sağlayabilir.

Çin, 2020’ye kadar hızlı şarj noktalarının sayısını artırmayı hedefliyor

Akülü elektrikli araçlar için doğru ortamı yaratmanın diğer önemli unsuru ise şarj altyapısı. Bunu tahmin etmek daha zor ancak son zamanlarda özel sektörün, e-mobiliteyi desteklemek için gerekli olan hızlı şarj istasyonlarına yatırım yapmaya daha büyük bir özveri gösterdiğini görüyoruz. Çin hükümeti, 2020 yılına kadar, kullanılabilir 500 bin hızlı şarj noktasına sahip bir kamu şarj ağının halka açılmasını sağlamaya çalışacak.

 

Avrupa’da geleneksel enerji şirketlerinin benzin ve dizel yakıttan elektriğe geçiş için hazır olma amacıyla şarj ağlarına yatırım yaptıklarını görmüştük.

Araç elektrifikasyonunda artış yaşanırken geleneksel teknoloji sabit kalamaz. Zararlı egzoz emisyonlarını düzenleyen standartlar (EU6 gibi) daha katı olmaya devam edecektir. Sonunda bu, ekonomik kaymayı ultra-düşük veya sıfır emisyonlu araçlara yöneltecektir, ancak bu arada çeşitli teknolojilerin benimsenmesi de gerekecektir. Dizel tarafında şu teknolojiler bulunuyor:

  • Yüksek oranda yük ve soğutulmuş düşük basınç / yüksek basınç EGR
  • E-Supercharger
  • Dijital yanma oranının şekillendirilmesi
  • Termal kapsülleme
  • Çelik pistonlar

Benzinli teknolojiler arasında ise aşağıdakiler bulunuyor:

  • Silindir devre dışı bırakma
  • EGR
  • E-supercharger
  • Sürekli valf hareketi
  • Camless valf mekanizması
  • Benzinli homojen direkt enjeksiyon
  • Miller / Atkinson döngüsü
  • Su enjeksiyonu
  • Tabakalı yağsız benzin
  • Ultra yüksek enjeksiyon basıncı
  • Benzinli partikül filtresi
  • Yağsız benzin yanması için SCR / LNT

Gelecekte hem benzinli hem de dizel motorlarda başka birçok teknoloji görülebilir. Bunlardan bazıları şunlar:

  • E-turbo
  • e-Cat ısıtıcı
  • e-su pompası
  • E-termostat
  • Tahminli termal yönetim
  • Atık ısıyı geri kazanım
  • Değişken sıkıştırma oranı
  • Mafsallı krank trenleri

“Türkiye, beyaz eşya ve elektronikte yakaladığı başarıyı otomotivde de elde edebilir.”

Türkiye, pan-Avrupa bölgesindeki hafif araç üretiminin yaklaşık yüzde 8’ini oluşturan, ancak küresel üretimin sadece yüzde 1,7’sine sahip olan önemli bir bölgesel oyuncu. Türkiye’de 2018’de 1,6 milyon adet hafif araç üretiminin gerçekleşmesini bekliyoruz. Siyasi istikrarın devam edeceğini ve AB üyeliğini sonunda elde edeceğini varsayarsak Türkiye, elektronik (özellikle TV) ve beyaz eşya sektörlerindeki başarısına benzer bir biçimde önemli bir bölgesel araç üretim merkezi kurarak, araç üretiminde uzun vadede bir artış yaşayabilir.

Diğer Haberler

Türkiye’nin En Büyük Oto Yedek Parça Firmaları Nelerdir?

Otomotiv sektörü Türkiye’nin en dinamik ve büyüyen sektörlerinden biri. Araç sahipleri için ise güvenilir oto yedek parça temini hayati bir önem taşıyor. İster bireysel...

Özgür Süslü, 2024 yılına ilişkin değerlendirmelerini ve 2025 öngörüleri

Alfa Romeo Türkiye Marka Direktörü Özgür Süslü, hedeflerinin karlı bir şekilde, kaliteden ödün vermeden yüksek müşteri deneyimiyle ürünlerini tüketiciyle buluşturmak olduğunu belirtti.Özgür Süslü, 2024...

80,62 $’dan işlem görerek %0,3 arttı…

Petrol fiyatları, dünyanın en büyük petrol ithalatçısı ülkesi olan Çin'de ekonomik aktivitenin arttığına işaret eden veriler ve gelecek hafta göreve başlayacak olan ABD Başkanı...

Brent petrolün varil fiyatı 80,63 dolar…

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 80,63 ​​dolardan işlem görüyor... Dün 81,66 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı, günü 80,40 dolar seviyesinde tamamladı. Brent petrolün...

Dacia Sandero, toplamda 309.392 adetlik satış rakamına ulaştı

Renault Grubu 2024 finansal sonuçlarını açıkladı. Bu sonuçlarla birlikte Dacia markasının başarıları tescillendi. Dacia Sandero, toplamda 309.392 adetlik satış rakamına ulaştı ve Avrupa’nın en...

Renault Grubu, 2024 yılında dünya genelinde 2.264.815 araç satışı

Renault Grubu, 2024 yılında dünya genelinde 2.264.815 araç satışı gerçekleştirerek 2023 yılına kıyasla %1,3 büyüme sağladı.Grup, Avrupa'da satışlarını %3,5 artırarak pazarın iki katı gelişme...

Dakar Rallisi’nin Şampiyonu Red Bull Sporcusu Daniel Sanders

Dünyanın en zorlu motor sporları mücadelesi Dakar Rallisi sona erdi. 12 etaptan oluşan maceranın galibi motosiklet kategorisinde Red Bull sporcusu Daniel Sanders Oldu. 14 gün...

Country News Categories - UK

Powering into space: Škoda confirms UK specification and price for all-new Kodiaq vRS seven-seater

Škoda is set to open order books for the latest member of the all-new Kodiaq family – the vRS. The sporting flagship of the...

All-new Mazda6e unveiled at Brussels Motor Show

Mazda has revealed its new BEV for the European market today at the Brussels Motor Show. A stylish electric hatchback with a fastback saloon...

USA

Wards names the Kia EV9 one of the most impactful models of 2024

The 2024 EV9 has been recognized as one of the most impactful models of 2024 by WardsAuto, earning its place on WardsAuto’s top 10...

Automobili Lamborghini celebrates a record year with 10,687 cars delivered

 With a total of 10,687 cars delivered during 2024, equivalent to an increase of 6% compared to 2023, Automobili Lamborghini scores the best annual...

DE

Alfa Romeo stellt neue INTENSA-Sondermodelle vor

Alfa Romeo erweitert sein Angebot um die neuen Sondermodelle INTENSA, die für die Modellreihen Junior, Tonale, Giulia und Stelvio zur Verfügung stehen. Zu den...

Raphaële Carreau leitet den Bereich Versicherungen bei Stellantis Financial Services

Stellantis Financial Services Europe SA hat heute bekannt gegeben, dass Raphaële Carreau mit Wirkung zum 19. August 2024 zum Head of Insurance ernannt wurde....

IT

PEUGEOT ITALIA ANNUNCIA LA NOMINA DI VALENTINO MUNNO A NUOVO MANAGING DIRECTOR

Torino. Novità al vertice di PEUGEOT in Italia, con la nomina di un nuovo Managing Director per il Brand francese a partire dal 1°...

Elettrico alla portata di tutti: Leapmotor T03 in promozione a 15.500€ e C10 a 33.900€

Leapmotor, brand presente in Italia da ottobre 2024 grazie alla partnership con Stellantis, annuncia il lancio di una nuova iniziativa pensata per rendere l’auto...

FR

Lancia et Miki Biasion à l’honneur au Salon de l’Automobile de Bruxelles 2025

Ces derniers jours, Lancia s'est fait remarquer au Salon de l'Automobile de Bruxelles.  Avec plus de 100 000 visiteurs, l'événement confirme l'énorme intérêt suscité par...

Opel Movano HYDROGEN : “Pour une offre encore plus forte”

Au niveau mondial, nous avons vendu plus de 125 000 véhicules utilitaires légers l'année dernière et nous avons réussi à augmenter considérablement nos ventes...