Hotomobil, 29 Ağustos’ta Almanya'nın Düsseldorf kentinde düzenlenecek olan Avrupa’nın en büyük motorlu karavan, mobil yaşam ve seyahat fuarı “Caravan Salon...
Allianz Türkiye'den yükselen elektrikli araç trendine tam destek!
Türkiye’de otomotiv sektöründe elektrikli dönüşüm hızla devam ediyor. Son veriler, elektrikli araç...
Fransız otomotiv devi Citroën, Türkiye pazarındaki ağırlığını yeni modelleriyle birlikte artırmaya devam ediyor. Temmuz ayında elektrikli araç pazarında 3’üncü sıraya ulaşan marka, yeni oyuncularından ë-C3 ile segmentinde açık ara lider olarak yoluna devam ederken, ë-C3 Aircross’un da itici gücüyle podyumdaki yerini aldı. Yeni ë-C3 ve ë-C3 Aircross’un pazarda çok hızlı şekilde kabul gördüğünü söyleyen Citroën Marka Direktörü Bora Duran, “Elektrikli araç tarafında C3, C3 Aircross, C4 ve C4 X’in elektrikli versiyonlarıyla toplam pazarın içerisinden yaklaşık 8.1’lik bir pay elde etmeyi planlıyoruz. Elektrikli araç satışımız hali hazırda bu modellerle beraber hızlanırken markamız bunun yanında ticari tarafta da özellikle Berlingo ile çok baskın olarak devam ediyor” dedi.
Konforu ön planda tutan yenilikçi ve yüksek teknolojili modelleriyle otomotiv tarihinin en köklü üreticilerinden olan Citroën, yenilediği modelleriyle büyüme ivmesini artırmaya devam ediyor. Temmuz ayı itibarıyla başta elektrikli araçlar segmenti olmak üzere sektörün dikkat çekici markaları arasında yerini alan Citroën, geçtiğimiz ay gerçekleştirdiği 1.362 adetlik elektrikli araç satışıyla yüzde 7,9’luk paya ulaştı ve 3’üncü sırada yerini aldı. Son iki aylık toplam elektrikli araç satış adedi 3.831’e ulaşan markanın yükselen performansının başrolleri ise yeni C3 ve C3 Aircross modelleri oldu.
Elektrikli ë-C4 de önemli katkı sağladı!
Yeni Citroën ë-C3, temmuz ayında gerçekleştirdiği 1.050 adetlik satış ve yüzde 87’lik payla segmentinin açık ara lideri oldu. Mayıs ayı sonunda satışa sunulan yeni ë-C3, 3 aylık dönemde ulaştığı 1.894 adetlik satışla da yüzde 63 ile segmentinin aslan payını elinde bulunduruyor. Yine aynı dönemde satışa sunulan yeni ë-C3 Aircross ise ulaştığı yüzde 7’lik payla segmentinde 4’üncü sıraya yükseldi. Araç, ilk 7 aylık dönem göz önüne alındığında ise 1.222 adetlik satış ile yükselişini sürdürdü. C segmentinin önemli oyuncularından ë-C4 ve ë-C4 X de, ilk 7 aylık dönemde ulaştığı 1.904 adetlik satış ile markanın bu pazardaki yükselişinde önemli bir paya sahip. Markanın elektrikli araçlarda ortaya koyduğu yükselen performansını değerlendiren Citroën Marka Direktörü Bora Duran, “Marka olarak temmuzda elektrikli araç pazarında 3’üncü olarak podyuma çıktık. ë-C3 ve ë-C3 Aircross, elektrikli araç pazarındaki büyümemizde lokomotif görevini üstlendi. Her iki araç da pazarda çok hızlı şekilde kabul gördü. Tabii burada ë-C4 ve ë-C4 X’in de hakkını vermeliyiz, bizi çok iyi şekilde desteklediler” dedi. Yeni ë-C3 ve C3 Aircross’un etkisiyle B segmentinde 15 bin adetlik bir yıl sonu hedeflerinin olduğun hatırlatan Bora Duran, şöyle devam etti: “Bunun da bizim pazar payımıza yaklaşık 1.3-1.4 gibi bir katkısı olacağını öngörüyoruz. Daha önce açıkladığımız gibi hedefimiz yılı yaklaşık 9.500 adet C3 Aircross, yaklaşık 5.500 de ë-C3 satışıyla tamamlamak. Marka olarak yıl sonu hedefimiz olan 71 bin adetlik rekor satış için bu iki model çok önemli bir itici güç olacak ve bunu satış rakamlarıyla şimdiden kanıtlamış durumdalar. Elektrikli araç tarafında da C3, C3 Aircross, C4 ve C4 X’in elektrikli versiyonlarıyla toplam pazarın içerisinden yaklaşık 8.1’lik bir pay elde etmeyi planlıyoruz. Elektrikli araç satışımız hali hazırda bu modellerle beraber hızlanırken markamız bunun yanında ticari tarafta da özellikle Berlingo ile çok baskın olarak devam ediyor. Yılın ilk yarısında çok hızlı şekilde devam ettik. Yılın geri kalan yarısında da ticari araç tarafında yine agresif olacağız. Elektrikli ve ticari araçlardaki bu başarılarımızın yanı sıra; C4 ve C4 X özellikle C4 X tarafında şu anda filo pazarında çok ciddi adetler yapıyoruz, yapmaya da devam edeceğiz”.
Yeni C5 Aircross son çeyrekte geliyor!
Citroën Marka Direktörü Bora Duran, yeni model atakları kapsamında ağustos ayı itibarıyla yeni Ami modelini satışa sunduklarının altını çizerken, senenin kalanında yeniliklerle ilgili olarak; “Tabii ki mevcut C5 Aircross da bugün bize aylık olarak yaklaşık 600-700 gibi bir adet getiriyor. Yılın son çeyreğinde satışa sunmayı planladığımız yeni C5 Aircross ile ivmemiz hızlanacak” açıklamasında bulundu. Yeni Stellantis STLA Medium platformundan yararlanan ve markanın yenilenen tasarım dilini yansıtan ikinci nesil C5 Aircross, prestijli tasarımı, verimliliği artıran aerodinamik yapısı ve iç mekânda konfor sağlayan güçlü ve kendine güvenen tasarımıyla dikkat çekiyor. Kabin içi konforuyla öne çıkan araç, arka koltuk genişliği, ihtiyaçlara en iyi şekilde çözüm sunan geniş bagaj hacmi ve gelişmiş teknolojisi ile konforlu bir SUV ile seyahat etme hissini en üst seviyeye taşıyor. Yeni C5 Aircross, hibrit, plug-in hibrit ve elektrikli olmak üzere üç farklı elektrikli güç-aktarma sistemi ile müşterilere geniş bir yelpazede seçme özgürlüğü sunuyor. Ayrıca yeni C5 Aircross, gelişmiş sürüş destek sistemleri ile yolculukları daha güvenli ve konforlu hale getiriyor.
Türkiye’de ilk kez 2019 yılında düzenlenen Elektrikli ve Hibrit Sürüş Haftası’nın altıncısı, 13-14 Eylül 2025 tarihlerinde İstanbul Autodrom yarış pistinde gerçekleştirilecek. Finans sponsorluğunu Akbank,...
Fransız otomotiv devi Citroën, Türkiye pazarındaki ağırlığını yeni modelleriyle birlikte artırmaya devam ediyor. Temmuz ayında elektrikli araç pazarında 3’üncü sıraya ulaşan marka, yeni oyuncularından...
İkinci el otomobil pazarında yüksek kredi faizleri ve kısa vadeler, senetli sistemler ile tasarruf finansman modellerine ilgiyi artırdı.
Son yıllarda yaşanan araç fiyatlarındaki hızlı artış...
International WingFoil Class tarafından, Audi ve Doğuş Marine Services iş birliğiyle, Fenerbahçe Doğuş Yelken ev sahipliğinde düzenlenen Audi Wingfoil Racing Dünya Kupası sona erdi.
14...
Bugüne kadar toplam 27 ayrı ilde binlerce öğrenciye ulaşan Velinin Karnesi Nasıl? Trafik ve Yol Güvenliği Eğitimleri, son olarak Bursa Bil-Fen Okulları Dershanesi'nde gerçekleştirildi.
Türkiye...
Allianz Türkiye'den yükselen elektrikli araç trendine tam destek!
Türkiye’de otomotiv sektöründe elektrikli dönüşüm hızla devam ediyor. Son veriler, elektrikli araç sayısının tüm zamanların en yüksek...
Bosch ve Cariad, Otonom Sürüş İttifakı (Automated Driving Alliance) kapsamında iş birliğini yoğunlaştırıyor: ortaklar, yapay zekayı tam kapasite kullanarak Seviye 2 ve 3 destekli...