Doğru kaplama nasıl olmalı, nelere dikkat edilmeli?

®
Çok Okunanlar

İtalyan-Amerikan ortaklığı Fiat Chrysler Automobiles…

Küresel otomotiv endüstrisi zayıflayan talep ve İklimin korunması için düşük emisyonlu araçların geliştirilmesinde artan maliyetler konusunda zorlanırken, üreticilerin de...

Lamborghini Polo Storico, bugüne dek üretilmiş en ünlü Miura’lardan biri

Lamborghini Polo Storico, bugüne dek üretilmiş en ünlü Miura’lardan biri olan Miura SVR’nin restorasyonunu tamamladı. Otomobil, teslim edilmesi vesilesiyle...

Ford Trucks dünyanın en zorlu off-road maratonu Dakar’da yarışacak

Ford Trucks tarafından desteklenen ralli takımı VDR Truck Racing, Dakar 2019 Rallisi’nde ilk kez Ford Trucks kamyonları ile yarışacak....

Özellikle uzun yol trafiğinde dikkat çeken kaplama lastikler güvenli midir? Lastiklerde kaplama yöntemi nedir? Doğru kaplama nasıl olmalı? Araç sahipleri kaplama yaptırırken nelere dikkat etmeli? Kaplama lastikle ilgili merak edilen sorulara Lastik Sanayicileri ve İthalatçıları Derneği LASİD Genel Sekreteri Erdal Kurt; açıklık getirdi: ‘’Kaplama yalnızca sertifikalandırılmış tesislerde, üstün teknoloji ve uzman ekipler tarafından yapıldığında sürdürülebilir olarak lastiğin ikinci ömründen de faydalanmasına katkı sağlar, güvenlidir. Ancak sertifikası olmayan tesislerde kaplanan lastikler tehlike saçabilir. Sürücüler lastiklerini kaplama yaptırmadan önce mutlaka sertifika sormalı’’

Güvenli trafik tüm sürücülerin ortak bir bilinçle sorumluluk almasıyla mümkün. Türkiye coğrafyasında yaşanan trafik kazalarının pek çoğu ne yazık ki ihmallerden kaynaklanıyor. ‘’Trafiğe çıkacak araç ve lastiklerin uzman eller tarafından düzenli bakım ve kontrolleri yapılmalı’’ diyen LASİD Genel Sekreteri Erdal Kurt, özellikle uzun yol trafiğinde rastlanan ve ticari araç sürücülerininsıklıkla kullandığı kaplama yöntemine de açıklık getirdi. Kurt, ‘’Ticari araç sürücüleri ekonomik nedenlerle eskiyen lastiklerini kaplayarak kullanabiliyor. Kaplama yöntemi eğer tercih ediliyorsa mutlaka standartlara uygun şekilde yapılmalı. Sürücüler lastiklerini sertifikalandırılmış tesislerde ehil eller tarafından kaplatmalı. Bu şekilde yapılan kaplamalar lastiğin ikinci ömründen de yararlanılmasına fırsat sunar, bu sayede çevreye de katkı sağlar’’ dedi.

LASİD Genel Sekreteri Erdal Kurt; bunun dışında yapılan kaplamaların güvenli olmayacağına dikkat çekerek sertifikaya sahip olmayan “merdiven altı” diye nitelenen tesislerde kaplanan lastiklerin trafikte tehlike yaratabileceğini kaydetti.

Sertifikası olmayan yerlerde kaplama yapılması yasaktır

LASİD Genel Sekreteri Erdal Kurt, öte yandan kaplama yönteminin eğer doğru ve standartına uygun şekilde yapılıyorsa lastiğin 2. ömründen de faydalanılmasına fırsat verdiğini belirterek şöyle dedi:  ‘’Lastik Sanayicileri ve İthalatçıları Derneği olarak kaplama lastik konusunu ve bu konunun doğru bilinmesini önemsiyoruz. Lastik kaplama, aşınmış olan lastiğin sırtının yenilenmesidir. Günümüzde gelişen lastik teknolojisi; lastiklerin gövdesinin birkaç kez kaplanmasına olanak sağlar. Kaplama; yeni lastiğin ömrünü uzatarak güvenilir kullanım sağlar. Ancak lastik kaplama işleminin, mutlaka UN / ECE R 108 ve R 109 standardına göre sertifikalandırılmış tesislerde yaptırılması gerekir.Lastik üreticileri; geliştirilmiş ve onaylanmış son teknoloji ve ekipmanlarla, konusunda uzman ekipler tarafından bu uygulamayı yapmaktadır. İlgili yönetmelik güvenli lastik kaplama standartınıbelirlemiştir; UN / ECE R 108 ve R 109 standartına sahip kaplama tesisleri Bakanlık tarafından denetlenerek sertifikalandırılmıştır. Aynı yönetmelik; sertifikası olmayan tesislerin kaplama yapmasını yasaklamıştır. Lastiklerini kaplatmak isteyen sürücülere; bu regülasyona uygun sertifikayı gösteren tesislerde kaplama yaptırmasını öneriyoruz. Bu standartlar dışında ve tesislerde yaptırılan kaplama lastik trafikte sorun yaratabilir. Kaplama lastik konusunda bilgi almak istediğinizde lütfen uzmanlara ve sertifikalandırılmış tesislere başvurun.”

Genellikle kamyon, otobüs, iş makinası ve uçak lastiklerinde kullanılabilen kaplama lastik uygulaması ile uygun karkaslı lastiklerin kaplanması sayesinde ihtiyaç duyulan enerji ve hammadde ihtiyacının yaklaşık 5 defa daha azaltıldığına dikkat çeken LASİD Genel Sekreteri Erdal Kurt, ‘’Böylece daha az atık lastik oluşmaktadır. Kullanıcılar açısından, lastiğin kilometre/maliyeti azalmaktadır. Bu açılardan değerlendirildiğinde kaplama lastik; çevreye önemli bir tasarruf sağlamaktadır” diye konuştu.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...