Elkann, ‘Stellantis: modelli giusti e fiducia stakeholders’

®
Çok Okunanlar

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş araçlar talep ettikçe hızla...

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 62,12 dolar

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 62,12 dolardan işlem görüyor. Dün 63,79 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı, günü 62,33...

Renault Group ve Ford, Avrupa’da stratejik bir ortaklık kurdu

Renault Group ve Ford, Renault Group’un Ampere platformunu temel alan iki yeni Ford marka elektrikli binek aracı geliştirmek üzere...

Ford, Avrupa için beklenmedik bir hamle yaptı….

Fiesta geri döndü...Ford, Avrupa'da uygun fiyatlı elektrikli araçlar için Renault AmpR platformunu kullanacak... Ford, Avrupa için beklenmedik bir hamle yaptı:...

Çin’de Kasım ayında otomobil satışları yıllık bazda %8,5 oranında azaldı

Kasım ayında Çin'de otomobil satışları yıllık bazda %8,5 azalarak 2,24 milyon araçta gerçekleşti. Bu, Ekim ayındaki -%0,8'den sonra üst...

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan ihracat yapacak. Reap Battery...

Rusya Federasyonu için Tenet T7 Crossover

Rusya Federasyonu için Tenet T7 crossover'ın dört tekerlekten çekişli versiyonu resmi olarak fotoğraflandı. Rus markası TENET, T7 crossover serisini...
Exor, la holding della famiglia Agnelli, archivia un anno ‘impegnativo’ con la consapevolezza che “nei momenti difficili s’impara di più” e guarda al 2025 con fiducia.
L’anno è stato particolarmente difficile per Stellantis e Cnh, mentre ha brillato Ferrari. Per il futuro grande attenzione alla tecnologia e al venture capital. E’ questo il quadro che John Elkann descrive nella lettera agli azionisti di Exor, nella quale non parla di editoria e non cita neppure la Juventus.
La holding, che registra un aumento del valore degli attivi netti grazie alle performance del Cavallino, prevede per gli azionisti 100 milioni di dividendi e avvia un nuovo programma di riacquisto di azioni (buyback) da 1 miliardo di euro.
Elkann spiega che i risultati di Stellantis sono stati “molto deludenti”, conferma che entro la metà dell’anno arriverà il nuovo amministratore delegato e assicura che “uscirà da questa fase difficile con basi più solide per il futuro”. Ora l’azienda è concentrata sul lancio di nuove auto “per garantire che arrivino sul mercato al momento opportuno i modelli giusti” e sta costruendo un rapporto di fiducia con tutti gli stakeholder.
Proprio a proposito delle difficoltà di alcune società del gruppo, Elkann sottolinea il ruolo decisivo dell’azionista, intervenuto per “assicurarsi di avere le persone giuste nei ruoli giusti” come dimostrano l’uscita di Carlos Tavares da Stellantis e l’arrivo di Gerrit Marx da Iveco in Cnh. Eccellenti invece i risultati della cinese Leapmotor, nuovo brand di Stellantis.
Elkann ricorda che per la Ferrari “tutti gli obiettivi del 2024 sono stati superati e il 2025 si preannuncia altrettanto entusiasmante con l’arrivo di Lewis Hamilton e il lancio della prima Ferrari completamente elettrica”. Exor a marzo ha completato la vendita di una parte della quota nel Cavallino per un valore di circa 3 miliardi, ma “il sostegno a Ferrari e la nostra fiducia nel potenziale della società – sottolinea -rimangono invariati. Questa operazione riduce la concentrazione del nostro portafoglio e ci dà risorse per una nuova significativa acquisizione”.
Exor ha continuato a investire nel settore sanitario, con una crescente partecipazione (oggi al 18,7%) in Philips, nella quale conferma la fiducia. Nel 2025 Exor continuerà a rafforzare “l’impegno nel sostenere il progresso sociale e tecnologico attraverso iniziative come Matabì, il progetto educativo con la Fondazione Agnelli, e l’Italian Tech Week”. Nel marzo di quest’anno – ricorda Elkann – abbiamo annunciato il lancio di un secondo fondo, con un impegno a investire 75 milioni di euro nei prossimi cinque anni, per trovare i più promettenti imprenditori italiani di startup a livello globale.

Diğer Haberler

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların satışının son tarihiyle ilgili kritik kararını, güçlü siyasi ve...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak noktalarından biri, Renault'nun elektrikli araç bölümü Ampere'nin platformuna dayanan...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli araç aracını 800 milyon ringgit (yaklaşık 167 milyon euro)...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda bir showroom, teslimat merkezi, servis merkezi ve şarj istasyonu...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli kompakt otomobilleri için yılda 300.000'e kadar batarya sistemi monte...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı. En son olarak, AB Volkswagen'in elektrikli araç tarifelerinden muafiyet...

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki yıl sonra 1.9 litrelik versiyonuyla tanıtılan 205 GTI, küçük,...