Mercedes-Benz Hafif Ticari Araçlar, 30 yıl önce Sprinter ile büyük panelvan araçlar kategorisinin sembolü haline gelecek aracı tanıttı. Mercedes-Benz...
Otomotiv satış sonrası pazarında yaşanan 2024 yılındaki durağan seyir, 2025’in ikinci çeyreğinde de gözlemlendi. 2025 yılının ikinci çeyreğinde satış,...
Stellantis ve 4screen’den Araç İçi Konfor Seviyesini Artıracak İş Birliği...
Stellantis, 4screen ile Gerçek Zamanlı Konum Bazlı Mobilite Hizmetlerini Hayata...
Ön tasarımı Golf’e, arka tasarımı ise BMW 1 serisine benzetilen yeni Polo, MQB A0 platformu üzerine inşa edildi. 6. nesil Polo’nun genişle diği ve 4053 milimetre uzunluğa sahip olduğu ifade ediliyor. 2017 Polo için bu zamana kadar üretilen en uzun Polo diyebiliriz. Aracın aks mesafesinin artmasıyla da bagaj hacminin genişlediği dikkat çe kiyor. Selefine göre 25 litre daha büyük olan bagaj, toplamda 351 litrelik kullanım sunuyor. Golf’te ise bu rakam 380 litre. Volkswagen Polo’da teknolojik anlamda önemli değişimler bulunuyor.
Türkiye’ye getirilen Highline test sürüşünü yapmış olduğumuz pakette Türkçe dil destekli 8-inç dokunmatik ekran, statik dönüş farları, LED stop lambaları, hız sınırlayıcı, çift bölgeli tam otomatik klima ve otoma tik hava kalite sensörü gibi yenilikler dikkat çekiyor. Polo artık MQB A0 adı verilen VAG grubunun yeni nesil şasisine sahip ve bu alt yapı sayesinde yol tutuşu gerçekten çok başarılı diyebilirim. 1.0 litre 95 beygir gücündeki motor DSG otomatik şanzıman ile çok uyumlu ve bir o kadar ciddi anlamda performans sunuyor. Özelilkle Sport mo dunda aracı daha canlı ve seri kullanmanız mümkün. Uzun yolda yap mış olduğum test sürüşünde yeni POLO ‘da en ufak şekilde hiç bir yorgunluk hissetmedim. Bu anlamda sürüş konforu gerek koltuklar, gerekse direksiyon ve hızlanması gayet tatmin edici idi. Seri ve per formanslı kullanımlarımda benzinli motorun çok ekonomik olduğunu bu anlamda söyleyemesemde özellikle 110-120km gibi sabit hızlarda çok daha iyi yakıt sarfiyatı verileri yakalayabileceğiniz kesin. İstanbul – Ankara arasında git-gel şeklinde yapmış olduğum test sürüşünde bir çok defa yakıt almak için durduğumu hatırlıyorum. Fakat dediğim gibi yüksek performansa sahip olan 1.0 litre yeni Polo modeli bu an lamda size istediğinizi konfor ve sürüş olarak performansı ile beraber sunuyor.
Yeni Polo Highline paketi göze hitap ediyor. Dijital ekran ve konfor bakımından istediğiniz herşeye sahip. Bu anlamda Yeni Polo’dan beklediğinizden çok daha fazlasını aldığınız kesin. Son derece bir premium modelden farkı olmadığı ortada. Yaşam konforu ve rahatlık ön planda özellikle DSG otomatik olması araca yakışmış. Teknololi ile birleşmesi sonuncunda ortaya yorgunluk algılayan, sağ ve sol kör nokta uyarı sistemi, şerit takip sistemi, çarpışma algılama sistemi gibi güvenlik donanımları sayesinde oldukça başarılı. Zaten dışarıdan da baktığınızda o eski ufak, mini görüntüsü artık kaybolmuş yerine daha büyük hacimli ve Golf’ün sadece bir tık altında bir görüntü sergiliyor. Tam anlamı ile 4 kapılı binek otomobillere müdahil olmuş diyebiliriz. Tabi yeni 1.0 litre benzinli motor, bu şasi yapısı ile gayet iyi bir netice sunmuş.
Özellikle büyümüş jant ve lastikler aracı kaslı bir görünüme kavuşturmuş. Bu jant ve lastikler ile seri performanslı sürüş size su narken aynı zamanda yakıt ekonomisi sarfiyatı düşünülmüş. Daha güvenli bir yol tutuş ve kısa mesafe fren sistemi bu anlamda gerçek ten harika. Tam anlamı alınabilen bir otomobil havasına kavuşmuş. Yeni Polo’da sahip olduğu bu teknoloji ve yeni alt yapısı ile en az 2-3 yıl bu şekilde gider gibi geliyor bana. Araca bu anlamda gereken herşeyi koyup, yüklemişler zaten. Bundan sonra yeni Polo’yu büyük ihitmal ile makyajlı halleri ve geliştirilen güncellemeleri ile piyasada göreceğiz sanırım. Üzerindeki gümüş-gri renk harika, bayıldım diye bilirim. Göze hitap ediyor, aracın hatlarını sanki daha iyi göstermiş. Polo’nun başlangıç motoru olan 1.0 litre benzinli seçeneğini Polo almaya heves edenler en yüksek donanım highline paketi ile satın aldıklarında tadını çıkarabilirler diye düşünüyorum. Tabi DSG olmazsa olmaz, düz vites Polo’ya artık bence yakışmıyor, aracı basitleştiriyor gibi geliyor. Polo’ya biniyorsanız DSG en iyisi yakışanı diyebilirim.
Yeni Polo ile yapmış olduğum test sürüşü iyiydi. Daha üst motor seçeneklerinin ne ifade ettiği ve ne sunduğu ise şimdilik bana merak konusu. Fakat yakıt sarfi yatını daha minimuma nasıl indirebiliriz? Biraz kafama takılmıyor değil. Gerçi şehir içinde bu anlamda çok fazla yaktığını söyleyemem. Makul hızlarda bunu daha aza indirebilirsiniz. Şehir dışı ve daha yüksek hızlarda ise biraz fazla yaktığı doğru. Fakat yine de bu aracı almaya değer diye düşünüyorum. Bir Polo sahibi olmak hiç fena olmazdı. Özellikle park sorununu düşündüğümüzde avantajlıyız. Yeni Polo hakkında söyleyeceklerim bunlardan ibaret. Çünkü henüz rakiplerini kullanmadım. Fakat rakiplerini satın alacağımı düşünmüyorum. Yeni Polo’da herşey var ve bana yeter…
Stellantis2025’in İlk Yarısına İlişkin Finansal Sonuçlarını Açıkladı!
Yılın İlk Yarısını 74,3 Milyar Euro’luk Net Gelirle Kapatan Stellantis Kârlı Büyümeye Odaklandı!
Stellantis Dış Kaynaklı Olumsuzluklara Rağmen...
Alfa Romeo 2025 Hopman Kupası’nda Tenis Kortlarını İtalyan Ruhuyla Renklendirdi
Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo,temmuz ayındadüzenlenen tarihi uluslararası karma tenis takımlarıturnuvası “2025 Hopman Kupası Otomotiv...
Türkiye'ye özel ürün portföyünü genişletmeye devam eden Goodyear, Winter Command ve Winter Command Cargo olmak üzere iki yeni lastik serisi ile hem binek hem...
Ticari araçlar ve mobilite sektöründe Avrupa lideri olan Iveco Group N.V. (EXM: IVG) ile küresel otomotiv devi Tata Motors Limited (NSE: TATAMOTORS), sektörde güçlü...
Mercedes-Benz Hafif Ticari Araçlar, 30 yıl önce Sprinter ile büyük panelvan araçlar kategorisinin sembolü haline gelecek aracı tanıttı. Mercedes-Benz Sprinter o zamandan bugüne, farklı...
Avrupa pazarı JAECOO 7 SHS'nin yükselişi açısından önemli bir bölge haline geldi ve birçok ulusal pazarda güçlü bir büyüme yaşanıyor. Veriler, SHS Süper Hibrit...
Maxion Jantaş Jant Sanayi ve Ticaret A.Ş., Manisa Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğü iş birliği gerçekleştirilen “Temel Metal Şekillendirme Elemanı Mesleğinde Nitelikli İşgücü...