TOKKDER 2021 yılının 3. çeyreği verilerini açıkladı…

®
Çok Okunanlar

Petrol Ofisi Sosyal Lig’de birinci devre ödülleri

Petrol Ofisi Sosyal Lig'de 2024-2025 sezonunun birinci devre büyük ödülleri düzenlenen törenle sahiplerini buldu. Şirketten yapılan açıklamaya göre, 4 milyonu...

Jeep North Star satışa sunuldu

Jeep, Compass modelinin yeni özel serisi 'North Star'ı Türkiye'de satışa sundu. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Jeep Compass'ın yeni özel...

Audi 8 milyar euro yatırım yapacak

Audi'den yapılan açıklamada, ekonomik koşulların giderek zorlaştığı, rekabet baskısı ve siyasi belirsizliklerin şirketi büyük zorluklarla karşı karşıya bıraktığı kaydedilerek...

PetrolOfisi’nden “Bir Kural 1 Ömür”projesine destek

Petrol Ofisi Grubu, T.C. İçişleri Bakanlığı'nın motosiklet kazalarını önlemek için başlattığı “Bir Kural 1 Ömür” eylem planına destek olmak...

ExxonMobil’in Güçlü Büyüme Hedeflerinde

Dünyanın önde gelen madeni yağ üreticilerinden Mobil Oil Türk A.Ş., başarılı bir yılı daha geride bıraktı. Bu yıl ülkemizde...

Pirelli Arjantin Grand Prix’sinde

Arjantin Grand Prix'sinde bile, 18 numara ile yarışan bisikletçiler her iki sınıfta da pole pozisyonunu elde ettiler. Moto2'de™, her iki aks için...

BYD, Volkswagen, Ford ve General Motors’un toplam piyasa değerini geçti

BYD, elektrikli otomobillerin neredeyse normal bir otomobilin yakıt ikmali için ihtiyaç duyduğu kadar hızla şarj edilmesini sağlayan "Super e-Platfrom"...

Tüm Oto Kiralama Kuruluşları Derneği (TOKKDER), 2021 yılının 3. çeyreği sonuna ilişkin sektör verilerini açıkladı.Buna göre, operasyonel araç kiralama sektörü yılın 9 aylık bölümünde 12,6 milyar TL’lik yeni araç yatırımı yaparak 47 bin 700 adet aracı filosuna kattı.Sektörün aktif büyüklüğü ise 47,7 milyar TL olarak gerçekleşti Bu dönemde,sektörün kiradaki aktif araç sayısı yılın ilk yarısı sonuna göre yüzde 1’in altında azalarak 221 bin 748 adet oldu. Sektörün toplam araç sayısı ise 2020 yılı sonuna göre yüzde 9,1 azaldı ve 239 bin adede geriledi.Öte yandan, operasyonel araç kiralama sektörünün filosundaki hafif ticari araç payının yüzde 4,8’e, elektrikli ve hibrit araçların payının ise yüzde 5,9’a çıkması raporda dikkat çeken diğer detaylar arasında yer aldı.Artan hafif ticari araç kiralama trendinin önümüzdeki dönemde de sürmesini beklediklerini belirten TOKKDER Yönetim Kurulu Başkanı İnan Ekici,“Araç bulunurluğunda yaşanan sıkıntılar sektörün araç parkında beklenen büyümeyi, özellikle üçüncü çeyrekte fırsat olmasına rağmen, yakalayamamasına sebep oldu. Yaşanan bu daralma tüm dünyada otomotiv sektörünün ortak krizi oldu.Pazarda yeterli araç bulunamaması dolayısıyla, kiralanan araçların kontratlarını uzatma yöntemi izlenmeye başladı” dedi.

 Araç kiralama sektörünün çatı kuruluşu Tüm Oto Kiralama Kuruluşları Derneği (TOKKDER), bağımsız araştırma şirketi NielsenIQiş birliği ile hazırladığı, 2021 yılının 3. çeyrek sonu sonuçlarını içeren “TOKKDER Operasyonel Kiralama Sektör Raporu”nu açıkladı.Rapora göre, operasyonel araç kiralama sektörü yılın 9 aylık bölümünde 12,6 milyar TL’lik yeni araç yatırımı yaparak 47 bin 700 adet aracı filosuna kattı.Sektörün aktif büyüklüğü ise 47,7 milyar TL olarak gerçekleşti. Bu dönemde, sektörün kiradaki aktif araç sayısı yılın ilk yarısı sonuna göre yüzde 1’in altında azalarak 221 bin 748 adet oldu. Sektörün toplam araç sayısı ise 2020 yılı sonuna göre yüzde 9,1 azaldı ve 239 bin adede geriledi.

Hafif ticari araçların payı yüzde 2,9’dan yüzde 4,8’eçıktı           

Rapora göre, Renault yüzde 22,9 pay ile Türkiye operasyonel araç kiralama sektörünün en çok tercih edilen markası olmayı sürdürdü. Renault’u yüzde 14,7 ileFiat, yüzde 10,9’laVolkswagenve yüzde 10,8’leFord takip etti.Bu dönemde, sektörün araç parkının yüzde 50,7’sikompakt sınıfaraçlardan oluşurken, küçük sınıf araçlar yüzde 26,5ve üst-orta sınıfaraçlar yüzde 18 pay aldı.2018 yılı sonunda operasyonel araç kiralama sektörünün filosundaki payı yüzde 2,9 olan hafif ticari araçların payı ise 2021 yılının 3. çeyreği sonundayüzde 4,8’eyükseldi.Diğer yandan, sektörün araç parkında yer alan hibrit ve elektrikli araçların payının hızla artmaya devam etmesi de dikkatleri çekti. Buna göre, sektörün araç parkının büyük bölümünü yüzde 74,9 ile dizel yakıtlı araçlar oluşturmayı sürdürürken, benzinli araçların payı yüzde 19,2’ye çıktı.Hibrit ve elektrikli araçların payı ise yüzde 5,9’aulaştı. TOKKDER Yönetim Kurulu Başkanı İnan Ekici, “Ticari araç kiralama oranları artış gösteriyor. Bu trendin önümüzdeki süreçte de devam edeceğini öngörüyoruz” dedi.

Sektördeki sedan gövde tipi araçların payı yüzde 66,9 oldu

TOKKDER raporuna göre, 2021 yılının 3. çeyreği sonunda operasyonel kiralama sektöründeki gövde tipine göre araç oranlarında sedan birinciliği devam etti. Bu kapsamda, sedan gövde tipine sahip araçlar yüzde 66,9’la birinci sırada yer alırken, hatchback gövde tipine sahip araçlar yüzde 18,6 ile ikinci sırada geldi. SUV araçlar ise yüzde 6,7 ile üçüncü sırada yer aldı. Bu araçları yüzde 2,1 ile stationwagon gövde tipine sahip araçlar takip etti. Rapora göre, sektörün toplam araç parkındaki araçların yüzde 68,3’ünü otomatik vitese sahip araçlar oluştururken, manuel vitesli araçların payı yüzde 31,7 olarak gerçekleşti.

“Çip krizi, sektördeki potansiyel büyümeyi engelledi” 

Otomotiv dünyasının yaşadığı çip krizinin Türkiye’ye yansımalarını değerlendiren TOKKDER Yönetim Kurulu Başkanı İnan Ekici, “Kiralama sektöründe ikinci ve üçüncü çeyrekte bir miktar büyüme beklentimiz vardı. Ancak araç bulunurluğunda yaşanan sıkıntılar sektörün araç parkında beklenen büyümeyi, özellikle üçüncü çeyrekte fırsat olmasına rağmen, yakalayamamasına sebep oldu. Yaşanan bu problemler dolayısıyla tüm dünya otomotiv sektöründe bir daralma söz konusu oldu. Çip tedarikindeki sorunun 2022 yılı ortasına kadar devam edeceği öngörülüyor” şeklinde konuştu.

“Ekonomi dengelenirse 2022’de büyüme gerçekleşir”

Türkiye otomotiv sektörünü ciddi şekilde etkileyen çip krizi dışında da etkenler olduğunu vurgulayan İnan Ekici, “Otomotiv sektöründeki fiyat artışları ve mali disiplindeki iniş çıkışlardan kaynaklı olarak tüketicinin tercihi ekonomik ve küçük segment araçlara kaymış durumda.2022 ortasında ise çip krizinin sonlanması ile araç bulunurluğunun da artması ve büyümesi bekleniyor ancak Türkiye’de bu büyümenin yaşanabilmesi için döviz kuru ve ekonomide yaşanan dalgalanmaların durulması gerekiyor” dedi.

Günlük kiralamada yabancı turist etkisi

Pandemi sebebiyle 2020 yılında günlük kiralama sektörünün ciddi darbe aldığını sözlerine ekleyen İnan Ekici, “Haziran ayı ve sonrasında seyahat engellerinin kalkmasıyla birlikte yerli ve yabancı turist sayısında bir artış oldu, hala geçmiş seviyelerinde değil ancak bir önceki seneye göre ciddi bir artış oldu. Yurtiçi yolcu sayısında yaklaşık yüzde 35, yurtdışı yolcu sayısında ise yaklaşık yüzde 75’lik bir artış yaşandı. Bu da günlük kiralama sektörüne, her ne kadar 2019’un halen altında olsa da olumlu yansıdı. Günlük kiralama işi yerli müşteri sayısı yaklaşık yüzde 20 – 25 seviyelerinde büyürken, yabancı müşteri adedi ise yaklaşık yüzde 40 kadar büyüdü. 2022 yılının geçtiğimiz yıllardan, hem aşılanma hem de koronavirüs salgını seyri açısından, çok daha iyi yönetilen bir yıl olacağını öngörerek turizm açısından daha hareketli bir yıl bekliyoruz. 2022’de, yabancı turist kaynaklı bu yıl yakalanan iyileşmenin trend olarak devam edeceğini söyleyebilirim” açıklamasında bulundu.

 Sözleşmelerin büyük bölümü 30-42 ay süreli

 Operasyonel kiralama sektörü, 2021 yılının ilk 9 ayını kapsayan dönemde ekonomiye önemli oranda vergi girdisi sağlamaya da devam etti.TOKKDER’in hazırladığı rapora göre, sektörün 2021yılının ilk 9 ayında ödediği vergi tutarı toplamda6,6 milyar TL’yi buldu. Sektördeki kiralama sürelerine bakıldığında ise, yılın 3. çeyreği sonundaTürkiye’deki operasyonel kiralamaların yüzde 46,5’ini30-42 ay süreli sözleşmelerin oluşturduğu görüldü.Bu sözleşmelerden sonra en çok tercih edilen operasyonel kiralama süresi yüzde 20 ile 43 ay ve üzeri sözleşmeler olurken,18-30 aylık sözleşmeler yüzde 18,4oranında tercih edildi. 18 ayın altındaki kiralama sözleşmeleri ise kontratların yüzde 15,1’ini kapsadı. Kontrat sürelerini de yorumlayan İnan Ekici, “Araç bulunurluğu problemi kontrat sürelerini de etkiledi, şirketler ellerindeki araçları bırakmak istemiyorlar bu sebeple var olan kontratlarını uzatmayı tercih ediyorlar” dedi.

Diğer Haberler

Yeni Model Y’yi Türkiye’de satışı sunuyor

Tesla, Bugün globaldeki en çok satan modelinin güncellenmiş versiyonu olan Yeni Model Y’yi Türkiye’de satışı sunuyor.  Sınırlı stok ve hızlı teslimat imkanıyla Long Range All-Wheel...

Audi 8 milyar euro yatırım yapacak

Audi'den yapılan açıklamada, ekonomik koşulların giderek zorlaştığı, rekabet baskısı ve siyasi belirsizliklerin şirketi büyük zorluklarla karşı karşıya bıraktığı kaydedilerek 7 bin 500 kadar kişinin...

“Bence Tesla’nın yeni bir CEO’ya ihtiyacı var” dedi

Tesla’nın ilk yatırımcılarından biri, Elon Musk’ın federal hükümeti küçültmeye odaklanan mevcut işinden ayrılmaması halinde şirketin CEO’su olarak görevinden ayrılması çağrısında bulundu. Ross Gerber Sky News’e...

Honda’nın yeni vites teknolojisi E-Clutch CB650R

Honda’nın yeni vites teknolojisi E-Clutch, CB650R ve CBR650R modelleri ile ilk kez Türkiye’de...  Honda'nın Electronic Clutch teknolojisine sahip ilk modelleri olan CB650R ve CBR650R Türkiye...

ExxonMobil’in Güçlü Büyüme Hedeflerinde

Dünyanın önde gelen madeni yağ üreticilerinden Mobil Oil Türk A.Ş., başarılı bir yılı daha geride bıraktı. Bu yıl ülkemizde 120’nci yaşını kutlayan şirketin Genel...

TotalEnergies, ELF MOTO serisi ile Motobike

TotalEnergies, ELF MOTO serisi ile Motobike İstanbul’a damgasını vurdu TotalEnergies, yüksek performanslı motosiklet motor yağı ELF MOTO serisi ile Motobike İstanbul Fuarı’nın ilgi odağı oldu....

Dizel ve benzin partikül filtrelerini verimli bir şekilde temizleme

LIQUI MOLY'nin yeni DPF/OPF temizleyicisi ile partikül filtreleri sökülmeden detaylı bir şekilde temizlenebilir. Servisler ve araç sahipleri için basit bir çözüm. Hızlı, konforlu ve uygun...

Country News Categories - UK

First Media Test Drives with the Leapmotor C10 REEV in Spain

The first Media test drives with the Leapmotor C10 REEV will begin in Spain next week. Numerous international journalists will be able to experience...

Citroën Chevron Awards 2025

Citroën UK has celebrated the achievements of its retailers at the annual Citroën Chevron Awards. The event celebrated success within the Citroën network over...

USA

Innovative Q4 technology debuts on Junior

Innovative Q4 technology debuts on Junior, now with the most comprehensive line-up in the segment Everything is ready for the dynamic debut of the Junior...

Marion Beyret Appointed Senior Vice President, Corporate

Stellantis today announced the appointment of Marion Beyret as Senior Vice President, Corporate Affairs and Communications for Enlarged Europe. In this role, Beyret will lead...

DE

Marion Beyret zur Senior Vice President…

Stellantis hat Marion Beyret zur Senior Vice President, Corporate Affairs und Communications für die Region Enlarged Europe ernannt.  In dieser Funktion leitet Beyret die Public...

Leapmotor B10: Neues SUV wird in China begeistert aufgenommen

Der Vorverkaufsstart des neuen Kompakt-SUVs Leapmotor B10 ist ein großer Erfolg: Das sechste Modell der Marke, das in China sowohl in der Presse als auch...

IT

Cina: oltre 31.000 ordini in 48 ore

Il SUV B10 di Leapmotor riceve un'accoglienza entusiastica in Cina: oltre 31.000 ordini in 48 ore Il lancio in prevendita del SUV elettrico B10 di...

Nuove nomine all’interno del team Fiat nel Regno Unito

Fiat ha annunciato cambiamenti nel suo nuovo team di gestione nel Regno Unito con la nomina di Victoria Hatfield alla guida delle operazioni di...

FR

Alfa Romeo est la marque qui progresse le plus sur le marché français en 2025

Porté par le succès de Junior (876 immatriculations sur les deux premiers mois de l’année 2025), Alfa Romeo poursuit sa progression très significative sur...

Marion Beyret est nommée Senior Vice President

Stellantis annonce la nomination de Marion Beyret au poste de Senior Vice President, Affaires Publiques et Communication pour l'Europe élargie. À ce titre, Marion Beyret...