BMW Motorrad, R 18’in Big Boxer Versiyonunu Tanıttı

®
Çok Okunanlar

Karting Sezonuna Coşkulu Açılış

2024 Türkiye Karting Şampiyonası 1. ayak yarışları 20-21 Nisan tarihlerinde 5 ayrı kategoride toplam 66 sporcu katılımıyla TOSFED Körfez...

EFI Automotive Robot Şarj Cihazı

Robot Şarj Cihazıyla Islak veya Tozlu Şarj Kablolarına Dokunmaya Gerek Kalmayacak!  Aracınızı Park Edin EFI Automotive’in Robotu Gelip Şart Etsin!  Fransız otomotiv...

Petrol 90.10 dolarlık kapanış fiyatından %0.44 arttı

Uluslararası gösterge Brent ham petrolü, yerel saatle 10.45'te (0845 GMT) varil başına 90.50 dolardan işlem gördü ve bir önceki...

Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörü olduğu BMW Motorrad, markanın genlerini oluşturan boxer motoru yeniden yorumlayarak geliştirdiği 2 silindirli Big Boxer’ı tanıttı. Ayrı bir motor ve şanzıman muhafazasıyla birlikte tahrik edilen üstten subaplı tasarıma sahip yeni Big Boxer, aynı zamanda Concept R 18 ve Concept R 18/2 olmak üzere iki farklı BMW Motorrad prototipinin de temelini oluşturuyor.

 Bir motosiklet serisinde, şimdiye kadar kullanılan en yüksek kapasiteye sahip çift silindirli Big Boxer, 1.802 cc motor hacmi, 107,1 mm çap ve 100 mm strok değerleri sunuyor. 4.750 dev/dk’da 91 beygir güç üreten motor, 3.000 dev/dk’dan itibaren 158 Nm maksimum tork sağlarken 2.000 – 4.000 dev/dk arasında 150 Nm’nin üzerinde tork sunabiliyor. Dikey olarak ayrılmış alüminyum motor muhafazasına sahip motorun maksimum devri ise 5.750 dev/dk. Hava/yağ soğutmalı büyük yivli silindirlere ve silindir kafalarına sahip Yeni Big Boxer’ın vites kutusu ve hava giriş sistemi dahil olmak üzere toplam ağırlığı 110,8 kilogram.

 Geçmişteki rol modeline paralel olarak Big Boxer’da da iki eksantrik, krank mili üzerinde sola ve sağa yerleştirildi. Bu hasas yapı sayesinde, gelişmiş kontrol hassasiyeti ve daha yüksek devir dengesiyle birlikte genel olarak daha sert bir subap tahriki elde edilebiliyor. 

Daimi Senkromeçli 6 İleri Şanzıman ve Zıplamaya Karşı Kendinden Destekli Tek Plakalı Kuru Debriyaj

Pek çok BMW Motorrad boxer motorunda olduğu gibi tek plakalı kuru debriyaj, motorun ürettiğitorku şanzımana aktarıyor. İlk defa zıplamaya karşı kendiliğinden destekli debriyaj şeklinde tasarlanan motor, vites sert bir şekilde düşürüldüğünde motorun sürükleme torku nedeniyle arka tekerleğin istenmeyen presleme etkisini ortadan kaldırıyor.

 Daimi senkromeçli 6 ileri şanzıman, bir çift bölmeli alüminyum muhafaza içine yerleştirilerek helisel dişli çiftleriyle 4 milli şanzıman şeklinde tasarlandı. Opsiyonel olarak tercih edilebilen Geri Vites, bir ara dişli ve bir elektrikli motorla tahrik edilerek manuel olarak değiştirilebiliyor.

Son Haberler

Tesla Çin’de fiyatları düşürdü

Tesla, Çin'deki elektrikli otomobillerinin fiyatlarını 2.000 dolar daha düşürüyor. Grubun bilanço rakamlarının açıklanmasının arifesinde, yenilenen Model 3, daha önce...

Diğer Haberler