Test Sürüşü: 2017 MINI Countryman 1.5 litre 136 Beygir ALL4

®
Çok Okunanlar

Karsan Chitila ve Focşani Şehirleri ile Toplam 42 Adetlik e-ATA

Dünyada toplu taşımanın dönüşümüne öncülük eden Karsan, ana hedef pazarlarından Romanya’da iki yeni sözleşmeye daha imza attı. Chitila ve...

EGEA 944 bin 964 TL’den başlayan iddialı fiyatıyla

Türkiye’nin 6 yıldır aralıksız pazar lideri markası unvanını koruyan FIAT, temmuz ayı boyunca yeni bir otomobil sahibi olmak isteyenlere...

OSS Derneği, 2025’in İkinci Çeyreğini Değerlendirdi

Otomotiv satış sonrası pazarında yaşanan 2024 yılındaki durağan seyir, 2025’in ikinci çeyreğinde de gözlemlendi. 2025 yılının ikinci çeyreğinde satış,...

Tata Motors Iveco Group satın alım anlaşması açıklamalar

Ticari araçlar ve mobilite sektöründe Avrupa lideri olan Iveco Group N.V. (EXM: IVG) ile küresel otomotiv devi Tata Motors...

Winter Command ve Winter Command Cargo lastik serileri

Türkiye'ye özel ürün portföyünü genişletmeye devam eden Goodyear, Winter Command ve Winter Command Cargo olmak üzere iki yeni lastik...

Opel En Hızlı Elektrikli Modelini Tanıttı

Elektrikli Opel’lerin En Hızlısı Yeni Mokka GSE İlk Kez Sahneye Çıktı! Alman otomobil üreticisi Opel’in iddialı SUV modeli Mokka, özel...

Fortune Global 500’ün En Hızlı Yükselen Otomobil Üreticisi Chery

Chery 2025 Yılında 152 Basamak Birden Yükseldi Fortune Global 500’de 233’üncü Sıraya Yerleşti!  Fortune Global 500’ün En Hızlı Yükselen...
İngiliz tasarım geni, Alman BMW marka teknolojisi ile devam ediyor. Mini Countryman All4 bir önceki modelini en son İzmit Körfez Pistinde kul lanmıştım. Tamamı ile bir MINI ve Go kart kullanım hissini almayı başarmıştık. O zaman Continental olan lastikler yerine şimdi Bridgestone Turanza ile Yeni büyümüş olan, MINI Countryman ALL4 modelin test sürüşünü yaptım. Biraz daha uzatılan ve genişleyen yeni MINI Countrymnan ALL4 özellikle dışarıdan bakıldığında geniş biraz daha yüksek ve daha çıkık kıvrım hatları ile göz doldurmakta. Yeni MINI Countryman ALL4’ e ilk olarak, Ön taraftan bak tığımızda geniş MINI ızgarası, gündüz yanan LED farlar ve büyük yuvarlak sisleri dikkatleri çekiyor. Ayrıca, çıkık siyah bir ön tampon ve motor kaputunun üzerinde daha çok modifiyeli araçlarda olan turbo hava çıkış kabartması tam olarak işlev sel olmasa da rüzgâr direnci ve sürtünmesi bakımından ise iyi düşünülmüş bir tasarım. Bu arada yeni MINI Countryman ALL4 araca ön yandan baktığımızda ise SUV olmasını simgeleyen ön çamurluk kenarlarında yer alan siyah koruma elastik parça, yan kapı altlarından daha korumalı siyah ve krom görüntülü parça arka çamurluk korumasına kadar uzamış.

Bu artık günümüzde SUV diye nitelendirilen 4×4 ya da otomatik 4×4 araçlarda ya da 4×2 ‘ler de olan bir ayrıntı özellik. Arazi şartlarına daha uygun bir araç olduğunu göstermektedir. Dışarıdan bakıldığında MINI nin ön ve arka camlarının dik bir şekilde konuşlanan tasarıma sahip olduğunu görüyoruz. 2 karma renk mavi ve beyaz olan birleşim ile daha spor durmakta. Ayrıca, MINI Countryman ALL4 ‘de yer alan üst tavan rayları ile dileyenlere Surf tahtası v.b. taşımak için kullanım hak kı da sağlanmış. Aracın yan arka kısmında ise yine karartılmış geniş köşe camları yer almakta. Aracın omuz çizgisi birleşiminde neredeyse 360 derece kesintisiz dönen parlak alüminyum geçiş malzemesi kul lanılması tamamlayıcı bir unsur olarak, sportiflik katmış. 2017 MINI Countryman ALL4’ün dış arkasına bakacak olursak yine ön tarafta olduğu gibi arka kısımda da gerek far grubu gerek tampon bütünü ile çıkık bir tasarım olarak karşımıza çıkıyor. Büyük Countryman yazısı dikkat çekmekte. MINI Countryman ALL4 otomatik açılır ve kapanır arka bagaj kapağına sahip, içeriden ve anahtar üzerinden bunu kontrol edebiliyorsunuz. Bagajı bu anlamda oldukça geniş, arka koltuklar yat tığında 1.000 litre ortalama bir bagaj kapasitesine sahip. Dış ayrıntılar dan bahsederken daha önce Jaguar F Pace’de dikkatimi çekmiş olan güzel bir ayrıntının MINI Countryman ALL4 te’ de yer aldığını gördüm. Sürücü kısmında yer alan ayna altından süzme ışık yansıması yerde MINI yazısını göstermekte. Otopark gibi yerlerde özellikle aracınızı aç mak için anahtara ilk bastığınızda ve kapattığınızda bu dikkat çeken ayrıntıyı da görebilirsiniz. Yenilenen MINI Countryman ALL4’ün içine göz attığımızda elbette daha geniş ve ferah bir alan bizleri bekliyor. Arka tarafta iki kişi oldukça rahat şekilde yolculuk yapabiliyor. Arka tarafta ki yolculara özel bir de klima çıkışı yer almakta, orta tarafta ise inen kol yaslama ve bardaklık alanı yer alıyor. Yeni MINI Countryman ALL4 ‘te arka tarafta oturan yolculara özel cam tavan bulunmakta. Cam tavan perdesini yalnızca arka tarafta oturan yolcular kendileri ayarlama imkânı sağlanmış. MINI içinde yer alan panoramik cam tavan ön ve arka olarak planlanmış. Ön tarafta yer alan cam tavan sunroof olarak ta ayrıca kullanılabilmektedir.

MINI’ye içeriden baktığımızda sorun suz bir işçilik ve malzeme kalitesi ciddi anlamda kaliteli bir araçta olduğunuz hissiyatını size ve kesinlikle binenlere uy andırmaktadır. Ön tarafta sertte dönük yüksek kaliteli bir malzeme dolgusu MINI’ de yer almakta. Daha önce orta konsolda yer alan Km göstergesi ve de vir saati bu sefer direksiyonun arkasına, direksiyon ile bir bütün olarak konmuş. Bir bütün olarak konulmasını anlamış değilim. Benim bu çok hoşuma gitti di yemem. Çünkü direksiyonu yukarı aşağı olarak ayarladığınızda ön tarafta yer alan gösterge grubu direksiyon ile birlikte hareket ederek aşağı yukarı doğru hare ket ediyor. Bu da duruş pozisyonunu etkilerken hareket etmesi daha çok ba sit motosiklet grubu olabilecek araçları bana anımsattı diyebilirim. Bu ayrıntıyı beğenenlerde olacaktır. Direksiyon sim idi üzerinde sol kısımda Cruise kullanım tuşu ve aracın hız sabitleme sistemi konularak, işlevsel bir şekilde kullanıma uygunluk sağlanmış. Uzun yolda yapmış olduğum MINI Countryman ALL4 testin de özellikle bu Cruise kontrol kullanımı na hayran kaldım. Çünkü çoğu araçta özellikle frenleme ve hız azaltmalarında bu şekilde olan iyi bir fren tepkisi ile hiç karşılaşmadım.

MINI ‘de yer alan Cruise kontrol hız sistemi ile uzun yolda rahat edeceğiniz garanti. Özellikle hızı kesmek istediğinizde anında hızın düşmesi ve fren yaparak aracı yavaşlatması kusur suz olmuş. Testini yaptığım, MINI’ de 1,5 litrelik 3 silindirli 136 beygir gücünde benzinli motor yer alıyor. Steptronic şanzımana sahip. 3 farklı vites kullanım özelliğine sahip. Vites kolunun altında yer alan tuş ile Eco yeşil mod, normal MINI mod ve Sport Kırmızı mod olarak kullanım yapabilirsiniz. Ben nerede ise %70 oranında aracı Sport mod ile kul landım. Genel olarak ise normal mod ve yeşil ECO mod ile de kullandığım zamanlar oldu. Amortisörlerin daha uy gun olması ve gaz tepkileri bakımından en rahat mod ise bence yine MINI nor mal mod olduğuna karar verdim. ECO mod kullanımında ise akü ve fren ener jisini geri kazanım sistemi ile BMW ‘de olduğu gibi size + puanlar toplatarak göstergede bunu yeşil renkler ile gösteri yor. Fakat düşük hızlarda ve trafikte kul lanımı bu mod için uygun diyebilirim. MINI Countryman ALL4, anlaşılacağı üzere elektrikli ve sürekli otomatik 4×4 çekiş sistemine sahip. Yol şartlarına hıza bağlı şekilde alt tarafta sürekli olarak işleyen aks grubunda gücün tork’ un hangi tekerliğe ve ne zaman verilmesi gerektiği dakika da binlerce kez otoma tik olarak gözden geçirilerek dağılan güç dağılım sistemi sayesinde gerçekleşme kte. İhtiyacı olan tekere, ihtiyacı kadar az ya da çok olarak güç dağılım dört teker arasında bazen eşit miktarda bazen de eşit olmayan miktarda olur. Bu genelde sürekli dört çeker araçlarda bu şekilde ayarlanmıştır. Tabii MINI Cooper Coun tryman ALL4 modelinin sürekli 4 çeker bir araç olması gerek yol tutunması gerek virajlar da ki dönüş kabiliyeti ger ekse güvenli sürüş bakımından ön plana çıkan ve gözden kaçırılmaması gereken önemli bir güvenlik ve sürüş özelliğidir. Uzun yol MINI Countryman ALL4 ile yaptığım 3-4 günlük testimde, sürek li olarak Sport mod ile yol durumuna göre 190 – 200 km hız ile gittiğim oldu. MINI’ nin bu anlamda bana hızı hisset tirmediğini gördüm. 1.5 litrelik 3 silindir 136 beygir benzinli motorun MINI Coun tryman ALL4 gibi tonajlı bir araca %80 oranında yettiğini gördüm. Benzinli mo torun yakıt sarfiyatı başlangıçta hoşu muza gitmese de sonraki zamanlar da ise performanslı kullanımlarımda daha verimli olduğuna şahit olduk.

MINI Countryman ALL4 ‘te belki de en iyi diye tabir edebileceğim ve unutamayacağım şey O Motor sesi idi. Özellikle sport mod ta ve manuel vites kullanımlarında duyabileceğiniz yırtıcı motor sesi, sizi bir WRC araç içinde olduğunuzu hissettiriyor.
Test Sürüşü: Özgür Sunay

Diğer Haberler

Stellantis Kârlı Büyümeye Odaklandı Yılın İlk Yarısını 74,3 Milyar Euro’luk Net Gelir

Stellantis2025’in İlk Yarısına İlişkin Finansal Sonuçlarını Açıkladı! Yılın İlk Yarısını 74,3 Milyar Euro’luk Net Gelirle Kapatan Stellantis Kârlı Büyümeye Odaklandı! Stellantis Dış Kaynaklı Olumsuzluklara Rağmen...

Alfa Romeo 2025 Hopman Kupası’nda Tenis…

Alfa Romeo 2025 Hopman Kupası’nda Tenis Kortlarını İtalyan Ruhuyla Renklendirdi Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo,temmuz ayındadüzenlenen tarihi uluslararası karma tenis takımlarıturnuvası “2025 Hopman Kupası Otomotiv...

Winter Command ve Winter Command Cargo lastik serileri

Türkiye'ye özel ürün portföyünü genişletmeye devam eden Goodyear, Winter Command ve Winter Command Cargo olmak üzere iki yeni lastik serisi ile hem binek hem...

Tata Motors Iveco Group satın alım anlaşması açıklamalar

Ticari araçlar ve mobilite sektöründe Avrupa lideri olan Iveco Group N.V. (EXM: IVG) ile küresel otomotiv devi Tata Motors Limited (NSE: TATAMOTORS), sektörde güçlü...

Mercedes-Benz Sprinter 30 yaşında

Mercedes-Benz Hafif Ticari Araçlar, 30 yıl önce Sprinter ile büyük panelvan araçlar kategorisinin sembolü haline gelecek aracı tanıttı. Mercedes-Benz Sprinter o zamandan bugüne, farklı...

Polonya PHEV pazarındaki ilk otomobil oldu

Avrupa pazarı JAECOO 7 SHS'nin yükselişi açısından önemli bir bölge haline geldi ve birçok ulusal pazarda güçlü bir büyüme yaşanıyor. Veriler, SHS Süper Hibrit...

İŞKUR ve Maxion Jantaş İş Birliğiyle Nitelikli İş Gücüne Yatırım

Maxion Jantaş Jant Sanayi ve Ticaret A.Ş., Manisa Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğü iş birliği gerçekleştirilen “Temel Metal Şekillendirme Elemanı Mesleğinde Nitelikli İşgücü...