Şantiyelerin mevcudiyetinden kaynaklanan rahatsızlıklar ve çeşitli nedenlerle (örn. kazalar, hava olayları) trafiğin tıkanması durumunda, Ulaştırma Otoritesinden otoyol geçiş ücretinin geri ödenmesi hakkına yeşil ışık. Art, bir notta bu tedbirin “somut bir ihtiyaca yanıt verdiğini” belirtiyor: İnşaat sahalarının veya trafik tıkanıklıklarının varlığıyla bağlantılı olarak kendilerini giderek daha sık yavaşlamalar ve sıkıntılarla karşı karşıya bulan vatandaşlara daha fazla garanti sunmak.” Geri ödeme önlemleri 1 Haziran’a kadar geçerli olacak 2026 trafik tıkanıklığı durumları ve tamamen aynı imtiyaz sahibi tarafından yönetilen güzergahlar üzerindeki inşaat sahalarının varlığı; 1 Aralık’a kadar 2026 Birden fazla imtiyaz sahibi tarafından yönetilen güzergahlar içeren güzergahlar üzerindeki inşaat sahaları durumunda geri ödemeler için. Otoyol geçiş ücretinin geri ödenmesi hakkına ilişkin kararla, “Kurum temel bir prensibi yineliyor: kullanım başına ödeme, geçiş ücretinin her zaman adil ve gerçekte kullanılan hizmetle orantılı olması gerekir. Bu, yolculara karşı bir koruma eylemidir”. Bu, Ulaştırma Düzenleme Otoritesi başkanı Nicola Zaccheo tarafından konseyden alınan yeşil ışıkla ilgili bir notta yorum yaparak belirtildi. Notta ayrıca açıklandığı üzere Otorite, diğer taraftan inşaat sahalarının bakım, güvenlik ve altyapının iyileştirilmesi açısından taşıdığı önemi dikkate almamakta başarısız olamaz. Zaccheo şöyle devam ediyor: “Aynı zamanda sistemin genel sürdürülebilirliğine ilişkin başka bir temel hususu da dikkate almak gerekir: kalıcı bir dengeyi garanti altına almak için kullanıcı hakları ile altyapının ekonomik istikrarını uzlaştırmak esastır.” Ulaştırma Düzenleme Kurumu’nun otoyol geçiş ücretlerinin geri ödenmesine ilişkin yeşil ışığı, “inşaat sahalarının veya trafik tıkanıklıklarının varlığına bağlı olarak kendilerini yavaşlamalar ve sıkıntılarla karşı karşıya bulan vatandaşlara daha fazla garanti sunma ihtiyacına yanıt veren bir dönüm noktası tedbiridir”. Ulaştırma Bakanlığı bunu bir notta bildirerek belirtiyor: “Harika Bakan Matteo Salvini’nin memnuniyeti”. MİT, Kurumun notu sonrasında geri ödemelere ilişkin tedbirlerin 1 Haziran’a kadar uygulanacağını yineledi 2026 trafik tıkanıklığı durumları ve tamamen aynı imtiyaz sahibi tarafından yönetilen güzergahlar üzerinde yer alan güzergahlar üzerindeki inşaat sahalarının varlığı; 1 Aralık’a kadar 2026 Birden fazla imtiyaz sahibi tarafından yönetilen güzergahlar içeren güzergahlar üzerindeki inşaat sahaları durumunda geri ödemeler için.
Otomobil Dergisi – İtalya
Automobile Magazine – Italia

































































































