London Escorts sunderland escorts asyabahis.org dumanbet.live pinbahiscasino.com sekabet.net www.olabahisgir.com maltcasino.net faffbet-giris.com asyabahisgo1.com www.dumanbetyenigiris.com pinbahisgo1.com sekabet-giris2.com www.olabahisgo.com maltcasino-giris.com faffbet.net betforward1.org www.betforward.mobi 1xbet-adres.com 1xbet4iran.com romabet1.com www.yasbet2.net www.1xirani.com www.romabet.top www.3btforward1.com 1xbet https://1xbet-farsi4.com بهترین سایت شرط بندی betforward

Doğru kaplama nasıl olmalı, nelere dikkat edilmeli?

®
Çok Okunanlar

Mercedes-Benz Türk, Mesleki Eğitime Hem de Endüstrinin Geleceğine Yatırım

Türkiye ağır ticari araç sanayisinin öncü şirketi Mercedes-Benz Türk, endüstrinin en önemli ihtiyaçlarının başında gelen yetişmiş iş gücüne yatırım...

Toyota Meksika’ya 1,45 milyar dolarlık yatırım yapacağını duyurdu

Toyota, Tecate (Baja California) ve Apaseo el Grande'deki (Guanajuato) Meksika fabrikalarını yenilemek için 1,45 milyar dolarlık büyük bir plan...

Petrol devlerinden iklimle kriziyle mücadeleye 500 milyon dolar ortak yatırım

TotalEnergies, bp, Equinor ve Shell’in üst düzey yetkilileri, Bakü'de devam eden Birleşmiş Milletler (BM) İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesi 29....

Mercedes-Benz Türk’ten Lüks Artvin Seyahat’e 5 Adet

Mercedes-Benz Tourismo 16 RHD 2+1 Otobüs Teslimatı! Mercedes-Benz Türk, Lüks Artvin Seyahat ile uzun süredir devam eden iş birliğini...

Özellikle uzun yol trafiğinde dikkat çeken kaplama lastikler güvenli midir? Lastiklerde kaplama yöntemi nedir? Doğru kaplama nasıl olmalı? Araç sahipleri kaplama yaptırırken nelere dikkat etmeli? Kaplama lastikle ilgili merak edilen sorulara Lastik Sanayicileri ve İthalatçıları Derneği LASİD Genel Sekreteri Erdal Kurt; açıklık getirdi: ‘’Kaplama yalnızca sertifikalandırılmış tesislerde, üstün teknoloji ve uzman ekipler tarafından yapıldığında sürdürülebilir olarak lastiğin ikinci ömründen de faydalanmasına katkı sağlar, güvenlidir. Ancak sertifikası olmayan tesislerde kaplanan lastikler tehlike saçabilir. Sürücüler lastiklerini kaplama yaptırmadan önce mutlaka sertifika sormalı’’

Güvenli trafik tüm sürücülerin ortak bir bilinçle sorumluluk almasıyla mümkün. Türkiye coğrafyasında yaşanan trafik kazalarının pek çoğu ne yazık ki ihmallerden kaynaklanıyor. ‘’Trafiğe çıkacak araç ve lastiklerin uzman eller tarafından düzenli bakım ve kontrolleri yapılmalı’’ diyen LASİD Genel Sekreteri Erdal Kurt, özellikle uzun yol trafiğinde rastlanan ve ticari araç sürücülerininsıklıkla kullandığı kaplama yöntemine de açıklık getirdi. Kurt, ‘’Ticari araç sürücüleri ekonomik nedenlerle eskiyen lastiklerini kaplayarak kullanabiliyor. Kaplama yöntemi eğer tercih ediliyorsa mutlaka standartlara uygun şekilde yapılmalı. Sürücüler lastiklerini sertifikalandırılmış tesislerde ehil eller tarafından kaplatmalı. Bu şekilde yapılan kaplamalar lastiğin ikinci ömründen de yararlanılmasına fırsat sunar, bu sayede çevreye de katkı sağlar’’ dedi.

LASİD Genel Sekreteri Erdal Kurt; bunun dışında yapılan kaplamaların güvenli olmayacağına dikkat çekerek sertifikaya sahip olmayan “merdiven altı” diye nitelenen tesislerde kaplanan lastiklerin trafikte tehlike yaratabileceğini kaydetti.

Sertifikası olmayan yerlerde kaplama yapılması yasaktır

LASİD Genel Sekreteri Erdal Kurt, öte yandan kaplama yönteminin eğer doğru ve standartına uygun şekilde yapılıyorsa lastiğin 2. ömründen de faydalanılmasına fırsat verdiğini belirterek şöyle dedi:  ‘’Lastik Sanayicileri ve İthalatçıları Derneği olarak kaplama lastik konusunu ve bu konunun doğru bilinmesini önemsiyoruz. Lastik kaplama, aşınmış olan lastiğin sırtının yenilenmesidir. Günümüzde gelişen lastik teknolojisi; lastiklerin gövdesinin birkaç kez kaplanmasına olanak sağlar. Kaplama; yeni lastiğin ömrünü uzatarak güvenilir kullanım sağlar. Ancak lastik kaplama işleminin, mutlaka UN / ECE R 108 ve R 109 standardına göre sertifikalandırılmış tesislerde yaptırılması gerekir.Lastik üreticileri; geliştirilmiş ve onaylanmış son teknoloji ve ekipmanlarla, konusunda uzman ekipler tarafından bu uygulamayı yapmaktadır. İlgili yönetmelik güvenli lastik kaplama standartınıbelirlemiştir; UN / ECE R 108 ve R 109 standartına sahip kaplama tesisleri Bakanlık tarafından denetlenerek sertifikalandırılmıştır. Aynı yönetmelik; sertifikası olmayan tesislerin kaplama yapmasını yasaklamıştır. Lastiklerini kaplatmak isteyen sürücülere; bu regülasyona uygun sertifikayı gösteren tesislerde kaplama yaptırmasını öneriyoruz. Bu standartlar dışında ve tesislerde yaptırılan kaplama lastik trafikte sorun yaratabilir. Kaplama lastik konusunda bilgi almak istediğinizde lütfen uzmanlara ve sertifikalandırılmış tesislere başvurun.”

Genellikle kamyon, otobüs, iş makinası ve uçak lastiklerinde kullanılabilen kaplama lastik uygulaması ile uygun karkaslı lastiklerin kaplanması sayesinde ihtiyaç duyulan enerji ve hammadde ihtiyacının yaklaşık 5 defa daha azaltıldığına dikkat çeken LASİD Genel Sekreteri Erdal Kurt, ‘’Böylece daha az atık lastik oluşmaktadır. Kullanıcılar açısından, lastiğin kilometre/maliyeti azalmaktadır. Bu açılardan değerlendirildiğinde kaplama lastik; çevreye önemli bir tasarruf sağlamaktadır” diye konuştu.

Diğer Haberler

PEUGEOT’NUN 7 KOLTUKLU SUV’U YENİ 5008 TÜRKİYE’DE

PEUGEOT, yeni nesil 7 koltuklu SUV modeli 5008 ve E-5008'i Türkiye’de satışa sundu. Yeni PEUGEOT 5008 ve E-5008, tasarımdaki yeni marka imza kodlarını, geniş...

Araba Paspası Seçimi: Aracınızı Korurken Şıklığınızı Tamamlayın

Araba paspasları, genelde göz ardı edilse de aracınızın iç mekanını korumada ve temiz tutmada oldukça önem arz eder. Doğru paspas seçimi, arabınızın iç döşemesini...

Mercedes-Benz Türk, Mesleki Eğitime Hem de Endüstrinin Geleceğine Yatırım

Türkiye ağır ticari araç sanayisinin öncü şirketi Mercedes-Benz Türk, endüstrinin en önemli ihtiyaçlarının başında gelen yetişmiş iş gücüne yatırım yapmaya devam ediyor. Bu kapsamda...

Trafiğe Çıkan Her Otomobil Büyük Bir Mobil Veri Merkezine Dönüşüyor

Trafiğe Çıkan Her Otomobil Büyük Bir Mobil Veri Merkezine Dönüşüyor!  Otomotiv mühendisliği alanında en yeni teknolojilerin ve gelişmelerin mercek altına alındığı ‟Uluslararası Otomotiv Mühendisliği...

Ovolt ve Sharz.net’ten E-Mobilite Ekosistemine Yeni Bir Soluk

“Elektrikli Araç Kullanıcıları İçin Şarj İstasyonundan Öte Yeni Nesil Yaşam Alanları”  Ülkemizin en büyük elektrikli araç şarj istasyonu operatörleri Sharz.net ve Ovolt, geçtiğimiz günlerde EVCharge...

Meksika’daki Araçlar Gümrük Tarifelerinden Etkilenebilir

ABD başkanlık seçimleri Trump'ın zaferinden sonra, büyük Japon otomobil üreticileri arasında endişe nedeniyle otomobil üretim sistemlerinin elden geçirilmesi Washington'un ekonomi politikalarındaki değişiklikler yapılması gereği...

Petrol devlerinden iklimle kriziyle mücadeleye 500 milyon dolar ortak yatırım

TotalEnergies, bp, Equinor ve Shell’in üst düzey yetkilileri, Bakü'de devam eden Birleşmiş Milletler (BM) İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesi 29. Taraflar Konferansı (COP29) kapsamında ortak...