Test Sürüşü: MINI Cooper D 5 Kapı

®
Çok Okunanlar

ZF [pro]Service pazarda benzersiz bir çözüm

ZF Service; kamyon, treyler ve otobüs filolarının ‘Çalışma Sürelerini’ en üst seviyeye çıkarıyor... ZF Aftermarket, etkin ve yüksek kaliteli...

Stellantis 74 Milyar Euro’dan Fazla Net Gelir Bekliyor

Stellantis Yılın İlk Yarısında 74 Milyar Euro’dan Fazla Net Gelir Bekliyor... Türkiye’deki Hacim Artışı Stellantis’in Orta Doğu ve Afrika Bölgesindeki...

Alpine, A290 modeliyle hızlandırdı

Alpine markası, 2025'in ilk yarısında 5.015 adetlik tescil ile %85'lik büyüme kaydetti. Bu artışta en büyük katkıyı, 3.699 adetlik...

Çarpışantürk kazanmaya devam ediyor…

Giresun Offroad Yarışı, Bulancak'ta Yapıldı 2025 PETLAS Türkiye Offroad Şampiyonası'nın 3. ayağı, Giresun Offroad Spor Kulübü tarafından Giresun Valiliği, Bulancak...

Türkiye’deki İlk Kapsamlı Raporunu TOKKDER Yayımladı

Günlük Kiralama Sektörünün Türkiye’deki İlk Kapsamlı Raporunu TOKKDER Yayımladı! Tüm Oto Kiralama ve Mobilite Kuruluşları Derneği (TOKKDER), günlük araç kiralama...

Credin ve Koçaslanlar’dan otomotivde stratejik finansman hamlesi

Petrol Ofisi Grubu'nun yüzde 100 iştiraki olan finansman şirketi Credin ile Koçaslanlar Holding arasında imzalanan yeni anlaşma kapsamında sıfır...

Gen-3 en son ADAC testinde en yüksek dereceyi elde etti

Goodyear Vector 4seasons Gen-3, en son ADAC testinde en yüksek dereceyi elde etti Goodyear lastikleri olağanüstü kilometre performansı ve mükemmel...
Yeni MINI Cooper D 5 kapı, sıra dışı tasarımı kendi belirlediği segmentine bambaşka bakış açısı getiren işlevselliği, pratikliği dururken bile harekete geçme isteği uyandıran görünümü, sahip olduğu teknolojik donanımlarıyla sınıfının standartlarını otomobil tutkunları için yeniden belirlemeye geliyor. Bu sefer MINI Cooper D 5 kapı test yazımda aracın farklı özelliklerini sizler için detaylandıracağım.
Yeni MINI 5 kapı, geniş panoramik sunroofu, 18 inç çift renk alaşım jantları, parlak siyah ve gövde rengi kaplamalı ön ve arka tamponu, çift renk dış tasarımı, yuvarlak halkalı yeni nesil LED lambaları ile tüm dikkatleri üzerine çekerken, ön konsoldaki renkli gösterge ekranı, çift bölgeli otomatik kliması ve soğutmalı torpido gözü ile konforu, standart olarak sunulan sürücü, ön yolcu yan ve perde hava yastıkları, yokuş kalkış destek sistemi ve lastik basınç izleme sistemi ile size güvenliği sunuyor.

Markanın tasarım felsefesi ışığında güncellenerek daha estetik hale gelen model güçlü bir ön dizayna sahip, modelin kendine özgü geniş hava girişli tampon altı ve üstünde bulunan hava girişli krom ızgarası, kaputunda bulunan spor şeritler ve yeniden tasarlanan yuvarlak yeni nesil LED lambalar ve yeni tip sis lambaları da aracın sportif öğelerini oluşturan detaylar otomobilin inanılmaz derecede fonksiyonel olan yapısına mükemmel katkı sağlıyor. Markanın kendine özgü karakteristik retro tasarımı önyüzünde krom parçalı ön tampon alt kısımda siyah kapılı koruma parçası ve turbo intercool soğutma hava kanalları ve motor radyatör soğutma hava kanallarının krom parçalar ile detaylandırılması araca daha çekici bir görünüm sağlarken yeni nesil LED lambalar, ön taraftaki en belirgin özellikler olarak veriliyor. Önden başlayarak arkaya kadar sportif hatch- coupe formuna yakın bir hatlarla tasarlanan MINI 5 kapı güçlü kimliğini sunuyor.
MINI Cooper D 5 kapı’nın iç tasarımı, otomobile girer girmez temiz ön cephe tasarımına sahip çok özel bir MINI’nin direksiyonuna geçtiğinizi anlıyorsunuz, yaşam alanı hem geniş, hem de konforlu, kaliteli ve vücudu saran spor koltuklar, yüksek kalitede malzeme tercihleri ile donatılmış olup premium marka konforunu sunuyor, kabin tasarımı sürücü odaklı kendini aratan bir kumanda birimi yok her şey elinizin altında. Orta konsolun üst kısmında bulunan iDrive sisteminin ekranından yol bilgisayarı, ses sistemi ve araç ayarlarını, direksiyonun arka kısmından ise sürüş modlarını düzenleyebiliyorsunuz.MINI Cooper D 5 kapı, beş kişilik oturma alanı ve konforlu sürüş özellikleriyle de dikkatleri üzerine topluyor, yumuşak çizgilerden oluşan hatlarıyla hem şehir içi hem de şehir dışı kullanıma son derece uyumlu olan model geniş yükleme kapasitesiyle de kullanıcısına büyük kolaylık sağlıyor, sıkıcı tasarımlara sahip geleneksel otomobillere bambaşka bir bakış açıcı getiren MINI sportif modellerden hoşlanan genç kullanıcılarla birlikte şehir içinde hb modelleri tercih eden kadınları da hedef kitlesine dahil ediyor. MINI’ye ilk defa binen birisi bile bir saniyelik bir bakışmadan sonra kolayca anlayabiliyor kumanda butonlarının ne işe yaradığını zaten MINI mühendisleri kullanıcıları düşünerek her butonun yerini kolayca erişilebilecek ve okunacak şekilde dizayn etmişler, cam tavanı ve büyük camları sayesinde ferah bir yaşam alanı sunan aracın arka koltuklarında da bu his devam ediyor, arka koltuklarda diz mesafesi oturan kişiye göre yeterli olsa da baş mesafesi konusunda kesinlikle problem yaşatmıyor. Çift kademeli sunroof bir çok araçlarda arka kısımdaki sunroof sabit durmakta ama MINI’de arka sunroof yarım açılabilme özelliğinde olması hoş bir detay olmuş. Yeni MINI 5 kapı’da en çok orta konsoldaki 4 inç büyüklüğündek renkli ekran müzik sistemi de dikkat çekiyor. Araçta standart olarak bulunan geri görüş kamerası da bu ekran üzerinde konumlandırılarak, size daha rahat bir park imkanı sunuyor. Araç içinde, ön konsolda ve kapılarda daha kaliteli ve yumuşak malzemelerin kullanılması da yolcularını özel hissettiriyor. Yeni MINI’de dikkat çeken yerlerden biri de çok fonksiyonlu deri direksiyon simidi. Spor formlu direksiyondan ellerinizi kaldırmadan fonksiyonları neredeyse sezgisel olarak kullanabilirsiniz. Direksiyon üzerinden, 3 farklı sürüş keyfini yaşatan değişken direksiyon modu, hız sabitleme, sınırlama sistemi, telefon, ve müzik sistemi kumanda özellikleri yönetilebiliyor.
Start/Stop konusunu biraz açmak gerekirse; ”Sistem ana prensip olarak aracın bekleme yaptıgı durumlarda, motorunda stop edilmesi mantıgı ile çalışıyor. Sürücü bekleme durumunda (Örneğin trafik ışıklarına geldiğinde) araç stop ediyor harekete geçmek için tekrar fren pedalından ayağını çektiğiniz an hafif motor sarsıntısı ile aracın motoru devreye girip araç tekrar çalışacak ve vitese takılarak harekete geçilecek. Bu beklemeler esnasında aracın far ısıtma klima müzik sistemi vs gibi ihtiyaçları için ise eksta bir güç ünitesi kullanılıyor. Emniyet ve yolcuların rahatını sağlamak amacıyla sıcaklık regülâtörü ve fren amplifikatörü vakum kontrolü otomatik durma modunda da aktif olarak kalır. Gerektirdiğinde mesela yavaş Start/Stop gerektiren bir trafikte sürücü sistemi ana panelde bulunan bir butonla aktive edilip sistemi devre dışı çıkartılabiliyor”. MINI Cooper D 5 kapı test aracımızda kullanılan 1,5 litrelik 3 silindirli dizel motorun görev yaptığı test aracımız 4000 d/d’de 116 hp güç, 1750 d/d’de 270 Nm tork üretiyor. 6 kademeli otomatik şanzımanla gücünü ön tekerlere ileten Cooper, 9.5 saniyede 100 km/s hıza ulaşıp, maksimum 202 km/s hıza çıkabiliyor. İdeal yol tutuşa sahip süspansiyon sistemi çok başarılı olup her kullanıcının hemen söyleyeceği tek nokta ”aracın gokart hissi verdiği” limitli kullanımda direksiyonu sürücü nereye çevirmek isterse MINI nazlanmadan hemen itaat ediyor hani derler ya iğne deliği olsa içinden geçer o hissi kullanıcısına sunuyor olması MINI için en büyük avantajı olduğunu düşünüyorum. 3 silindirli ve düşük hacimli motorlar gümbür gümdür geliyor hepinizin bildiği üzere. BMW grubu da bu konuda gayet başarılı işler çıkarmakta. MINI de nasibini alıyor tabi bu gelişmelerden. 3 silindirli ve dizel olmasına rağmen gayet sessiz çalışan motor bu özelliği ile şaşırtıyor, her devri torklu ve atak olan motorun ivmelenme isteği çok güzel. 6 kademeli otomatik şanzıman ile uyumu ise gayet başarılı, vites geçişleri sarsıntısız ve performans istediğiniz zamanda gayet devirli. Yalnız motorun 3 silindirli olduğu için otoban sürüşlerinde özellikle düşük yakıt seviyesi yakalamak zor olabiliyor. Şehir içi trafiğini de buna eklediğimiz zaman 5 litre civarında bir tüketim değeri elde ediyoruz. Ayrıca deponun küçük olmasından dolayı kısa olan menzil’i belirtmek istiyorum. Yol tutuş, frenler, hissiyat konusunda ise MINI Cooper go-kart iddaasından vazgeçmiyor ve bunuda gayet güzel ispatlıyor. Otomobil otoyol sürüşlerinde gayet stabil seyrederken, viraj kullanımında siz nereye isterseniz o yöne gayet sağlam adımlarla dönebilirken, dar şehir içi yollarında da kıvrak bir sürüş imkanı tanımakta. Ayrıca fren pedalına ayağınızı uzattığınız anda içini güvenle dolduran sağlamlıkta frenlere sahip. Bu kadar tok bir motor, hızlı şanzıman ve go-kart edasında yol tutuşa sahip otomobil yeterli miktarda konforuda sunuyor. Ama sert bir otomobil olduğunu da söylemeliyim. MINI Cooper D 5 Kapı üretildiği tarihten itibaren ikon bir model oldu ve her geçen gün bu özelliğini de koruyor. Artık daha da teknolojik, daha da yakışıklı, daha performanslı, daha premium ve daha tasarruflu. Tüm bu yeni özellikleri ile MINI ruhundan, go-kart hissinden, özel retro tasarım öğelerinden hiçbir şey kaybetmeyen Cooper siz otomobiltutkunlarını cezbetmek için bayilerde sizleri bekliyor.
Test-Yazı: Murat ÇARPIŞANTÜRK

Diğer Haberler

PETRONAS Madeni Yağlar Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı

PETRONAS Madeni Yağlar, Karayolu Taşımacılığının Değişen İhtiyaçlarına Yanıt Veren Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı PETRONAS Madeni Yağlar (PLI), bugün ticari araçlara yönelik ana ürün serisi olan...

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği! Yerli Scudo Ailesi Yeni Combi Versiyonuyla Genişledi! FIAT’ın geniş ürün gamındaki ticari araçları temsil eden FIAT Professional,yeni seçeneklerle...

Zorlu Enerji CEO’su Elif Yener

Zorlu Enerji, İsrail'deki enerji yatırımlarının satışını memnuniyetle karşıladı...  Zorlu Enerji, İsrail'de azınlık ortağı olduğu doğalgazlı santrallerinin satışını tamamlayarak; bölgesel elektrik üretim ve satışına ilişkin bütün...

Alpine, A290 modeliyle hızlandırdı

Alpine markası, 2025'in ilk yarısında 5.015 adetlik tescil ile %85'lik büyüme kaydetti. Bu artışta en büyük katkıyı, 3.699 adetlik satışa ulaşan A290 modeli sağladı....

Dacia, Avrupa perakende pazarındaki güçlü yapının korudu

Dacia markası, 2025 yılı ilk yarısında dünya çapında 356.084 adet satış gerçekleştirerek, geçen yılın aynı parlaklıklarına göre %0,7 oranında sınırlı bir düşüş yaşadı. Bu...

Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

Renault Grubu, 2025'in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan perakende satışlara parlaklık kazandırarak, bu...

BOM, Misano’daki Zorlu Mücadeleden İki Podyumla Döndü

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunun dördüncü ayağını İtalya’nın Misano Pisti’nde başarıyla tamamladı. 19 – 20 Temmuz tarihlerinde gerçekleşen yarış hafta...