Test Sürüşü: Yeni Polo 1.0 TSI 95 PS Highline DSG

®
Çok Okunanlar

Alman Teknolojisine Sahip Opel Modelleri Yıl Sonu Fırsatları

Opel, 2025 yılının son ayında da binek ve SUV modellerinde müşterilerine avantajlı kredi olanaklarının yanı sıra çok yönlü hafif...

Ford, Avrupa için beklenmedik bir hamle yaptı….

Fiesta geri döndü...Ford, Avrupa'da uygun fiyatlı elektrikli araçlar için Renault AmpR platformunu kullanacak... Ford, Avrupa için beklenmedik bir hamle yaptı:...

Küçük elektrikli crossover Chevrolet üretime girdi

Chevrolet Spark EUV'nin üretimi Brezilya'da PACE sahasında başladı. General Motors, Brezilya'da Chevrolet Spark EUV kompakt elektrikli crossover'ın üretimini resmen...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli araç aracını 800 milyon...

JAECOO’nun Küresel Satışları Kasım Ayında 43 Bin Adedi Aştı

Yenilikçi tasarım diline sahip modelleri ile kısa sürede dikkatleri üzerine çeken OMODA & JAECOO markaları, kasım ayını rekor seviyede...

İzmir Aliağa’da yeni şarj istasyonu açıldı

Enerjisa Enerji’nin yüzde 100 iştiraki ve Türkiye’nin ilk elektrikli araç şarj ağı operatörü olan Eşarj, müşteri deneyimi odaklı yaklaşımı...

Karting Şampiyonlarını Körfez Belirleyecek

2025 Türkiye Karting Şampiyonası’nın son ayağı olan NİMOSK Karting Yarışı, 13-14 Aralık tarihlerinde TOSFED Körfez Yarış Pisti’nde düzenleniyor. Nimara...
Ön tasarımı Golf’e, arka tasarımı ise BMW 1 serisine benzetilen yeni Polo, MQB A0 platformu üzerine inşa edildi. 6. nesil Polo’nun genişle diği ve 4053 milimetre uzunluğa sahip olduğu ifade ediliyor. 2017 Polo için bu zamana kadar üretilen en uzun Polo diyebiliriz. Aracın aks mesafesinin artmasıyla da bagaj hacminin genişlediği dikkat çe kiyor. Selefine göre 25 litre daha büyük olan bagaj, toplamda 351 litrelik kullanım sunuyor. Golf’te ise bu rakam 380 litre. Volkswagen Polo’da teknolojik anlamda önemli değişimler bulunuyor.

Türkiye’ye getirilen Highline test sürüşünü yapmış olduğumuz pakette Türkçe dil destekli 8-inç dokunmatik ekran, statik dönüş farları, LED stop lambaları, hız sınırlayıcı, çift bölgeli tam otomatik klima ve otoma tik hava kalite sensörü gibi yenilikler dikkat çekiyor. Polo artık MQB A0 adı verilen VAG grubunun yeni nesil şasisine sahip ve bu alt yapı sayesinde yol tutuşu gerçekten çok başarılı diyebilirim. 1.0 litre 95 beygir gücündeki motor DSG otomatik şanzıman ile çok uyumlu ve bir o kadar ciddi anlamda performans sunuyor. Özelilkle Sport mo dunda aracı daha canlı ve seri kullanmanız mümkün. Uzun yolda yap mış olduğum test sürüşünde yeni POLO ‘da en ufak şekilde hiç bir yorgunluk hissetmedim. Bu anlamda sürüş konforu gerek koltuklar, gerekse direksiyon ve hızlanması gayet tatmin edici idi. Seri ve per formanslı kullanımlarımda benzinli motorun çok ekonomik olduğunu bu anlamda söyleyemesemde özellikle 110-120km gibi sabit hızlarda çok daha iyi yakıt sarfiyatı verileri yakalayabileceğiniz kesin. İstanbul – Ankara arasında git-gel şeklinde yapmış olduğum test sürüşünde bir çok defa yakıt almak için durduğumu hatırlıyorum. Fakat dediğim gibi yüksek performansa sahip olan 1.0 litre yeni Polo modeli bu an lamda size istediğinizi konfor ve sürüş olarak performansı ile beraber sunuyor.

Yeni Polo Highline paketi göze hitap ediyor. Dijital ekran ve konfor bakımından istediğiniz herşeye sahip. Bu anlamda Yeni Polo’dan beklediğinizden çok daha fazlasını aldığınız kesin. Son derece bir premium modelden farkı olmadığı ortada. Yaşam konforu ve rahatlık ön planda özellikle DSG otomatik olması araca yakışmış. Teknololi ile birleşmesi sonuncunda ortaya yorgunluk algılayan, sağ ve sol kör nokta uyarı sistemi, şerit takip sistemi, çarpışma algılama sistemi gibi güvenlik donanımları sayesinde oldukça başarılı. Zaten dışarıdan da baktığınızda o eski ufak, mini görüntüsü artık kaybolmuş yerine daha büyük hacimli ve Golf’ün sadece bir tık altında bir görüntü sergiliyor. Tam anlamı ile 4 kapılı binek otomobillere müdahil olmuş diyebiliriz. Tabi yeni 1.0 litre benzinli motor, bu şasi yapısı ile gayet iyi bir netice sunmuş.

Özellikle büyümüş jant ve lastikler aracı kaslı bir görünüme kavuşturmuş. Bu jant ve lastikler ile seri performanslı sürüş size su narken aynı zamanda yakıt ekonomisi sarfiyatı düşünülmüş. Daha güvenli bir yol tutuş ve kısa mesafe fren sistemi bu anlamda gerçek ten harika. Tam anlamı alınabilen bir otomobil havasına kavuşmuş. Yeni Polo’da sahip olduğu bu teknoloji ve yeni alt yapısı ile en az 2-3 yıl bu şekilde gider gibi geliyor bana. Araca bu anlamda gereken herşeyi koyup, yüklemişler zaten. Bundan sonra yeni Polo’yu büyük ihitmal ile makyajlı halleri ve geliştirilen güncellemeleri ile piyasada göreceğiz sanırım. Üzerindeki gümüş-gri renk harika, bayıldım diye bilirim. Göze hitap ediyor, aracın hatlarını sanki daha iyi göstermiş. Polo’nun başlangıç motoru olan 1.0 litre benzinli seçeneğini Polo almaya heves edenler en yüksek donanım highline paketi ile satın aldıklarında tadını çıkarabilirler diye düşünüyorum. Tabi DSG olmazsa olmaz, düz vites Polo’ya artık bence yakışmıyor, aracı basitleştiriyor gibi geliyor. Polo’ya biniyorsanız DSG en iyisi yakışanı diyebilirim.

Yeni Polo ile yapmış olduğum test sürüşü iyiydi. Daha üst motor seçeneklerinin ne ifade ettiği ve ne sunduğu ise şimdilik bana merak konusu. Fakat yakıt sarfi yatını daha minimuma nasıl indirebiliriz? Biraz kafama takılmıyor değil. Gerçi şehir içinde bu anlamda çok fazla yaktığını söyleyemem. Makul hızlarda bunu daha aza indirebilirsiniz. Şehir dışı ve daha yüksek hızlarda ise biraz fazla yaktığı doğru. Fakat yine de bu aracı almaya değer diye düşünüyorum. Bir Polo sahibi olmak hiç fena olmazdı. Özellikle park sorununu düşündüğümüzde avantajlıyız. Yeni Polo hakkında söyleyeceklerim bunlardan ibaret. Çünkü henüz rakiplerini kullanmadım. Fakat rakiplerini satın alacağımı düşünmüyorum. Yeni Polo’da herşey var ve bana yeter…
Test Sürüşü: Özgür Sunay

Diğer Haberler

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların satışının son tarihiyle ilgili kritik kararını, güçlü siyasi ve...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak noktalarından biri, Renault'nun elektrikli araç bölümü Ampere'nin platformuna dayanan...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli araç aracını 800 milyon ringgit (yaklaşık 167 milyon euro)...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda bir showroom, teslimat merkezi, servis merkezi ve şarj istasyonu...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli kompakt otomobilleri için yılda 300.000'e kadar batarya sistemi monte...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı. En son olarak, AB Volkswagen'in elektrikli araç tarifelerinden muafiyet...

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki yıl sonra 1.9 litrelik versiyonuyla tanıtılan 205 GTI, küçük,...

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı....

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki...

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş...

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan...

PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu aralık ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu...

EN YAKIT bunlara TKPAY iş birliği ile yüzde 5 nakit iade

Elektrikli araç ekosistemini güçlendirmek ve iş birlikleriyle kullanıcılara fırsatlar sunmak için çalışmalar yapan EN YAKIT,...

Karting Şampiyonlarını Körfez Belirleyecek

2025 Türkiye Karting Şampiyonası’nın son ayağı olan NİMOSK Karting Yarışı, 13-14 Aralık tarihlerinde TOSFED Körfez...

İzmir Aliağa’da yeni şarj istasyonu açıldı

Enerjisa Enerji’nin yüzde 100 iştiraki ve Türkiye’nin ilk elektrikli araç şarj ağı operatörü olan Eşarj,...

Zeminin ıslanmasıyla lastiklerinin yol ile teması kesilebiliyor

Trafikte yağışlardan kaynaklı pek çok tehlikeyle karşı karşıya kalınabildiğini dile getiren Yol ve Trafik Güvenliği...

Çin’de Kasım ayında otomobil satışları yıllık bazda %8,5 oranında azaldı

Kasım ayında Çin'de otomobil satışları yıllık bazda %8,5 azalarak 2,24 milyon araçta gerçekleşti. Bu, Ekim...