global“>küresel otomotiv manzarası çarpıcı biçimde değişti; araba alıcılar bugün iki önemli şeye öncelik veriyor: daha yeşil seçimler yapmak ve yakıttan tasarruf etmek. Sonuç olarak, temel hibritlerden pille çalışan EV’lere kadar birçok yeni Elektrikli seçeneğimiz var.
BEV’lere yönelik ilk çılgınlık, segment olgunlaştıkça biraz yavaşlayacak gibi görünüyor, ancak sürdürülebilir enerji araçlarına yönelik temel itici güç her zamanki kadar güçlü. Ancak çok az markanın kitlesel pazar alternatifi olarak gerçekten desteklediği başka bir güç kaynağı daha var: rafine edilmiş hidrojen.
Toyota“>Toyota Hidrojenle çalışan bir makine geliştirmek ve satmak için yıllarını harcadı arabasaf bataryaya olan aşırı odaklanmaya rağmen elektrik arabalar. Mirai bir “halo modeli” olarak kabul edilir ve Toyota“>Toyota gururla bunu teknolojinin bir zaferi olarak lanse ediyor; gücünü hidrojenden alan işlevsel, kitlesel pazar ürünü.
Yakıt hücresi olarak çalışır elektrik araç (FCEV), Toyota“>Toyota “fişsiz” EV olarak adlandırılıyor çünkü gücü sessiz ve akıcı elektrik motor duvar prizinden aldığınız elektrik yerine, istasyonda pompaladığınız hidrojenden geliyor.
2026 model tamamen aynı yakıt hücresini kullanıyor elektrik 182 beygir gücü sağlayan önceki modelden kurulum. Mirai’nin yüksek kapasiteli hidrojen tankları, dolumlar arasında ona EPA tarafından tahmin edilen 642 kilometrelik etkileyici bir menzil sağlıyor. Bu uzun menzil, Mirai’yi, en azından teoride, uzun şarj süreleri yerine hızlı yakıt ikmali kolaylığı sunarak, mevcut birçok uzun menzilli, pille çalışan EV’lerle aynı seviyeye hatta hatta ilerisine koyuyor.
Mirai sedanın mevcut nesli 2020’den beri satışta ve temel yapının en az birkaç yıl daha devam etmesi planlanıyor. Toyota“>Toyota yakın zamanda “güncellemesini” duyurdu. 2026 model yılı, bu da mühendislik bütçesinin daha büyük önceliklere sahip olduğunu gösteriyor. Güncellemenin tamamı araç için tek bir yeni özellikten oluşuyor: 19 inç siyah alüminyum jant seti. Toplam bu Toplam değişikliklerden.
Yarım on yıldır yollarda olan bir araç için bu minimal değişiklik garip bir kurumsal karar gibi görünebilir, ancak biraz tuhaf olsa da basit bir karar var. Reklam büyük bir yenilemeye ciddi yatırım yapılmamasının nedeni.
Hidrojen piyasasının bugünkü gerçekliği çok açık. Sürdürülebilir ulaşıma genel ilgi yüksektir, ancak hidrojen yakıtı altyapısı Amerika Birleşik Devletleri’ndeki belirli bir yerin dışında neredeyse yoktur. Mirai, yalnızca sınırlı da olsa işlevsel bir hidrojen yakıt istasyonları ağına sahip olan tek yer olan Kaliforniya’nın güneşli eyaletinde gerçek anlamda çalıştırılabilir.
Bu, üretici açısından hassas bir konudur ancak üretim sürecini ciddi şekilde sınırlayan kaçınılmaz bir gerçektir. araba‘ın pazarı. Bu coğrafi sınırlama, küçük bir çekirdek alıcı grubu dışında Mirai’ye olan talebin, büyük bir yeniden tasarım veya kapsamlı bir döngü ortası güncelleme için gereken büyük meblağların harcanmasını haklı çıkaracak kadar güçlü olmadığı anlamına geliyor.
Satış rakamları ciddi bir tablo çiziyor; Eylül 2025 itibarıyla, Toyota“>Toyota yalnızca 157 Mirai satmıştı. Bu kabul edilebilir bir sayı olurdu roll-royceama konuştuğumuzdan beri Toyota“>ToyotaŞirketin aracı elden geçirme konusunda çok az teşviki olduğu açıkça görülüyor. Dolayısıyla yeni tekerlekler.
Automobile Magazine-UK



































































































