Japonya’da Savaş Sonrası Yenilikler-2…

®
Çok Okunanlar

Yeni MINI Countryman Boardwalk

Yeni MINI Countryman, şehir sınırlarının ötesinde spontane geziler ve asfaltsız arazideki maceralar için olduğu kadar günlük yaşamın zorlukları için...

Toyota Supra yok sattı…

Toyota’nın efsanevi spor otomobili Supra’nın yeni nesli, 2019 yılı için belirlenen sipariş kotasını şimdiden doldurdu. Toyota'dan yapılan açıklamaya göre, Toyota’nın...

Otomobil Sporlarında Önemli Gelişme

Corona virüsü (COVID-19) salgını nedeniyle tüm sportif etkinliklere ara verildiği, ülkemizin ve dünyanın zor günler geçirdiği bu dönemde, Türkiye...

Castrol Ford Team’den Mutlu Akü’ye Ödül

Castrol Ford Team Türkiye Ralli Takımı, Türkiye şampiyonluğunda önemli katkıları bulunan Mutlu Akü’yü takıma desteklerinden dolayı ödüle layık gördü. Mutlu...

Hiyerarşik bir düzen içinde örgütlenmiş olan ABD şirketinin temel özelliği olan dikey bilgi akımı yerine yatay bilgi akımı, Japon yönetim örgütlenmesini giderek daha fazla bir ölçüde betimlemektedir 1986. Japon yönetiminin bu özelliği sadece bir akademik iktisatçı (Aoki) tarafından değil, aynı zamanda Japon elektronik şirketlerinin dünyadaki en başarılı rakiplerinden birisinin -Northern Telecom- araştırma bölümü başkanı tarafından, Kanada Mühendislik Enstitüsü’nün yüzüncü kuruluş yılı konuşmasında da dile getirilmiştir. (1987)

Otomobil ve takım tezgahları gibi sanayilerde tersine mühendislik sistemi, ayrıca nihai ürünün montajını ve pazarlamasını gerçekleştiren şirketle çok sayıdaki yedek parça ikmalci, alt montajcı, dökümcü, vb. şirket arasında da çok yakın bir diyoloğu gerekli kılmaktadır. Sürekli birlikte öğrenme sürecinde ortaya çıkan alışkanlıklar, davranış biçimleri ve ilişkiler, müteahhit şirketlerle “tam zamanında” (JIT) sistemi diye adlandırılan, üst düzeyde bir işbirliğini kolaylaştırmıştır. Bu yakın ilişkiyi besleyen bir başka unsur da, Japon sanayisinin birçok değişik firmayı bir araya getiren holdingleşmiş yapısıdır.

Japon teknolojisinin belirleyici özelliği olan yüksek kaliteli ürünlere önem verme yaklaşımı da tersine mühendislik deneyimine çok şey borçludur. 1950’li yıllarda üretimde ortaya çıkan ilk modeller, ister otomobillerde ve TV setlerinde, isterse takım tezgahlarında olsun, genellikle, nispeten düşük kalitedeydi. Bu kusurları ortadan kaldırmak için ortaya konmuş olan kararlı çabalar, muhtemel bütün zayıf noktaların sistematik biçimde gözden geçirilmesini gerektirmekteydi. Bu yaklaşım ise “kalite çemberleri” gibi, sosyal  yeniliklerin ve büyük ölçüde geliştirilmiş kalite kontrolü tekniklerinin sadece üretim sürecinin sonunda değil, her aşamada istekli ve yaygın bir biçimde kabullenilmesine yol açmıştır.

Japonların getirdikleri en önemli yenilikler arasında montaj hattında denetimi, deneme ve kalite kontrolü teçhizatı ve bu amaca yönelik cihazların ortaya çıkması sayılabilir. Müteahhitler tarafından sağlanan parçaların, özellikle döküm parçaların düşük kalitede olması MITI’nin, bütün sanayinin yeni baştan yapılanması konusunda yoğun bir baskı yapmasına yol açmıştır.

Devamı Bölüm-3’te….

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...