Cina, Messico ci pensi due volte sui dazi alle nostre auto

®
Çok Okunanlar

Mercedes-Benz, hava yastıkları nedeniyle CLA araçlarının yeni geri çağrılmasını duyurdu

Mercedes endişe verici bir şekilde rapor ediyor: sağlık riskleri nedeniyle CLA'nın acil geri çağırılması... Alman otomobil üreticisi Mercedes-Benz, geri çağırma işlemini...

Küçük elektrikli crossover Chevrolet üretime girdi

Chevrolet Spark EUV'nin üretimi Brezilya'da PACE sahasında başladı. General Motors, Brezilya'da Chevrolet Spark EUV kompakt elektrikli crossover'ın üretimini resmen...

Renault Group ve Ford, Avrupa’da stratejik bir ortaklık kurdu

Renault Group ve Ford, Renault Group’un Ampere platformunu temel alan iki yeni Ford marka elektrikli binek aracı geliştirmek üzere...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş araçlar talep ettikçe hızla...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede dayanıklı olduğunu ortaya koydu....

Waymo, Londra’da otonom robotaksi için testlere başladı

Waymo, Londra’da robotaksi testlerine başladı ve hizmeti 2026’da devreye almayı hedefliyor. Waymo, Londra’da testlere başladığını resmen duyurdu; bu hamle,...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak noktalarından biri, Renault'nun elektrikli...
La Cina lancia un duro avvertimento al Messico che valuta l’ipotesi di dazi al 50% all’import delle sue auto.
Il ministero del Commercio ha invitato il Paese centroamericano a “pensarci due volte” prima di procedere, mettendo in chiaro la volontà mandarina a reagire contro un’azione valutata come un cedimento alle pressioni Usa.
    “Qualsiasi aumento unilaterale dei dazi da parte del Messico, anche nel quadro delle norme dell’Organizzazione mondiale del commercio (Wto), sarebbe visto come un atto di compiacenza e un compromesso verso una prepotenza unilaterale”, ha riferito un portavoce, chiedendo al Messico “estrema cautela”.
“Esortiamo la parte messicana a esercitare estrema cautela e a riflettere con attenzione prima di intraprendere qualsiasi azione”, ha aggiunto il portavoce. Il Paese centroamericano, sotto pressione per non fungere da porta secondaria per le merci cinesi che entrano negli Stati Uniti, ha proposto un dazio del 50% sulle importazioni di automobili da Pechino, in aumento rispetto al 15-20% stimato in origine.
L’iniziativa, contenuta nel disegno di legge presentato dal governo al Congresso, mira a rassicurare il presidente Usa Donald Trump, che ha ripetutamente esortato i partner commerciali ad aumentare i dazi sulla Cina, rafforzando al contempo il settore industriale messicano. La Casa Bianca ha affermato che i produttori del Dragone stanno abusando di un accordo di libero scambio tra Stati Uniti, Messico e Canada per inviare merci attraverso il confine messicano senza dazi doganali. Anche la presidente messicana Claudia Sheinbaum si è lamentata dell’impatto delle importazioni cinesi sulla produzione nazionale, e il disegno di legge precisa che l’aumento dei dazi vuole tutelare 19 settori industriali considerati “strategici”, oltre che proteggere 325.000 posti di lavoro.
Il Messico ha sostituito la Cina nel 2023 come principale partner commerciale degli Usa, con Washington che assorbe oltre l’80% del suo export. Quasi tre milioni di automobili sono spedite ogni anno dal Messico agli Usa, inclusi auto e camion assemblati in loco da case americane. Secondo i dati ufficiali, due veicoli leggeri su 10 venduti in Messico sono made in China cinesi. Le vendite nel settore sono cresciute del 10% nel 2024. Diversi colossi automobilistici, tra cui le americane General Motors e Ford, la tedesca Volkswagen e le giapponesi Nissan, Honda e Toyota, hanno impianti in Messico. In basse alla formulazione del disegno di legge, la stretta tariffaria colpirebbe anche Corea del Sud, India, Indonesia, Russia, Thailandia e Turchia.

Diğer Haberler

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların satışının son tarihiyle ilgili kritik kararını, güçlü siyasi ve...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak noktalarından biri, Renault'nun elektrikli araç bölümü Ampere'nin platformuna dayanan...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli araç aracını 800 milyon ringgit (yaklaşık 167 milyon euro)...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda bir showroom, teslimat merkezi, servis merkezi ve şarj istasyonu...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli kompakt otomobilleri için yılda 300.000'e kadar batarya sistemi monte...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı. En son olarak, AB Volkswagen'in elektrikli araç tarifelerinden muafiyet...

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki yıl sonra 1.9 litrelik versiyonuyla tanıtılan 205 GTI, küçük,...