İkinci Elde Elektrikli Araç Alırken Dikkat!

®
Çok Okunanlar

İzmir Aliağa’da yeni şarj istasyonu açıldı

Enerjisa Enerji’nin yüzde 100 iştiraki ve Türkiye’nin ilk elektrikli araç şarj ağı operatörü olan Eşarj, müşteri deneyimi odaklı yaklaşımı...

Defender Dakar’a meydan okuyor…

Defender, motor sporunda yeni bir sayfa başlatıyor: Defender Rally bölümü, markanın Ocak 2026'da ilk kez Dakar'a başlayacağı Defender Dakar...

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki yıl sonra 1.9 litrelik...

Karting Şampiyonlarını Körfez Belirleyecek

2025 Türkiye Karting Şampiyonası’nın son ayağı olan NİMOSK Karting Yarışı, 13-14 Aralık tarihlerinde TOSFED Körfez Yarış Pisti’nde düzenleniyor. Nimara...

Ford, Avrupa Stratejisinin Bir Sonraki Aşamasını Duyurdu

Ford, Avrupa’da sürdürülebilir kârlılık yolunda yeni bir adım atıyor. Bu yolculuk iki güçlü temele dayanıyor: Ford Pro ile ticari...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede dayanıklı olduğunu ortaya koydu....

Citroën,ikinci nesil C5 Aircross modeli Türkiye’de

Konforu ön planda tutan yenilikçi ve yüksek teknolojili modelleriyle otomotiv tarihinin en köklü üreticilerinden olan Citroën,ikinci nesil C5 Aircross...
BloombergNEF verilerine göre, 2025 yılında dünyada 22 milyonun üzerinde elektrikli ve şarj edilebilir hibrit araç satılacak. Bu rakam, 2024’e kıyasla yüzde 25 artış anlamına geliyor. Başka bir deyişle, 2025’te satılan her 4 yeni araçtan biri elektrikli olacak.
Diğer yandan elektrikli araç pazarındaki hızlı büyüme, ikinci el elektrikli araçlara olan ilgiyi de artırıyor. Ancak uzmanlara göre ikinci el elektrikli araç satın alırken dikkat edilmesi gereken kendine özgü kriterler bulunuyor. İTO 52. Komite Kara Taşıtları, Yedek Parçaları ve Ekipmanları Meslek Komite Başkanı ve Motor Aşin CEO’su Saim Aşçı, özellikle ikinci elektrikli bir araç satın alırken, batarya sağlığına dikkat edilmesini ve batarya sağlığında kaybın yüzde 20 ve üzeri olması durumunda tekrar değerlendirilmesi gerektiğini söyledi.
Batarya: EV’lerin kalbi ve değerinin yüzde 40’ından fazlasını oluşturuyor
Bataryalar, elektrikli bir aracın en pahalı ve kritik bileşeni olarak öne çıkıyor. Almanya merkezli Dekra’nın 25.000’den fazla araç üzerinde yaptığı testler, bazı bataryaların 180.000–260.000 km kullanım sonrası dahi yüzde 95–97 kapasite koruduğunu ortaya koyuyor. Aviloo ve P3 araştırmaları da çoğu aracın 200.000 km sonunda dahi yüzde 80 kapasitenin üzerinde olduğunu doğruluyor.
Buna karşın batarya sağlığındaki yüzde 10’luk bir düşüş, aracın menzilini 50–60 km azaltabiliyor. Bu nedenle doğru ve güvenilir bir batarya sağlık raporu olmadan ikinci el elektrikli araç alınmaması gerektiği vurgulanıyor.
Şarj geçmişi ve altyapı uyumuna dikkat
McKinsey & Company verilerine göre, elektrikli araç bataryaları yaklaşık 1.500 tam şarj döngüsünden sonra yıpranmaya başlıyor. Özellikle hızlı şarj (DC) yoğun kullanıldığında bu süreç hızlanıyor. Ayrıca eski nesil modellerde kullanılan CHAdeMO gibi şarj portlarının güncel altyapıyla uyumsuz olabileceği, uyum sağlamak için ciddi maliyetlerle dönüşüm yapılması gerekebileceği belirtiliyor.
Elektrikli araçlarda da bakım şart
Elektrikli araçlar motor yağı değişimine ihtiyaç duymasa da soğutma sistemleri, inverterler, yazılım güncellemeleri ve yüksek voltaj kabloları düzenli bakım gerektiriyor. Bu noktada, aracın servis geçmişinin doğrulanması ve mümkünse elektrikli araç konusunda uzmanlaşmış atölyelerden bakım görmüş olması kritik önem taşıyor.
Değer kaybı ve garanti öne çıkıyor
Tesla verileri, 320.000 km’de bataryalarda yaklaşık yüzde 12 kapasite kaybı yaşandığını gösteriyor. Hyundai ve Kia ise 8 yıl / 160.000 km batarya garantisi sunuyor ve bu garanti ikinci el alıcılara da devredilebiliyor. Bu durum, alıcı açısından büyük avantaj sağlıyor. Renault Fluence gibi bazı eski modellerin bataryaları kiralama sistemiyle satıldığından, aylık ek maliyetler veya yedek parça erişiminde sınırlamalar olabiliyor.
Yeni iş konseptinde bataryalar
Zarar görmüş pil hücrelerinin değiştirilmesiyle bataryaların ömrü uzatılabiliyor. Bu yöntem geleceğin mobilitesinde çevreci ve ekonomik bir çözüm sunarken, 2. el araç alımında riski minimize etmede önemli bir alternatif olarak öne çıkıyor.
İTO 52. Komite Başkanı ve Motor Aşin CEO’su Saim Aşçı, ikinci el elektrikli araç alımında “sezgilerle değil, veriyle hareket edilmesi gerektiğini” vurguladı: “Batarya sağlığı raporu, aracın değerini belirleyen en kritik unsur. Eğer kapasite kaybı yüzde 20’nin üzerindeyse alıcı mutlaka yeniden pazarlık yapmalı ya da satın almaktan vazgeçmeli. Ayrıca şarj geçmişi, garanti kapsamı ve bakım kayıtları şeffaf şekilde incelenmeden ikinci el elektrikli araç almak ciddi risk barındırır.”
Diğer yandan Aşçı, ayrıca elektrikli araçların Türkiye otomotiv ekosisteminde önemli bir dönüm noktasına geldiğini belirtirken “Bugün ikinci el elektrikli araçlar da artık hayatımızda. Doğru verilerle, doğru raporlarla alım yapıldığında bu araçlar hem çevresel fayda hem de uzun vadeli maliyet avantajı sağlar. Ancak yanlış seçim, batarya maliyetleri nedeniyle tüketiciyi mağdur edebilir.” ifadelerine yer verdi.

Diğer Haberler

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki yıl sonra 1.9 litrelik versiyonuyla tanıtılan 205 GTI, küçük,...

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam ediyor. Bu kapsamda markanın iddialı ticari modelleri Zafira ve...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten yanmalı motorlara onlarca yıl taptıktan sonra, Ferrari'yi heyecan verici...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede dayanıklı olduğunu ortaya koydu. Bu durum, elektrikli araçların ömrüyle...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi ve düzenleyici reformlar savunuyor. Bu sayede artan maliyetler ve...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar Bütçesi'nde, eVED olarak bilinen  Elektrikli Araç ÖTV'sinin Nisan 2028'de başlayacağını duyurdu.  Elektrikli...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş araçlar talep ettikçe hızla gelişiyor. Küresel çevre dostu eğilimlere...

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki...

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş...

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan...

PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu aralık ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu...

EN YAKIT bunlara TKPAY iş birliği ile yüzde 5 nakit iade

Elektrikli araç ekosistemini güçlendirmek ve iş birlikleriyle kullanıcılara fırsatlar sunmak için çalışmalar yapan EN YAKIT,...

Karting Şampiyonlarını Körfez Belirleyecek

2025 Türkiye Karting Şampiyonası’nın son ayağı olan NİMOSK Karting Yarışı, 13-14 Aralık tarihlerinde TOSFED Körfez...

İzmir Aliağa’da yeni şarj istasyonu açıldı

Enerjisa Enerji’nin yüzde 100 iştiraki ve Türkiye’nin ilk elektrikli araç şarj ağı operatörü olan Eşarj,...

Zeminin ıslanmasıyla lastiklerinin yol ile teması kesilebiliyor

Trafikte yağışlardan kaynaklı pek çok tehlikeyle karşı karşıya kalınabildiğini dile getiren Yol ve Trafik Güvenliği...

Çin’de Kasım ayında otomobil satışları yıllık bazda %8,5 oranında azaldı

Kasım ayında Çin'de otomobil satışları yıllık bazda %8,5 azalarak 2,24 milyon araçta gerçekleşti. Bu, Ekim...

Rusların hayali gerçekleşti: Rusya’da etkileyici özelliklere sahip yerli bir SUV satın alabilirsiniz

Güncellenmiş LADA NIVA Travel, bayilere "canlı" partiler halinde ulaşmaya başladı: St. Petersburg'da ilk araçlar Alarm-Motors...

Mercedes-AMG, yeni CEO Stefan Weckbach ile stratejisini yeniliyor

Mercedes-AMG, yeni CEO Stefan Weckbach ile stratejisini yeniliyor: Euro 7 uyumlu yeni V8 ve elektrikli...

Waymo, Londra’da otonom robotaksi için testlere başladı

Waymo, Londra’da robotaksi testlerine başladı ve hizmeti 2026’da devreye almayı hedefliyor. Waymo, Londra’da testlere başladığını...

VW ID.4’te olası batarya kusuru: 2023–2024 için geri çağırma

Volkswagen ID.4’ün 2023-2024 modelleri, yüksek gerilimli bataryada olası üretim kusuru nedeniyle geri çağırılıyor. Volkswagen Group...

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 62,12 dolar

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 62,12 dolardan işlem görüyor. Dün 63,79 dolara kadar yükselen Brent petrolün...

Elektrikli araç şarj tarifelerinde “esnek fiyatlandırma”

Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK), elektrikli araç şarj hizmeti tarifelerinde esnek fiyatlandırmaya imkan sağlayacak düzenlemeler...