Test Sürüşü: Yeni Polo 1.0 TSI 95 PS Highline DSG

®
Çok Okunanlar

Otomotiv sektöründen eylülde 2,6 milyar dolar ihracat…

Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliğinden (OİB) yapılan açıklamaya göre, Türkiye otomotiv endüstrisinin eylül ayı ihracatı yüzde 0,4 düşüşle 2,6 milyar dolar...

Pist Şampiyonası İzmir’e Taşınıyor

2019 Türkiye Pist Şampiyonası 3. ayak yarışları, Ülkü Motorsporları Kulübü tarafından, 05-06 Ekim 2019 tarihlerinde İzmir Ülkü Park Yarış...

Artık araç kiralama sadece 1,5 dakika…

Yılda 11 milyonu aşkın kişiye çekiciden çilingire, tamirciden ikame araca kadar 7 gün 24 saat kesintisiz ‘asistans hizmeti’ sunan...

Bu Cadillac Rahmi M. Koç Müzesi’nde…

Türkiye’nin ilk ve tek sanayi müzesi Rahmi M. Koç Müzesi, yeni objeler ile koleksiyonunu genişletmeye devam ediyor. Müzenin en...

Yazı: Özgür Sunay
Fotoğraf: Can Aydeniz

Ön tasarımı Golf’e, arka tasarımı ise BMW 1 serisine benzetilen yeni Polo, MQB A0 platformu üzerine inşa edildi. 6. nesil Polo’nun genişlediği ve 4053 milimetre uzunluğa sahip olduğu ifade ediliyor. 2017 Polo için bu zamana kadar üretilen en uzun Polo diyebiliriz. Aracın aks mesafesinin artmasıyla da bagaj hacminin genişlediği dikkat çekiyor. Selefine göre 25 litre daha büyük olan bagaj, toplamda 351 litrelik kullanım sunuyor. Golf’te ise bu rakam 380 litre. Volkswagen Polo’da teknolojik anlamda önemli değişimler bulunuyor. Türkiye’ye getirilen Highline test sürüşünü yapmış olduğumuz pakette Türkçe dil destekli 8-inç dokunmatik ekran, statik dönüş farları, LED stop lambaları, hız sınırlayıcı, çift bölgeli tam otomatik klima ve otomatik hava kalite sensörü gibi yenilikler dikkat çekiyor. Polo artık MQB A0 adı verilen VAG grubunun yeni nesil şasisine sahip ve bu alt yapı sayesinde yol tutuşu gerçekten çok başarılı diyebilirim.

1.0 litre 95 beygir gücündeki motor DSG otomatik şanzıman ile çok uyumlu ve bir o kadar ciddi anlamda performans sunuyor. Özelilkle Sport modunda aracı daha canlı ve seri kullanmanız mümkün. Uzun yolda yapmış olduğum test sürüşünde yeni POLO ‘da en ufak şekilde hiç bir yorgunluk hissetmedim. Bu anlamda sürüş konforu gerek koltuklar, gerekse direksiyon ve hızlanması gayet tatmin edici idi. Seri ve performanslı kullanımlarımda benzinli motorun çok ekonomik olduğunu bu anlamda söyleyemesemde özellikle 110-120km gibi sabit hızlarda çok daha iyi yakıt sarfiyatı verileri yakalayabileceğiniz kesin. İstanbul – Ankara arasında git-gel şeklinde yapmış olduğum test sürüşünde bir çok defa yakıt almak için durduğumu hatırlıyorum. Fakat dediğim gibi yüksek performansa sahip olan 1.0 litre yeni Polo modeli bu anlamda size istediğinizi konfor ve sürüş olarak performansı ile beraber sunuyor.

Yeni Polo Highline paketi göze hitap ediyor. Dijital ekran ve konfor bakımından istediğiniz herşeye sahip. Bu anlamda Yeni Polo’dan beklediğinizden çok daha fazlasını aldığınız kesin. Son derece bir premium modelden farkı olmadığı ortada. Yaşam konforu ve rahatlık ön planda özellikle DSG otomatik olması araca yakışmış. Teknololi ile birleşmesi sonuncunda ortaya yorgunluk algılayan, sağ ve sol kör nokta uyarı sistemi, şerit takip sistemi, çarpışma algılama sistemi gibi güvenlik donanımları sayesinde oldukça başarılı.

Zaten dışarıdan da baktığınızda o eski ufak, mini görüntüsü artık kaybolmuş yerine daha büyük hacimli ve Golf’ün sadece bir tık altında bir görüntü sergiliyor. Tam anlamı ile 4 kapılı binek otomobillere müdahil olmuş diyebiliriz. Tabi yeni 1.0 litre benzinli motor, bu şasi yapısı ile gayet iyi bir netice sunmuş. Özellikle büyümüş jant ve lastikler aracı kaslı bir görünüme kavuşturmuş. Bu jant ve lastikler ile seri performanslı sürüş size sunarken aynı zamanda yakıt ekonomisi sarfiyatı düşünülmüş. Daha güvenli bir yol tutuş ve kısa mesafe fren sistemi bu anlamda gerçekten harika. Tam anlamı alınabilen bir otomobil havasına kavuşmuş.

Yeni Polo’da sahip olduğu bu teknoloji ve yeni alt yapısı ile en az 2-3 yıl bu şekilde gider gibi geliyor bana. Araca bu anlamda gereken herşeyi koyup, yüklemişler zaten. Bundan sonra yeni Polo’yu büyük ihtimal ile makyajlı halleri ve geliştirilen güncellemeleri ile piyasada göreceğiz sanırım. Üzerindeki gümüş-gri renk harika, bayıldım diyebilirim. Göze hitap ediyor, aracın hatlarını sanki daha iyi göstermiş. Polo’nun başlangıç motoru olan 1.0 litre benzinli seçeneğini Polo almaya heves edenler en yüksek donanım highline paketi ile satın aldıklarında tadını çıkarabilirler diye düşünüyorum. Tabi DSG olmazsa olmaz, düz vites Polo’ya artık bence yakışmıyor, aracı basitleştiriyor gibi geliyor. Polo’ya biniyorsanız DSG en iyisi yakışanı diyebilirim.

Yeni Polo ile yapmış olduğum test sürüşü iyiydi. Daha üst motor seçeneklerinin ne ifade ettiği ve ne sunduğu ise şimdilik bana merak konusu. Fakat yakıt sarfiyatını daha minimuma nasıl indirebiliriz? Biraz kafama takılmıyor değil. Gerçi şehir içinde bu anlamda çok fazla yaktığını söyleyemem. Makul hızlarda bunu daha aza indirebilirsiniz. Şehir dışı ve daha yüksek hızlarda ise biraz fazla yaktığı doğru. Fakat yine de bu aracı almaya değer diye düşünüyorum. Bir Polo sahibi olmak hiç fena olmazdı. Özellikle park sorununu düşündüğümüzde avantajlıyız.
Yeni Polo hakkında söyleyeceklerim bunlardan ibaret. Çünkü henüz rakiplerini kullanmadım. Fakat rakiplerini satın alacağımı düşünmüyorum. Yeni Polo’da herşey var ve bana yeter…

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...