Vizyon 100: CEO’lar uyarıyor…

®
Çok Okunanlar

OSS Yönetim Kurulu Başkanlığına Yeniden Ali Özçete Seçildi

OSS Derneği, gerçekleştirdiği 2025 yılı Olağan Seçimli İdari ve Mali Genel Kurul Toplantısı’nda yeni Yönetim ve Denetleme Kurulu Üyelerini...

Dünya Ralli Şampiyonası’nda JWRC’de İlk Türk Zaferi

Castrol Ford Team Türkiye ekibinden Ali Türkkan-Oytun Albayrak ikilisi, Yunanistan'da koşulan Akropol Rallisi'ni Junior WRC ve WRC3 klasmanlarında birinci...

STAR Rafineri, “2024 İhracat Şampiyonları” Liste 5. sırada

SOCAR Türkiye grup analizlerinden STAR Rafineri, TİM'in açıkladığı “2024 İhracat Şampiyonları” listesinde 5. sırada yer aldı. Türkiye İhracatçılar Meclisi'nin (TİM)...

Suzuki’den Temmuz Ayına Özel Çok Cazip Finansman

Suzuki Modellerinde Temmuz Ayına Özel 0 Faiz Nakit Alım Fırsatları!  Akıllı Hibrit Teknolojisi ve üstün arazi yeteneklerine sahip sağlam modelleriyle...

Ankara’da Türkvatan ve Çarpışantürk Zirvesi

Petlas 2025 Türkiye Offroad Şampiyonası'nın ikinci ayağı 27-29 Haziran tarihleri arasında Ankara Mühye'de katıldı. ANDOFF (Ankara Doğa Sporları ve...

OE’den satış sonrası pazarına – Mükemmel frenleme

ZF Aftermarket, kapsamlı ürün portföyü, dijital ekosistem entegrasyonu ve güvenilir iş ortağı ilişkilerinden oluşan üç temel üzerine inşa ettiği...

Kapı Kapıya Mücadelesi Nefes Kesti

Drift Otomobil Spor Kulübü tarafından, Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu (TOSFED) himayesinde ICRYPEX, Spor Toto ve HT Spor'un katkılarıyla düzenlenen...

Türkiye’nin ilk çok markalı ikinci el araç yeniden pazarlama şirketi Borusan Araç İhale ile birlikte yaklaşık 150 şirketin üst düzey yöneticilerinin katıldığı Vizyon 100 “Pandemi Sonrası Şirketler için Tehditler” toplantısı gerçekleşti. Toplantının moderatörlüğünü üstlenen Borusan Araç İhale Genel Müdürü Sinan Barutçuoğlu “Pandemi döneminde olduğu gibi pandemi sonrasında da belli uzmanlıklarda yetişmiş insan kaynağına erişimde sıkıntıların devam edeceğini öngörüyoruz” dedi.

İhale yolu ile üye bayilerine ikinci el araç sağlayan iş modeli, 7/24 İhale, 7/24 Fiyat ve Otonakit alt markaları ve yeni yatırımları ile kurumsal ve bireyselde uçtan uca çözüm sağlayan tek şirket olmaya hazırlanan Borusan Araç İhale’nin Genel Müdürü Sinan Barutçuoğlu, Vizyon 100’ün “Pandemi Sonrası Şirketler için Tehditler” toplantısının moderatörlüğünü üstlendi. Türk özel sektörünün yaklaşık yüzde 60’ını oluşturan şirketlerin üst yöneticilerinin aktivitelerinde yer aldığı Vizyon 100’ün toplantısında, sektöre yön veren değerli yöneticiler pandemi sonrası dönemde şirketleri bekleyen tehditler konusunda paylaşımlarda bulundu

İkinci el araç pazarının pandemi sonrası geleceği

Pandemi döneminde ikinci el araç pazarını değerlendiren Barutçuoğlu konuşmasında; “Pandemi süresince sektörümüz donma ve koşma arasında gidip gelen bir seyir izlemekte. İlk dalga sonrası ötelenmiş talebin etkisi ve kendi aracına sahip olma isteği ile pazarın hızlı bir artış trendine girdiğini gördük. Sonrasında ise özellikle fiyat dalgalanmalarına bağlı yüksek maliyetli stok ve Covid-19 vaka sayılarının artışa geçmesinin etkisiyle birlikte performansın çok düştüğü dönemler yaşadık. Bu döngü salgındaki yeni dalgalarla birlikte farklı şiddetlerde yaşanmaya devam ediyor. Aşılamada kat edilen mesafe, sıfır araç tedariğinde yaşanan sıkıntılar ve kur etkisiyle araç fiyatlarında yükselme beklentisi ikinci el araç piyasasını hareketlendiren etkenler oldu. 2021 yılı son çeyreğinde ortalama araç satış bedellerimiz bir önceki çeyreğe göre ortalama yüzde 24, önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 73 arttı. 2021 yılı içerisinde hem kurum hem de şahıs ikinci el araçlarının satışında yeni online iş modellerine yönelim hızlandı. Sektördeki oyuncuların sayısı ve toplam satış hacimleri önemli bir artış gösterdi. Türkiye 2. el otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı yılı yaklaşık 7.4 milyon devir tescil adedi ile kapattı. 2022 yılında ise öngörümüz ikinci el araç piyasasının yatay seyir izleyeceği yönünde. Yapılan son düzenleme ile hem taşıt kredi vadeleri hem de kredi kullanım miktarları artırıldı. Bu gelişmeye ek olarak faizlerin daha da düşmesiyle sektörde talebin canlanacağını değerlendiriyoruz” dedi.

Pandemi sonrası otomotiv ve ikinci el araçta şirketlerin dikkat etmesi gereken konularla da ilgili görüşlerini paylaşan Barutçuoğlu; “Kurdaki istikrar, yatırım amacı ile 2. el araçlara olan talebi baskı altına alabilir. Bu durumda yoğunlukla perakende müşterisine ulaşmada yaşanacak rekabette, müşteriye yaşatılan deneyim ve katma değerli servisler diğer oyuncuların önüne geçmede belirleyici olacak” değerlendirmesinde bulundu.

CEO’lar uyarıyor

Dijital çağın yeni kurallarına markaların daha rahat uyum sağlamalarını ve kendi aralarında dijital bir ekosistem oluşturabilmelerini sağlamak adına hayata geçen Vizyon 100, belli periyotlarla düzenlediği toplantılarla şirketleri ve yöneticileri bir araya getiriyor. Kurum liderlerinin fikir paylaşımlarının gerçekleştirilmesine olanak tanıyor. Vizyon 100’ün “Pandemi Sonrası Şirketler için Tehditler” toplantısına katılan yaklaşık 150 şirketin üst düzey yöneticisi ise pandemi sonrası dönemde şirketleri bekleyen tehditleri şu şekilde sıralıyor:

  • Adaptasyon
  • Sürdürülebilirlik
  • Kurum kültürünü koruma ve gelecek kuşaklara aktarmada yaşanabilecek sıkıntılar
  • Siber güvenlik tehditleri
  • Küresel yetenek kıtlığı ve Amerika’da başlayan “Büyük İş Bırakma” (“The Great Resignation akımının diğer ülkelere de yayılması)
  • VUCA (Değişkenlik-Belirsizlik-Karmaşıklık-Muğlaklık)
  • Tedarik zinciri kırılmalarının sürmesi
  • Artan üretim ve lojistik maliyetleri
  • Marka değerlerinin, özellikle “insan ve doğa ilişkisi” kapsamında doğaya saygılı olamayan şirketlerin müşteriler nezdinde kabul görmemesi
  • Yönetici tecrübelerinin geriye gitmesi
  • Nitelikli eleman bulma sıkıntısı
  • Döngüsel ve mutluluk ekonomisine geçiş
  • Dijital olmayanların geride kalması
  • Bulut bilişimi kullanmadaki yetersizlikler ve verimsizlikler
  • Altyapılardaki yetersizlikler
  • Dijital dönüşümü başarıyla uygulayamamak
  • Küreyerelleşme (Glocalization)
  • Z Nesli ve 4 kuşağın bir arada çalışması
  • İş birliği kültürünün olmamasının getirdiği verimsizlikler

Diğer Haberler

PETRONAS Syntium Serisi İle Motorunuz Yaz Sıcaklarında da Serin kalıyor

“Isıyı Kontrol Edin” sloganıyla öne çıkan PETRONAS Syntium motor yağları serisi, yaz aylarında artan sıcaklıkların olumsuz etkilerine karşı güçlü bir çözüm sunuyor. Gelişmiş sıvı...

TURFİLO ile İstanbul’da Yeni Bir Dönem Başlıyor

1996 yılından bu yana Türkiye’de sürücülerin her an yanında olan Tur Assist, asistans alanında getirdiği yeniliklerle sigorta sektörüne katma değer yaratmaya devam ediyor. Yol...

OE’den satış sonrası pazarına – Mükemmel frenleme

ZF Aftermarket, kapsamlı ürün portföyü, dijital ekosistem entegrasyonu ve güvenilir iş ortağı ilişkilerinden oluşan üç temel üzerine inşa ettiği stratejisi ile daha akıllı, daha...

Mercedes-Benz’den Temmuz ayına özel finansman

Mercedes-Benz Otomotiv ve Mercedes-Benz Finansal Hizmetler, yeni otomobil ve hafif ticari araç alımlarında Temmuz ayına özel finansman seçenekleri sunuyor. Mercedes-Benz Kasko’yu tercih eden kurumsal müşterilere...

Tesla, LFP pil fabrikasını tanıttı, neredeyse hazır olduğunu iddia ediyor

Tesla, Nevada'daki lityum-demir-fosfat (LFP) pil hücresi fabrikasını tanıttı ve üretime başlamaya neredeyse hazır olduğunu iddia ediyor. LFP hücrelerini kullanan diğer birçok otomobil üreticisi gibi, Tesla...

Tesla yıllık bazda %13’lük bir düşüş yaşadığını söyledi

Bir yıldan fazla bir süredir düşen satışlarla mücadele eden Tesla, ikinci çeyrekte işleri tersine çeviremedi. Çarşamba günü Tesla, 2. çeyrekte küresel olarak 384.122 araç teslim...

McLaren süper otomobili Yılın Performans Otomobili seçildi

McLaren Artura, 2025 Yılının Auto Express Performans Otomobili Seçildi McLaren Artura, yayının Londra'da düzenlenen 2025 Yeni Otomobil Ödülleri etkinliğinde Yılın Auto Express Performans Otomobili seçilerek...