Test Sürüşü: Yeni Polo 1.0 TSI 95 PS Highline DSG

®
Çok Okunanlar

1996 Ferrari F50 GT1 “En İyi Otomobil” ödülüne layık görüldü

Monterey Otomobil Haftası’nın en prestijli etkinliği; dünyanın önde gelen üreticileri ve butik tasarımcılarının imzasını taşıyan birçok özel lansmana, sayısız...

Hibrit SUV’da artış dikkat çekiyor

2015'te yalnızca 565 olan trafiğe kayıtlı elektrikli otomobil sayısı, haziranda 250 bin barajını aştı. Temmuz 2024'te 131 bin 217...

Opel’in Yeni Vizyonunu Yansıtan Konsept Otomobili

Opel, 8-14 Eylül tarihleri arasında Münih’te düzenlenecek olan IAA Mobility 2025’te tanıtımını gerçekleştireceği yeni konsept otomobiline ait ilk ön...

Türkiye Pist Şampiyonası İstanbul Park Yarışında Texaco Team AMS

15-16-17 Ağustos tarihlerinde gerçekleşen Türkiye Pist Şampiyonası 2 ayak yarışları Maksi ve Süper olmak üzere 2 farklı grupta gerçekleşti....
Ön tasarımı Golf’e, arka tasarımı ise BMW 1 serisine benzetilen yeni Polo, MQB A0 platformu üzerine inşa edildi. 6. nesil Polo’nun genişle diği ve 4053 milimetre uzunluğa sahip olduğu ifade ediliyor. 2017 Polo için bu zamana kadar üretilen en uzun Polo diyebiliriz. Aracın aks mesafesinin artmasıyla da bagaj hacminin genişlediği dikkat çe kiyor. Selefine göre 25 litre daha büyük olan bagaj, toplamda 351 litrelik kullanım sunuyor. Golf’te ise bu rakam 380 litre. Volkswagen Polo’da teknolojik anlamda önemli değişimler bulunuyor.

Türkiye’ye getirilen Highline test sürüşünü yapmış olduğumuz pakette Türkçe dil destekli 8-inç dokunmatik ekran, statik dönüş farları, LED stop lambaları, hız sınırlayıcı, çift bölgeli tam otomatik klima ve otoma tik hava kalite sensörü gibi yenilikler dikkat çekiyor. Polo artık MQB A0 adı verilen VAG grubunun yeni nesil şasisine sahip ve bu alt yapı sayesinde yol tutuşu gerçekten çok başarılı diyebilirim. 1.0 litre 95 beygir gücündeki motor DSG otomatik şanzıman ile çok uyumlu ve bir o kadar ciddi anlamda performans sunuyor. Özelilkle Sport mo dunda aracı daha canlı ve seri kullanmanız mümkün. Uzun yolda yap mış olduğum test sürüşünde yeni POLO ‘da en ufak şekilde hiç bir yorgunluk hissetmedim. Bu anlamda sürüş konforu gerek koltuklar, gerekse direksiyon ve hızlanması gayet tatmin edici idi. Seri ve per formanslı kullanımlarımda benzinli motorun çok ekonomik olduğunu bu anlamda söyleyemesemde özellikle 110-120km gibi sabit hızlarda çok daha iyi yakıt sarfiyatı verileri yakalayabileceğiniz kesin. İstanbul – Ankara arasında git-gel şeklinde yapmış olduğum test sürüşünde bir çok defa yakıt almak için durduğumu hatırlıyorum. Fakat dediğim gibi yüksek performansa sahip olan 1.0 litre yeni Polo modeli bu an lamda size istediğinizi konfor ve sürüş olarak performansı ile beraber sunuyor.

Yeni Polo Highline paketi göze hitap ediyor. Dijital ekran ve konfor bakımından istediğiniz herşeye sahip. Bu anlamda Yeni Polo’dan beklediğinizden çok daha fazlasını aldığınız kesin. Son derece bir premium modelden farkı olmadığı ortada. Yaşam konforu ve rahatlık ön planda özellikle DSG otomatik olması araca yakışmış. Teknololi ile birleşmesi sonuncunda ortaya yorgunluk algılayan, sağ ve sol kör nokta uyarı sistemi, şerit takip sistemi, çarpışma algılama sistemi gibi güvenlik donanımları sayesinde oldukça başarılı. Zaten dışarıdan da baktığınızda o eski ufak, mini görüntüsü artık kaybolmuş yerine daha büyük hacimli ve Golf’ün sadece bir tık altında bir görüntü sergiliyor. Tam anlamı ile 4 kapılı binek otomobillere müdahil olmuş diyebiliriz. Tabi yeni 1.0 litre benzinli motor, bu şasi yapısı ile gayet iyi bir netice sunmuş.

Özellikle büyümüş jant ve lastikler aracı kaslı bir görünüme kavuşturmuş. Bu jant ve lastikler ile seri performanslı sürüş size su narken aynı zamanda yakıt ekonomisi sarfiyatı düşünülmüş. Daha güvenli bir yol tutuş ve kısa mesafe fren sistemi bu anlamda gerçek ten harika. Tam anlamı alınabilen bir otomobil havasına kavuşmuş. Yeni Polo’da sahip olduğu bu teknoloji ve yeni alt yapısı ile en az 2-3 yıl bu şekilde gider gibi geliyor bana. Araca bu anlamda gereken herşeyi koyup, yüklemişler zaten. Bundan sonra yeni Polo’yu büyük ihitmal ile makyajlı halleri ve geliştirilen güncellemeleri ile piyasada göreceğiz sanırım. Üzerindeki gümüş-gri renk harika, bayıldım diye bilirim. Göze hitap ediyor, aracın hatlarını sanki daha iyi göstermiş. Polo’nun başlangıç motoru olan 1.0 litre benzinli seçeneğini Polo almaya heves edenler en yüksek donanım highline paketi ile satın aldıklarında tadını çıkarabilirler diye düşünüyorum. Tabi DSG olmazsa olmaz, düz vites Polo’ya artık bence yakışmıyor, aracı basitleştiriyor gibi geliyor. Polo’ya biniyorsanız DSG en iyisi yakışanı diyebilirim.

Yeni Polo ile yapmış olduğum test sürüşü iyiydi. Daha üst motor seçeneklerinin ne ifade ettiği ve ne sunduğu ise şimdilik bana merak konusu. Fakat yakıt sarfi yatını daha minimuma nasıl indirebiliriz? Biraz kafama takılmıyor değil. Gerçi şehir içinde bu anlamda çok fazla yaktığını söyleyemem. Makul hızlarda bunu daha aza indirebilirsiniz. Şehir dışı ve daha yüksek hızlarda ise biraz fazla yaktığı doğru. Fakat yine de bu aracı almaya değer diye düşünüyorum. Bir Polo sahibi olmak hiç fena olmazdı. Özellikle park sorununu düşündüğümüzde avantajlıyız. Yeni Polo hakkında söyleyeceklerim bunlardan ibaret. Çünkü henüz rakiplerini kullanmadım. Fakat rakiplerini satın alacağımı düşünmüyorum. Yeni Polo’da herşey var ve bana yeter…
Test Sürüşü: Özgür Sunay

Diğer Haberler

1996 Ferrari F50 GT1 “En İyi Otomobil” ödülüne layık görüldü

Monterey Otomobil Haftası’nın en prestijli etkinliği; dünyanın önde gelen üreticileri ve butik tasarımcılarının imzasını taşıyan birçok özel lansmana, sayısız motor sporları efsanesine ve 200’ün...

Hibrit SUV’da artış dikkat çekiyor

2015'te yalnızca 565 olan trafiğe kayıtlı elektrikli otomobil sayısı, haziranda 250 bin barajını aştı. Temmuz 2024'te 131 bin 217 olan trafiğe kayıtlı elektrikli otomobil...

Türkiye Pist Şampiyonası İstanbul Park Yarışında Texaco Team AMS

15-16-17 Ağustos tarihlerinde gerçekleşen Türkiye Pist Şampiyonası 2 ayak yarışları Maksi ve Süper olmak üzere 2 farklı grupta gerçekleşti. Yarışlar sonunda Texaco Team AMS...

Opel’in Yeni Vizyonunu Yansıtan Konsept Otomobili

Opel, 8-14 Eylül tarihleri arasında Münih’te düzenlenecek olan IAA Mobility 2025’te tanıtımını gerçekleştireceği yeni konsept otomobiline ait ilk ön görselleri yayımladı. Konsept otomobilin paylaşılan...

30 Günde 1 Milyon Aktif Kullanıcıya Ulaştık….

Türk dijital medyasının ulusal ve resmi otomobil dergisi, otomotiv sektörünün açık ara lideri. 12.12.2012 tarihinde Automobile Magazine haber sitesinin yayına başladığı dijital dünyada sosyal...

CUPRA, Birleşik Krallık Hükümeti Elektrikli Otomobil Hibesi için uygun olan ilk elektrikli modellerin yanı sıra ürün yelpazesinde daha fazla teklife ek olarak onayladı

CUPRA, Born serisindeki modellerin Seviye 2 1.500 £ Birleşik Krallık Hükümeti'nin Elektrikli Otomobil Hibesi (EKG) indirimine hak kazanacağını doğruladı. Geçen ay duyurulan yeni plan,...

Volkswagen, Birleşik Krallık Hükümeti Elektrikli Otomobil Hibesi için uygun olan ilk elektrikli modelleri onayladı

Volkswagen, Birleşik Krallık Hükümeti'nin Elektrikli Otomobil Hibesi (ECG) indirimine hak kazanan tamamen elektrikli ID. serisindeki ilk modelleri onayladı. Geçen ay duyurulan yeni plan, müşterilerin...