Bir Elektrikli Aracın Üretiminde Harcanan CO2, 10 Yıllık Araç Kullanımına Eşit

®
Çok Okunanlar

Otomotiv Yan Sanayimizde 60 Yılda Rekor Büyüme!

Türkiye’nin en eski yedek parça şirketlerinden MOTOR AŞİN, otomotiv yan sanayisinin geldiği noktaya ışık tuttu. “60’lı yılların sonunda ülkemizde...

Test Sürüşü: MINI COOPER S COUPE!

Yazı: Umut Özgür Sunay - Fotoğraf: Can Aydeniz Tasarımı, sportifliği, çevikliği, dinanizmi ve gençlik yapısı ile kendine hayran bırakan testimizin...

Karsan, The Stevie Awards’ın “Kadınlar İçin Liderlik Gelişiminde Başarı”

Türkiye otomotiv sanayinin önde gelen kuruluşlarından Karsan, kadın erkek eşitliğinin çalışma kültürünün bir parçası haline getirilmesi için başlattığı çalışmalarıyla...

Yenilikçi Dokunuşlarla Isuzu Yeni D-Max

Pick-up kategorisinde en çok tercih edilen modellerden biri olan Isuzu D-Max, iç ve dış tasarım değişiklikleri, güvenlik ve teknolojik...

Elektrikli araç satışlarının arttığı günümüzde sürdürülebilirliğe farklı bir bakış açısıyla yaklaşan MOTOR AŞİN, yedek parçaların ekosisteme olan etkilerine dair dikkat çekici açıklamalarda bulundu. Elektriklileşmeyi desteklediklerini, ancak yedek parça sektörünün hali hazırda var olan araçların ömrünü uzatarak doğrudan sürdürülebilirliğe pozitif etki ettiğini belirten MOTOR AŞİN CEO’su Saim Aşçı, “Elektrikli araca geçiş kaçınılmaz ve bu otomobilleri destekliyoruz. Ancak hali hazırda var olan araçların ömrünü uzatan, tekrar üretilmesi için gerekli olan tonlarca CO2 salımını engelleyen yedek parçalar ve satış sonrası hizmetleridir. Bir elektrikli aracın uçtan uça üretim sürecinde ortalama 22 ile 24 ton CO2 doğaya salınırken, konvansiyonel bir araç aynı tüketimi ancak 10 yılda gerçekleştiriyor. Hatta çok nadir araç kullanan biriyseniz bu 35 yıla kadar bile çıkıyor. Sağlam ve kaliteli olarak nitelendirilebilecek bir otomobil ve iyi yedek parça sürdürülebilirliğin önemli bir parçası.” açıklamasını yaptı.

Otomotivde sürdürülebilirlik konusunda yedek parça sektörünün konumuna ışık tutan, 52 yıllık yedek parça şirketi MOTOR AŞİN, elektrikli araçlar kadar hali hazırda yollarda olan araçların da sürdürülebilirliğe katkı sağladığının altını çizdi.

Sıfırdan bir otomobil üretiminin hem ham madde hem de CO2 harcamaları hususunda kritik düzeyde olduğunu hatırlatan MOTOR AŞİN CEO’su Saim Aşçı, “Bir otomobil düşünün, çipinden kauçuğuna, alüminyumundan plastiğine, lityum piline kadar yüzlerce ham maddenin tedarik edilmesi, işlenmesi, sonunda otomobilin üretime geçmesi gerekiyor.

Tüm bu süreçlerde harcanan enerji ve salınan emisyon doğayı tekrar etkiliyor.

Kısacası var olan araçları yedek parça desteğiyle sürdürmek ve korumak, üretim sırasında yayılan CO2 salınımını zaten tamamlamış bu araçların çevresel etkisini minimize etmek adına önemli bir sürdürülebilirlik katkısı sağlıyor. Bu yaklaşım, bu araçları yeniden üretmek veya daha çevre dostu elektrikli araçlarla değiştirmek yerinedaha efektif olabiliyor.Örneğin Mercedes’in uyguladığı reman denilen teknikle ağır vasıta araçların motorları yenilenerek tekrar kullanılabiliyor. Buna benzer teknikler sürdürebilirlik için kritik bir öneme sahip.

Bir elektrikli otomobilin üretimi için bugün ortalama 22 ile 24 ton CO2 doğaya salınıyor. Elektrikli araçlara geçiş kaçınılmaz ve destekliyoruz, ancak işin bu yönünü de irdelememiz gerekiyor.” dedi.

Kullanıma göre 10 yılda da 35 yılda da aynı CO2 ikinci el araçtan salınabilir

Yeni bir otomobil üretmenin her anlamda maliyetli olduğunu aktaran Aşçı, “Buna karşın trafikte var olan bir otomobil, aynı CO2’yi yılda ortalama 15 bin kilometre ile 10 yılda gerçekleştirir. Hatta sevdiğiniz, değerli bir klasik otomobiliniz varsa ve yılda aşağı yukarı 2 bin kilometre kullanıyorsanız, bir elektrikli otomobilin üretiminde ortaya çıkan CO2’yi ancak 35 yılda doğaya salmış oluyorsunuz. Özetle yedek parçalar, bir otomobilin gereksiz yere hurdaya ayrılmasına, görevini yıllarca getirebilmesine, üretim israfının önüne geçmeye yardımcı oluyor, ömrünü uzatıyor. Ömrü uzayan bir otomobil de sürdürülebilirliğin bir parçası oluyor.Mevcut kaynaklarımızdan çevreye zarar vermeden yapacağımız her hamle hızlı bir değişime ve dönüşüme sahne olan otomotiv sektöründe önem arz ediyor.Sağlam, kaliteli olarak nitelendirilebilecek bir otomobil ve iyi yedek parça birlikteliğinin önemi burada ortaya çıkıyor. Ancak yedek parça varsa otomobillerimiz hayatta kalır.” açıklamasını yaptı.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...