Cina, Messico ci pensi due volte sui dazi alle nostre auto

®
Çok Okunanlar

Hibrit otomobillerin ömrü ne kadardır? Uzmanlar ne diyor?

Hibrit bir otomobilin ve aküsünün kaç yıl dayanabileceğini, ömrünü hangi faktörlerin etkilediğini ve daha uzun süre iyi çalışması için...

DS E-TENSE FE25’in tasarımını tanıttı

DS Automobiles ve PENSKE AUTOSPORT, sezon öncesi Formula E testleri için birkaç gün içinde Valencia'da piste çıkacak olan yeni...

Opel Otonom Araçlarda Yapay Zeka Destekli Aydınlatma

Opel ekibi, geleceğin araçlarının neler yapabileceğini göstermek amacıyla önce olası kullanım senaryolarını belirledi. Bunlar, “bir yaya veya farklı bir...

Chery’nin Küresel Kullanıcılar ile Ortak Yaratım Hamlesi

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery,yılın en önemli etkinliklerinden 2025 Chery Uluslararası Kullanıcı Zirvesi ve Fikir Önderleri Forumu’nu tamamladı....

Karsan’dan İtalya Bari’ye 18 Metrelik Yüzde 100 Elektrikli 42 Adet e-ATA

Bari’de Elektrikli Toplu Taşımaya Karsan Damgası Dünyada toplu taşımanın dönüşümüne öncülük eden Karsan, İtalya Bari’de yeni bir ihaleyi daha kazandı....

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil Sporları Kulübü tarafından 31...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear, Merlas Oto Lastik ve...
La Cina lancia un duro avvertimento al Messico che valuta l’ipotesi di dazi al 50% all’import delle sue auto.
Il ministero del Commercio ha invitato il Paese centroamericano a “pensarci due volte” prima di procedere, mettendo in chiaro la volontà mandarina a reagire contro un’azione valutata come un cedimento alle pressioni Usa.
    “Qualsiasi aumento unilaterale dei dazi da parte del Messico, anche nel quadro delle norme dell’Organizzazione mondiale del commercio (Wto), sarebbe visto come un atto di compiacenza e un compromesso verso una prepotenza unilaterale”, ha riferito un portavoce, chiedendo al Messico “estrema cautela”.
“Esortiamo la parte messicana a esercitare estrema cautela e a riflettere con attenzione prima di intraprendere qualsiasi azione”, ha aggiunto il portavoce. Il Paese centroamericano, sotto pressione per non fungere da porta secondaria per le merci cinesi che entrano negli Stati Uniti, ha proposto un dazio del 50% sulle importazioni di automobili da Pechino, in aumento rispetto al 15-20% stimato in origine.
L’iniziativa, contenuta nel disegno di legge presentato dal governo al Congresso, mira a rassicurare il presidente Usa Donald Trump, che ha ripetutamente esortato i partner commerciali ad aumentare i dazi sulla Cina, rafforzando al contempo il settore industriale messicano. La Casa Bianca ha affermato che i produttori del Dragone stanno abusando di un accordo di libero scambio tra Stati Uniti, Messico e Canada per inviare merci attraverso il confine messicano senza dazi doganali. Anche la presidente messicana Claudia Sheinbaum si è lamentata dell’impatto delle importazioni cinesi sulla produzione nazionale, e il disegno di legge precisa che l’aumento dei dazi vuole tutelare 19 settori industriali considerati “strategici”, oltre che proteggere 325.000 posti di lavoro.
Il Messico ha sostituito la Cina nel 2023 come principale partner commerciale degli Usa, con Washington che assorbe oltre l’80% del suo export. Quasi tre milioni di automobili sono spedite ogni anno dal Messico agli Usa, inclusi auto e camion assemblati in loco da case americane. Secondo i dati ufficiali, due veicoli leggeri su 10 venduti in Messico sono made in China cinesi. Le vendite nel settore sono cresciute del 10% nel 2024. Diversi colossi automobilistici, tra cui le americane General Motors e Ford, la tedesca Volkswagen e le giapponesi Nissan, Honda e Toyota, hanno impianti in Messico. In basse alla formulazione del disegno di legge, la stretta tariffaria colpirebbe anche Corea del Sud, India, Indonesia, Russia, Thailandia e Turchia.

Diğer Haberler

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil Sporları Kulübü tarafından 31 Ekim - 2 Kasım tarihleri...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel Üretim Başkanı ve Stellantis Liderlik Ekibi üyesi olarak şirkete...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear, Merlas Oto Lastik ve Türkiye'nin önde gelen lojistik filolarından...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil edilen İtalyan lüks otomobil üreticisi Maserati, Türkiye'deki ilk ve...

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli etkinliklerinden biri olan Uluslararası Otomotiv Mühendisliği Konferansı (IAEC), bu...

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir atama gerçekleştirdi. Enerji ve kimya sektörlerinde 18 yıla yakın...

Yarış pilotu Koray Kamiloğlu İtalya Kupası’nda tarih yazdı

TCR pilotu Koray Kamiloğlu, 25-26 Ekim’de İtalya’daki Misano pistinde son ayağı düzenlenen Coppa Italia Turismo’da tarihi bir başarı elde etti. Kamiloğlu ve takımı, hem...